Εντατικά προετοιµάζεται ο Απόστολος Τζιτζικώστας για την «ανάκριση» από τους ευρωβουλευτές, αρκετοί από τους οποίους τον περιµένουν µε «άγριες» διαθέσεις: πολλά µέλη του Ευρωκοινοβουλίου -είτε των κοµµάτων της Αριστεράς είτε της συντηρητικής ∆εξιάς- γνωρίζουν ότι κερδίζουν πολιτικούς πόντους στο ακροατήριό τους µε ένα βιντεάκι στο οποίο φαίνονται να είναι ιδιαίτερα αυστηροί απέναντι σε έναν υποψήφιο επίτροπο, κάνοντάς του δύσκολες και επιθετικές ερωτήσεις.

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου η ακρόαση του Τζιτζικώστα

Η ακρόαση του Ελληνα επιτρόπου, ο ορισµός του οποίου στην Κοµισιόν χρειάζεται το «πράσινο φως» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να εγκριθεί και τυπικά, θα γίνει τη ∆ευτέρα 4 Νοεµβρίου. Είναι προγραµµατισµένη να διαρκέσει τρεις ώρες, από τις 6.30 µ.µ. έως τις 9.30 µ.µ. (ώρα Βελγίου). Η προετοιµασία του Απ. Τζιτζικώστα γίνεται τις τελευταίες εβδοµάδες µε «προπονητή» τον Ιωάννη Βράιλα και πολύτιµη αρωγό την Αννα Παναγοπούλου. Ο πρώτος είναι ο µόνιµος αντιπρόσωπος της χώρας µας στην Ε.Ε., που γνωρίζει πολύ καλά τα του Ευρωκοινοβουλίου και της Κοµισιόν, όπου µάλιστα έκανε την πρακτική του πριν από 40 χρόνια! Η Παναγοπούλου είναι ένα έµπειρο στέλεχος της Κοµισιόν (εργάζεται εκεί από το 1997), διευθύντρια της Γενικής ∆ιεύθυνσης Ερευνας και Καινοτοµίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, την οποία, σύµφωνα µε πληροφορίες, ο Απ. Τζιτζικώστας προορίζει για διευθύντρια του γραφείου του ως επιτρόπου Βιώσιµων Μεταφορών και Τουρισµού.

Ποιοι θα συµµετέχουν 

Στην ακρόαση του σηµερινού περιφερειάρχη Κ. Μακεδονίας συµµετέχουν τα µέλη της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισµού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην οποία πρόεδρος είναι η Ελίζα Βόζεµπεργκ. Από τους Ελληνες ευρωβουλευτές, ο κ. Τζιτζικώστας θα δεχθεί τις ερωτήσεις της Ελενας Κουντουρά του ΣΥΡΙΖΑ, που είναι επίσης µέλος της TRAN, ενώ αναπληρωµατικά µέλη είναι ο Γιάννης Μανιάτης του ΠΑΣΟΚ και ο Κώστας Παπαδάκης του ΚΚΕ.

Οι ερωτήσεις που θα κληθεί να απαντήσει

Ο Απ. Τζιτζικώστας είναι έτοιµος να δεχθεί ερωτήσεις που αφορούν από τη στάση του στη Συµφωνία των Πρεσπών µέχρι την τραγωδία των Τεµπών, ωστόσο τα βασικά στα οποία θα κληθεί να απαντήσει είναι πώς θα καταστήσει τις ευρωπαϊκές µεταφορές πιο ανταγωνιστικές, βιώσιµες και ανθεκτικές σε µελλοντικούς κλυδωνισµούς και θα διασφαλίσει ότι είναι ασφαλείς, προσβάσιµες και οικονοµικά προσιτές για όλους. Θα απαντήσει επίσης στο πώς σκοπεύει να στηρίξει τη βιοµηχανία και τα κράτη-µέλη όσον αφορά στην εφαρµογή της νοµοθεσίας, την ενίσχυση της ενιαίας αγοράς µεταφορών, την αύξηση της στροφής προς βιώσιµα µέσα µεταφοράς και την επιτάχυνση της ανάπτυξης των διευρωπαϊκών υποδοµών, αξιοποιώντας τα ψηφιακά εργαλεία, τις νέες τεχνολογίες και την καινοτοµία.

*Δημοσιεύθηκε στο Secret των Παραπολιτικών