Τσίπρας - Λάρισα: Ο πρώην σταθμάρχης που ανέφερε έλλειψη προσωπικού είχε παραιτηθεί από το 2010
Πώς ο ίδιος το γνώριζε, εφόσον είχε παραιτηθεί από το 2010;
Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, βρέθηκε σήμερα στη Λάρισα, όπου μαζί με μηχανοδηγούς και σταθμάρχες επισκέφθηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού σταθμού της πόλης.
Κατά την επίσκεψή του ο κ. Τσίπρας συζήτησε με εργαζομένους, μηχανοδηγούς και σταθμάρχες για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συντελέστηκε το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς και για τις δικλίδες ασφαλείας που υπήρχαν μέχρι το 2019 και οι οποίες εν συνεχεία είτε απαξιώθηκαν είτε καταργήθηκαν.
Ο πρώην σταθμάρχης της Λάρισας, Γιάννης Κολλάτος, ανέφερε μεταξύ άλλων σε συνομιλία του με τον Τσίπρα ότι μέχρι τον Ιούλιο του 2019 στη βάρδια ήταν δύο σταμθάρχες, ενώ τη μοιραία βραδιά ήταν μόνο ένας. «Είχαν προγραμματίσει ότι αυτά πρέπει να διαλυθούν όλα», ανέφερε ο ίδιος.«Πρώτα τον κάνανε σταθμάρχη 59 ετών και μετά με υπουργική απόφαση άλλαξαν το όριο ηλικίας για να δικαιολογήσουν την πρόσληψη» pic.twitter.com/zjQeSXXSsU
— Αλέξης Τσίπρας - Alexis Tsipras (@atsipras) March 20, 2023
Η διαφορά σε σχέση με τα όσα ανέφερε ο πρώην σταθμάρχης που προκαλεί ερωτήματα σε μία περίοδο που διερευνώνται στην ουσία τους τα αίτια της τραγωδίας, είναι η εξής: Πώς ο ίδιος το γνώριζε, εφόσον είχε παραιτηθεί από το 2010;
Ειδικότερα, ο Γιάννης Κολλάτος το 2010 είχε δηλώσει την παραίτησή του από τους σιδηροδρόμους. Όπως θα δείτε στα παρακάτω -επίσημα- έγγραφα της παραίτησής του, είναι πρώην σταθμάρχης εδώ και 13 χρόνια, δημιουργώντας ερωτήματα για το κατά πόσον ευσταθούν αυτά που ανέφερε στη σημερινή του συνάντηση με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Γεραπετρίτης - Αν αποδειχθεί πως λειτουργεί η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα θα πρέπει να πείτε συγγνώμη και σ' εμένα αλλά και στον ελληνικό λαό
Κατά την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, τόνισε το ζήτημα της αναβάθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας. «Η σύμβαση 717 προέβλεπε ότι θα παραδοθεί το 2016. Τότε παραδόθηκαν 17 σταθμοί από τους 52 και κανένα κέντρο. Από τους 17 οι μισοί έγιναν εξαρχής όταν ανέλαβε η νέα κυβέρνηση γιατί ήταν ασύμβατα. Αυτό υποδηλώνει πως ένα πολύ μικρό μέρος του έργου παραδόθηκε το 2016», είπε.Παράλληλα, σημείωσε: «Σε ό,τι αφορά το GSMR, ότι πράγματι παραδόθηκε το 2019, αλλά έπρεπε να ακολουθήσει η χρονοβόρα διαδικασία αξιολόγησης και πιστοποίησης. Σήμερα συνομιλούν οι σταθμάρχες. Μόνο σε 2 ή 3 χώρες υπάρχει στο 100% το ETCS και εμείς θα είμαστε η 4η χώρα στο 100% του κύριου άξονα. Ποτέ δεν θα είναι η απόλυτη ασφάλεια, πάντα θα υπάρχει το ανθρώπινο χέρι. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, το 100% έτοιμο προς χρήση θα παραδοθεί στο τέλος του Σεπτεμβρίου. Παράδοση σημαίνει ένα και μόνο πράγμα, λειτουργική παράδοση. Το έργο ολοκληρώνεται με το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής. Η πραγματικότητα είναι μία και μόνη, αυτή τη στιγμή στη Λάρισα υπάρχει τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης και οι σταθμάρχες είναι υποχρεωμένοι να κάνουν αυτόματη χάραξη. Ποτέ δεν μίλησα για ένα καθολικό κέντρο τηλεδιοίκησης. Σήμερα όμως που μιλάμε υφίσταται το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα και κάνει την αυτόματη χάραξη και αυτό ανέφερε και ο κ. Σπίρτζης, για την αυτόματη χάραξη.
Θέλω να καταθέσω και πάλι με σεβασμό προς τις οικογένειες των θυμάτων. Ανοίκεια συμπεριφορά συνειδητής παραπλάνησης όταν ορισμένοι πηγαίνουν σε αυτό που είναι υπό κατασκευή στη Λάρισα και εμφανίζουν αυτό το οποίο είναι σε οικοδομική κατάσταση και λένε πως αυτό είναι ό,τι υπάρχει σήμερα. Ακριβώς δίπλα είναι το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, το οποίο και λειτουργεί. Πήγαν και έκαναν αυτοψία και με τη βοήθεια των σταθμαρχών κάναμε αυτόματη χάραξη. Πάμε μαζί να δούμε αν λειτουργεί. Αν αποδειχθεί πως λειτουργεί θα πρέπει να πείτε συγγνώμη και σ' εμένα αλλά και στον ελληνικό λαό που παραπλανάτε. Έως τις 10:12 βραδινή συντελέστηκαν αυτόματες χαράξεις σε όλα τα δρομολόγια. Έγινε δυστυχώς χειροκίνητη χάραξη στη μοιραία αμαξοστοιχία. Και στη συνέχεια στη 1 έγινε δοκιμαστική χάραξη και διαπιστώθηκε πως λειτουργούσε».
Ο υπουργός έθεσε με τη σειρά του 2 ερωτήματα. «Κοπτόμαστε σήμερα όλοι για το γεγονός ότι υπήρξε ένα περιορισμένο επίπεδο ασφαλείας. Δεν είχε φροντίσει κανείς να έρθει προς κύρωση το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο. Η Δομή Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Δυστυχημάτων ήρθε στη Βουλή, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε γι' αυτό. Θα γίνει κακούργημα η κλοπή και η κλεπταποδοχή, υπήρχε και καταργήθηκε με τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ. Διατείνεται ο κ. Σπίρτζης ότι είχε το 72% έτοιμο και λειτουργικό. Το τελευταίο πρωτόκολλο είναι 21/12/2016. Ερωτώ υπάρχει κάποιο πρωτόκολλο μετά από εκεί γιατί μας είπατε ότι συνεχίστηκε το έργο. Όχι τις εκταμιεύσεις», είπε και συνέχισε: «Να μας διευκρινίζετε και το ζήτημα του προσωπικού. Σε 4,5 χρόνια επί ΣΥΡΙΖΑ έγιναν 24 προσλήψεις. Δηλαδή περίπου 5 προσλήψεις τον χρόνο».