Με δανεικά και πιστωτικές κάρτες η «λυπητερή» της εφορίας
Σε αδυναμία χιλιάδες πολίτες να ανταποκριθούν στο... ραντεβού με την εφορία
Με δανεικά και πιστωτικές κάρτες αναγκάζονται να πληρώσουν οι φορολογούμενοι τις υποχρεώσεις τους στο Δημόσιο.
Οι εκτιμήσεις για την χθεσινή πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου εισοδήματος αναφέρουν ότι 3 στους 10 φορολογουμένους βρέθηκαν και φέτος σε αδυναμία να πληρώσουν την εφορία. Τραπεζικές πηγές αναφέρουν όμως ότι τουλάχιστον 100.000 υπόχρεοι κατέφυγαν στην λύση να χρεώσουν τον φόρο εισοδήματος στην κάρτα τους. Και θα ήταν ίσως και περισσότεροι εάν, όπως υπολογίζεται, 7 στους 10 κατόχους καρτών δεν είχαν εξαντλήσει ήδη το πιστωτικό τους όριο.
Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές τον Ιούλιο πληρώθηκαν με κάρτες τουλάχιστον 170 εκατ. ευρώ φόρων εισοδήματος, δηλαδή τουλάχιστον το 1/7 όσων συνολικά αναμένεται πως εισπράχθηκαν τον Ιούλιο σαν πρώτη δόση ή εφάπαξ εξόφληση φόρου εισοδήματος (περίπου 1,2 δισ. ευρώ συνολικά). Διαπιστώνεται έτσι αύξηση της τάξεως του 10% σε σχέση τις πληρωμές που έγιναν πέρυσι τον Ιούλιο με κάρτες. Με τους ρυθμούς αυτούς φαίνεται ότι εφέτος, για φόρους εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ και μόνον, εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι θα "φορτώσουν" στις κάρτες τους τουλάχιστον μισό δισ. ευρώ, έναντι 450 εκατ. ευρώ που πλήρωσαν με πλαστικό χρήμα για τους φόρους τους πέρυσι.
Όπως αναφέρουν τα ΝΕΑ, φέτος εκτιμάται ότι θα σημειωθεί 4ρεκόρ χρέωσης πιστωτικών καρτών προκειμένου να πληρωθεί φόρος εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ έως τα τέλη του έτους. Αν γίνει προβολή των ρυθμίσεων του Ιουλίου σε ετήσια βάση, τότε το συνολικό φοροφέσι στις κάρτες αναμένεται να ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ.
Να σημειωθεί ωστόσο ότι τα στοιχεία δείχνουν διαρκή ανοδική κίνηση των ρυθμίσεων φορολογικών οφειλών μέσω πιστωτικών καρτών τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, το 2015 οι συνολικές οφειλές φόρου εισοδήματος και ΕΝΦΙΑ οι οποίες έσπασαν σε δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών ανέρχονταν σε 380 εκατομμύρια ευρώ. Πέρυσι το ποσό αυτό εκτιμάται πως ανέβηκε σε 450 εκατομμύρια ευρώ και φέτος αναμένεται να ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο χωρίς να υπολογίζονται οι χρεώσεις των καρτών για την εξόφληση τελών κυκλοφορίας.