Η ΑΑΔΕ ενεργοποιεί πιλοτικά το ψηφιακό πελατολόγιο, ένα νέο σύστημα ηλεκτρονικής επιτήρησης των συναλλαγών. Το εργαλείο που υπόσχεται real time έλεγχο σε κάθε παροχή υπηρεσίας, από το συνεργείο μέχρι το πάρκινγκ, κάνει σήμερα πρεμιέρα στον κλάδο του αυτοκινήτου. Το νέο ψηφιακό εργαλείο θα λειτουργεί ως «μαύρο κουτί» για τις επιχειρήσεις, καταγράφοντας τον πελάτη, την υπηρεσία, την πινακίδα του οχήματος και, στο τέλος, το παραστατικό που εκδίδεται.

Η εφαρμογή, που ενσωματώνεται στην πλατφόρμα myDATA, επιτρέπει στον φορολογικό μηχανισμό να διασταυρώνει σε πραγματικό χρόνο κάθε συναλλαγή και να εντοπίζει αποκλίσεις ανάμεσα στις παρεχόμενες υπηρεσίες και στις δηλωμένες αποδείξεις. Το νέο σύστημα ενεργοποιείται αρχικά μέσω του aade.gr, ενώ από τον Ιούνιο θα είναι διαθέσιμο και σε εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα (MyDATA App). Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ΑΑΔΕ σε πρώτη φάση το μέτρο θα εφαρμοσθεί σε συνεργεία και εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, πάρκινγκ και πλυντήρια οχημάτων και μέσα στο καλοκαίρι θα επεκταθεί στους χώρους δεξιώσεων και πάσης φύσης κοινωνικών εκδηλώσεων, όπως εταιρικά πάρτι, βαφτίσεις ενώ σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους στη λίστα θα ενταχθούν και άλλοι κλάδοι όπως γυμναστήρια, κέντρα αισθητικής, φυσικοθεραπευτήρια, σχολές χορού, ξενοδοχεία και οργανωμέναε καταλύματα.



ΑΑΔΕ: Πώς λειτουργεί το νέο  σύστημα ηλεκτρονικής επιτήρησης συναλλαγών

Με το νέο σύστημα όταν ένα όχημα εισέρχεται ή εξέρχεται από συνεργείο, πάρκινγκ, πλυντήριο ή εταιρεία ενοικίασης ο επαγγελματίας θα σκανάρει με το κινητό του τηλέφωνο την πινακίδα του οχήματος και αυτόματα ο αριθμός κυκλοφορίας θα καταγράφεται στο ψηφιακό πελατολόγιο στην εφαρμογή MyDATAapp. Κατά την έξοδο του οχήματος ο επαγγελματίας θα πρέπει να σκανάρει την απόδειξη ή το τιμολόγιο που έχει εκδοθεί και θα ενημερώνεται το πελατολόγιο και με το τρόπο αυτό θα ολοκληρώνεται η διαδικασία και θα κλείνει η συγκεκριμένη συναλλαγή. Έτσι φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών και οχημάτων και θα συγκρίνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί μέσα από την πλατφόρμα myDATA. Σε περίπτωση αποκλίσεων θα «ανάβει κόκκινο» για την διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.

Το ψηφιακό πελατολόγιο έρχεται να αντικαταστήσει το παραδοσιακό «βιβλίο πελατών», που τηρούσαν στο παρελθόν πολλές επιχειρήσεις. Τα βιβλία πελατών στην προηγούμενη μορφή τους απαιτούσαν άπειρες ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής ή μη αλλά η σύγχρονη εκδοχή τους κάνει διασταυρώσεις και ελέγχους απλή υπόθεση, χωρίς να απαιτείται καν σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης. Την ίδια ώρα το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά. Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.