Άλλη εικόνα στο Ειρηνοδικείο – Μόνο οι διαδηλωτές (pics&vid)
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας κατά των πλειστηριασμών
Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή τη στιγμή συγκέντρωση διαμαρτυρίας ενάντια στους πλειστηριασμούς στο Εφετείο Αθηνών, στην οδό Λουκάρεως.
Να σημειωθεί πως αυτή τη φορά η αστυνομία απουσιάζει παντελώς, ενώ στο χώρο βρίσκονται στελέχη και μέλη της Λαϊκής Ενότητας, με επικεφαλής τον Παναγιώτη Λαφαζάνη, ανταποκρινόμενοι στο σχετικό κάλεσμα που έγινε σήμερα για τις 15:00.
Μαζί με τη ΛΑΕ βρίσκεται και το κίνημα «Δεν Πληρώνω», το «παρών» δίνει και η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου.
Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον προβλέπεται αυτεπάγγελτη δίωξη σε όποιον προκαλεί απλή σωματική βλάβη ή απειλεί με βία ή άλλη παράνομη πράξη ή παράλειψη υπάλληλο πλειστηριασμού που διενεργείται κατά τη διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης.
Το «σίριαλ» των πλειστηριασμών θα συνεχιστεί με την καινούρια χρονιά, αφού μέχρι τις 10 Ιανουαρίου καθώς και για όλη τη γιορτινή περίοδο δεν θα πραγματοποιηθεί κανένας.
Βέβαια οι συμβολαιογράφοι δεν έχουν ακόμη αναστείλει την αποχή, παρά την τροπολογία για την προστασία τους κατά τη διενέργεια των πλειστηριασμών που ψηφίστηκε την περασμένη εβδομάδα στη Βουλή, κάτι που αναμένεται να γίνει από τον νέο χρόνο.
Να σημειωθεί ότι στις 10 Ιανουαρίου έχουν προγραμματιστεί 26 ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί που αφορούν σε 12 εταιρείες ή φυσικά πρόσωπα.
Μεταξύ αυτών και το «Αίολος Κεντέρης», που βγαίνει πάλι στο σφυρί με ανεβασμένη τιμή πρώτης προσφοράς στα 6,5 εκατ. ευρώ από τα 4,5 εκατ. ευρώ που είχε οριστεί η τιμή πρώτης προσφοράς κατά την πρώτη διενέργεια του πλειστηριασμού στις 6 Δεκεμβρίου.
Η αξία και η τιμή της προσφοράς του πλοίου της Ναυτιλιακής Εταρείας Λέσβου διορθώθηκε μετά από απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά, έπειτα από διαδικασία ασφαλιστικών μέτρων της εταιρείας, στα 6,5 εκατ. ευρώ και ορίστηκε ως νέα μέρα πλειστηριασμού η Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2018.
Η πλευρά της ΝΕΛ υποστήριξε ότι η συνολική εικόνα του πλοίου είναι ικανοποιητική, το κόστος συντήρησης ανέρχεται σε 1.011.040 ευρώ και εκτιμά τη σημερινή του αξία στα 15 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της επισπεύδουσας τράπεζες υποστηρίχτηκε ότι το πλοίο είναι παροπλισμένο επί επτά χρόνια και οι τέσσερις μηχανές του δεν έχουν λειτουργήσει όλα αυτά τα χρόνια, ενώ εκτίμησε ότι το κόστος συντήρησής τους ανέρχεται στα 750 χιλιάδες ευρώ για κάθε μηχανή, που σημαίνει ότι το συνολικό κόστος ανέρχεται στα τρία εκατομμύρια ευρώ, και εκτίμησε ότι σήμερα λόγω του παροπλισμού του η αξία του δεν μπορεί να ξεπεράσει τα 4,5 εκατομμύρια ευρώ.
Οι υπόλοιποι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί αφορούν ακίνητα με τιμές πρώτης προσφοράς από 13.200 ευρώ έως 1,31 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται ότι η Τράπεζα της Ελλάδος μέσω της ενδιάμεσης έκθεσης για τη νομισματική πολιτική ζητά ταχύτερο ρυθμό στην αντιμετώπιση του μείζονος προβλήματος των «κόκκινων» δανείων, τονίζοντας ότι η επάνοδος της οικονομίας σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης πρέπει να αξιοποιηθεί, προκειμένου να επιτευχθούν ή και ιδανικά να ξεπεραστούν οι στόχοι μείωσης που προβλέπουν τα επιχειρησιακά τους πλάνα.
Στην έκθεση αναφέρεται επίσης ότι σε συνθήκες ανάκαμψης της οικονομίας, οι τράπεζες «επιβάλλεται να διευρύνουν το ταχύτερο δυνατόν τις λύσεις που προτείνουν στους δανειολήπτες».
Το συνολικό ύψος των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων (Non Performing Exposures - NPEs) υποχώρησε κατά 7,6% (8,2 δισ.) στις 30 Σεπτεμβρίου, έναντι του μέγιστου επιπέδου που είχε καταγραφεί τον Μάρτιο του 2016. Από την αρχή της φετινής χρονιάς, τα NPEs μειώθηκαν κατά 5,5%, φθάνοντας στα 100,4 δισ. ευρώ ή το 44,6% των συνολικών χορηγήσεων.
Η παραπάνω βελτίωση ήταν αποτέλεσμα κυρίως διαγραφών δανείων (4,4 δισ. ευρώ) και δευτερευόντως πωλήσεων (1,8 δισ. ευρώ), με το μεγαλύτερο μέρος να αφορά πώληση δανείων από μη συστημική τράπεζα. Οι αποπληρωμές (μερικές ή ολικές) δανείων ανήλθαν μόλις σε 1,8 δισ. ευρώ.
Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέα μη εξυπηρετούμενα δάνεια ονομαστικής αξίας 8,1 δισ. ευρώ, ενώ την ίδια περίοδο ρυθμίστηκαν και άρχισαν εκ νέου να εξυπηρετούνται δάνεια αξίας 5,3 δισ. ευρώ.