Το νέο έργο τέχνης με μήνυμα στο σαλόνι υποδοχής του Μεγάρου Μαξίμου
Άλλος ένας πίνακας προστίθεται στη λίστα με τους αγαπημένους εικαστικούς του πρωθυπουργού, αφού αποκαλύφθηκε προ ημερών στο Μέγαρο Μαξίμου, με αφορμή τις πρόσφατες συναντήσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη με τους πολιτικούς αρχηγούς. Πρόκειται για ένα έργο του Κώστα Τσόκλη, με θέμα τις «Πέτρες», μια σειρά που μετρά πολυάριθμα και σχεδόν πανομοιότυπα μεταξύ τους έργα.
Η σειρά αυτή είναι αντιπροσωπευτική της δουλειάς του στην Αμερική, όπου πέρασε ένα μεγάλο διάστημα της εικαστικής του καριέρας κατά τη δεκαετία του ’90. Τα περισσότερα αποτελούνται από μία ή δύο πέτρες που συχνά εξέχουν από τον καμβά, δίνοντας την τρίτη διάσταση - σήμα κατατεθέν των δημιουργιών του Τσόκλη. Ή αλλιώς της «ζωντανής ζωγραφικής» του.
Όπως ο ίδιος ο καλλιτέχνης επαναλαμβάνει κατά καιρούς, εξηγώντας αυτή την τεχνοτροπία, «μόνο το χθες μοιάζει ακίνητο και σου επιτρέπει έτσι να το δεις, να το κατανοήσεις και να δουλέψεις επάνω του. Ίσως και το αύριο να σου δίνει κάποιον χρόνο παρατήρησης, μέχρι να πέσει πάνω σου σαν χιονοστιβάδα (...) Κάποτε το σήμερα γίνεσαι εσύ ή έτσι νομίζεις. Κι έτσι εξασφαλίζεις μια θέση στο παρελθόν, μετατρεπόμενος από έναν ζώντα οργανισμό σε ένα ενδεικτικό τόξο, συνήθως παραπλανητικό, άρα ελπιδοφόρο».
Ο συγκεκριμένος πίνακας (ακρυλικό σε μουσαμά με πέτρες) έχει διαστάσεις περίπου 120x150 εκ. και το γεγονός ότι τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση στο Μέγαρο Μαξίμου δείχνει και την εκτίμηση που υπάρχει, σύμφωνα με πηγές, μεταξύ του εικαστικού και του πρωθυπουργού.
Η σειρά αυτή είναι αντιπροσωπευτική της δουλειάς του στην Αμερική, όπου πέρασε ένα μεγάλο διάστημα της εικαστικής του καριέρας κατά τη δεκαετία του ’90. Τα περισσότερα αποτελούνται από μία ή δύο πέτρες που συχνά εξέχουν από τον καμβά, δίνοντας την τρίτη διάσταση - σήμα κατατεθέν των δημιουργιών του Τσόκλη. Ή αλλιώς της «ζωντανής ζωγραφικής» του.
Όπως ο ίδιος ο καλλιτέχνης επαναλαμβάνει κατά καιρούς, εξηγώντας αυτή την τεχνοτροπία, «μόνο το χθες μοιάζει ακίνητο και σου επιτρέπει έτσι να το δεις, να το κατανοήσεις και να δουλέψεις επάνω του. Ίσως και το αύριο να σου δίνει κάποιον χρόνο παρατήρησης, μέχρι να πέσει πάνω σου σαν χιονοστιβάδα (...) Κάποτε το σήμερα γίνεσαι εσύ ή έτσι νομίζεις. Κι έτσι εξασφαλίζεις μια θέση στο παρελθόν, μετατρεπόμενος από έναν ζώντα οργανισμό σε ένα ενδεικτικό τόξο, συνήθως παραπλανητικό, άρα ελπιδοφόρο».
Ο συγκεκριμένος πίνακας (ακρυλικό σε μουσαμά με πέτρες) έχει διαστάσεις περίπου 120x150 εκ. και το γεγονός ότι τοποθετήθηκε σε περίοπτη θέση στο Μέγαρο Μαξίμου δείχνει και την εκτίμηση που υπάρχει, σύμφωνα με πηγές, μεταξύ του εικαστικού και του πρωθυπουργού.