Οι νέες περιπέτειες του (εφοπλιστή) Οικονόμου, το ''κόλπο'' με το ΔΣ της Genco και περίεργη αύξηση ποσοστού στην Dryships
Οι αποκαλύψεις του ''Big Mouth''
Ο Οικονόμου βγήκε και πάλι στα… μανταλάκια, αυτή τη φορά για την προσπάθεια του να αλλάξει υπέρ του τη σύνθεση του ΔΣ της Genco Shipping & Trading
Σε νέες περιπέτειες μπήκε ο εφοπλιστής Γιώργου Οικονόμου, σύμφωνα με τη στήλη Big Mouth του powergame.gr.
Ο Οικονόμου, λοιπόν, ο οποίος έγινε αρκετές φορές θέμα στα μεγαλύτερα διεθνή ΜΜΕ για τον ρόλο του να βοηθήσει τη Ρωσία του Πούτιν να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις, μεταφέροντας με τα πλοία του ρωσικό πετρέλαιο, βγήκε και πάλι στα… μανταλάκια, για την προσπάθεια να αλλάξει υπέρ του τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Genco Shipping & Trading. Η διοίκηση της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας πέρασε στην αντεπίθεση, για να εξασφαλίσει με το μέρος της την πλειοψηφία των μετόχων, εν όψει της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της 23ης Μαΐου, από την οποία και θα προκύψει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Με επιστολή της, η διοίκηση της Genco ζητεί από τους επενδυτές την υπερψήφιση των υφισταμένων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και το «μαύρισμα» του Robert Pons, τον οποίο προτείνει η πλευρά Οικονόμου και τον οποίο είχε χρησιμοποιήσει και σε άλλες εταιρείες, τις οποίες ζημίωσε με τη συμπεριφορά του.
Ειδικότερα, ο Γιώργος Οικονόμου αύξησε το ποσοστό ιδιοκτησίας του στην εταιρεία Dryships, από 0,01% σε 83%, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια (2017-2019), μέσω μεγάλης κλίμακας δημόσιων προσφορών και συναλλαγών με συνδεδεμένα μέρη, που οδήγησαν σε τεράστια μείωση της τιμής της μετοχής και απομείωση της αξίας για τους μετόχους, οι οποίοι δεν έλαβαν καμία αποζημίωση.
Όπως αναφέρει το Big Mouth, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DryShips, απέκτησε τον έλεγχο της Ocean Rig, η οποία κήρυξε πτώχευση. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πτώχευσης, ορισμένες κοινές μετοχές της αναδιαρθρωμένης εταιρείας εκδόθηκαν σε μια εταιρεία ελεγχόμενη από τον Οικονόμου και έγινε μία συμφωνία για την καταβολή ετήσιου τέλους στην εταιρεία του εφοπλιστή έως και 15,5 εκατ. δολάρια συν 1% όλων των κερδών, βάσει υφιστάμενων και μελλοντικών συμβάσεων γεώτρησης. Οι μετοχές των άλλων επενδυτών της Ocean Rig εξανεμίστηκαν! Ενώ ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Danaos, προκειμένου να εξασφαλίσει 6 πετρελαιοφόρα, έβαλε ως εγγύηση περισσότερες από τις μισές από τις μετοχές του στην εταιρεία… στα μουλωχτά, χωρίς να ενημερώσει έγκαιρα ότι χρηματοδότησε τα προσωπικά του σχέδια ναυπήγησης πλοίων στο Samsung Heavy Industries!
Παράλληλα η στήλη υπενθυμίζει ότι ο Γιώργος Οικονόμου έχει τρία ακόμη ανοιχτά μέτωπα με άλλες εισηγμένες, στις οποίες έχει αποκτήσει σημαντικά ποσοστά συμμετοχής. Από το μέτωπο της αντιπαράθεσης με τη Σεμίραμις Παληού και τη διοίκηση της ναυτιλιακής OceanPal, σε εκείνο με την εταιρεία Performance Shipping της οικογένειας Παληού, και από εκεί στην αγωγή κατά της ναυτιλιακής Seanergy Maritime, με CEO τον Σταμάτη Τσαντάνη.
Ο Οικονόμου, λοιπόν, ο οποίος έγινε αρκετές φορές θέμα στα μεγαλύτερα διεθνή ΜΜΕ για τον ρόλο του να βοηθήσει τη Ρωσία του Πούτιν να παρακάμψει τις δυτικές κυρώσεις, μεταφέροντας με τα πλοία του ρωσικό πετρέλαιο, βγήκε και πάλι στα… μανταλάκια, για την προσπάθεια να αλλάξει υπέρ του τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Genco Shipping & Trading. Η διοίκηση της μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας πέρασε στην αντεπίθεση, για να εξασφαλίσει με το μέρος της την πλειοψηφία των μετόχων, εν όψει της ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της 23ης Μαΐου, από την οποία και θα προκύψει το νέο Διοικητικό Συμβούλιο.
Η επιστολή της Genco στους επενδυτές
Σε webcast που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Μαΐου, η διοίκηση της Genco Shipping & Trading παρουσίασε το στρατηγικό πλάνο της για το μέλλον της εταιρείας, ώστε να πολλαπλασιαστεί η προστιθέμενη αξία και τα κέρδη της για τους μετόχους. Και με ένα αναλυτικό PDF εξέθεσε τον Γιώργο Οικονόμου, περιγράφοντας με… διευθύνσεις και τηλέφωνα το ιστορικό αντίστοιχων ιδιοτελών πρακτικών του εφοπλιστή σε άλλες επαγγελματικές περιπέτειές του, εις βάρος των επενδυτών και συνεργατών του, που είχαν αποτέλεσμα να ζημιωθούν οι εταιρείες στις οποίες συμμετείχε.Με επιστολή της, η διοίκηση της Genco ζητεί από τους επενδυτές την υπερψήφιση των υφισταμένων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και το «μαύρισμα» του Robert Pons, τον οποίο προτείνει η πλευρά Οικονόμου και τον οποίο είχε χρησιμοποιήσει και σε άλλες εταιρείες, τις οποίες ζημίωσε με τη συμπεριφορά του.
Η περίεργη αύξηση ποσοστού στην Dryships
Η στήλη αναφέρεται σε ενδεικτικά παραδείγματα που εξηγούν τον χαρακτήρα του ανδρός και την επιχειρηματική νοοτροπία του, που του έβγαλαν το (κακό) όνομα.Ειδικότερα, ο Γιώργος Οικονόμου αύξησε το ποσοστό ιδιοκτησίας του στην εταιρεία Dryships, από 0,01% σε 83%, μέσα σε λιγότερο από δύο χρόνια (2017-2019), μέσω μεγάλης κλίμακας δημόσιων προσφορών και συναλλαγών με συνδεδεμένα μέρη, που οδήγησαν σε τεράστια μείωση της τιμής της μετοχής και απομείωση της αξίας για τους μετόχους, οι οποίοι δεν έλαβαν καμία αποζημίωση.
Όπως αναφέρει το Big Mouth, ως πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της DryShips, απέκτησε τον έλεγχο της Ocean Rig, η οποία κήρυξε πτώχευση. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας πτώχευσης, ορισμένες κοινές μετοχές της αναδιαρθρωμένης εταιρείας εκδόθηκαν σε μια εταιρεία ελεγχόμενη από τον Οικονόμου και έγινε μία συμφωνία για την καταβολή ετήσιου τέλους στην εταιρεία του εφοπλιστή έως και 15,5 εκατ. δολάρια συν 1% όλων των κερδών, βάσει υφιστάμενων και μελλοντικών συμβάσεων γεώτρησης. Οι μετοχές των άλλων επενδυτών της Ocean Rig εξανεμίστηκαν! Ενώ ήταν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Danaos, προκειμένου να εξασφαλίσει 6 πετρελαιοφόρα, έβαλε ως εγγύηση περισσότερες από τις μισές από τις μετοχές του στην εταιρεία… στα μουλωχτά, χωρίς να ενημερώσει έγκαιρα ότι χρηματοδότησε τα προσωπικά του σχέδια ναυπήγησης πλοίων στο Samsung Heavy Industries!
Παράλληλα η στήλη υπενθυμίζει ότι ο Γιώργος Οικονόμου έχει τρία ακόμη ανοιχτά μέτωπα με άλλες εισηγμένες, στις οποίες έχει αποκτήσει σημαντικά ποσοστά συμμετοχής. Από το μέτωπο της αντιπαράθεσης με τη Σεμίραμις Παληού και τη διοίκηση της ναυτιλιακής OceanPal, σε εκείνο με την εταιρεία Performance Shipping της οικογένειας Παληού, και από εκεί στην αγωγή κατά της ναυτιλιακής Seanergy Maritime, με CEO τον Σταμάτη Τσαντάνη.