
Οι διαβεβαιώσεις του υπουργείου Ναυτιλίας για "πάγωµα" στις τιµές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Πιθανές οι µειώσεις και για τα ταχύπλοα
"Υπάρχει ένα κλίµα συγκράτησης των τιµών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων", τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας
«Πάγωµα» στις τιµές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στα περσινά επίπεδα είναι η κυβερνητική διαβεβαίωση προς τους επιβάτες. Ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, τόνισε, µιλώντας στο ραδιόφωνο της ΕΡΤ, ότι «γενικότερα υπάρχει ένα κλίµα συγκράτησης των τιµών, υπάρχει και κυβερνητική δέσµευση να µην αυξηθούν οι τιµές». Προχωρώντας ένα βήµα παραπέρα µάλιστα, δεν απέκλεισε να δούµε µειώσεις στις τιµές των εισιτηρίων στα ταχύπλοα, τα οποία πέρυσι το καλοκαίρι είχαν ανατιµηθεί αισθητά.
*Διαβάστε ακόμα: Βασίλης Κικίλιας στο λιμάνι του Πειραιά: Δεν αναμένονται αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Καλύτερες οι τιμές στα ταχύπλοα
Από την 1η Μαΐου 2025, όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία θα είναι υποχρεωµένα να χρησιµοποιούν έναν νέο τύπο καυσίµου, αποτελώντας µέρος των µέτρων «πρασινίσµατος» της ναυτιλίας, τα οποία επιβάλλονται από την Κοµισιόν και τον ∆ιεθνή Οργανισµό Ναυτιλίας (IMO). Το καύσιµο είναι ακριβότερο και από την πλευρά του Συνδέσµου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε εκφραστεί η πρόθεση να µην απορροφήσουν το κόστος: «Με τα µέχρι τώρα δεδοµένα και στοιχεία για την τιµή του νέου καυσίµου, φαίνεται ότι το 10% έως 12% είναι αυτό που θα επιφέρει µια αύξηση στους ναύλους από 1ης Μαΐου», είχε πει σε ηµερίδα του ΣΕΕΝ τον Ιανουάριο, ο πρόεδρός του, ∆ιονύσης Θεοδωράτος. Υπενθυµίζεται, πάντως, ότι ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, είχε δηλώσει τον προηγούµενο µήνα ότι η µη αύξηση των εισιτηρίων αποτελεί «πρώτο στόχο» του, ενώ ήδη έχει ψηφιστεί τροπολογία για µείωση των 50% των τελών που καταβάλλουν οι ακτοπλοϊκές στα λιµάνια της χώρας από την Πρωτοµαγιά και για έναν χρόνο.
Συγκεκριµένα, µειώνονται στο µισό:
Μέχρι σήµερα, το 2,5% της αξίας του εισιτηρίου πηγαίνει στον λιµένα αναχώρησης και το 2,5% στον λιµένα άφιξης. Αυτό µε την τροπολογία περιορίζεται στο 50%. Αντίστοιχα και τα ναύλα των οχηµάτων είχαν επιβάρυνση προς τους λιµένες, τα οποία µειώνονται στο µισό. Το υπουργείο Ναυτιλίας ελπίζει -µε αυτή την τροπολογία- όχι µόνο να «ισοφαρίσει» για τους ακτοπλόους το κόστος της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ώστε να µην προχωρήσουν σε ανατιµήσεις, αλλά και να τους «πιέσει» για µείωση τιµών στα ναύλα.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 16/04/2025
*Διαβάστε ακόμα: Βασίλης Κικίλιας στο λιμάνι του Πειραιά: Δεν αναμένονται αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Καλύτερες οι τιμές στα ταχύπλοα
Υποχρεωμένα να χρησιµοποιούν νέο τύπο καυσίµου όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία από 1η Μαΐου
Από την 1η Μαΐου 2025, όλα τα ακτοπλοϊκά πλοία θα είναι υποχρεωµένα να χρησιµοποιούν έναν νέο τύπο καυσίµου, αποτελώντας µέρος των µέτρων «πρασινίσµατος» της ναυτιλίας, τα οποία επιβάλλονται από την Κοµισιόν και τον ∆ιεθνή Οργανισµό Ναυτιλίας (IMO). Το καύσιµο είναι ακριβότερο και από την πλευρά του Συνδέσµου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε εκφραστεί η πρόθεση να µην απορροφήσουν το κόστος: «Με τα µέχρι τώρα δεδοµένα και στοιχεία για την τιµή του νέου καυσίµου, φαίνεται ότι το 10% έως 12% είναι αυτό που θα επιφέρει µια αύξηση στους ναύλους από 1ης Μαΐου», είχε πει σε ηµερίδα του ΣΕΕΝ τον Ιανουάριο, ο πρόεδρός του, ∆ιονύσης Θεοδωράτος. Υπενθυµίζεται, πάντως, ότι ο νέος υπουργός Ναυτιλίας, Βασίλης Κικίλιας, είχε δηλώσει τον προηγούµενο µήνα ότι η µη αύξηση των εισιτηρίων αποτελεί «πρώτο στόχο» του, ενώ ήδη έχει ψηφιστεί τροπολογία για µείωση των 50% των τελών που καταβάλλουν οι ακτοπλοϊκές στα λιµάνια της χώρας από την Πρωτοµαγιά και για έναν χρόνο. Συγκεκριµένα, µειώνονται στο µισό:
- Το ειδικό ανταποδοτικό τέλος χρήσεως λιµένα υπέρ των φορέων διοίκησης και εκµετάλλευσης λιµένων επιβίβασης και αποβίβασης, για τους επιβάτες των πάσης φύσεως επιβατηγών, επιβατηγώνοχηµαταγωγών και υδροπτερύγων πλοίων γραµµών εσωτερικού.
- Το τέλος χρήσης λιµένα οχηµάτων επιβιβαζοµένων ή αποβιβαζοµένων σε πλοίο ή από πλοίο γραµµών εσωτερικού, χωρίς να θίγονται τα τέλη επιβατών.
- Τα µνηµονευόµενα ανταποδοτικά δικαιώµατα προσόρµισης, παραβολής, πρυµνοδέτησης και ελλιµενισµού των επιβατηγών πλοίων, πλην κρουαζιερόπλοιων.
Ίσα βάρκα, ίσα νερά
Μέχρι σήµερα, το 2,5% της αξίας του εισιτηρίου πηγαίνει στον λιµένα αναχώρησης και το 2,5% στον λιµένα άφιξης. Αυτό µε την τροπολογία περιορίζεται στο 50%. Αντίστοιχα και τα ναύλα των οχηµάτων είχαν επιβάρυνση προς τους λιµένες, τα οποία µειώνονται στο µισό. Το υπουργείο Ναυτιλίας ελπίζει -µε αυτή την τροπολογία- όχι µόνο να «ισοφαρίσει» για τους ακτοπλόους το κόστος της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης ώστε να µην προχωρήσουν σε ανατιµήσεις, αλλά και να τους «πιέσει» για µείωση τιµών στα ναύλα.*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Απογευματινή» στις 16/04/2025