Κέλλας: Καθοριστικός ο ανθρώπινος παράγοντας για την οδική ασφάλεια
«Η σημερινή ημέρα έχει οριστεί ως “Πανευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Θανατηφόρο Τροχαίο” και σε συνέχεια της πολύ σημαντικής ενημέρωσης, που πραγματοποίησαν οι οδηγοί αγώνων και εκπαιδευτές οδικής συμπεριφοράς, πατέρας και υιός Ιαβέρης, έρχεται σήμερα το Ινστιτούτο “Πάνος Μυλωνάς” να μας ενημερώσει, αναλόγως, για δράσεις, που έχουν ως στόχο την ενδυνάμωση της οδικής συνείδησης.
Ο Πάνος Μυλωνάς ανήγαγε το αυτοκίνητο σε προέκταση της ανθρώπινης κινητικότητας, προσδίδοντάς του χαρακτηριστικά του κατασκευαστή και του οδηγού του, θέτοντας, όπως όλοι οι ειδικοί, τον ανθρώπινο παράγοντα στο επίκεντρο της οδικής ασφάλειας.»
Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του στη δεύτερη θεματική συνεδρίαση της Επιτροπής, με θέμα «δράσεις για την οδική ασφάλεια και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων», το οποίο ανέπτυξε η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κ. Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, με τους συνεργάτες της.
Ο Λαρισαίος πολιτικός επεσήμανε πως, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν έφυγε άδικα απ’ τη ζωή, σε τροχαίο, ο 22χρονος φοιτητής Μηχανολογίας και Αεροναυπηγικής και νεότερος δημοσιογράφος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), στη μνήμη του οποίου ιδρύθηκε και λειτουργεί του Ινστιτούτο, έχουν αναβαθμιστεί οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, αλλά τα οδικά δίκτυα της περιφέρειας καθίστανται, σε πολλές περιπτώσεις, «δρόμοι-λαιμητόμοι».
Η κ. Μυλωνά χαρακτήρισε τα τροχαία δυστυχήματα «παγκόσμια μάστιγα», που αποτελεί την 1η και την 3η αιτία θανάτου, αντιστοίχως στις ηλικίες 5-29 και 30-44 ετών, ενώ ανέφερε πως στην Ελλάδα, μεταξύ 2007-2017, υπήρξε σημαντική μείωση των θανάσιμων και σοβαρών τραυματισμών σε ποσοστά 56% και, αντιστοίχως, 60%. Ωστόσο, σημείωσε πως το 2019 υπήρξε αύξηση και η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο θανάτων από τροχαία, ενώ είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία με μοτοσυκλέτα. Παράλληλα, παρουσίασε τις δράσεις του Ινστιτούτου προβάλλοντας σχετικά βίντεο για την οδική ασφάλεια, ενώ υπογράμμισε πως κόπωση, υπνηλία, απόσπαση προσοχής, ταχύτητα και αλκοόλ συνιστούν κύριες αιτίες των τροχαίων καθώς και ότι τα γονεϊκά πρότυπα διαδραματίζουν μείζονα ρόλο στη διάπλαση της οδικής συμπεριφοράς.
Από την πλευρά του, ο αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ σημείωσε πως, μεταξύ άλλων, η Επιτροπή θα εισηγηθεί τη συστηματική μετάδοση των βίντεο του Ινστιτούτου από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ενώ πρόσθεσε πως η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και η απόκτηση ευσυνειδησίας απαιτεί μεθοδική δουλειά, σε διαρκή βάση, στο επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος.
Ο Πάνος Μυλωνάς ανήγαγε το αυτοκίνητο σε προέκταση της ανθρώπινης κινητικότητας, προσδίδοντάς του χαρακτηριστικά του κατασκευαστή και του οδηγού του, θέτοντας, όπως όλοι οι ειδικοί, τον ανθρώπινο παράγοντα στο επίκεντρο της οδικής ασφάλειας.»
Τα παραπάνω τόνισε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, Χρήστος Κέλλας, κατά την ομιλία του στη δεύτερη θεματική συνεδρίαση της Επιτροπής, με θέμα «δράσεις για την οδική ασφάλεια και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων», το οποίο ανέπτυξε η Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κ. Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, με τους συνεργάτες της.
Ο Λαρισαίος πολιτικός επεσήμανε πως, από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν έφυγε άδικα απ’ τη ζωή, σε τροχαίο, ο 22χρονος φοιτητής Μηχανολογίας και Αεροναυπηγικής και νεότερος δημοσιογράφος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), στη μνήμη του οποίου ιδρύθηκε και λειτουργεί του Ινστιτούτο, έχουν αναβαθμιστεί οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, αλλά τα οδικά δίκτυα της περιφέρειας καθίστανται, σε πολλές περιπτώσεις, «δρόμοι-λαιμητόμοι».
Η κ. Μυλωνά χαρακτήρισε τα τροχαία δυστυχήματα «παγκόσμια μάστιγα», που αποτελεί την 1η και την 3η αιτία θανάτου, αντιστοίχως στις ηλικίες 5-29 και 30-44 ετών, ενώ ανέφερε πως στην Ελλάδα, μεταξύ 2007-2017, υπήρξε σημαντική μείωση των θανάσιμων και σοβαρών τραυματισμών σε ποσοστά 56% και, αντιστοίχως, 60%. Ωστόσο, σημείωσε πως το 2019 υπήρξε αύξηση και η χώρα εξακολουθεί να βρίσκεται πολύ πιο πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο θανάτων από τροχαία, ενώ είναι πρώτη σε θανατηφόρα τροχαία με μοτοσυκλέτα. Παράλληλα, παρουσίασε τις δράσεις του Ινστιτούτου προβάλλοντας σχετικά βίντεο για την οδική ασφάλεια, ενώ υπογράμμισε πως κόπωση, υπνηλία, απόσπαση προσοχής, ταχύτητα και αλκοόλ συνιστούν κύριες αιτίες των τροχαίων καθώς και ότι τα γονεϊκά πρότυπα διαδραματίζουν μείζονα ρόλο στη διάπλαση της οδικής συμπεριφοράς.
Από την πλευρά του, ο αν. Γεν. Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της ΝΔ σημείωσε πως, μεταξύ άλλων, η Επιτροπή θα εισηγηθεί τη συστηματική μετάδοση των βίντεο του Ινστιτούτου από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ενώ πρόσθεσε πως η βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και η απόκτηση ευσυνειδησίας απαιτεί μεθοδική δουλειά, σε διαρκή βάση, στο επίπεδο του εκπαιδευτικού συστήματος.