Η κόκκινη βαλίτσα και οι γόβες στο Μαξίμου
Eίναι γνωστό ότι κθε φορά που αλλάζει πρωθυπουργός, αλλάζει και η διακόσμηση στο Μέγαρο Μαξίμου. Οι προηγούμενοι παίρνουν μαζί τους και τους πίνακες που είχαν επιλέξει για να διακοσμήσουν τα γραφεία τους. Οι καινούργιοι φέρνουν τους δικούς τους πίνακες.
Ο Βηματοδότης αναφέρει κάτι διαφορετικό που συνέβη αυτή τη φορά: Στο υπόγειο του Μεγάρου Μαξίμου βρέθηκε ξεχασμένη μια κόκκινη βαλίτσα.
Και εξηγεί: «Στο υπόγειο, όπου κατοικοεδρεύει ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, ο προηγούμενος ένοικος, δηλαδή ο Θανάσης Καρτερός, είχε κρεμάσει στον τοίχο του έναν μεγάλων διαστάσεων πίνακα του Λένιν που απηύθυνε λόγο στο 3ο Συνέδριο της Κομσομόλ και το επεδείκνυε με καμάρι στους επισκέπτες του γραφείου του. Για την ιστορία σάς αναφέρω ότι τον πίνακα αυτόν δώρισαν στον Αλέξη Τσίπρα, αλλά δεν του άρεσε (ούτε το μέγεθός του, ούτε η αισθητική του) και τον δώρισε με τη σειρά του στον κ. Καρτερό, ο οποίος τίμησε τον Λένιν κρεμώντας τον στον τοίχο του. Ο πίνακας αυτός εξυπακούεται ότι έφυγε από το υπόγεια του Μαξίμου μαζί με τον κ. Καρτερό. Ο νέος ένοικος του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού κρέμασε έναν πίνακα με τον Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας έχει μεγάλη ζήτηση στο Μαξίμου. Περίπου τον ίδιο πίνακα κρέμασε στο γραφείο του στον πρώτο όροφο του Μαξίμου και ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης.
Αντί του Λένιν ο κ. Τσίπρας (ως πανίσχυρος πρωθυπουργός με τη συνδρομή του Καμμένου) ξεκρέμασε τον πίνακα του προκατόχου του Αντώνη Σαμαρά στο πρωθυπουργικό γραφείο, που ήταν ένα έργο του Βολανάκη, και στη θέση του κρέμασε το 'Υδρα 1', έργο του Παναγιώτη Τέτση. Ο νέος ένοικος του Μαξίμου Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκρέμασε την 'Υδρα 1' και στη θέση της έβαλε το έργο του Γιάννη Αδαμάκου από τη σειρά ΜΠΛΕ, που είχε και στο γραφείο του στη ΝΔ.
Ενας δεύτερος πίνακας, 'Η Παναγία και ο Χριστός' του Κωνσταντίνου Παρθένη, τοποθετήθηκε επίσης στο πρωθυπουργικό γραφείο. Λέγεται ότι ήταν η συμβολή της Μαρέβα στη διακόσμηση.
Τώρα θα μου πείτε τι σχέση μπορεί να έχουν τα 12ποντα έργα τέχνης και η 'ξέμπαρκη' κόκκινη βαλίτσα με τόσο σημαντικά έργα που είχαν οι προηγούμενοι αλλά και οι νυν ένοικοι του Μαξίμου. Και όμως στο υπόγειο του Μεγάρου υπάρχει ξεχασμένη (;) μια κόκκινη βαλίτσα με την… υπογραφή γνωστής εικαστικού. Οι νέοι ένοικοι του Μαξίμου ορκίζονται ότι βρήκαν τη βαλίτσα εκεί όταν τους παραδόθηκε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο, αλλά μάλλον δεν κατάλαβαν τη βαθιά κουλτούρα της που συμβολίζει, κατά την καλλιτέχνιδα, τις βαλίτσες των προσφύγων.
Λίγο πιο κάτω (στον διάδρομο όπου οδηγεί στο ασανσέρ) υπάρχει στον τοίχο ένα άλλο έργο τέχνης (που βγάζει μάτι). Πρόκειται για ανάγλυφες γόβες, μαζί με επίσης ανάγλυφα γυναικεία καπέλα.
Εναν μήνα πριν από τις εκλογές ο κ. Τσίπρας αποφάσισε να βελτιώσει την αισθητική του Μαξίμου. Ζήτησε έργα από τη νεαρή κυπρία εικαστικό Ελλη Εμπεδοκλή («αποτύπωση μνημών»). Τους έστειλε το έργο της 'οι Καρυάτιδες'. Δηλαδή τις Καρυάτιδες σε θετικό και αρνητικό φόντο μαζί με τη… γιαγιά της σε δεύτερο πλάνο. Και αυτό το έργο οι συριζαίοι το άφησαν στους… δεξιούς.
Κι όμως, η κυρία Εμπεδοκλή έχει παράπονα (από τους Συριζαίους). Της ζήτησαν έργα της, τα έδωσε, τα εξέθεσαν στο Μαξίμου, αλλά δεν την άφησαν να τα δει στο Μαξίμου. Δεν της χορήγησαν είσοδο. Τώρα με τη νέα κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα της δοθεί είσοδος για να δει τα έργα της.»
Ο Βηματοδότης αναφέρει κάτι διαφορετικό που συνέβη αυτή τη φορά: Στο υπόγειο του Μεγάρου Μαξίμου βρέθηκε ξεχασμένη μια κόκκινη βαλίτσα.
Και εξηγεί: «Στο υπόγειο, όπου κατοικοεδρεύει ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, ο προηγούμενος ένοικος, δηλαδή ο Θανάσης Καρτερός, είχε κρεμάσει στον τοίχο του έναν μεγάλων διαστάσεων πίνακα του Λένιν που απηύθυνε λόγο στο 3ο Συνέδριο της Κομσομόλ και το επεδείκνυε με καμάρι στους επισκέπτες του γραφείου του. Για την ιστορία σάς αναφέρω ότι τον πίνακα αυτόν δώρισαν στον Αλέξη Τσίπρα, αλλά δεν του άρεσε (ούτε το μέγεθός του, ούτε η αισθητική του) και τον δώρισε με τη σειρά του στον κ. Καρτερό, ο οποίος τίμησε τον Λένιν κρεμώντας τον στον τοίχο του. Ο πίνακας αυτός εξυπακούεται ότι έφυγε από το υπόγεια του Μαξίμου μαζί με τον κ. Καρτερό. Ο νέος ένοικος του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού κρέμασε έναν πίνακα με τον Παρθενώνα. Ο Παρθενώνας έχει μεγάλη ζήτηση στο Μαξίμου. Περίπου τον ίδιο πίνακα κρέμασε στο γραφείο του στον πρώτο όροφο του Μαξίμου και ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης.
Αντί του Λένιν ο κ. Τσίπρας (ως πανίσχυρος πρωθυπουργός με τη συνδρομή του Καμμένου) ξεκρέμασε τον πίνακα του προκατόχου του Αντώνη Σαμαρά στο πρωθυπουργικό γραφείο, που ήταν ένα έργο του Βολανάκη, και στη θέση του κρέμασε το 'Υδρα 1', έργο του Παναγιώτη Τέτση. Ο νέος ένοικος του Μαξίμου Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκρέμασε την 'Υδρα 1' και στη θέση της έβαλε το έργο του Γιάννη Αδαμάκου από τη σειρά ΜΠΛΕ, που είχε και στο γραφείο του στη ΝΔ.
Ενας δεύτερος πίνακας, 'Η Παναγία και ο Χριστός' του Κωνσταντίνου Παρθένη, τοποθετήθηκε επίσης στο πρωθυπουργικό γραφείο. Λέγεται ότι ήταν η συμβολή της Μαρέβα στη διακόσμηση.
Τώρα θα μου πείτε τι σχέση μπορεί να έχουν τα 12ποντα έργα τέχνης και η 'ξέμπαρκη' κόκκινη βαλίτσα με τόσο σημαντικά έργα που είχαν οι προηγούμενοι αλλά και οι νυν ένοικοι του Μαξίμου. Και όμως στο υπόγειο του Μεγάρου υπάρχει ξεχασμένη (;) μια κόκκινη βαλίτσα με την… υπογραφή γνωστής εικαστικού. Οι νέοι ένοικοι του Μαξίμου ορκίζονται ότι βρήκαν τη βαλίτσα εκεί όταν τους παραδόθηκε το Πρωθυπουργικό Μέγαρο, αλλά μάλλον δεν κατάλαβαν τη βαθιά κουλτούρα της που συμβολίζει, κατά την καλλιτέχνιδα, τις βαλίτσες των προσφύγων.
Λίγο πιο κάτω (στον διάδρομο όπου οδηγεί στο ασανσέρ) υπάρχει στον τοίχο ένα άλλο έργο τέχνης (που βγάζει μάτι). Πρόκειται για ανάγλυφες γόβες, μαζί με επίσης ανάγλυφα γυναικεία καπέλα.
Εναν μήνα πριν από τις εκλογές ο κ. Τσίπρας αποφάσισε να βελτιώσει την αισθητική του Μαξίμου. Ζήτησε έργα από τη νεαρή κυπρία εικαστικό Ελλη Εμπεδοκλή («αποτύπωση μνημών»). Τους έστειλε το έργο της 'οι Καρυάτιδες'. Δηλαδή τις Καρυάτιδες σε θετικό και αρνητικό φόντο μαζί με τη… γιαγιά της σε δεύτερο πλάνο. Και αυτό το έργο οι συριζαίοι το άφησαν στους… δεξιούς.
Κι όμως, η κυρία Εμπεδοκλή έχει παράπονα (από τους Συριζαίους). Της ζήτησαν έργα της, τα έδωσε, τα εξέθεσαν στο Μαξίμου, αλλά δεν την άφησαν να τα δει στο Μαξίμου. Δεν της χορήγησαν είσοδο. Τώρα με τη νέα κυβέρνηση ευελπιστεί ότι θα της δοθεί είσοδος για να δει τα έργα της.»