Προειδοποίηση Στουρνάρα ότι η Ευρώπη θα πάει στα βράχια και η νέα εταιρική ταυτότητα και λογότυπο η ΔΕΗ
Ιδιωτικές υποθέσεις
Η παραοικονομική στήλη της Απογευματινής
Θέλω να δω σε μια γωνιά του δωματίου τον Γερμανό, τον Αυστριακό και τον Ολλανδό κεντρικό τραπεζίτη να σχολιάζουν τον Γιάννη Στουρνάρα. Ο οποίος έχει βάλει τη στολή του Ντ’ Αρτανιάν των τραπεζιτών του Νότου και ξιφουλκεί εναντίον αυτής της μίζερης νομισματικής πολιτικής του Βορρά, που αντί να εστιάζει στο δάσος (ανάπτυξη) τρομοκρατείται βλέποντας δέντρο (πληθωρισμός).
Τον άκουγα χθες τον Στουρνάρα να λέει στο Bloomberg και τους Δελφούς, μια μέρα μετά την απόφαση της ΕΚΤ να κρατήσει στο 4% τα ευρωπαϊκά επιτόκια, ότι -αν δεν ληφθούν τουλάχιστον 4 αποφάσεις μείωσης από τον Ιούνιο και μετά, ώστε να ρίξουν το κόστος χρήματος κατά 1%-, η Ευρώπη θα πάει στα βράχια. Και συγκράτησα δύο μηνύματα: πως ήρθε η ώρα επιτέλους η ΕΚΤ να διαφοροποιηθεί από τη FED, παίρνοντας εκείνη την πρωτοβουλία των μειώσεων και, δεύτερον, ότι αν δεν το κάνει θα είμαστε εμείς -οι Ευρωπαίοι- που τελικά θα σκοτώσουμε τους σπόρους της ανάκαμψης που πάνε να ανθίσουν.
Το ότι θα χρειαστούν αναλγητικά για τον πονοκέφαλο στις επικείμενες εκλογές του ΣΕΒ το υποψιαζόμαστε και το γράφουμε (ευγενικά) εδώ και καιρό. Με την Ιουλία Τσέτη της φαρμακοβιομηχανίας Unipharma δύσκολα μπορεί κανείς να αντιπαρατεθεί σε λόγο και επιχειρήματα. Και όσες προσπάθειες κι αν καταβάλλουν οι «παραδοσιακοί» βιομήχανοι των πετρελαίων, των τροφίμων, των τσιμέντων, των μετάλλων κ.λπ. να την πείσουν να κάνει πίσω στην υποψηφιότητα για την προεδρία του ανδροκρατούμενου συνδέσμου -την πρώτη στα χρονικά από εκπρόσωπο του γυναικείου φύλου-, δεν βλέπω αποτέλεσμα.
Η Ιουλία Τσέτη το ξεκαθάρισε και στους Δελφούς ότι εκπροσωπεί το δεύτερο ισχυρότερο εξαγώγιμο προϊόν της χώρας με 2,6 δισ. ευρώ, το φάρμακο, και θα τη βρουν μπροστά τους όσοι θελήσουν να κατέβουν απέναντί της. Δεν ξέρω αν η φαρμακοβιομήχανος θα σπάσει το «άβατο» της προεδρίας του ΣΕΒ απέναντι στους Παπαλεξόπουλο (Τιτάν) και Θεοδωρόπουλο (πρώην Chipita), αλλά της βγάζω το καπέλο για την επιμονή της ως γυναίκας και επιχειρηματία να ανοίξει με τσαμπουκά την πόρτα και να μπει στο… ιερό που μέχρι σήμερα έχουν πρόσβαση μόνο άνδρες. Μην ακούσω κανέναν από τους «παραδοσιακούς» να μιλήσουν για ιεροσυλία…
Με νέα εταιρική ταυτότητα και φρέσκο λογότυπο υπό τη διεθνή ονομασία της PPC εφορμά η ΔΕΗ στην αγορά της Ρουμανίας. Όσοι βρεθείτε στη χώρα να το έχετε κατά νου ότι PPC σημαίνει ΔΕΗ (Public Power Company). Και θα το δείτε ακόμη και στους ηλεκτρικούς φορτιστές οχημάτων ως PPC Blue. Το, δε, site στη Ρουμανία είναι το www.ppcenergy.ro και η σχετική εφαρμογή για κινητά το MyPPC. Ένας γίγαντας γεννιέται.
Λίγοι είναι οι επιχειρηματίες που τους ακούει προσεκτικά η στήλη. Ο Αλέξανδρος Εξάρχου της Intrakat είναι ένας από αυτούς. Η, δε, παρουσία του στο πάνελ των Δελφών με θέμα «Η Ελλάδα 10 χρόνια μετά», μαζί με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη, τον γενικό διευθυντή της Εθνικής Τράπεζας Βασίλη Καραμούζη, τον ομότιμό του στην IMB Ελλάδος Νίκο Μανιάτη και τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ και γενικού διευθυντή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, κ. Γιάννη Παράσχη, ξεχώρισε. Ο Εξάρχου μίλησε για «θαύμα», αναφερόμενος στο πως γλίτωσε η Ελλάδα από τη χρεοκοπία, αλλά επειδή είχε και κυβερνητικούς ενώπιόν του είπε ότι δεν μπορεί το παραγωγικό μοντέλο της χώρας να συνεχίζει να είναι ο τουρισμός και η κατανάλωση, γιατί αργά ή γρήγορα τα βράχια θα τα δούμε ξανά μπροστά μας. «Χρειαζόμαστε μια οικονομία που να παράγει πλούτο και αξία», υπογράμμισε και κάλεσε κυβέρνηση και αντιπολίτευση να διαφυλάξουν ως κόρην οφθαλμού ό,τι κατάφερε η χώρα στα δέκα χρόνια που πέρασαν.
Με άνοδο λίγο πάνω από 1% ολοκλήρωσε την εβδομάδα ο Γενικός Δείκτης. Μακάριοι όσοι διακρατούν τις μετοχές τους και δεν νοιάζονται για τα ενδιάμεσα σκαμπανεβάσματα. Όσοι έχουν λίγο ρευστό στην άκρη να το κρατούν για τις 1.200-1.300 μονάδες, γιατί ο στόχος είναι πολύ υψηλότερα.