Ο Γαβράς αποκαλύπτει: Ο Βαρουφάκης μου έδωσε τις ηχογραφήσεις από το Eurogroup
Σάλο είχε προκαλέσει την άνοιξη του 2015, η αποκάλυψη δημοσιογράφου του New York Times ότι ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, προέβη στην πρωτόγνωρη ενέργεια της ηχογράφησης των ομολόγων του κατά την σύνοδο της Ρίγας, με τον ίδιο να επιβεβαιώνει την πληροφορία.
Τέσσερα χρόνια αργότερα ο σκηνοθέτης της ταινίας «Ενήλικοι στο Δωμάτιο» Κώστας Γαβράς, ο οποίος μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών για τις ταραχώδεις διαπραγμετεύσεις του 2015, αποκαλύπτει ότι για τις ανάγκες τις ταινίες άκουσε τις ηχογραφημένες συζητήσεις από το συγκεκριμένο Eurogroup, τις οποίες του έδωσε ο πρώην υπουργός Οικονομικών.
Συγκεκριμένα σε συνέντευξή του στο oneman.gr ο Έλληνας σκηνοθέτης δήλωσε:
Ήταν τώρα η σωστή στιγμή, το σωστό θέμα για να το κάνετε; Γιατί τώρα;
Άρχισα να δουλεύω στο σενάριο πριν 4 χρόνια, το σημαντικό ήταν να βρω τη γωνία για να πω την ιστορία, και τη βρήκα χάρη στο βιβλίο του Βαρουφάκη. 2-3 χρόνια πριν. Επίσης ερεύνησα όλα όσα λέει στο βιβλίο του, όχι επειδή δεν τον εμπιστευόμουν, αλλά μου έδειξε τις ομιλίες, τις σημειώσεις του, ηχογραφήσεις επίσης. Οπότε επιβεβαίωσα. Ώρες και ώρες ηχογραφήσεων. Πολύ μακρά διαδικασία.
Η δυσκολία ήρθε όταν έπρεπε να βρω εμπορικούς ηθοποιούς. Μου είπαν οι παραγωγοί να βρω αγγλόφωνους, αλλά είπα όχι, η ταινία πρέπει όταν Έλληνες μιλάνε μεταξύ τους να μιλάνε στα Ελληνικά. Οπότε η απόφαση ήταν να έχουμε Έλληνες για τους Έλληνες κλπ. Αλλά οι Έλληνες ηθοποιοί δεν είναι γνωστοί, οπότε οικονομικά δε μας βοήθησε αυτό. Χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για τα χρήματα, αλλά τελικά τα καταφέραμε.
Πώς νιώσατε όταν ακούσατε τις ηχογραφήσεις;
Μιλάνε για ώρες και επαναλαμβάνουν τα ίδια πράγματα. Παράξενο. Το ότι οι άνθρωποι αυτοί μιλάνε μόνο για οικονομία και χρήματα και τράπεζες και δεν υπάρχει καμία παρουσία ανθρώπων στα λεγόμενα. Μόνο γραφικά, αλλά όχι άνθρωποι. Νούμερα, όχι άνθρωποι. Πίσω από τα πάντα κρύβονται και επηρεάζονται άνθρωποι, αλλά ήταν συναρπαστικό να διαπιστώνεις την απουσία του ανθρώπου από όλο αυτό. Έχω πάει στην Ελλάδα αυτά τα χρόνια, διαβάζω, βλέπω, ξέρω πόσο υποφέρουν οι άνθρωποι. Οπότε αυτό ήταν το πρώτο πολύ αρνητικό συναίσθημα για την όλη ιστορία και το Eurogroup.
Τέσσερα χρόνια αργότερα ο σκηνοθέτης της ταινίας «Ενήλικοι στο Δωμάτιο» Κώστας Γαβράς, ο οποίος μετέφερε στη μεγάλη οθόνη το βιβλίο του πρώην υπουργού Οικονομικών για τις ταραχώδεις διαπραγμετεύσεις του 2015, αποκαλύπτει ότι για τις ανάγκες τις ταινίες άκουσε τις ηχογραφημένες συζητήσεις από το συγκεκριμένο Eurogroup, τις οποίες του έδωσε ο πρώην υπουργός Οικονομικών.
Συγκεκριμένα σε συνέντευξή του στο oneman.gr ο Έλληνας σκηνοθέτης δήλωσε:
Ήταν τώρα η σωστή στιγμή, το σωστό θέμα για να το κάνετε; Γιατί τώρα;
Άρχισα να δουλεύω στο σενάριο πριν 4 χρόνια, το σημαντικό ήταν να βρω τη γωνία για να πω την ιστορία, και τη βρήκα χάρη στο βιβλίο του Βαρουφάκη. 2-3 χρόνια πριν. Επίσης ερεύνησα όλα όσα λέει στο βιβλίο του, όχι επειδή δεν τον εμπιστευόμουν, αλλά μου έδειξε τις ομιλίες, τις σημειώσεις του, ηχογραφήσεις επίσης. Οπότε επιβεβαίωσα. Ώρες και ώρες ηχογραφήσεων. Πολύ μακρά διαδικασία.
Η δυσκολία ήρθε όταν έπρεπε να βρω εμπορικούς ηθοποιούς. Μου είπαν οι παραγωγοί να βρω αγγλόφωνους, αλλά είπα όχι, η ταινία πρέπει όταν Έλληνες μιλάνε μεταξύ τους να μιλάνε στα Ελληνικά. Οπότε η απόφαση ήταν να έχουμε Έλληνες για τους Έλληνες κλπ. Αλλά οι Έλληνες ηθοποιοί δεν είναι γνωστοί, οπότε οικονομικά δε μας βοήθησε αυτό. Χρειάστηκε πολλή προσπάθεια για τα χρήματα, αλλά τελικά τα καταφέραμε.
Πώς νιώσατε όταν ακούσατε τις ηχογραφήσεις;
Μιλάνε για ώρες και επαναλαμβάνουν τα ίδια πράγματα. Παράξενο. Το ότι οι άνθρωποι αυτοί μιλάνε μόνο για οικονομία και χρήματα και τράπεζες και δεν υπάρχει καμία παρουσία ανθρώπων στα λεγόμενα. Μόνο γραφικά, αλλά όχι άνθρωποι. Νούμερα, όχι άνθρωποι. Πίσω από τα πάντα κρύβονται και επηρεάζονται άνθρωποι, αλλά ήταν συναρπαστικό να διαπιστώνεις την απουσία του ανθρώπου από όλο αυτό. Έχω πάει στην Ελλάδα αυτά τα χρόνια, διαβάζω, βλέπω, ξέρω πόσο υποφέρουν οι άνθρωποι. Οπότε αυτό ήταν το πρώτο πολύ αρνητικό συναίσθημα για την όλη ιστορία και το Eurogroup.