Ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. που έγραψε ιστορία και η δημόσια εγγραφή του ''Ελ. Βενιζέλος''
Ιδιωτικές υποθέσεις
Η παρά... οικονομική στήλη της Απογευματινής
Ζήσαμε για να το δούμε κι αυτό. Το ΣτΕ έκρινε καθ’ όλα συνταγματικό το τέλος επιτηδεύματος, για το οποίο έχουμε ακούσει τόσα και τόσα όλα αυτά τα χρόνια. Η απόφαση δημοσιεύτηκε τώρα, που το τέλος επιτηδεύματος μειώνεται και βαίνει προς οριστική κατάργηση το 2026. Η επιβολή του τέλους επιτηδεύματος κρίθηκε συνταγματική λόγω του χαμηλού ύψους του, της πρόβλεψης εξαιρέσεων στον νόμο και του μαχητού χαρακτήρα του τεκμηρίου, ώστε να απαλλάσσονται οι φορολογούμενοι για τους οποίους προκύπτει ότι δεν έχει πράγματι αποκτηθεί το αντίστοιχο εισόδημα.
Διαβάστε ακόμα: ΣτΕ: Συνταγματικό το τέλος επιτηδεύματος
Έγραψε ιστορία
Δεν ξέρω τι θα γίνει από τη Δευτέρα στο Χρηματιστήριο, αλλά κρατάω ότι την Παρασκευή ο Γενικός Δείκτης έγραψε ιστορία. Ξεπέρασε για πρώτη φορά από το 2014 τα «στοιχειωμένα» εδώ και μια δεκαετία επίπεδα των 1.379,42 μονάδων και έφτασε μέχρι τις 1.392,27 μονάδες. Το «ρεκόρ Σαμαρά» υποκλίθηκε στο «Mitsotakis Effect», το οποίο έχει αλλάξει άρδην την εικόνα που έχουν πλέον τα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια για την ελληνική Οικονομία και τις επιχειρήσεις.
Έβαλαν στο τραπέζι 35 δις
Δείτε τι έγινε μόνο την τελευταία εβδομάδα, όταν με αφορμή την πρώτη έκδοση δεκαετούς ομολόγου για το 2024 και τη δημόσια εγγραφή για την εισαγωγή του «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο, η μπάνκα τινάχτηκε στον αέρα με προσφορές 43 δισ. ευρώ για την αγορά ελληνικών περιουσιακών στοιχείων! Οι επενδυτές έβαλαν στο τραπέζι 35 δισ. ευρώ για να αγοράσουν το ελληνικό δεκαετές (αντλήθηκαν 4 δισ. ευρώ) και το ασύλληπτο ποσό των 8 δισ. ευρώ για να αγοράσουν μετοχές του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (αντλήθηκαν 785.000.000 ευρώ). Η ζήτηση για το 30% του αεροδρομίου ήταν 12 φορές μεγαλύτερη από την προσφορά, με το Bloomberg να γράφει διθυράμβους για τη «μεγάλη επιστροφή της Ελλάδας».
Τιμή εκκίνησης 8,20 ευρώ
Να πούμε ότι το αεροδρόμιο προσγειώνεται στη Λεωφόρο Αθηνών την επόμενη Τετάρτη, 7 Φεβρουαρίου, με τιμή εκκίνησης τα 8,20 ευρώ, και με το καλημέρα θα καταταγεί στις εισηγμένες εταιρείες με την υψηλότερη κεφαλαιοποίηση, καθώς η αξία του φτάνει τα 2,46 δισ. ευρώ. Οι Καναδοί βασικοί μέτοχοι (AviAlliance) αγοράζουν το επιπλέον 10% που είχε συμφωνηθεί (ώστε να ξεπεράσουν το 50%) έναντι 9,758 ευρώ ανά μετοχή.
Υπεραξίες από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Οι προοπτικές μεγάλων υπεραξιών από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουν αρχίσει πλέον να γίνονται αντιληπτές από τους εγχώριους και ξένους αναλυτές, που μετά το μπαράζ των νέων παραχωρήσεων που κέρδισε η εταιρεία του Γ. Περιστέρη (ΒΟΑΚ, Αττική Οδός, Εγνατία κ.ά.) ανταγωνίζονται για το ποιος θα δώσει την πιο δίκαιη αποτίμηση για τη μετοχή, που πλέον έχει «καπαρώσει» τα 14 ευρώ. Η Πειραιώς Χρηματιστηριακή περιλαμβάνει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα top picks της ανεβάζοντας την τιμή στόχο στα 22,20 ευρώ ανά μετοχή (χωρίς να περιλαμβάνεται στην τιμή η προβλεπόμενη προσθήκη της Αττικής Οδού), που ισοδυναμεί με χρηματιστηριακή αξία 2,3 δισ. ευρώ. Η δε Euroxx ανέβασε τον πήχυ στα 20,2 ευρώ ανά μετοχή, αν και νομίζω πως δεν θα αργήσει να αναθεωρήσει υψηλότερα.
Ο... ντετέκτιβ