Απάντηση στις αιτιάσεις των εκπροσώπων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έδωσε άμεσα η ΑΒ Βασιλόπουλος –μέλος του ολλανδοβελγικού ομίλου Delhaize- αναφέροντας ότι «διαφωνεί ρητά με την κυριακάτικη λειτουργία των καταστημάτων και τις 52 εβδομάδες του χρόνου και θεωρεί επαρκές το υπάρχον νομικό πλαίσιο».

Νωρίτερα σε κοινή συνέντευξη τύπου ΕΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ και ΟΥΙΕ, εκπρόσωποι τους ονομάτισαν την αλυσίδα ως έναν από τους επιχειρηματικούς ομίλους που άσκησαν πίεση για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου και την επέκταση του θεσμού των Κυριακών από 8 σε 32 και για συγκεκριμένες περιοχές.

Όπως αναφέρει, η ΑΒ Βασιλόπουλος στην ανακοίνωση της ωστόσο, θεωρεί πως η όποια συζήτηση για τη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές, πλέον των προβλεπόμενων από το νόμο, έχει νόημα μόνο σε τουριστικές περιοχές όπου η ζήτηση είναι αυξημένη και αυτό κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου κάθε περιοχής. Και καταλήγει πως όποια συσχέτιση της ΑΒ Βασιλόπουλος με άλλου είδους τοποθετήσεις επί του θέματος αποτελεί παραφιλολογία και είναι ανυπόστατη.

Η επικείμενη ψήφιση του νόμου ωστόσο έως τα μέσα Μαίου όπως προαναγγέλθηκε από τον αρμόδιο υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης Δ.Παπαδημητρίου, δεν αφήνει αδιάφορη την αγορά, η οποία προετοιμάζεται για τις νέες συνθήκες.

Δεδομένου ότι σήμερα δεν υπάρχει σαφές προσχέδιο του νομοσχεδίου που θα επεκτείνει το μέτρο τον Κυριακών (πλην των διαρροών από το αρμόδιο Υπουργείο, σύμφωνα με τις οποίες καταργείται ο περιορισμός των 250 τ.μ., εντάσσονται περιοχές στο ιστορικό κέντρο Αθήνας και Θεσσαλονίκης αλλά και αναδεικνύονται ως τουριστικές νέες περιοχές όπως οι περιοχές πέριξ των Αεροδρομίων), η αγορά αναμένει την επίσημη τοποθέτηση προκειμένου να καθορίσει τη στάση της αλλά και το budget της, καθώς η προσθήκη Κυριακών για συγκεκριμένα έστω σημεία πώλησης ισούνται με αυξημένο κόστος λειτουργίας.

Πηγές από την αλυσίδα Σκλαβενίτης αναφέρουν ότι δεν σχολιάζουν μέχρι οι αλλαγές να οριστικοποιηθούν και να νομοθετηθούν”, αφήνοντας ωστόσο έτσι ανοιχτό το ενδεχόμενο να αναθεωρήσουν τη στάση τους και να υιοθετήσουν την κυριακάτικη λειτουργία, την οποία έως σήμερα δεν ακολουθούσαν ούτε για τις θεσμοθετημένες οκτώ Κυριακές.

Οι μεγάλοι του λιανεμπορίου πέραν των σούπερ μάρκετ χαιρετίζουν ασφαλώς το μέτρο και θεωρούν ότι επιτέλους δημιουργούνται οι προυποθέσεις για ορθολογική λειτουργία της αγοράς, η οποία θα βασίζεται σε δεδομένα και όχι σε «ιδεοληψίες», όπως αναφέρουν στελέχη μεγάλων αλυσίδων.

Για τους ίδιους η πλήρης απελευθέρωση (για το σύνολο τους έτους) δεν θα είχε αξία και ενδεχομένως να δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα -κυρίως στο κόστος λειτουργίας- ωστόσο εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη επιλογή μοιάζει να έχει νόημα. Από την άλλη, δηλώνουν και αιφνιδιασμένοι καθώς η προσαρμογή σε νέες συνθήκες λειτουργίας απαιτεί οργάνωση και αναπόφευκτα κόστος, το οποίο οφείλουν να αποτιμήσουν πριν «βουτήξουν» στη νέα συνθήκη κυνηγώντας τα μερίδια αγοράς.

Την ίδια ώρα αρκετοί επιχειρηματίες θέτουν θέμα νόθευσης του ανταγωνισμού, υποστηρίζοντας πως ακόμη και εντός ενός νομού π.χ. του νομού Αττικής, κάποια καταστήματα θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι κάποιων άλλων.