Η οδός της παραχώρησης επιλέγεται για τα δέκα λιμάνια
Ορίζοντα δύο ετών για τους διαγωνισμούς έχει δώσει το ΤΑΙΠΕΔ
Με τη μέθοδο της παραχώρησης, που αφορά σε ένα "πιο δόκιμο μοντέλο", προτίθεται να αξιοποιήσει τα υπόλοιπα δέκα μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας η κυβέρνηση ώστε να μην επαναληφθεί η πώληση των μετοχών του δημοσίου, όπως έγινε σε ΟΛΠ και ΟΛΘ, τόνισε ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Χρήστος Λαμπρίδης.
Πρόκειται, υπενθυμίζεται, για τα λιμάνια Βόλου, Ραφήνας, Ηγουμενίτσας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης, Ηρακλείου, Ελευσίνας, Λαυρίου, Κέρκυρας και Καβάλας.
Επιπλέον, από το βήμα του 1ου Συνεδρίου "Prodexpo North", που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Λαμπρίδης, επισήμανε ότι οι επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ στον ΟΛΘ και 293 εκατ. ευρώ στον ΟΛΠ, συμπεριλαμβανομένης και της πρόθεσης της Cosco για επιπλέον επενδύσεις, ύψους 200 εκατ. ευρώ, δημιουργούν μεγάλες αλυσιδωτές θετικές επιπτώσεις για Πειραιά - Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τόνισε, δε, ότι στο πλαίσιο της νέου νόμου για τους Φορείς Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Λιμένων, θα βρεθούν τρόποι διαχείρισης και των λεγόμενων "ορφανών" λιμενικών συστημάτων, όπως είναι αυτό του Σταυρού Θεσσαλονίκης. Μεταξύ άλλων, τόνισε, ότι οι αστικές αναπλάσεις και αξιοποιήσεις εμβληματικών κτηρίων, θα έχουν θετικό αντίκτυπο στην αγορά και στις αξίες ακινήτων, τις οποίες όμως επηρεάζουν - όπως είπε - και οι μεγάλες επενδύσεις στα λιμάνια.
Από την πλευρά του ο διευθυντής του Μετρό Θεσσαλονίκης, δρ. Γιώργος Κωνσταντίνδης, επισήμανε ότι μέχρι σήμερα, στις αρχαιολογικές ανασκαφές, έχουν επενδυθεί 132 εκατ. ευρώ, ποσό αντίστοιχο με εκείνο που διατέθηκε συνολικά για το Μουσείο της Ακρόπολης. Πρόσθεσε, ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα αλλάξει το πρόσωπο της πόλης και θα δημιουργήσει μία νέα πραγματικότητα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, με την δυναμικότητά του να αφορά σε μετακινήσεις ανά ώρα και κατεύθυνση σε 18.000 επιβάτες. Αναφερόμενος στις προκλήσεις του έργου, εστίασε στην κατασκευή του σταθμού "Βενιζέλου", αλλά και του σταθμού "Αγία Σοφία",λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων.
Στο μεταξύ, την ελπίδα του ότι θα συνεχιστούν οι παρεμβάσεις στον δήμο Θεσσαλονίκης, με την πεζοδρόμηση του υπολοίπου νοτίου τμήματος της οδού Αγίας Σοφίας, τις νέες επεμβάσεις στην Αγορά "Βλάλη", αλλά και την αξιοποίηση των πολλών παλαιών κτηρίων, στον άξονα της Εγνατίας οδού, εξέφρασε ο δήμαρχος της πόλης, Γιάννης Μπουτάρης. Χαρακτήρισε τα παραδοσιακά κτήρια, κατά μήκος του κεντρικού οδικού άξονα, "διαμαντάκια" της Εγνατίας, εξέφρασε την ελπίδα του ότι ενδεχομένως θα καταστεί δυνατή η ανάπλαση, μέσω ευρωπαϊκών πόρων, ενώ επισήμανε ότι θα επιδιώξει να παρακινήσει τους ιδιοκτήτες να επενδύσουν στα κτήρια αυτά για την ανάπτυξη νέων οικονομικών δραστηριοτήτων.
Καταλήγοντας, ο κ. Μπουτάρης, υπογράμμισε, ότι ο δήμος ενδιαφέρεται για τρία μεγάλα ακίνητα, τα "Καραβάν Σαράι", (κτήριο παλιού δημαρχείου) του πρώην εργοστασίου "ΥΦΑΝΕΤ" και του "Παπάφειου" ορφανοτροφείου. Ειδικότερα για τα δύο τελευταία σημείωσε ότι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως φοιτητικές εστίες και youth hostels.