Οι τιμές που δεν πέφτουν, οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo και επιστροφή κεφαλαίου από την Ελλάκτωρ
Ιδιωτικές υποθέσεις
Η παραοικονομική στήλη της ''Απογευματινής''
H ώρα να μπει «φρένο» στις αυξήσεις
Έπειτα από 3,5 χρόνια αλλεπάλληλων ανατιμήσεων σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης, η εκτίμηση των ανθρώπων της αγοράς που έρχονται σε καθημερινή επαφή με τα τιμολόγια των παραγωγών, των προμηθευτών και των εμπόρων είναι ότι έφτασε η ώρα να μπει φρένο στις αυξήσεις. Οι τιμές δεν θα μειωθούν. Έχουν διαμορφώσει ένα νέο επίπεδο 30% υψηλότερο πανευρωπαϊκά σε σύγκριση με το 2022 και εκεί θα παραμείνουν. Για σοβαρές μειώσεις ούτε λόγος. Δεν βρισκόμαστε σε περίοδο αποπληθωρισμού, ούτε προβλέπεται. Οπότε το όποιο όφελος για τις μεν επιχειρήσεις θα προέλθει από τη μείωση των επιτοκίων και κατά συνέπεια του κόστους λειτουργίας, για τους δε καταναλωτές από την αύξηση των μισθών, των συντάξεων και γενικώς των πραγματικών εισοδημάτων τους.
Ο πληθωρισμός της Ελλάδας
Επειδή επίκειται η συζήτηση για την ακρίβεια στη Βουλή, ας το έχουν υπόψη όσοι από την αντιπολίτευση επιχειρήσουν να αξιοποιήσουν για μικροπολιτικούς λόγους το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι πολίτες. Η χώρα μας δεν κατέχει το πανευρωπαϊκό ρεκόρ ακρίβειας, όπως συχνά πυκνά ακούμε να λέγεται. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat στην Ελλάδα ο πληθωρισμός των τροφίμων ήταν 32,4% για τους καταναλωτές, 18,5% για τους παραγωγούς και 40,3% για τα τρόφιμα εισαγωγής. Στην Πορτογαλία αντίστοιχα οι τιμές αυξήθηκαν 35% για τους καταναλωτές, 32% για τους παραγωγούς και 44,7% για τις εισαγωγές. Στη δε Ισπανία η αύξηση μέχρι τον Μάρτιο ήταν 41,1% για τους καταναλωτές, 43% για τους παραγωγούς και 35% για τις εισαγωγές. Στην πράξη οι Έλληνες παραγωγοί (αγρότες, βιομήχανοι, βιοτέχνες) συγκράτησαν στον μεγαλύτερο δυνατό βαθμό τις τιμές τους, ενώ η επιβάρυνση ήταν πολύ μεγαλύτερη λόγω της μεγάλης έκθεσης που έχει η Ελλάδα σε εισαγόμενα προϊόντα.
Οι πωλήσεις του ομίλου Jumbo
Ιδανική περίοδο βρήκε ο Απόστολος Βακάκης της Jumbo να «προικίσει» με επιπλέον 108.000.000 ευρώ τις δύο κόρες του, πουλώντας την προηγούμενη εβδομάδα το 3% της εταιρείας του. Οι πωλήσεις του ομίλου σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία πάνε εξαιρετικά, καθώς από τον Ιανουάριο μέχρι το τέλος της πασχαλινής περιόδου αυξήθηκαν κατά 10%. Ο μεγαλομέτοχος της εμπορικής αλυσίδας αισιοδοξεί ότι οι φωτιές στο γεωπολιτικό πεδίο θα αρχίσουν να περιορίζονται σταδιακά και πως τα νούμερα θα κινηθούν ακόμα υψηλότερα. Προσώρας διατηρεί την εκτίμηση για αύξηση τζίρου 8%-10% φέτος, δηλαδή προς τα επίπεδα του 1,19 δισ. ευρώ!
Η Ελλάκτωρ ετοιμάζεται να χρυσώσει τους μετόχους της
Από τα πολλά προβλήματα στα πολλά λεφτά. Για την Ελλάκτωρ ο λόγος, που, αφού πέρασε από «τρικυμία» τα προηγούμενα χρόνια, πριν περάσει στον έλεγχο του Ολλανδού Χένρι Χόλτερμαν (Reggeborgh) και της Motor Oil του Ομίλου Βαρδινογιάννη, τώρα ετοιμάζεται να χρυσώσει τους μετόχους της. Δεκατρία χρόνια μετά την τελευταία φορά που μοίρασε λεφτά, ετοιμάζεται να προχωρήσει σε επιστροφή κεφαλαίου 174.096.000 ευρώ (0,5 ευρώ ανά μετοχή) από την τεράστια ρευστότητα 700.000.000 ευρώ που έχει συσσωρεύσει στο ταμείο της.
Τη μερίδα του λέοντος, ήτοι 78.636.030 ευρώ, θα εισπράξει η Reggeborgh Invest που ελέγχει το 45,16%, άλλα 52.002.000 ευρώ θα βάλει στο ταμείο της η Motor Oil και περί τα 17.000.000 ευρώ η Atlas Invest του Ολλανδού Μαρτιάλις Βαν Πόκε, στενού συνεργάτη του Χ. Χόλτερμαν, η οποία συμμετέχει με 9,8%.
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για την Q&R
O χορός των εξαγορών στον κλάδο της πληροφορικής καλά κρατεί, με την Q&R των μόλις 33.000.000 ευρώ κεφαλαιοποίησης (άξιζε τα μισά στις αρχές της χρονιάς) να βγαίνει δυναμικά στο προσκήνιο. Η εταιρεία προχωρά σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 30.100.000 ευρώ, εκ των οποίων θέλει να διαθέσει τα 19.000.000 από αυτά στην εξαγορά άλλων εταιρειών πληροφορικής. Επειδή οι μέτοχοί της -κυρίως οι νέοι που έχουν και θαλασσινές δουλειές, όπως λέγεται- πιστεύουν ότι η εταιρεία θα μεγαλώσει πολύ, θα δώσουν άλλα 5.000.000 ευρώ για εξαγορά νέων γραφείων, ενώ με άλλα 2.000.000 ευρώ θα εξοφλήσουν δάνεια και με άλλα 4.000.000 ευρώ θα προχωρήσουν σε ανάπτυξη προϊόντων.