Η δήλωση Πιερρακάκη με φόντο την ψήφο των αποδήμων που θα προκαλέσει αίσθηση
Αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του υπουργού Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Κυριάκου Πιερρακάκη, ο οποίος, μιλώντας στην εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” , τόνισε πως η διαδικασία της ψήφου των αποδήμων θα θέσει τις βάσεις για τη διεύρυνση της διαδικασίας ακόμα και με τη μορφή διαδικτυακής ψήφου.
Μεταξύ άλλων, πάντως, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η διαδικασία ψηφιοποίησης της χώρας αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κυβέρνηση, ενώ τόνισε ότι δε βρισκόμαστε μακριά από τη νέα μορφή της ταυτότητας των Ελλήνων.
Βασικό “όπλο” για την υλοποίηση της ψηφιακής αναβάθμισης αποτελεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, μέσω του οποίου θα παρέχονται φορολογικά και ασφαλιστικά στοιχεία των πολιτών από τη μία υπηρεσία στην άλλη, ώστε να μην απαιτείται η προσκόμιση κανενός δικαιολογητικού, όταν κάνουν την αίτησή τους για τη χορήγηση κάποιου επιδόματος.
Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναβαθμίζεται και διευρύνεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου Τομέα υπό την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), σύμφωνα με τον “Ελεύθερο Τύπο”.
Βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης αποτελεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, ενώ παράλληλα διαφυλάσσει τα προσωπικά δεδομένα κάθε πολίτη.
Πρακτικά, γίνεται λόγος για τη δημιουργία ενός “καναλιού”, μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μη χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει εκ νέου. Οι υπηρεσίες θα λαμβάνουν στοιχεία που κρίνονται απολύτως απαραίτητα για να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.
Όπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον “Ε.Τ.”, η δρομολογούμενη παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας μπορεί να κάνει ευκολότερη τη χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων, ξεπερνώντας τον... ύφαλο της γραφειοκρατίας.
«Με την υποβολή της αίτησης, εξετάζεται π.χ. το ετήσιο εισόδημα του αιτούντος, αν έχει κάρτα ανεργίας, η δήλωση οικογενειακής κατάστασης κ.λπ. Τώρα οι αρμόδιοι φορείς θα συνδέονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και δε θα χρειάζεται καν να στέλνει ο ένας στον άλλον τα στοιχεία του πολίτη, αλλά μόνο την πληροφορία αν είναι δικαιούχος.
Δε θα αποστέλλεται για παράδειγμα το εισόδημά του, αλλά θα δίνεται μια θετική ή αρνητική απάντηση από την αρμόδια υπηρεσία στο αν είναι δικαιούχος της έκπτωσης, με βάση το εισόδημά του», εξηγούν οι ίδιες πηγές.
Με τον προαναφερθέντα τρόπο, η πληροφορία δε θα συγκεντρώνεται σε κεντρικά συστήματα, παρά μόνο σε συστήματα φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την απαραίτητη για κάθε περίπτωση πληροφορία, προλαμβάνοντας την υπερσυγκέντρωση πληροφοριών σε ένα σύστημα
Μεταξύ άλλων, πάντως, ο υπουργός υπογράμμισε ότι η διαδικασία ψηφιοποίησης της χώρας αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κυβέρνηση, ενώ τόνισε ότι δε βρισκόμαστε μακριά από τη νέα μορφή της ταυτότητας των Ελλήνων.
Βασικό “όπλο” για την υλοποίηση της ψηφιακής αναβάθμισης αποτελεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, μέσω του οποίου θα παρέχονται φορολογικά και ασφαλιστικά στοιχεία των πολιτών από τη μία υπηρεσία στην άλλη, ώστε να μην απαιτείται η προσκόμιση κανενός δικαιολογητικού, όταν κάνουν την αίτησή τους για τη χορήγηση κάποιου επιδόματος.
Με απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, αναβαθμίζεται και διευρύνεται το Κέντρο Διαλειτουργικότητας του Δημοσίου Τομέα υπό την ευθύνη της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (ΓΓΠΣΔΔ), σύμφωνα με τον “Ελεύθερο Τύπο”.
Βασική ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης αποτελεί το Κέντρο Διαλειτουργικότητας, ενώ παράλληλα διαφυλάσσει τα προσωπικά δεδομένα κάθε πολίτη.
Πρακτικά, γίνεται λόγος για τη δημιουργία ενός “καναλιού”, μέσω του οποίου κάθε δημόσια υπηρεσία θα μπορεί να λαμβάνει δεδομένα που αφορούν τα στοιχεία ενός πολίτη από οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, έτσι ώστε να μη χρειάζεται ο πολίτης να τα προσκομίζει εκ νέου. Οι υπηρεσίες θα λαμβάνουν στοιχεία που κρίνονται απολύτως απαραίτητα για να ανταποκριθούν στο αίτημα του πολίτη.
Όπως αναφέρει υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στον “Ε.Τ.”, η δρομολογούμενη παροχή φορολογικών και ασφαλιστικών στοιχείων των πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας μπορεί να κάνει ευκολότερη τη χορήγηση κοινωνικών επιδομάτων, ξεπερνώντας τον... ύφαλο της γραφειοκρατίας.
«Με την υποβολή της αίτησης, εξετάζεται π.χ. το ετήσιο εισόδημα του αιτούντος, αν έχει κάρτα ανεργίας, η δήλωση οικογενειακής κατάστασης κ.λπ. Τώρα οι αρμόδιοι φορείς θα συνδέονται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας και δε θα χρειάζεται καν να στέλνει ο ένας στον άλλον τα στοιχεία του πολίτη, αλλά μόνο την πληροφορία αν είναι δικαιούχος.
Δε θα αποστέλλεται για παράδειγμα το εισόδημά του, αλλά θα δίνεται μια θετική ή αρνητική απάντηση από την αρμόδια υπηρεσία στο αν είναι δικαιούχος της έκπτωσης, με βάση το εισόδημά του», εξηγούν οι ίδιες πηγές.
Με τον προαναφερθέντα τρόπο, η πληροφορία δε θα συγκεντρώνεται σε κεντρικά συστήματα, παρά μόνο σε συστήματα φορέων που δίνουν ή λαμβάνουν την απαραίτητη για κάθε περίπτωση πληροφορία, προλαμβάνοντας την υπερσυγκέντρωση πληροφοριών σε ένα σύστημα