WSJ: Το ΚΑΣ εμποδίζει τη μεγαλύτερη κινεζική επένδυση στην Ελλάδα
Το δημοσίευμα χαρακτηρίζει το ΚΑΣ ως μία από τις πιο ισχυρές υπηρεσίες στην Ελλάδα, τονίζοντας παράλληλα, ότι η χώρα μας είναι διαβόητη για τη γραφειοκρατία της
Οι Έλληνες γραφειοκράτες όρθωσαν ένα τεράστιο εμπόδιο σε μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις της Κίνας στην Ευρώπη, σημειώνει με δηκτικό τρόπο η Wall Street Journal αναφερόμενη στην απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) να γνωμοδοτήσει υπέρ της κήρυξης μέρους του Πειραιά ως αρχαιολογικού χώρου, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο καθυστερήσεις στο κινεζικό project υποδομών.
Η εξέλιξη αυτή πιθανότατα θα καθυστερήσει ένα σημαντικό πρότζεκτ, αναφέρει το δημοσίευμα, ενώ χαρακτηρίζει το ΚΑΣ ως μία από τις πιο ισχυρές υπηρεσίες στην Ελλάδα, τονίζοντας παράλληλα, ότι η χώρα μας είναι διαβόητη για τη γραφειοκρατία της.
«Το ΚΑΣ συχνά καθυστερεί επενδύσεις για χρόνια» επισημαίνει χαρακτηριστικά η Wall Street Journal, ενώ αξιωματούχοι της Cosco δήλωσαν στην εφημερίδα ότι θα κάνουν μεν κάποιες αναπροσαρμογές στα πλάνα τους, αλλά τόνισαν ότι το σχέδιο μπορεί να εφαρμοστεί μόνο στο σύνολό του και όχι να επιτραπούν κάποιες από τις επενδύσεις.
Η απόφαση, σύμφωνα με το δημοσίευμα είναι πιθανό να εντείνει τη μακροχρόνια κινεζική δυσαρέσκεια με την πρόοδο των έργων, υπενθυμίζοντας πως στόχος της Κίνας είναι να καταστήσει την Ελλάδα κόμβο για τις κινεζικές εξαγωγές. Σε αντάλλαγμα η Αθήνα καλοπιάνει το Πεκίνο, αφού η οικονομική δυσπραγία και η διαβόητη γραφειοκρατία της χώρας έχουν απομακρύνει τις εταιρείες των δυτικών χωρών.
Ως παράδειγμα αναφέρει ότι το 2016 η Cosco εξασφάλισε το πλειοψηφικό πακέτο του λιμανιού του Πειραιά. «Ενα χρόνο αργότερα, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, στον ΟΗΕ άσκησε βέτο στην καταδίκη της ΕΕ για τα ανθρώπινα δικαιώματα στην Κίνα, μια κίνηση που οι επικριτές σχολίασαν ότι στόχο είχε να κερδίσει την εύνοια του Πεκίνου, κατηγορίες που αρνείται η κυβέρνηση».
Η Cosco ανακοίνωσε πλάνα για νέες επενδύσεις περίπου 600 εκατ. ευρώ στον Πειραιά, που περιλαμβάνει ένα νέο κέντρο logistics, επιπλέον επιβατικό σταθμό για κρουαζιερόπλοια, τέσσερα ξενοδοχεία και ένα εμπορικό κέντρο, υπενθυμίζει το δημοσίευμα.
«Όμως, τοπικές και εθνικές αρχές εναντιώθηκαν σε κάποια από τα πλάνα της Cosco. Τον Φεβρουάριο η κυβέρνηση- που αρχικά δεν είχε εκφράσει διαφωνία για τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις της Κίνας στο λιμάνι- ενέκρινε μόνο περίπου τις μισές από αυτές, παραπέμποντας τις υπόλοιπες στο ΚΑΣ για αξιολόγηση» συνεχίζει το δημοσίευμα και θυμίζει ότι έπειτα από μια μαραθώνια συνεδρίαση, το συμβούλιο μπλόκαρε την κατασκευή του εμπορικού κέντρου, ζήτησε αλλαγές και περιορισμούς για το ξενοδοχείο και πρότεινε την αναστολή λειτουργίας δύο ναυπηγείων, υπενθυμίζει η Wall Street Journal.
Η αντίδραση της Cosco
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εταιρεία εξεπλάγη από την απόφαση, δεδομένου ότι το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί εδώ και δεκαετίες χωρίς να προκαλέσει κανένα αρχαιολογικό ενδιαφέρον. Το 2016, οι αρχές επέκτειναν έως το 2052 τις άδειες για τα ναυπηγεία που το ΚΑΣ τώρα θέλει να αναστείλει.
Αν και το ΚΑΣ δεν απέρριψε εντελώς τα σχέδια, οι αλλαγές που προτείνει, καθιστούν πολύ δύσκολη ή αδύνατη την υλοποίηση των έργων.