Γιώργος Γεωργαντάς: Στόχος ένα φιλικό κράτος που θα διευκολύνει τον πολίτη
Από τον οικογενειάρχη μέχρι και τον μεγάλο επενδυτή χρειάζεται ένα φιλικό κράτος που θα διευκολύνει τον πολίτη σε ό,τι του ζητάει, τόνισε ο Γιώργος Γεωργαντάς προσδιορίζοντας τον βασικό στόχο του νεοσύστατου υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επισημαίνοντας ότι «το πρώτο βήμα θα γίνει με την ενίσχυση του ρόλου των ΚΕΠ».
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα απλούστευσης των διαδικασιών, τόνισε πως «η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να αναβαθμίσει τον ρόλο των ΚΕΠ καθώς πρόκειται για έναν θεσμό που έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου».
«Δυστυχώς, το ΚΕΠ αυτήν την στιγμή λειτουργεί ως διαμεσολαβητής ανάμεσα στον πολίτη και στις υπηρεσίες και πολλές φορές με μεγάλη καθυστέρηση σε αυτήν την επικοινωνία. Κι αυτό διότι από τις πολλές εκατοντάδες υπηρεσιών που μπορεί να παράσχει το ΚΕΠ, αυτές που έχει την άμεση δυνατότητα πρόσβασης έτσι ώστε να εκδώσει το πιστοποιητικό και να το δώσει αμέσως στον πολίτη είναι ελάχιστες. Είναι λίγες δεκάδες στις εκατοντάδες», πρόσθεσε.
Ο κ. Γεωργαντάς υπογράμμισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να μπορέσει το ΚΕΠ, όντας και το ίδιο συνιδιοκτήτης όλων των δεδομένων τα οποία θα έχει το υπουργείο, να παράσχει άμεσα το αποτέλεσμα στον πολίτη που ζητάει ένα έγγραφο, στις περιπτώσεις που υπάρχει η δυνατότητα άμεσης λήψης απάντησης και εξυπηρέτησης».
Όπως σημείωσε ο κ. Γεωργαντάς, έχει ήδη δώσει εντολή να απαντήσουν τα ΚΕΠ σε ποιες υπηρεσίες αυτήν την στιγμή υπάρχει μεγαλύτερη καθυστέρηση, ώστε να υπάρχει ένας εύκολος τεχνικός τρόπο κι εντός του νομοθετικού μας πλαισίου, να δίνονται απευθείας έγγραφα από τα ΚΕΠ.
«Για παράδειγμα υπάρχουν κάποια πιστοποιητικά που ζητάει πολύ συχνά ο πολίτης και τα οποία καθυστερεί να τα λάβει στα χέρια του και μελετάμε σε ποια απ΄ αυτά έχουμε τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στα συγκεκριμένα αρχεία και άμεσης παράδοσης στον πολίτη. Όσον αφορά για τον ΑΜΚΑ θέλουμε να δίνεται απευθείας με τη γέννηση του παιδιού και τη δήλωσή του. Τη στιγμή που δηλώνει το τέκνο του ο γονιός να υπάρχει η δυνατότητα να παίρνει και τον ΑΜΚΑ», ανέφερε.
Επισήμανε επίσης ότι «ταυτόχρονα, θα ζητηθεί από όλα τα υπουργεία να έχουν μια αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών του σε επίπεδο απλούστευσης των διαδικασιών. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η φάση, θα υπάρξει μια κεντρική καθοδήγηση που θα γίνει από τεχνοκράτες κι από νομικούς. Να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και να δώσουμε τις γενικές κατευθύνσεις έτσι ώστε να αρχίσουμε να βλέπουμε στην πράξη αυτό που λέμε απλούστευση των διαδικασιών».
Ο κ. Γεωργαντάς εξήγησε ότι μερικές φορές κάποιες περιπτώσεις χρήζουν απλά μιας διοικητικής πράξης, ενώ κάποιες άλλες νομοθετικής παρέμβασης. «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε σε επίπεδο διοίκησης και στη συνέχεια για ό,τι είναι πιο πολύπλοκο και χρειάζεται νομοθετική παρέμβαση, θα το κάνουμε κι αυτό. Οι εντολές του πρωθυπουργού είναι συγκεκριμένες κι έχουν χρονοδιαγράμματα».
Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υφυπουργός, αρμόδιος για θέματα απλούστευσης των διαδικασιών, τόνισε πως «η κυβέρνηση έχει την πρόθεση να αναβαθμίσει τον ρόλο των ΚΕΠ καθώς πρόκειται για έναν θεσμό που έχει καταξιωθεί στη συνείδηση του κόσμου».
«Δυστυχώς, το ΚΕΠ αυτήν την στιγμή λειτουργεί ως διαμεσολαβητής ανάμεσα στον πολίτη και στις υπηρεσίες και πολλές φορές με μεγάλη καθυστέρηση σε αυτήν την επικοινωνία. Κι αυτό διότι από τις πολλές εκατοντάδες υπηρεσιών που μπορεί να παράσχει το ΚΕΠ, αυτές που έχει την άμεση δυνατότητα πρόσβασης έτσι ώστε να εκδώσει το πιστοποιητικό και να το δώσει αμέσως στον πολίτη είναι ελάχιστες. Είναι λίγες δεκάδες στις εκατοντάδες», πρόσθεσε.
Ο κ. Γεωργαντάς υπογράμμισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να μπορέσει το ΚΕΠ, όντας και το ίδιο συνιδιοκτήτης όλων των δεδομένων τα οποία θα έχει το υπουργείο, να παράσχει άμεσα το αποτέλεσμα στον πολίτη που ζητάει ένα έγγραφο, στις περιπτώσεις που υπάρχει η δυνατότητα άμεσης λήψης απάντησης και εξυπηρέτησης».
Όπως σημείωσε ο κ. Γεωργαντάς, έχει ήδη δώσει εντολή να απαντήσουν τα ΚΕΠ σε ποιες υπηρεσίες αυτήν την στιγμή υπάρχει μεγαλύτερη καθυστέρηση, ώστε να υπάρχει ένας εύκολος τεχνικός τρόπο κι εντός του νομοθετικού μας πλαισίου, να δίνονται απευθείας έγγραφα από τα ΚΕΠ.
«Για παράδειγμα υπάρχουν κάποια πιστοποιητικά που ζητάει πολύ συχνά ο πολίτης και τα οποία καθυστερεί να τα λάβει στα χέρια του και μελετάμε σε ποια απ΄ αυτά έχουμε τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στα συγκεκριμένα αρχεία και άμεσης παράδοσης στον πολίτη. Όσον αφορά για τον ΑΜΚΑ θέλουμε να δίνεται απευθείας με τη γέννηση του παιδιού και τη δήλωσή του. Τη στιγμή που δηλώνει το τέκνο του ο γονιός να υπάρχει η δυνατότητα να παίρνει και τον ΑΜΚΑ», ανέφερε.
Επισήμανε επίσης ότι «ταυτόχρονα, θα ζητηθεί από όλα τα υπουργεία να έχουν μια αποτύπωση της κατάστασης και των ενεργειών του σε επίπεδο απλούστευσης των διαδικασιών. Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η φάση, θα υπάρξει μια κεντρική καθοδήγηση που θα γίνει από τεχνοκράτες κι από νομικούς. Να μπορέσουμε να προχωρήσουμε και να δώσουμε τις γενικές κατευθύνσεις έτσι ώστε να αρχίσουμε να βλέπουμε στην πράξη αυτό που λέμε απλούστευση των διαδικασιών».
Ο κ. Γεωργαντάς εξήγησε ότι μερικές φορές κάποιες περιπτώσεις χρήζουν απλά μιας διοικητικής πράξης, ενώ κάποιες άλλες νομοθετικής παρέμβασης. «Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε σε επίπεδο διοίκησης και στη συνέχεια για ό,τι είναι πιο πολύπλοκο και χρειάζεται νομοθετική παρέμβαση, θα το κάνουμε κι αυτό. Οι εντολές του πρωθυπουργού είναι συγκεκριμένες κι έχουν χρονοδιαγράμματα».