Ο διεθνής ηθοποιός και συγγραφέας υποστηρίζει ότι για πρώτη φορά καταλαβαίνει έναν υπουργό Οικονομικών όταν μιλάει και υπογραμμίζει πως «εκείνο που με νοιάζει είναι να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης»


Μου δείχνει με ικανοποίηση στο κινητό του την ειδοποίηση ότι το βιβλίο του «Φιστίκιος ο Αιγινήτης» είναι υποψήφιο για τα διεθνή βραβεία παιδικού βιβλίου IBBY. «Μπήκε επίσης στη λίστα με τα βιβλία κατά του bullying» προσθέτει. Συνειρμικώς τον ρωτώ τη γνώμη του για την υπόθεση του σπουδαστή της Γαλακτοκομικής Σχολής Ιωαννίνων, Βαγγέλη Γιακουμάκη, που συγκλόνισε το πανελλήνιο. «Υπάρχει ένα νομοθετικό κενό στη χώρα μας, το οποίο πρέπει να καλυφθεί, διότι δεν μπορείς να κατηγορήσεις κάποιον για άσκηση έμμεσης βίας. Το θέμα, κατά τη γνώμη μου, βρίσκεται στην αιτία που προκάλεσε τη συγκεκριμένη τραγωδία. Αυτό που διδάσκει ο Φιστίκης, γι’ αυτό και έχω ένα ειδικό κεφάλαιο για το κόμπλεξ, είναι η αυτοπεποίθηση. Προς τα εκεί πρέπει να εστιάζεται η δουλειά των γονιών απέναντι στα παιδιά».

Καθόμαστε στον αίθριο χώρο του εστιατορίου «Nice ’n’ Easy», επί της οδού Ομήρου. «Ερχομαι από την πρώτη μέρα που άνοιξε το 2008. Δημιουργός του είναι ο Δημήτρης Χριστοφορίδης, που είχε εστιατόρια στο Χόλιγουντ επί 25 χρόνια». Κοιτώντας τη διακόσμηση του χώρου, με τις φωτογραφίες των κινηματογραφικών αστέρων, αντιλαμβάνεται κανείς την επιρροή. Η χολιγουντιανή έμπνευση διαχέεται και στο μενού. Τα περισσότερα πιάτα έχουν ονόματα ηθοποιών. Για να πρωτοτυπήσουμε, παραγγέλνουμε τη σαλάτα «Nice ’n’ Easy» (πρασινάδες, ρόκα, ντοματίνια, παρμεζάνα) και τη σαλάτα «Μάνος Γαβράς» (ανάμεικτα πράσινα λαχανικά με κατσικίσιο τυρί, λιαστές ντομάτες, ηλιόσπορους και σάλτσα μαυροδάφνης). Για τη συνέχεια παίρνουμε και οι δύο ως κυρίως πιάτο το «Σον Κόνερι», φρέσκο σολομό φούρνου σε κρούστα από κριθάρι, εσπεριδοειδή και βότανα πάνω σε ταμπουλέ από σπόρους κινόα και λιναρόσπορο. «Ολα τα λαχανικά προέρχονται από βιολογικές καλλιέργειες, ενώ τα κρέατα είναι από ζώα ελευθέρας βοσκής» φροντίζει να με ενημερώσει ο συνομιλητής μου.

«Πώς βλέπεις την πολιτική και οικονομική κατάσταση;» τον ρωτώ. «Ανησύχησα αρκετά τον Γενάρη, γιατί ήταν κρίσιμη περίοδος για να κλείσω κάποιες δουλειές. Τον πρώτο καιρό μετά τις εκλογές μού άρεσαν ορισμένες κινήσεις που έκανε η νέα κυβέρνηση, αλλά τώρα είμαι συγκρατημένος. Σίγουρα βραχυπρόθεσμα δημιουργεί κάποιες καθυστερήσεις, αλλά ελπίζω μακροπρόθεσμα να άξιζε τον κόπο». Για τις τεταμένες σχέσεις Ελλάδας-Γερμανίας θεωρεί ότι «η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση, δηλαδή ανάμεσα στις ηγεμονικές τάσεις των Γερμανών στην Ευρώπη και τη δική μας κακή νοοτροπία κακών κυβερνήσεων που συνετέλεσαν στη διόγκωση του χρέους». Στη διαμάχη βαρουφικών-αντιβαρουφικών, ο Μάνος Γαβράς τάσσεται υπέρ των πρώτων. «Τον συμπαθώ και τον ακούω, χωρίς να ξέρω εάν θα φέρει αποτελέσματα, όμως για πρώτη φορά καταλαβαίνω έναν υπουργό Οικονομικών όταν μιλάει. Μ’ αρέσει στο επίπεδο της γλώσσας. Αισθάνομαι ότι δεν κρύβει κάτι και ότι τα λέει όλα όπως είναι». Διαφορετική είναι η γνώμη του για την αξιωματική αντιπολίτευση. «Πιστεύω ότι προσπάθησαν να κάνουν ό,τι μπορούσαν, αλλά ο κόσμος ήθελε μια άλλη πολιτική, αν και έως πριν από τις ευρωεκλογές τα πήγαιναν καλά και είχαμε αρχίσει να νιώθουμε μια σχετική ασφάλεια στον οικονομικό τομέα».

Την ώρα του επιδορπίου (μπανάνα toffee με κρέμα από καραμέλα γάλακτος και παγωτό αμύγδαλο, αποδομημένο γαλακτομπούρεκο με βελούδινη κρέμα βανίλιας σε τραγανό φύλλο) συζητούμε για το θέμα της τρόικας, των θεσμών και του Brussels Group. «Είναι ένα παιχνίδι εντυπώσεων, αλλά αυτό που ενδιαφέρει είναι το αποτέλεσμα. Πολλά πράγματα που έκανε η τρόικα στον τομέα των μεταρρυθμίσεων ήταν σωστά, όπως και έγιναν λάθη. Η αλήθεια βρίσκεται πάντοτε στους αριθμούς, άρα δεν με νοιάζει τι όνομα θα δώσουμε στους δανειστές μας. Εκείνο που με νοιάζει είναι να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης».
Πριν αποχαιρετιστούμε, με ενημερώνει ότι στις 27 Απριλίου ξεκινούν στη Ρόδο τα γυρίσματα μιας αμερικανικής παραγωγής στην οποία πρωταγωνιστεί, το «Swing away». Πρόκειται για μια ρομαντική κομεντί, που θα περιλαμβάνει γυρίσματα εκτός από τη χώρα μας και στην Αμερική.