Πώς "χτίζεται" ο πέμπτος τραπεζικός πυλώνας - "Καλπάζει" η Attica Bank αυξάνοντας την κερδοφορία της
Τα θετικά αποτελέσµατα
Τον Απρίλιο έρχεται το νέο brand, ενώ ήδη η Moody’s προχώρησε σε αναβάθµιση

∆υναµικά διεκδικεί τον ρόλο της στην αγορά, ως η πέµπτη µεγαλύτερη ελληνική τράπεζα σε όρους ενεργητικού, η Attica Bank. Με επίκεντρο τη χρηµατοδότηση των µικροµεσαίων επιχειρήσεων, η τράπεζα στοχεύει να αναπτύσσεται µε καθαρά νέα δάνεια πάνω από 1 δισ. ευρώ ετησίως, επιτυγχάνοντας ενήµερες χορηγήσεις πάνω από 7 δισ. ευρώ έως το 2027 και τετραπλασιασµό, τουλάχιστον, της λειτουργικής κερδοφορίας της.
Την ίδια στιγµή, επιδίωξη της CEO, Ελένης Βρεττού, και της οµάδας της είναι η συνεχής βελτίωση των υποδοµών της Attica Bank και του µοντέλου εξυπηρέτησης της πελατείας, συνεχίζοντας την αναδιοργάνωση της τράπεζας και εµπλουτίζοντάς την µε νέα στελέχη (από την 1η Απριλίου, επικεφαλής του Digital και I.T. αναλαµβάνει ο Χ. Μυγδάλης, µεταγραφή από τη Eurobank).
Μετά το κοµβικό 2024, οπότε υλοποιήθηκε η συµφωνία συγχώνευσης Attica Bank - Παγκρήτιας Τράπεζας, η επένδυση των µετόχων στην αύξηση του µετοχικού κεφαλαίου, ύψους 735 εκατοµµυρίων ευρώ, που «σφράγισε» και την ιδιωτικοποίηση της τράπεζας, αλλά και η αποαναγνώριση των «κόκκινων» δανείων από τον ισολογισµό της τράπεζας που µεταφέρθηκαν στον «Ηρακλή ΙΙΙ», η Attica Bank έχει απελευθερώσει υγιείς δυνάµεις που υπόσχονται ταχεία ανάπτυξή της και δικαιολογούν τον ρόλο ύπαρξης ενός πέµπτου τραπεζικού πόλου στην οικονοµία.
Επαναλαµβανόµενα λειτουργικά κέρδη (προ προβλέψεων) 43,9 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2024, έναντι 21,9 εκατ. το 2023, αυξηµένα κατά 100% σε ετήσια βάση. Επαναλαµβανόµενα λειτουργικά έσοδα αυξηµένα κατά 53%, στα 142,3 από 93,2 εκατ. ευρώ το 2023. Καθαρή πιστωτική επέκταση, ύψους 952 εκατ. για το 2024, παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, µε νέες εκταµιεύσεις 2,29 δισ. ευρώ σε επίπεδο ενοποιηµένης τράπεζας.
Μόνο στο δ' τρίµηνο, οι νέες εκταµιεύσεις της τράπεζας ανήλθαν σε 624 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσοστό 64% διοχετεύθηκε σε µικροµεσαίες επιχειρήσεις και ιδιώτες (55% και 9% αντίστοιχα) και 23% σε µεγάλες επιχειρήσεις.
Στόχος του επιχειρηµατικού σχεδίου της διοίκησης είναι η Attica Bank να αυξήσει σε 8% το µερίδιο αγοράς στα δάνεια µικρών επιχειρήσεων, να ενισχύσει από περίπου 8%, σήµερα, σε 10% το µερίδιό της στα δάνεια µεσαίων επιχειρήσεων και αντίστοιχα, στο 4% από 3% σήµερα το µερίδιό της στα δάνεια µεγάλων επιχειρήσεων.
Θέλουµε να γίνουµε η καλύτερη τράπεζα για τους πελάτες µας, τα στελέχη, τους µετόχους και τον επόπτη», λέει η CEO, Ελένη Βρεττού, συµπληρώνοντας επίσης: «Θέλουµε να είµαστε η τράπεζα που υποδέχεται τον πελάτη χωρίς ραντεβού».
Το νέο brand της τράπεζας αναµένεται µέσα στον Απρίλιο και το rebranding των καταστηµάτων µέχρι το τέλος του πρώτου εξαµήνου. Στα σχέδια του 2025 είναι και εθελουσία έξοδος και κλείσιµο καταστηµάτων τα οποία βρίσκονται σε απόσταση µικρότερη του 1 χλµ. (χωρίς να αποκλείεται και το άνοιγµα νέων καταστηµάτων σε πρωτεύουσες νοµών). Στην Κρήτη (λόγω Παγκρήτιας), η Attica Bank θα διατηρήσει ισχυρό αποτύπωµα, κρατώντας τις κεντρικές και διοικητικές υπηρεσίες, πέραν του δικτύου καταστηµάτων. Η «αναγέννηση» της Attica Bank και οι προοπτικές που παρουσιάζει αναγνωρίστηκαν και από τη Moody’s, η οποία προχώρησε σε αναβάθµισή της.
Η αναγνώριση προέρχεται και από τους ξένους επενδυτές, γεγονός που αναµένεται να αποτυπωθεί έµπρακτα µελλοντικά (εντός του 2025 ή το αργότερο µέσα στο α' εξάµηνο του 2026) όταν η τράπεζα υλοποιήσει το placement µετοχών της.
*Δημοσιεύτηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»
Την ίδια στιγµή, επιδίωξη της CEO, Ελένης Βρεττού, και της οµάδας της είναι η συνεχής βελτίωση των υποδοµών της Attica Bank και του µοντέλου εξυπηρέτησης της πελατείας, συνεχίζοντας την αναδιοργάνωση της τράπεζας και εµπλουτίζοντάς την µε νέα στελέχη (από την 1η Απριλίου, επικεφαλής του Digital και I.T. αναλαµβάνει ο Χ. Μυγδάλης, µεταγραφή από τη Eurobank).
Μετά το κοµβικό 2024, οπότε υλοποιήθηκε η συµφωνία συγχώνευσης Attica Bank - Παγκρήτιας Τράπεζας, η επένδυση των µετόχων στην αύξηση του µετοχικού κεφαλαίου, ύψους 735 εκατοµµυρίων ευρώ, που «σφράγισε» και την ιδιωτικοποίηση της τράπεζας, αλλά και η αποαναγνώριση των «κόκκινων» δανείων από τον ισολογισµό της τράπεζας που µεταφέρθηκαν στον «Ηρακλή ΙΙΙ», η Attica Bank έχει απελευθερώσει υγιείς δυνάµεις που υπόσχονται ταχεία ανάπτυξή της και δικαιολογούν τον ρόλο ύπαρξης ενός πέµπτου τραπεζικού πόλου στην οικονοµία.
Θετικά αποτελέσµατα
Τα αποτελέσµατα του 2024 έδειξαν τα πρώτα σηµάδια.Επαναλαµβανόµενα λειτουργικά κέρδη (προ προβλέψεων) 43,9 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2024, έναντι 21,9 εκατ. το 2023, αυξηµένα κατά 100% σε ετήσια βάση. Επαναλαµβανόµενα λειτουργικά έσοδα αυξηµένα κατά 53%, στα 142,3 από 93,2 εκατ. ευρώ το 2023. Καθαρή πιστωτική επέκταση, ύψους 952 εκατ. για το 2024, παρά το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον, µε νέες εκταµιεύσεις 2,29 δισ. ευρώ σε επίπεδο ενοποιηµένης τράπεζας.
Μόνο στο δ' τρίµηνο, οι νέες εκταµιεύσεις της τράπεζας ανήλθαν σε 624 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων ποσοστό 64% διοχετεύθηκε σε µικροµεσαίες επιχειρήσεις και ιδιώτες (55% και 9% αντίστοιχα) και 23% σε µεγάλες επιχειρήσεις.
Τα µεγαλύτερα µερίδια των νέων χορηγήσεων
Σύµφωνα µε την παρουσίαση που έκανε στους αναλυτές η διοίκηση της τράπεζας, τα µεγαλύτερα µερίδια των νέων χορηγήσεων (από 16%) κατευθύνθηκαν στον κλάδο της ενέργειας και στον κλάδο των κατασκευών, µερίδιο 12% είχε η λιανική τραπεζική (η τράπεζα συµµετέχει στο πρόγραµµα «Σπίτι µου ΙΙ» και µάλιστα το εµπλούτισε, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες της µέσω ειδικής πλατφόρµας να βρουν διαθέσιµα ακίνητα), µερίδιο 11% της πίτας των χρηµατοδοτήσεων έλαβε ο τουρισµός, αντίστοιχο ποσοστό 11% το εµπόριο, 5% η ναυτιλία και 3% το real estate.Στόχος του επιχειρηµατικού σχεδίου της διοίκησης είναι η Attica Bank να αυξήσει σε 8% το µερίδιο αγοράς στα δάνεια µικρών επιχειρήσεων, να ενισχύσει από περίπου 8%, σήµερα, σε 10% το µερίδιό της στα δάνεια µεσαίων επιχειρήσεων και αντίστοιχα, στο 4% από 3% σήµερα το µερίδιό της στα δάνεια µεγάλων επιχειρήσεων.
Στο bancassurance
Η Attica Bank ενισχύει το στίγµα της στην αγορά ποικιλοτρόπως, σε όλα τα πεδία στα οποία µπορεί να δραστηριοποιηθεί µία υγιής τράπεζα που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις. Ενδεικτικά: µπαίνει στο bancassurance, ούσα µάλιστα η µόνη τράπεζα µε ειδική Μονάδα Τραπεζοασφαλειών, αναβαθµίζει το wealth management µέσω συνεργασιών µε 8 διεθνείς οίκους και 4 εγχώριους και αναπτύσσει διεθνείς στρατηγικές συνεργασίες µε επενδυτικούς οίκους, δεσµεύεται για συνεχή εξέλιξη µε επενδύσεις στην προηγµένη τεχνολογία, αναβαθµίζει τα καταστήµατά της και θα δηµιουργήσει πλατφόρµες e-banking και mobile banking, προωθεί λύσεις πληρωµών µε POS, λανσάροντας προσεχώς νέα προϊόντα, όπως η χρηµατοδότηση έναντι POS και η χρηµατοδότηση µε εγγύηση µετρητά για την καθηµερινότητα, για µικροµεσαίες και πελάτες κ.ά. «Θέλουµε να παραµείνουµε προσηλωµένοι στο να είµαστε η τράπεζα που ακούει τον πελάτη και υποστηρίζει την επιχειρηµατικότητα.Θέλουµε να γίνουµε η καλύτερη τράπεζα για τους πελάτες µας, τα στελέχη, τους µετόχους και τον επόπτη», λέει η CEO, Ελένη Βρεττού, συµπληρώνοντας επίσης: «Θέλουµε να είµαστε η τράπεζα που υποδέχεται τον πελάτη χωρίς ραντεβού».
Rebranding και νέο brand τον Απρίλιο
Το µεγάλο στοίχηµα του 2025 για την τράπεζα θα είναι η ενοποίηση των συστηµάτων Attica - Παγκρήτιας, το rebranding και το νέο brand.Το νέο brand της τράπεζας αναµένεται µέσα στον Απρίλιο και το rebranding των καταστηµάτων µέχρι το τέλος του πρώτου εξαµήνου. Στα σχέδια του 2025 είναι και εθελουσία έξοδος και κλείσιµο καταστηµάτων τα οποία βρίσκονται σε απόσταση µικρότερη του 1 χλµ. (χωρίς να αποκλείεται και το άνοιγµα νέων καταστηµάτων σε πρωτεύουσες νοµών). Στην Κρήτη (λόγω Παγκρήτιας), η Attica Bank θα διατηρήσει ισχυρό αποτύπωµα, κρατώντας τις κεντρικές και διοικητικές υπηρεσίες, πέραν του δικτύου καταστηµάτων. Η «αναγέννηση» της Attica Bank και οι προοπτικές που παρουσιάζει αναγνωρίστηκαν και από τη Moody’s, η οποία προχώρησε σε αναβάθµισή της.
Η αναγνώριση προέρχεται και από τους ξένους επενδυτές, γεγονός που αναµένεται να αποτυπωθεί έµπρακτα µελλοντικά (εντός του 2025 ή το αργότερο µέσα στο α' εξάµηνο του 2026) όταν η τράπεζα υλοποιήσει το placement µετοχών της.
*Δημοσιεύτηκε στην «Κυριακάτικη Απογευματινή»