Κυκλοφοριακή συμφόρηση πολιτικών καταγράφηκε χθες στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης. Στις 10 και 5 το πρωί στο γραφείο του Στέλιου Αγγελούδη βρέθηκε ο Κώστας Καραμανλής για προγραμματισμένη συνάντηση με τον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, που διήρκησε σχεδόν μία ώρα χωρίς πάντως να υπάρξουν μετά δηλώσεις. Από τη μεριά του δημάρχου διαμηνύεται ότι η ατζέντα ήταν αμιγώς Θεσσαλονίκη και ότι ο δήμαρχος βρήκε «ευήκοα ώτα» από τη μεριά του πρώην πρωθυπουργού. Από τη μεριά του Κώστα Καραμανλή δεν υπήρξε κάποια διαρροή, με τους συνεργάτες του να παραπέμπουν στο δήμαρχο. Έτσι αναγκαστικά τα σχόλια από τη βουβή συνάντηση αφορούσαν δευτερεύοντα θέματα, όπως για παράδειγμα ότι το πρώτο πράγμα που ζήτησε ο Καραμανλής όταν κάθισαν στο σαλονάκι του γραφείου του Αγγελούδη ήταν ένα ποτήρι νερό, αλλά και η πρασινωπή γραβάτα που φορούσε.

karamanlis_aggeloudis


Γενικά το κλίμα ήταν καλό, παρά το γεγονός ότι οι δύο άντρες δεν είχαν μέχρι στιγμής ποτέ συνεργαστεί. Η μόνη συνεργασία ήταν του Στέλιου Αγγελούδη με τον του εξ απορρήτων του Καραμανλή Βάκη Φραντζή, καθώς ο πρώτος διαδέχθηκε (πολύ ομαλά είναι αλήθεια) τον δεύτερο στη διοίκηση του ΟΛΘ μετά την αλλαγή διακυβέρνησης του 2009.

karamanlis_thessaloniki__1_
karamanlis_thessaloniki__2_



Λίγο μετά την αποχώρηση Καραμανλή από το δημαρχείο οι πληροφοριοδότες του Αγγελούδη στο δημαρχείο τον ενημέρωσαν ότι στους χώρους του κυκλοφορούσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος για να διευθετήσει κάποια προσωπική του υπόθεση. Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης του τηλεφώνησε και έτσι ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέβηκε στο γραφείο του, όπου οι δύο πολιτικοί τα είπαν για περίπου μισή ώρα. Εδώ δεν ήταν η πρώτη φορά που συναντιούνται, όπως συνέβη με τον Καραμανλή, καθώς ο Φάμελλος είχε επισκεφθεί το δήμαρχο Θεσσαλονίκη λίγο πριν τις εσωκομματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στα τέλη Οκτωβρίου.

Με τον Καραμανλή τζούνιορ

Μετά το δημαρχείο ο Κώστας Καραμανλής επισκέφτηκε την έκθεση της Διοικούσας της ΝΔ Θεσσαλονίκης για τα 50 χρόνια του κόμματος. Εκεί συνάντησε κόσμο και κοσμάκη της λεγόμενης καραμανλικής εποχής, όπου ξεχώρισαν τα άσπρα μαλλιά των ανδρών και τα βαμμένα των κυριών. Ευτυχώς που τον πρώην πρωθυπουργό συνόδευε ο γιος του Αλέξανδρος και έπεσε έτσι σημαντικά ο μέσος όρος της ηλικίας των παρευρθέντων…

alexandros_karamanlis


Η εκκίνηση της Αηδονά

«Χαμηλά η μπάλα». Κάπως έτσι ήταν η πρώτη εικόνα που έδωσε η νέα περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Αθήνα Αηδονά στη χθεσινή τελετή παράδοσης-παραλαβής που έγινε στο κτίριο διοίκησης. «Βαθιά μου πίστη είναι ότι όταν αναλαμβάνει κάποιος ένα αξίωμα πρέπει να μη λέει πολλά, επειδή τότε μοιράζει υποσχέσεις, αλλά να έχει την ευτυχία όταν απέρχεται του αξιώματος να έχει τότε να πει πολλά για το έργο του», σημείωσε με νόημα η κ. Αηδονά με νόημα. Όσο για τον νέο Επίτροπο και απερχόμενο περιφερειάρχη Απόστολο Τζιτζικώστα, που είπε πολλά, ήταν εμφανώς συγκινημένος, καθώς -όπως είπε- στην περιφέρεια πέρασε 14 χρόνια, κάτι που αποτελεί πολύ περισσότερο από το μισό της ενήλικης ζωής του.


tzitzikostas-aidona-1


Πάντως η νέα περιφερειάρχης ξεκίνησε με την πρώτη αλλαγή, καθώς όπως άφησε να διαφανεί δε θα ορίσει αναπληρωτή αντιπεριφερειάρχη, μία θέση που κατείχε η ίδια τα τελευταία χρόνια. Κρατήστε πάντως και την απουσία από την εκδήλωση της Βούλας Πατουλίδου.

Οι βουλευτές στο Μέγαρο Μαξίμου

Ούτε και οι τοπικοί βουλευτές της ΝΔ ήταν παρόντες στην αλλαγή σκυτάλης στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Προφανώς γιατί δεν είχε τέτοια μορφή η εκδήλωση. Θα είναι όμως παρόντες στο σημερινό κάλεσμα που έχει κάνει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μέγαρο Μαξίμου προς τους βουλευτές της ΝΔ που δεν είναι μέλη του υπουργικού συμβουλίου.

Το μετρό μείωσε ήδη την κίνηση

Κλείνουμε με το μετρό. Εδώ φαίνεται ότι η επίδραση από τη λειτουργία του στο κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης είναι ήδη θετική. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιούν το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και το Ζωντανό Εργαστήριο Έξυπνης Κινητικότητας της Θεσσαλονίκης, που κάλυψε μια εβδομάδα πριν από την έναρξη λειτουργίας του μετρό, καθώς και τις δύο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του, προκύπτει ότι ο αριθμός των αυτοκινήτων τα οποία μπαίνουν στο κέντρο της πόλης μειώθηκε μεσοσταθμικά κατά περίπου 10% ημερησίως. Αυτό σημαίνει σε απόλυτο αριθμό περίπου 12.400 οχήματα λιγότερα. Η μείωση του αριθμού των οχημάτων τόσο από δυτικά, όσο και από ανατολικά είναι ίδια σε απόλυτους αριθμούς, αλλά ποσοστιαία είναι μεγαλύτερη για την κυκλοφορία που προέρχεται από τους δυτικούς δήμους και εισέρχεται στο κέντρο της πόλης. Παρατηρείται επίσης ότι η λειτουργία του μετρό δεν επηρεάζει τις συνθήκες κυκλοφορίας στην Περιφερειακή Οδό. Αντίθετα οι κυκλοφοριακές συνθήκες σε κύριους οδικούς άξονες του δικτύου της πόλης έχει βελτιωθεί σημαντικά.

kinisi_sti_thessaloniki