Αναβολή για το 2025 μαθαίνω ότι παίρνουν τα κυβερνητικά σχέδια για αλλαγές στις
αντικειμενικές αξίες των
ακινήτων, με πιλότο τον νέο αυτόματο μηχανισμό υπολογισμού βάσει των εμπορικών, τις διορθώσεις των τιμών σε 10 δήμους από τους 140 που υπέβαλαν ενστάσεις για υπερβολικές αυξήσεις, καθώς και την ένταξη των τελευταίων 2.167 περιοχών στο σύστημα. Στο οικονομικό επιτελείο κατεβάζουν την ταχύτητα ενόψει των ευρωεκλογών, αφήνοντας τις «καυτές» μεταρρυθμίσεις για του χρόνου. Αν θυμάστε, πολύ πρόσφατα στην «Α» σάς λέγαμε ότι οι αλλαγές πάνε για του χρόνου.
«Δυσαρέσκεια» για το ΚΕΠΕ
Αγκάθι στο δάχτυλο του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης έχουν εξελιχθεί οι κατά καιρούς εκθέσεις που εκπονεί και δημοσιεύει το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών.
Στο οποίο ΚΕΠΕ, επικεφαλής είναι ο καθηγητής Παναγιώτης Λιαργκόβας, που παλιότερα είχε περάσει από το Γραφείο Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή και στη συνέχεια τον διάβαζα συχνά πυκνά να αρθρογραφεί υπερασπιζόμενος την οικονομική πολιτική της κυβέρνησης. Στο ΥΠΟΙΚ και σε άλλα οικονομικά υπουργεία οι κεραίες μου πιάνουν μια «δυσαρέσκεια», επειδή ο κ. καθηγητής συστηματικά εδώ και καιρό παρουσιάζει τα πράγματα πιο «γκρίζα» από αυτά που στα υπουργεία πιστεύουν πως είναι. Με μια νέα ανάλυσή του, το ΚΕΠΕ μπήκε χθες και στο μάτι των τραπεζιτών, τους οποίους κατηγορεί για απληστία κερδών λόγω του υψηλού επιτοκιακού περιθωρίου. Και να το πω έτσι απλά, χαλάει λίγο τη λαμπερή εικόνα του success story.
Ατέρμονη συζήτηση
Πολύ δυσαρεστημένοι είναι -λέει- οι εκπρόσωποι των εταιρειών πληρωμών με πιστωτικές κάρτες για την πίεση που τους ασκείται να μειώσουν τις προμήθειες, με τις οποίες επιβαρύνουν τις ψηφιακές συναλλαγές. Οι εταιρείες αυτές, μαζί με τις τράπεζες, τις εταιρείες πιστωτικών καρτών, των POS κ.λπ. έχουν εμπλακεί σε μια ατέρμονη συζήτηση με το ΥΠΟΙΚ και τους επαγγελματίες. Κι όταν λέμε ατέρμονη, είναι τέτοια, που δεν τελειώνει ποτέ ούτε προς ώρας οδηγεί κάπου. Στο υπουργείο Οικονομικών κρατούν χαμηλούς τόνους, στις εταιρείες ισχυρίζονται δε μεγαλοφώνως πως στην Ελλάδα οι χρεώσεις είναι από τις χαμηλότερες διεθνώς και δεν μπορούν να μειωθούν… Χθες, λ.χ., μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες πληρωμών,
η Nexi Payments, θυγατρική του ιταλικού ομίλου Nexi (90%), στην οποία συμμετέχει και η Alpha Bank (10%), υποστήριξε ακριβώς αυτό: ότι
στην Ελλάδα οι χρεώσεις είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ και μάλιστα δεν υπάρχει πλαφόν χρέωσης για τις συναλλαγές. Ωστόσο οι συζητήσεις με το ΥΠΟΙΚ και σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους «παίκτες» στην αγορά συνεχίζονται, ώστε να μειωθούν τα κόστη, χωρίς όμως αλλοίωση του ανταγωνισμού.
Aegean: 10 αεροσκάφη δεν θα πετάξουν το 2024
Σε διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία κινητήρων Pratt&Whitney βρίσκεται η Aegean Airlines,
προκειμένου να αρχίσει να αποζημιώνεται, καθώς τα προβλήματα στους κινητήρες της έχουν καθηλώσει και αεροσκάφη Airbus A320neo που είχε προγραμματίσει να προσθέσει στον στόλο της η ελληνική αεροπορική. Ο Ευτύχης Βασιλάκης δεν έδωσε λεπτομέρειες, ανέφερε ωστόσο ότι περί τα 10 αεροσκάφη δεν θα πετάξουν το 2024, αν και έχει καλύψει με άλλες συμφωνίες τις απώλειες, δεδομένης και της αναμενόμενης αύξησης του πτητικού έργου για φέτος. Μέρισμα-μαμούθ 684.616.070 ευρώ ή 1,85 ευρώ ανά μετοχή θα μοιράσει συνολικά για το 2023 στους μετόχους του ο ΟΠΑΠ. Μιλάμε για πολλά, μα πάρα πολλά λεφτά. Εξ αυτών έχει ήδη δοθεί το 1 ευρώ ως προμέρισμα, οπότε απομένουν άλλα 85 λεπτά ή 314.553.329 ευρώ…
Διορθωτική κίνηση
Δεν διακρίνουν οι καλοί μου φίλοι αναλυτές ισχυρές προθέσεις για αντιστροφή της διορθωτικής κίνησης στο χρηματιστήριο. Οι εντολές πώλησης είναι περισσότερες και το μοτίβο αυτό δύσκολα θα ανατραπεί πριν από τη ζώνη των 1.350-1.300 μονάδων. Δεν ξέρω αν έχουν δίκιο. Ξέρω μόνο ότι όσοι έχουν ρευστότητα, τώρα θα βρουν ευκαιρίες μπροστά τους, γιατί -παρά τις περιόδους υποχώρησης των τιμών- η μεσοπρόθεσμη τάση στο Χρηματιστήριο της Αθήνας οδηγεί σε πολύ υψηλότερες τιμές.