«Δεν θα γίνουμε Σαουδική Αραβία αλλά θα μπορούσαμε να αποκτήσουμε ενεργειακή αυτάρκεια και να γίνουμε εξαγωγική χώρα» τόνισε ο Θόδωρος Σκυλακάκης, πρώην υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφορικά με τις εξελίξεις με το θέμα της Chevron και πρόσθεσε τα εξής: «Είναι ένα καύσιμο μετάβασης. Θα μας χρειάζεται σίγουρα μέχρι το 2050. Εγώ λέω τουλάχιστον μέχρι το 2060 με '65 στην Ευρώπη και έχει κάθε λογική να το παράγουμε στην Ευρώπη».

«Αν θυμόσαστε στην ανακοίνωση που είχε βγάλει το υπουργείο και η κυβέρνηση για το θέμα της Chevron, όταν ανακοινώσαμε το κομμάτι ανάμεσα σε Πελοπόννησο και Κρήτη και λίγο πιο δυτικά, είχαμε πει ότι θα υπάρξουν και επόμενες φάσεις. Ήρθε η ώρα λοιπόν, και αυτές οι επόμενες φάσεις υλοποιούνται. Χρειάστηκε πολλή προετοιμασία από την ΕΔΕΥΕΠ, την εταιρεία υδρογονανθράκων αλλά και από πλευράς υπουργείου να υπάρξει η αντίστοιχη προετοιμασία και τώρα με τον καινούργιο υπουργό, τον κ. Παπασταύρου, προχωράει το επόμενο βήμα για το οποίο εγώ είμαι πάρα πολύ ευτυχής» τόνισε στην ΕΡΤ, στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8,
ο πρώην υπουργός για την υλοποιηση του προγράμματος.

Σκυλακάκης: Θα μπορούσε η χώρα να αποκτήσει αυτάρκεια σε αέριο και ενδεχομένως να γίνει εξαγωγική

Όσο για το ποια αναμένονται να είναι τα επόμενα βήματα που θα παρακολουθήσουμε τόνισε: «Έχουμε έρευνες σε διάφορες φάσεις. Υπάρχει έρευνα που είναι ανάμεσα σε Ελλάδα και Ιταλία (σε αυτό το κομμάτι που είναι η Aegean και η HELLENiQ ENERGY) που είναι πολύ κοντά στο να πάρουν επενδυτική απόφαση, δηλαδή απόφαση γεώτρησης. Δεν μπορώ όμως, να πω κάτι παραπάνω πέραν του ότι είναι πολύ κοντά στο να πάρουν μια τέτοια απόφαση, όταν θα την πάρουν, εφόσον την πάρουν και με τους όρους που θα την πάρουν. Αυτό είναι μία επόμενη συζήτηση. Δεύτερον, υπάρχει το κομμάτι που είναι δυτικά της Κρήτης, όπου η Exxon Mobil, όπως ξέρετε, έχει δηλώσει ότι εντός του έτους πιθανότατα το καλοκαίρι θα πάρει και αυτή την απόφασή της. Αυτά είναι πιο προχωρημένα κομμάτια και υπάρχει και η Chevron, η οποία θα προχωρήσει σε έρευνες σε ένα πολύ μεγάλο οικόπεδο (διότι είναι και τα οικόπεδα νοτίως της Πελοποννήσου) και πιθανότατα θα έχει ενδιαφέρον και για το οικόπεδο 10. Συνεπώς έχει ένα μεγάλο πακέτο, η οποία θα έχει όλη τη διαδρομή (…)».

Τέλος, ως προς το τι κερδίζουμε, η ελληνική δημοκρατία, το δημόσιο, σε επίπεδο οικονομικών, ο κ. Θόδωρος Σκυλακάκης τόνισε: «Κατ’ αρχήν η εταιρεία επενδύει και μάλιστα επενδύει πολύ μεγάλα ποσά. Μιλάμε για δεκάδες εκατομμύρια τα οποία έχουν σε μια καλή πιθανότητα ένα 15 με 20% να βρεις. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν, ότι αυτά που κερδίζεις μετά είναι πολύ σημαντικά. Τώρα για την Ελλάδα, τι θα σήμαινε κάτι τέτοιο; Δεν θα έλυνε το δημοσιονομικό μας. Δε θα γινόμασταν Σαουδική Αραβία αλλά ασφαλώς, αν υπήρχαν σημαντικές αποκαλύψεις με αυτά που γνωρίζουμε, θα μπορούσε η χώρα να αποκτήσει αυτάρκεια σε αέριο και ενδεχομένως να γίνει εξαγωγική. Και αυτό θα λέγαμε είναι το μέγιστο και βεβαίως θα ήταν και μία καλή ένεση στον προϋπολογισμό, στα χρόνια που θα δούλευαν τα σχετικά κοιτάσματα. Δεν είναι αιώνια αυτά τα κοιτάσματα, αλλά ούτε και το αέριο είναι αιώνιο. Είναι ένα καύσιμο μετάβασης. Θα μας χρειάζεται σίγουρα μέχρι το 2050. Εγώ λέω τουλάχιστον μέχρι το 2060 με 65 στην Ευρώπη και έχει κάθε λογική να το παράγουμε στην Ευρώπη».