Μεταθέσεις σε ΥΠΟΙΚ και εφορίες θέλουν οι δημόσιοι υπάλληλοι
Τι λένε τα στοιχεία του α' κύκλου κινητικότητας.
Μεταθέσεις σε ΥΠΟΙΚ και εφορίες ζητούν οι περισσότεροι δημόσιοι υπάλληλοι στην Ελλάδα που μετείχαν του πρώτου κύκλου κινητικότητας.
Τα υπουργεία Οικονομίας & Ανάπτυξης και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ήταν οι πιο περιζήτητοι φορείς της δημόσιας διοίκησης για μετάταξη και απόσπαση, σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία του α’ κύκλου κινητικότητας.
Μάλιστα, από τις 23 Απριλίου έως και τις 7 Μαΐου υποβλήθηκαν 2.218 αιτήσεις που αφορούσαν συνολικά 1.051, από τις συνολικά 1.115, θέσεις (783 για μετάταξη, 332 για απόσπαση), με αποτέλεσμα να παραμείνουν κενές 64 θέσεις. Οι αιτήσεις περιλαμβάνουν 13.472 θέσεις, γεγονός που συνεπάγεται έναν μέσο όρο περίπου έξι θέσεων ανά αίτηση.
Αναλυτικά οι υποβληθείσες αιτήσεις είναι οι εξής:
• υπουργείο Εργασίας (921 υπάλληλοι για 274 θέσεις),
• Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (771 υπάλληλοι για 335 θέσεις)
• υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης (330 υπάλληλοι για μόλις 39 θέσεις),
• Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (238 υπάλληλοι για 35 θέσεις) και
• Ελληνική Αστυνομία (224 υπάλληλοι για 48 θέσεις).
Χαρακτηριστικό είναι ότι, από τις πρώτες δέκα σε ζήτηση θέσεις, οι επτά αφορούν το εν λόγω υπουργείο - οι άλλες τρεις ανήκουν στο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
Σημειώνεται ότι εξίσου σημαντική ήταν και η γεωγραφική διασπορά των προσφερόμενων θέσεων, αφού διατέθηκαν θέσεις προς μετάταξη και απόσπαση σε περιφερειακές υπηρεσίες που εδρεύουν σε 86 δήμους της χώρας.
Χαμός από το ΕΦΚΑ
Σε ό,τι αφορά τους υπαλλήλους των φορέων που κατέθεσαν αίτηση για απόσπαση ή μετάταξη, οι 254 προέρχονται από τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και ακολουθούν 137 από την Οδικές Συγκοινωνίες (ΟΣΥ ΑΕ), 74 από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, 48 από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία κ.λπ.
Εξάλλου, το επόμενο διάστημα οι φορείς υποδοχής θα εξετάσουν τις αιτήσεις και θα επιλέξουν τους επικρατέστερους με βάση τα κριτήρια που θέτει η νομοθεσία.
Αξίζει να σημειωθεί πως, για την αξιολόγηση των υποψηφίων, λαμβάνονται υπόψη η συνάφεια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων τους με την προκηρυσσόμενη θέση, οι εκθέσεις αξιολόγησης, η εμπειρία στην άσκηση αντίστοιχων καθηκόντων και κάθε στοιχείο από το προσωπικό μητρώο τού υπαλλήλου που καταδεικνύει την καταλληλότητα για τη συγκεκριμένη θέση. Τέλος, μεταξύ των τριών επικρατέστερων διενεργείται συνέντευξη.