«Πολιτική μεθόδευση από την πλευρά της κυβέρνησης προκειμένου να μην αποκαλυφθεί η αλήθεια για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών» βλέπουν τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Μάλιστα, μιλούν για «προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών», καθώς όπως υποστηρίζουν, το Μέγαρο Μαξίμου «επιχειρεί να αφήσει εκτός κάδρου της υπόθεσης τον πρώην υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, τους υφυπουργούς κκ. Καραγιάννη και Παπαδόπουλο, καθώς και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, κ. Ξιφαρά».

Επιπλέον, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ λένε ότι την Τετάρτη (14/03), έστω δηλαδή την ημέρα που θα απεργούν οι δημοσιογράφοι, θα πρέπει να βρεθούν στην Βουλή (στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου) για να δώσουν απαντήσεις 15 ημέρες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα, «αυτοί που είχαν την πολιτική ευθύνη για τη λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων τα τελευταία τέσσερα χρόνια».

«Διπλό παιχνίδι»

Υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση παίζει διπλό παιχνίδι καθώς από την μία εμφανίζεται ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, να λέει ότι καλό θα ήταν ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών «να προσέλθει και να καταθέσει την δική του άποψη», για το πολύνεκρο δυστύχημα, ενώ την  ίδια στιγμή γινόταν γνωστό ότι ο Κώστας Καραμανλής δεν προσκλήθηκε από τον πρόεδρο της Βουλής, Κώστα Τασούλα, στη συνεδρίαση της Τετάρτης.

«Η προσπάθεια συγκάλυψης των άμεσα εμπλεκομένων πίσω από τον "διοικητή" του υπουργείου κ. Γεραπετρίτη, που ούτε καν ορκίστηκε υπουργός, είναι προσβλητική για την Δημοκρατία, την αλήθεια και τις οικογένειες των θυμάτων», αναφέρουν οι συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα.
 

Τα πρόσωπα

Γι αυτό τον λόγο άλλωστε  ο Γιωργος Κατρούγκαλος, ο οποίος είναι αντιπρόεδρος της επιτροπής θεσμών και Διαφάνειας, ζητά την σύγκληση της επιτροπής προκειμένου να διερευνήσει τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών με κλήση των εξής προσώπων:
  • 1. Του πρώην υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή, των υφυπουργών κ.κ. Μ. Παπαδόπουλου και Γ. Καραγιάννη και του ΓΓ κ. Ι. Ξιφαρά.
  • 2. Του κ. Κ. Χατζηδάκη, ως του πρώτου υπουργού που είχε συνάψει για λογαριασμό του δημοσίου τη σύμβαση 10005/2007 για το σύστημα ελέγχου ETCS.
  • 3. Της παρούσας και προηγούμενης διοίκησης (σε περίπτωση που έχει αντικατασταθεί μετά το ατύχημα) των εταιριών ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και Hellenic Train.
  • 4. Των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, της Πανελλήνιας Ένωσης Σταθμαρχών ΟΣΕ και των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ.

Αίτημα

Εν τω μεταξύ, χθες σύσσωμη η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε αίτημα προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Γ. Γεραπετρίτη και ζητούν προσχέδια και σχέδια συμβάσεων, πρακτικά από τις συναντήσεις, αλληλογραφία, έγγραφα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιστολές και κάθε τι άλλο που αφορά τις διαπραγματεύσεις των δύο μερών, οι οποίες μεσολάβησαν από την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας τον Απρίλιο του 2019 έως και την υπογεγραμμένη σύμβαση ΥΔΥ 2022 που κυρώθηκε στη Βουλή τον Ιούλιο του 2022, συμπεριλαμβανομένου φυσικά και του προσχεδίου της νέας σύμβασης ΥΔΥ που έχει δει πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.