Χρήστος Σταϊκούρας: Θα διεκδικήσουμε μείωση των δημοσιονομικών στόχων
«Θα διεκδικήσουµε σε σύντοµο χρονικό διάστηµα µείωση των δηµοσιονοµικών στόχων», τονίζει µιλώντας στο «Κάλπη 19» ο τοµεάρχης Οικονοµικών και υποψήφιος βουλευτής Φθιώτιδας της Νέας ∆ηµοκρατίας, Χρήστος Σταϊκούρας. Ο ίδιος υπογραµµίζει ότι «η απελθούσα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είτε από ανικανότητα είτε συνειδητά, έχει τοποθετήσει µια σειρά από ωρολογιακές βόµβες στα θεµέλια της ελληνικής οικονοµίας».
Με την Ελλάδα εκτός Προγράµµατος, αλλά µε χαλαρή επιτήρηση, ποιες είναι οι προκλήσεις για το διάστηµα µετά τις εκλογές;
Η απελθούσα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είτε από ανικανότητα είτε συνειδητά, έχει τοποθετήσει µία σειρά από ωρολογιακές βόµβες στα θεµέλια της ελληνικής οικονοµίας. Οι προκλήσεις για το τραπεζικό σύστηµα –µεταξύ των οποίων και η µείωση του συσσωρευµένου αποθέµατος «κόκκινων» δανείων– είναι µπροστά µας, οι οφειλές των ιδιωτών προς Εφορία και ασφαλιστικά ταµεία διογκώνονται, το ∆ηµόσιο συνεχίζει να µην αποπληρώνει τις υποχρεώσεις του, το Πρόγραµµα ∆ηµοσίων Επενδύσεων συστηµατικά υποεκτελείται, η ρευστότητα δηµοσίων φορέων και οργανισµών –όπως είναι η ∆ΕΗ, τα ΕΛ.ΤΑ. και οι αστικές συγκοινωνίες– επιδεινώνεται, οι κεφαλαιακοί περιορισµοί εξακολουθούν να υφίστανται, το κράτος διογκώνεται, η ανταγωνιστικότητα της οικονοµίας συνεχώς υποχωρεί, ενώ η επιτήρηση παραµένει αυστηρή και ενισχυµένη. ∆ιαχρονικά όµως έχουµε µάθει στα δύσκολα, συνεπώς δεν τα φοβόµαστε. Θα πορευθούµε µε σχέδιο, πολιτική βούληση, αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα. Και φυσικά µε µετριοπάθεια και σοβαρότητα.
Ησασταν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονοµικών της κυβέρνησης Σαµαρά, που παρέδωσε στην κυβέρνηση Τσίπρα το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Τελικά, πόσο ισχύει το επιχείρηµα των «άδειων ταµείων» το 2015, που διατυπώνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ; Η απελθούσα κυβέρνηση µας έχει συνηθίσει σε αστήρικτες, ατεκµηρίωτες καταγγελίες και στη διαρροή fake news. Η πραγµατικότητα είναι ότι η χώρα, µετά τις βουλευτικές εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, είχε ταµειακά διαθέσιµα ύψους 1,9 δισ. ευρώ. Αυτά τα παρέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι εκτιµήσεις των υπηρεσιών ήταν ότι η χώρα θα άρχιζε να αντιµετωπίζει ταµειακά προβλήµατα µετά το τέλος Φεβρουαρίου. Γι’ αυτόν τον λόγο η προηγούµενη κυβέρνηση είχε συµφωνήσει να κλείσει εντός του πρώτου διµήνου, µε επωφελή για τη χώρα τρόπο, τη συµφωνία για τη λήψη της τελευταίας δόσης του 2ου Προγράµµατος. Αντίθετα, να σας θυµίσω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαίωνε την ελληνική κοινωνία, παρά το γεγονός ότι γνώριζε την αλήθεια, πως η χώρα δεν είχε ανάγκη αυτής της δόσης. Και στη συνέχεια προσυπέγραφε ότι αυτή θα εκταµιευθεί στο τέλος της αξιολόγησης, το καλοκαίρι. Και αναρωτιέµαι: αν πράγµατι κινδύνευε τότε η καταβολή µισθών και συντάξεων, όπως ψευδώς υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, πώς τα κατάφερε το 1ο εξάµηνο του 2015, όταν όχι µόνον η δόση δεν καταβλήθηκε, αλλά και η χώρα, εξαιτίας της καταστροφικής πολιτικής των κυρίων Τσίπρα και Βαρουφάκη, παρουσίασε όξυνση των ταµειακών της προβληµάτων;
Εχετε έτοιµη πρόταση διαπραγµάτευσης για τη µείωση των στόχων πρωτογενών πλεονασµάτων;
Εχουµε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα διεκδικήσουµε από την πρώτη ηµέρα διακυβέρνησης µείωση των δηµοσιονοµικών στόχων. Αυτό θα γίνει σε σύντοµο χρονικό διάστηµα, αφού πρώτα ενισχύσουµε την αξιοπιστία της χώρας και υλοποιήσουµε ένα συνεκτικό οικονοµικό πρόγραµµα. Με πολιτικές όπως η µείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, η προώθηση αποκρατικοποιήσεων και εµβληµατικών επενδύσεων, η εκκαθάριση των οφειλών του ∆ηµοσίου, η εκτέλεση του Προγράµµατος ∆ηµοσίων Επενδύσεων, η στήριξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας, η δηµιουργία ενός πιο αποτελεσµατικού κράτους, η επένδυση στην Εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτοµία, η ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους πιο αδύναµους συµπατριώτες µας. Η υλοποίηση αυτού του προγράµµατος θα οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθµούς οικονοµικής µεγέθυνσης, που µε τη σειρά τους θα βελτιώσουν τη βιωσιµότητα του δηµόσιου χρέους. Ετσι θα υπάρξει η δυνατότητα για αποκλιµάκωση των δηµοσιονοµικών στόχων, προσθέτοντας «βαθµούς ελευθερίας» για ακόµη µεγαλύτερες µειώσεις φόρων. Αντιλαµβάνεστε συνεπώς ότι το ίδιο το σχέδιο της Νέας ∆ηµοκρατίας είναι η πιο ισχυρή και συνεκτική πρόταση διαπραγµάτευσης.
Η κυβέρνηση είχε προαναγγείλει την εξόφληση του δανείου του ∆ΝΤ και την αποχώρησή του από την Ελλάδα. Με τις εκλογές, κάτι τέτοιο πηγαίνει πίσω. Υπάρχει κάποιος σχετικός σχεδιασµός στη Νέα ∆ηµοκρατία για το ∆ΝΤ, δεδοµένου ότι θεωρείται ο πιο «σκληρός» διαπραγµατευτής;
Κατ’ αρχάς να υπενθυµίσω ότι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας ήταν αυτός που ανανέωσε µε την υπογραφή του την παρουσία του ∆ΝΤ στο αχρείαστο τρίτο µνηµόνιο το 2015. Είναι ο πρωθυπουργός που υπέγραψε, µαζί µε τον κ. Τσακαλώτο, την παρουσία του Ταµείου και στον µηχανισµό της ενισχυµένης εποπτείας το 2018. Και οι προαναγγελίες για εξόφληση του ακριβού δανείου του ∆ΝΤ, µάλιστα µέρους αυτού, αποδείχθηκαν, και πάλι, κενές ουσιαστικού περιεχοµένου και άνευ σχεδιασµού. Σε κάθε περίπτωση, η χώρα πρέπει να βαδίσει µε σχέδιο και στιβαρότητα, απεκδυόµενη το «πέπλο του φόβου» για το αύριο. Ηδη µετά το αποτέλεσµα των ευρωεκλογών, έχει αρχίσει να διαµορφώνεται θετικό περιβάλλον, γεγονός που θα βοηθήσει στη βελτίωση των προσδοκιών όλων των παραγόντων.
Πηγή: kalpi19.gr
Με την Ελλάδα εκτός Προγράµµατος, αλλά µε χαλαρή επιτήρηση, ποιες είναι οι προκλήσεις για το διάστηµα µετά τις εκλογές;
Η απελθούσα κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, είτε από ανικανότητα είτε συνειδητά, έχει τοποθετήσει µία σειρά από ωρολογιακές βόµβες στα θεµέλια της ελληνικής οικονοµίας. Οι προκλήσεις για το τραπεζικό σύστηµα –µεταξύ των οποίων και η µείωση του συσσωρευµένου αποθέµατος «κόκκινων» δανείων– είναι µπροστά µας, οι οφειλές των ιδιωτών προς Εφορία και ασφαλιστικά ταµεία διογκώνονται, το ∆ηµόσιο συνεχίζει να µην αποπληρώνει τις υποχρεώσεις του, το Πρόγραµµα ∆ηµοσίων Επενδύσεων συστηµατικά υποεκτελείται, η ρευστότητα δηµοσίων φορέων και οργανισµών –όπως είναι η ∆ΕΗ, τα ΕΛ.ΤΑ. και οι αστικές συγκοινωνίες– επιδεινώνεται, οι κεφαλαιακοί περιορισµοί εξακολουθούν να υφίστανται, το κράτος διογκώνεται, η ανταγωνιστικότητα της οικονοµίας συνεχώς υποχωρεί, ενώ η επιτήρηση παραµένει αυστηρή και ενισχυµένη. ∆ιαχρονικά όµως έχουµε µάθει στα δύσκολα, συνεπώς δεν τα φοβόµαστε. Θα πορευθούµε µε σχέδιο, πολιτική βούληση, αποφασιστικότητα και υπευθυνότητα. Και φυσικά µε µετριοπάθεια και σοβαρότητα.
Ησασταν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονοµικών της κυβέρνησης Σαµαρά, που παρέδωσε στην κυβέρνηση Τσίπρα το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Τελικά, πόσο ισχύει το επιχείρηµα των «άδειων ταµείων» το 2015, που διατυπώνεται από τον ΣΥΡΙΖΑ; Η απελθούσα κυβέρνηση µας έχει συνηθίσει σε αστήρικτες, ατεκµηρίωτες καταγγελίες και στη διαρροή fake news. Η πραγµατικότητα είναι ότι η χώρα, µετά τις βουλευτικές εκλογές του Ιανουαρίου του 2015, είχε ταµειακά διαθέσιµα ύψους 1,9 δισ. ευρώ. Αυτά τα παρέλαβε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι εκτιµήσεις των υπηρεσιών ήταν ότι η χώρα θα άρχιζε να αντιµετωπίζει ταµειακά προβλήµατα µετά το τέλος Φεβρουαρίου. Γι’ αυτόν τον λόγο η προηγούµενη κυβέρνηση είχε συµφωνήσει να κλείσει εντός του πρώτου διµήνου, µε επωφελή για τη χώρα τρόπο, τη συµφωνία για τη λήψη της τελευταίας δόσης του 2ου Προγράµµατος. Αντίθετα, να σας θυµίσω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαίωνε την ελληνική κοινωνία, παρά το γεγονός ότι γνώριζε την αλήθεια, πως η χώρα δεν είχε ανάγκη αυτής της δόσης. Και στη συνέχεια προσυπέγραφε ότι αυτή θα εκταµιευθεί στο τέλος της αξιολόγησης, το καλοκαίρι. Και αναρωτιέµαι: αν πράγµατι κινδύνευε τότε η καταβολή µισθών και συντάξεων, όπως ψευδώς υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, πώς τα κατάφερε το 1ο εξάµηνο του 2015, όταν όχι µόνον η δόση δεν καταβλήθηκε, αλλά και η χώρα, εξαιτίας της καταστροφικής πολιτικής των κυρίων Τσίπρα και Βαρουφάκη, παρουσίασε όξυνση των ταµειακών της προβληµάτων;
Εχετε έτοιµη πρόταση διαπραγµάτευσης για τη µείωση των στόχων πρωτογενών πλεονασµάτων;
Εχουµε ξεκαθαρίσει ότι δεν θα διεκδικήσουµε από την πρώτη ηµέρα διακυβέρνησης µείωση των δηµοσιονοµικών στόχων. Αυτό θα γίνει σε σύντοµο χρονικό διάστηµα, αφού πρώτα ενισχύσουµε την αξιοπιστία της χώρας και υλοποιήσουµε ένα συνεκτικό οικονοµικό πρόγραµµα. Με πολιτικές όπως η µείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, η προώθηση αποκρατικοποιήσεων και εµβληµατικών επενδύσεων, η εκκαθάριση των οφειλών του ∆ηµοσίου, η εκτέλεση του Προγράµµατος ∆ηµοσίων Επενδύσεων, η στήριξη της υγιούς επιχειρηµατικότητας, η δηµιουργία ενός πιο αποτελεσµατικού κράτους, η επένδυση στην Εκπαίδευση, την έρευνα και την καινοτοµία, η ενίσχυση της κοινωνικής αλληλεγγύης προς τους πιο αδύναµους συµπατριώτες µας. Η υλοποίηση αυτού του προγράµµατος θα οδηγήσει σε υψηλότερους ρυθµούς οικονοµικής µεγέθυνσης, που µε τη σειρά τους θα βελτιώσουν τη βιωσιµότητα του δηµόσιου χρέους. Ετσι θα υπάρξει η δυνατότητα για αποκλιµάκωση των δηµοσιονοµικών στόχων, προσθέτοντας «βαθµούς ελευθερίας» για ακόµη µεγαλύτερες µειώσεις φόρων. Αντιλαµβάνεστε συνεπώς ότι το ίδιο το σχέδιο της Νέας ∆ηµοκρατίας είναι η πιο ισχυρή και συνεκτική πρόταση διαπραγµάτευσης.
Η κυβέρνηση είχε προαναγγείλει την εξόφληση του δανείου του ∆ΝΤ και την αποχώρησή του από την Ελλάδα. Με τις εκλογές, κάτι τέτοιο πηγαίνει πίσω. Υπάρχει κάποιος σχετικός σχεδιασµός στη Νέα ∆ηµοκρατία για το ∆ΝΤ, δεδοµένου ότι θεωρείται ο πιο «σκληρός» διαπραγµατευτής;
Κατ’ αρχάς να υπενθυµίσω ότι ο ίδιος ο κ. Τσίπρας ήταν αυτός που ανανέωσε µε την υπογραφή του την παρουσία του ∆ΝΤ στο αχρείαστο τρίτο µνηµόνιο το 2015. Είναι ο πρωθυπουργός που υπέγραψε, µαζί µε τον κ. Τσακαλώτο, την παρουσία του Ταµείου και στον µηχανισµό της ενισχυµένης εποπτείας το 2018. Και οι προαναγγελίες για εξόφληση του ακριβού δανείου του ∆ΝΤ, µάλιστα µέρους αυτού, αποδείχθηκαν, και πάλι, κενές ουσιαστικού περιεχοµένου και άνευ σχεδιασµού. Σε κάθε περίπτωση, η χώρα πρέπει να βαδίσει µε σχέδιο και στιβαρότητα, απεκδυόµενη το «πέπλο του φόβου» για το αύριο. Ηδη µετά το αποτέλεσµα των ευρωεκλογών, έχει αρχίσει να διαµορφώνεται θετικό περιβάλλον, γεγονός που θα βοηθήσει στη βελτίωση των προσδοκιών όλων των παραγόντων.
Πηγή: kalpi19.gr