Carroten: Πώς ένα ελληνικό αντηλιακό μπήκε σε 1.800 αμερικανικά καταστήματα

Προϊόν με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης αποτελεί το Carroten, η γνωστή μάρκα αντηλιακού που ανήκει στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου Σαράντη. Έτσι, εκτός από το κυρίαρχο ποσοστό του 44% που διατηρεί από πλευράς πωλήσεων στην ελληνική αγορά, ο όμιλος έχει την ευκαιρία να αναπτύξει τις πωλήσεις του συγκεκριμένου προϊόντος και στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου πρόσφατα εισήλθε στα καταστήματα της αλυσίδας Target, η οποία διατηρεί 1.800 σημεία πώλησης στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, όπως σημείωσε ο Γιάννης Μπούρας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, στο περιθώριο της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της επιχείρησης.
«Αυτό που τρέχει γρήγορα μεταξύ των προϊόντων του χαρτοφυλακίου του ομίλου είναι το Carroten, όπου η εξαγωγική δραστηριότητα παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Η αρχή έγινε πριν από δύο χρόνια, όταν ξεκίνησε η διάθεσή του στον ιστότοπο της Amazon Αμερικής. Ωστόσο, η είσοδος στα καταστήματα Τarget με το λάδι μαυρίσματος και δεδομένου ότι η αλυσίδα διατηρεί δίκτυο 1.800 σημείων, προσδίδει νέες προοπτικές για την εξέλιξη των πωλήσεων του προϊόντος», σημείωσε ο κύριος Μπούρας.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στην Αμερική υπάρχει η τάση του γρήγορου μαυρίσματος (quick tan), η οποία λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη διάσταση μέσω των social media, ενισχύοντας περαιτέρω τη ζήτηση για προϊόντα αυτής της μορφής.
«Στόχος είναι να ανοίξει η κατηγορία, προκειμένου να εισέλθουν και άλλα προϊόντα στη συγκεκριμένη αγορά, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για τη διάθεση και άλλων προϊόντων μαυρίσματος εκεί. Το σύνολο της κατηγορίας αντηλιακών στην αμερικανική αγορά έχει αξία που ανέρχεται στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Εκτός των άλλων, η μάρκα διατίθεται με σειρά κωδικών και αντιηλιακής προστασίας στην Αυστραλία και τη Σαουδική Αραβία», συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.
Συζητήσεις για εξαγορά
Την ίδια στιγμή, ο όμιλος Σαράντη εξετάζει ενδεχόμενα εξαγοράς, συζητώντας με εταιρείες στον τομέα της ομορφιάς και της προσωπικής φροντίδας, όπου έχουν γίνει ήδη κάποιες επαφές, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει συγκεκριμένη εξέλιξη. Το ενδιαφέρον εντοπίζεται σε εταιρείες που διατηρούν εδραιωμένες μάρκες και όχι απαραίτητα εργοστάσιο παραγωγής για τα προϊόντα αυτά.
Αναθεωρεί προς το βέλτιστο τις οικονομικές του επιδόσεις
Την ίδια στιγμή, ανοδικά κινείται ο όμιλος ως προς την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού πενταετίας, με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως και το 2028, που έχει θέσει στόχο για κύκλο εργασιών 780 εκατομμυρίων ευρώ το συγκεκριμένο έτος και για EBITDA στα 120 εκατομμύρια ευρώ. Για το 2024 είχε προβλέψει ότι θα έχει EBITDA στα 80,2 εκατομμύρια και εν τέλει πέτυχε EBITDA 81,6 εκατομμύρια ευρώ και για το 2025 είχε προϋπολογίσει ότι θα έχει EBITDA 90 εκατομμύρια, το οποίο θα αγγίξει τελικά τα 92 εκατομμύρια ευρώ. Τον Μάρτιο του 2026 θα πραγματοποιηθεί και νέα παρουσίαση, όπου θα παρουσιαστούν οι αναθεωρημένοι πλέον στόχοι, οι οποίοι αναμένεται ότι θα είναι αναβαθμισμένοι σε σχέση με το αρχικό επιχειρηματικό πλάνο για τα έτη 2024-2028.
Θυμίζουμε ότι οι πωλήσεις το 2024 ανήλθαν σε 600,1 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 482,2 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, αυξημένες κατά 24,4%, καταγράφοντας ρεκόρ. Τα EBITDA το 2024 διαμορφώθηκαν στα 81,6 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 61,6 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, αυξημένα κατά 32,5%, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται σε 13,6% (έναντι 12,8% το 2023).
Επενδύσεις 70 εκατ. ευρώ στη διετία 2025-2026 – Στα 95 εκατ. οι επενδύσεις πενταετίας
Αυτήν τη στιγμή το επενδυτικό πλάνο του ομίλου έχει ενισχυθεί, με επιπλέον δαπάνες στις παραγωγικές εγκαταστάσεις των Οινοφύτων, λόγω της αύξησης της ζήτησης στον τομέα αντιηλιακού και των προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης δέρματος. Οι επιπλέον επενδύσεις -εκτός των ήδη προγραμματισμένων- θα είναι της τάξεως των 10 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ στα 24 εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται οι προγραμματισμένες επενδύσεις για τη νέα αποθήκη της εταιρείας. Κατά την εκπόνηση του επιχειρηματικού σχεδίου για τα έτη 2024-2028, ο όμιλος είχε δεσμευτεί ότι το 2025 θα επενδύσει 33 εκατομμύρια, ποσό που θα αυξηθεί στα 40 εκατ. ευρώ. Το 2026 είχε αναφέρει ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες θα ανέλθουν στα 30 εκατομμύρια. Επίσης, τα 15 εκατομμύρια για την ανακύκλωση πλαστικού στην Πολωνία με σκοπό την παραγωγή πλαστικής σακούλας στην εξαγορασθείσα βιομηχανία Stella Pack, αντί για διετή υλοποίηση, που ήταν αρχικά προγραμματισμένη, θα ολοκληρωθεί φέτος. Στην πενταετία 2024-2028 οι συνολικές επενδύσεις θα ανέλθουν εν τέλει από τα 81 εκατομμύρια ευρώ, που ήταν το αρχικό επιχειρηματικό πλάνο, στα 95 εκατομμύρια ευρώ.
Μειώνει την ιδιωτική ετικέτα – Αναμονή για τις εξελίξεις στην Ουκρανία
Ταυτόχρονα, ο όμιλος Σαράντη προχωράει σε κινήσεις για τον περιορισμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις των οποίων το 2024 ήταν στο επίπεδο των 55 εκατομμυρίων ευρώ, με κέρδη προ φόρων και τόκων χαμηλότερα του 1 εκατομμυρίου ευρώ. Δεδομένου ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποφέρουν περιορισμένο περιθώριο κέρδους, ο όμιλος θα επιδιώξει να μεγαλώσει τη δυναμική του στα επώνυμα. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας εντοπίζεται σήμερα στην αγορά της Πολωνίας.
Ενδιαφέρον για την επιχειρηματική εξέλιξη του ομίλου θα έχει και η κατάληξη των γεγονότων στην Ουκρανία, η οποία εισφέρει το 5% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου. Η μονάδα παραγωγής βρίσκεται στην Κεντρική Ουκρανία, στην εμπόλεμη ζώνη, και λειτουργεί κανονικά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κύριο Μπούρα, η αγορά παρουσιάζει δυσκολίες και μείωση της κατανάλωσης, ενώ, εφόσον τα πράγματα εξελιχθούν θετικά το προσεχές διάστημα, θα ευνοηθεί και ο όμιλος Σαράντη.
Την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τρίτη 6 Μαΐου πρόκειται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, μιας χρονικής περιόδου η οποία παρουσίασε δυσκολίες από πλευράς πωλήσεων. Ωστόσο, στις κατηγορίες ομορφιάς και περιποίησης δέρματος ο όμιλος έχει θετική αποτύπωση από πλευράς κερδοφορίας, παρουσιάζοντας άνοδο.
«Αυτό που τρέχει γρήγορα μεταξύ των προϊόντων του χαρτοφυλακίου του ομίλου είναι το Carroten, όπου η εξαγωγική δραστηριότητα παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Η αρχή έγινε πριν από δύο χρόνια, όταν ξεκίνησε η διάθεσή του στον ιστότοπο της Amazon Αμερικής. Ωστόσο, η είσοδος στα καταστήματα Τarget με το λάδι μαυρίσματος και δεδομένου ότι η αλυσίδα διατηρεί δίκτυο 1.800 σημείων, προσδίδει νέες προοπτικές για την εξέλιξη των πωλήσεων του προϊόντος», σημείωσε ο κύριος Μπούρας.
Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι στην Αμερική υπάρχει η τάση του γρήγορου μαυρίσματος (quick tan), η οποία λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερη διάσταση μέσω των social media, ενισχύοντας περαιτέρω τη ζήτηση για προϊόντα αυτής της μορφής.
«Στόχος είναι να ανοίξει η κατηγορία, προκειμένου να εισέλθουν και άλλα προϊόντα στη συγκεκριμένη αγορά, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για τη διάθεση και άλλων προϊόντων μαυρίσματος εκεί. Το σύνολο της κατηγορίας αντηλιακών στην αμερικανική αγορά έχει αξία που ανέρχεται στα 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Εκτός των άλλων, η μάρκα διατίθεται με σειρά κωδικών και αντιηλιακής προστασίας στην Αυστραλία και τη Σαουδική Αραβία», συμπλήρωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.
Συζητήσεις για εξαγορά
Την ίδια στιγμή, ο όμιλος Σαράντη εξετάζει ενδεχόμενα εξαγοράς, συζητώντας με εταιρείες στον τομέα της ομορφιάς και της προσωπικής φροντίδας, όπου έχουν γίνει ήδη κάποιες επαφές, χωρίς προς το παρόν να υπάρχει συγκεκριμένη εξέλιξη. Το ενδιαφέρον εντοπίζεται σε εταιρείες που διατηρούν εδραιωμένες μάρκες και όχι απαραίτητα εργοστάσιο παραγωγής για τα προϊόντα αυτά.
Αναθεωρεί προς το βέλτιστο τις οικονομικές του επιδόσεις
Την ίδια στιγμή, ανοδικά κινείται ο όμιλος ως προς την υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού πενταετίας, με ορίζοντα ολοκλήρωσης έως και το 2028, που έχει θέσει στόχο για κύκλο εργασιών 780 εκατομμυρίων ευρώ το συγκεκριμένο έτος και για EBITDA στα 120 εκατομμύρια ευρώ. Για το 2024 είχε προβλέψει ότι θα έχει EBITDA στα 80,2 εκατομμύρια και εν τέλει πέτυχε EBITDA 81,6 εκατομμύρια ευρώ και για το 2025 είχε προϋπολογίσει ότι θα έχει EBITDA 90 εκατομμύρια, το οποίο θα αγγίξει τελικά τα 92 εκατομμύρια ευρώ. Τον Μάρτιο του 2026 θα πραγματοποιηθεί και νέα παρουσίαση, όπου θα παρουσιαστούν οι αναθεωρημένοι πλέον στόχοι, οι οποίοι αναμένεται ότι θα είναι αναβαθμισμένοι σε σχέση με το αρχικό επιχειρηματικό πλάνο για τα έτη 2024-2028.
Θυμίζουμε ότι οι πωλήσεις το 2024 ανήλθαν σε 600,1 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 482,2 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, αυξημένες κατά 24,4%, καταγράφοντας ρεκόρ. Τα EBITDA το 2024 διαμορφώθηκαν στα 81,6 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 61,6 εκατομμυρίων ευρώ το 2023, αυξημένα κατά 32,5%, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται σε 13,6% (έναντι 12,8% το 2023).
Επενδύσεις 70 εκατ. ευρώ στη διετία 2025-2026 – Στα 95 εκατ. οι επενδύσεις πενταετίας
Αυτήν τη στιγμή το επενδυτικό πλάνο του ομίλου έχει ενισχυθεί, με επιπλέον δαπάνες στις παραγωγικές εγκαταστάσεις των Οινοφύτων, λόγω της αύξησης της ζήτησης στον τομέα αντιηλιακού και των προϊόντων ομορφιάς και περιποίησης δέρματος. Οι επιπλέον επενδύσεις -εκτός των ήδη προγραμματισμένων- θα είναι της τάξεως των 10 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ στα 24 εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται οι προγραμματισμένες επενδύσεις για τη νέα αποθήκη της εταιρείας. Κατά την εκπόνηση του επιχειρηματικού σχεδίου για τα έτη 2024-2028, ο όμιλος είχε δεσμευτεί ότι το 2025 θα επενδύσει 33 εκατομμύρια, ποσό που θα αυξηθεί στα 40 εκατ. ευρώ. Το 2026 είχε αναφέρει ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες θα ανέλθουν στα 30 εκατομμύρια. Επίσης, τα 15 εκατομμύρια για την ανακύκλωση πλαστικού στην Πολωνία με σκοπό την παραγωγή πλαστικής σακούλας στην εξαγορασθείσα βιομηχανία Stella Pack, αντί για διετή υλοποίηση, που ήταν αρχικά προγραμματισμένη, θα ολοκληρωθεί φέτος. Στην πενταετία 2024-2028 οι συνολικές επενδύσεις θα ανέλθουν εν τέλει από τα 81 εκατομμύρια ευρώ, που ήταν το αρχικό επιχειρηματικό πλάνο, στα 95 εκατομμύρια ευρώ.
Μειώνει την ιδιωτική ετικέτα – Αναμονή για τις εξελίξεις στην Ουκρανία
Ταυτόχρονα, ο όμιλος Σαράντη προχωράει σε κινήσεις για τον περιορισμό των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις των οποίων το 2024 ήταν στο επίπεδο των 55 εκατομμυρίων ευρώ, με κέρδη προ φόρων και τόκων χαμηλότερα του 1 εκατομμυρίου ευρώ. Δεδομένου ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποφέρουν περιορισμένο περιθώριο κέρδους, ο όμιλος θα επιδιώξει να μεγαλώσει τη δυναμική του στα επώνυμα. Το μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων ιδιωτικής ετικέτας εντοπίζεται σήμερα στην αγορά της Πολωνίας.
Ενδιαφέρον για την επιχειρηματική εξέλιξη του ομίλου θα έχει και η κατάληξη των γεγονότων στην Ουκρανία, η οποία εισφέρει το 5% του συνολικού κύκλου εργασιών του ομίλου. Η μονάδα παραγωγής βρίσκεται στην Κεντρική Ουκρανία, στην εμπόλεμη ζώνη, και λειτουργεί κανονικά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κύριο Μπούρα, η αγορά παρουσιάζει δυσκολίες και μείωση της κατανάλωσης, ενώ, εφόσον τα πράγματα εξελιχθούν θετικά το προσεχές διάστημα, θα ευνοηθεί και ο όμιλος Σαράντη.
Την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τρίτη 6 Μαΐου πρόκειται να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2025, μιας χρονικής περιόδου η οποία παρουσίασε δυσκολίες από πλευράς πωλήσεων. Ωστόσο, στις κατηγορίες ομορφιάς και περιποίησης δέρματος ο όμιλος έχει θετική αποτύπωση από πλευράς κερδοφορίας, παρουσιάζοντας άνοδο.