Κράτος-λάφυρο στην προεκλογική υπηρεσία του ΣΥΡΙΖΑ
Από το πρωθυπουργικό αεροσκάφος στα υπουργεία που έγιναν studios
Μέχρι και την τελευταία στιγμή στον ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνονται το Κράτος (δηλαδή, τα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου) ως προσωπικό τους μαγαζί.
Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας χρησιμοποίησε το πρωθυπουργικό αεροσκάφος προκειμένου να μεταβεί για κομματική ομιλία, αυτή τη φορά στο Ηράκλειο Κρήτης.
Αφήνοντας μάλιστα στο... πόδι του στην κρισιμότατη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ τον Ισπανό πρωθυπουργό Πέδρο Σάντσεθ.
Αυτό, όμως, που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι πριν από λίγους μήνες, ο κ. Τσίπρας έλεγε ότι δεν χρησιμοποιεί συχνά το πρωθυπουργικό αεροσκάφος.
Διαβεβαίωνε πολίτες που τον είχαν δει σε εμπορική πτήση από Αθήνα προς Ιωάννινα: «Δεν συνηθίζω να παίρνω το κυβερνητικό αεροσκάφος για εσωτερικές πτήσεις. Κυρίως το χρησιμοποιώ σε συναντήσεις με αρχηγούς κρατών για λόγους πρεστίζ της χώρας. Δεν υπάρχει λόγος να γίνονται τόσα έξοδα για ένα ταξίδι».
Στο Βελβεντό Κοζάνης πάντως πήγε με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος (στις 16 Απριλίου). Προφανώς για λόγους... πρεστίζ.
Στα χνάρια του πρωθυπουργού και οι υπουργοί του που έχουν το άγχος της επανεκλογής. Άγχος που γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, αν σκεφτεί κανείς ότι από τους 145 βουλευτές που εξέλεξε το 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να μένει με 75-80, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.
Ο Γιώργος Κατρούγκαλος έφτιαξε το προεκλογικό του σποτ με φόντο τη χλιδή και την πολυτέλεια του υπουργείου Εξωτερικών. Σαν να πρόκειται για το προσωπικό του μαγαζί.
Το θέμα ανέδειξαν τα Παραπολιτικά το Σάββατο 29 Ιουνίου σε ρεπορτάζ του Γιώργου Κατσίγιαννη και τίτλο: «Προεκλογικά studios έγιναν τα υπουργεία».
Διαβάστε το θέμα:
«Η απόφαση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα να μη δρομολογήσει τη συγκρότηση υπηρεσιακής κυβέρνησης μόλις προκηρύχθηκαν οι εθνικές εκλογές είχε ως αποτέλεσμα οι παραμένοντες στις θέσεις τους υπουργοί να μετατρέψουν τα κυβερνητικά γραφεία σε εκλογικά κέντρα για την προώθηση της υποψηφιότητάς τους στην εθνική αναμέτρηση της 7ης Ιουλίου. Κάποιοι, για να προβάλλουν την υποψηφιότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετέτρεψαν τον χώρο άσκησης των καθηκόντων τους σε κινηματογραφικά στούντιο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του υπουργού Εξωτερικών, Γ. Κατρούγκαλου, ο οποίος έκανε τηλεοπτικό γύρισμα στον μεγαλόπρεπο εσωτερικό χώρο του νεοκλασικού της Βασιλίσσης Σοφίας, προκειμένου να διαφημίσει την υποψηφιότητά του στον Βόρειο Τομέα της Β’ Αθηνών.
Αυτή η ιδιότυπη κατάχρηση εξουσίας, που βασίζεται στη σκανδαλώδη αξιοποίηση των δομών του κράτους και των υπηρεσιών του, εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως αυτή την περίοδο από υπουργούς ή υφυπουργούς.
Ανάμεσά τους ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Θ.Μωραΐτης. Για να προωθήσει την υποψηφιότητά του στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, αντί να χρησιμοποιήσει το πολιτικό του γραφείο, προέβη για τις ανάγκες της προεκλογικής του καμπάνιας στη «δημιουργική επίταξη» του τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προσκαλώντας προ ημερών τους ετεροδημότες Αιτωλοακαρνάνες σε ομιλία που επρόκειτο να πραγματοποιήσει σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Εσωτερική διαμάχη
Η πλεονεκτική θέση από την οποία εκκινούν στον δρόμο προς τις εθνικές εκλογές οι κατέχοντες θέσεις εξουσίας, υπουργοί και υφυπουργοί που είναι και υποψήφιοι, έχει πυροδοτήσει εσωτερικές αντιδράσεις στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι ανθυποψήφιοί τους στις ίδιες εκλογικές περιφέρειες, είτε πρόκειται για νέους πολιτευτές είτε για εν ενεργεία βουλευτές, θεωρούν πως ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος και δεν διεξάγεται επί ίσοις όροις. Ο εκλογικός μηχανισμός ενός μέλους της κυβέρνησης, που απολαμβάνει ακόμη τα οφέλη της εξουσίας, είναι πολλαπλάσιος από τον δικό τους. Τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, δεδομένου πως τα μέλη της κυβέρνησης διαθέτουν πλειάδα «μετακλητών» συνεργατών, χώρια την επιρροή που ασκούν σε γενικούς γραμματείς και διοικητές οργανισμών που βρίσκονται υπό την πολιτική τους καθοδήγηση, όσο και σε επίπεδο «πελατειακής» επίλυσης ζητημάτων που άπτονται του τομέα ευθύνης τους. Ακόμα και την ώρα της διάλυσης της Βουλής, κορυφαίοι υπουργοί της κυβέρνησης επιδίδονταν συστηματικά σε «ρουσφετολογικές» κινήσεις, ώστε να διευθετήσουν με όρους «ψηφοθηρίας» αιτήματα διαφόρων ομάδων πίεσης ή κατοίκων από τις εκλογικές τους περιφέρειες.
Πρωτομάστορες σε τέτοιου είδους προεκλογικές καμπάνιες, δηλαδή της εύσχημης πίεσης για «ψηφοθηρική εξαργύρωση» των «γραμματίων» των κυβερνητικών τους πεπραγμένων ή των ωφελημάτων που απέκτησαν σε επίπεδο κοινωνικών σχέσεων και δημόσιων συναναστροφών λόγω της υπουργικής τους ιδιότητας, αναδεικνύονται, μεταξύ άλλων, οι Χρ. Σπίρτζης, Ν. Παππάς, Ελ. Χατζηγεωργίου, Π. Πολάκης, Γ. Σταθάκης, Γ. Δραγασάκης και Ευκλ. Τσακαλώτος.
Ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας χρησιμοποίησε το πρωθυπουργικό αεροσκάφος προκειμένου να μεταβεί για κομματική ομιλία, αυτή τη φορά στο Ηράκλειο Κρήτης.
Αφήνοντας μάλιστα στο... πόδι του στην κρισιμότατη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ τον Ισπανό πρωθυπουργό Πέδρο Σάντσεθ.
Αυτό, όμως, που κάνει μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι πριν από λίγους μήνες, ο κ. Τσίπρας έλεγε ότι δεν χρησιμοποιεί συχνά το πρωθυπουργικό αεροσκάφος.
Διαβεβαίωνε πολίτες που τον είχαν δει σε εμπορική πτήση από Αθήνα προς Ιωάννινα: «Δεν συνηθίζω να παίρνω το κυβερνητικό αεροσκάφος για εσωτερικές πτήσεις. Κυρίως το χρησιμοποιώ σε συναντήσεις με αρχηγούς κρατών για λόγους πρεστίζ της χώρας. Δεν υπάρχει λόγος να γίνονται τόσα έξοδα για ένα ταξίδι».
Στο Βελβεντό Κοζάνης πάντως πήγε με το πρωθυπουργικό αεροσκάφος (στις 16 Απριλίου). Προφανώς για λόγους... πρεστίζ.
Στα χνάρια του πρωθυπουργού και οι υπουργοί του που έχουν το άγχος της επανεκλογής. Άγχος που γίνεται ακόμα μεγαλύτερο, αν σκεφτεί κανείς ότι από τους 145 βουλευτές που εξέλεξε το 2015, ο ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται να μένει με 75-80, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις.
Ο Γιώργος Κατρούγκαλος έφτιαξε το προεκλογικό του σποτ με φόντο τη χλιδή και την πολυτέλεια του υπουργείου Εξωτερικών. Σαν να πρόκειται για το προσωπικό του μαγαζί.
Το θέμα ανέδειξαν τα Παραπολιτικά το Σάββατο 29 Ιουνίου σε ρεπορτάζ του Γιώργου Κατσίγιαννη και τίτλο: «Προεκλογικά studios έγιναν τα υπουργεία».
Διαβάστε το θέμα:
«Η απόφαση του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα να μη δρομολογήσει τη συγκρότηση υπηρεσιακής κυβέρνησης μόλις προκηρύχθηκαν οι εθνικές εκλογές είχε ως αποτέλεσμα οι παραμένοντες στις θέσεις τους υπουργοί να μετατρέψουν τα κυβερνητικά γραφεία σε εκλογικά κέντρα για την προώθηση της υποψηφιότητάς τους στην εθνική αναμέτρηση της 7ης Ιουλίου. Κάποιοι, για να προβάλλουν την υποψηφιότητά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετέτρεψαν τον χώρο άσκησης των καθηκόντων τους σε κινηματογραφικά στούντιο. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του υπουργού Εξωτερικών, Γ. Κατρούγκαλου, ο οποίος έκανε τηλεοπτικό γύρισμα στον μεγαλόπρεπο εσωτερικό χώρο του νεοκλασικού της Βασιλίσσης Σοφίας, προκειμένου να διαφημίσει την υποψηφιότητά του στον Βόρειο Τομέα της Β’ Αθηνών.
Αυτή η ιδιότυπη κατάχρηση εξουσίας, που βασίζεται στη σκανδαλώδη αξιοποίηση των δομών του κράτους και των υπηρεσιών του, εκδηλώνεται ποικιλοτρόπως αυτή την περίοδο από υπουργούς ή υφυπουργούς.
Ανάμεσά τους ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Θ.Μωραΐτης. Για να προωθήσει την υποψηφιότητά του στον Νομό Αιτωλοακαρνανίας, αντί να χρησιμοποιήσει το πολιτικό του γραφείο, προέβη για τις ανάγκες της προεκλογικής του καμπάνιας στη «δημιουργική επίταξη» του τηλεφωνικού κέντρου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προσκαλώντας προ ημερών τους ετεροδημότες Αιτωλοακαρνάνες σε ομιλία που επρόκειτο να πραγματοποιήσει σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.
Εσωτερική διαμάχη
Η πλεονεκτική θέση από την οποία εκκινούν στον δρόμο προς τις εθνικές εκλογές οι κατέχοντες θέσεις εξουσίας, υπουργοί και υφυπουργοί που είναι και υποψήφιοι, έχει πυροδοτήσει εσωτερικές αντιδράσεις στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς οι ανθυποψήφιοί τους στις ίδιες εκλογικές περιφέρειες, είτε πρόκειται για νέους πολιτευτές είτε για εν ενεργεία βουλευτές, θεωρούν πως ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος και δεν διεξάγεται επί ίσοις όροις. Ο εκλογικός μηχανισμός ενός μέλους της κυβέρνησης, που απολαμβάνει ακόμη τα οφέλη της εξουσίας, είναι πολλαπλάσιος από τον δικό τους. Τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό, δεδομένου πως τα μέλη της κυβέρνησης διαθέτουν πλειάδα «μετακλητών» συνεργατών, χώρια την επιρροή που ασκούν σε γενικούς γραμματείς και διοικητές οργανισμών που βρίσκονται υπό την πολιτική τους καθοδήγηση, όσο και σε επίπεδο «πελατειακής» επίλυσης ζητημάτων που άπτονται του τομέα ευθύνης τους. Ακόμα και την ώρα της διάλυσης της Βουλής, κορυφαίοι υπουργοί της κυβέρνησης επιδίδονταν συστηματικά σε «ρουσφετολογικές» κινήσεις, ώστε να διευθετήσουν με όρους «ψηφοθηρίας» αιτήματα διαφόρων ομάδων πίεσης ή κατοίκων από τις εκλογικές τους περιφέρειες.
Πρωτομάστορες σε τέτοιου είδους προεκλογικές καμπάνιες, δηλαδή της εύσχημης πίεσης για «ψηφοθηρική εξαργύρωση» των «γραμματίων» των κυβερνητικών τους πεπραγμένων ή των ωφελημάτων που απέκτησαν σε επίπεδο κοινωνικών σχέσεων και δημόσιων συναναστροφών λόγω της υπουργικής τους ιδιότητας, αναδεικνύονται, μεταξύ άλλων, οι Χρ. Σπίρτζης, Ν. Παππάς, Ελ. Χατζηγεωργίου, Π. Πολάκης, Γ. Σταθάκης, Γ. Δραγασάκης και Ευκλ. Τσακαλώτος.