Νέες αποκαλύψεις – σοκ από τον Κικίλια: Οικονομικές ατασθαλίες στο ΚΕΘΕΑ
Έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους κατέθεσε στη Βουλή ο υπουργός Υγείας
Σε νέες σοκαριστικές αποκαλύψεις για την κατάσταση η οποία επικρατεί στο εσωτερικό του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ) προχώρησε σήμερα το μεσημέρι ο υπουργός Υγείας Βασίλης Κικίλιας, κατά τη δεύτερη ημέρα της συζήτησης στις αρμόδιες επιτροπές σχετικά με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τη λειτουργία του Κέντρου.
Συγκεκριμένα, ο Βασίλης Κικίλιας κατέθεσε έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) για τα οικονομικά του ΚΕΘΕΑ, κατά την χρονική περίοδο 1 Ιουλίου 2018 έως 30 Ιουνίου 2019, δηλαδή για την περίοδο διακυβέρνησης από τους ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Η έκθεση του ΓΛΚ διαπιστώνει μεταξύ άλλων:
- Ουσιαστική κακοδιαχείριση στα οικονομικά,
- Έλλειψη ονομάτων που υπογράφουν τα χρηματικά εντάλματα της κεντρικής υπηρεσίας,
- Ευρήματα όπου ο ελεγκτής είναι ίδιος με τον ελεγχόμενο,
- Μη τήρηση των διαδικασιών για τις προμήθειες,
- Μεγάλα χρηματικά ποσά απευθείας αναθέσεων,
- Μη ανάρτηση στη «Διαύγεια» των χρηματικών ενταλμάτων του 2017.
Σύμφωνα, μάλιστα, με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές των parapolitika.gr, ο Βασίλης Κικίλιας επιιφυλάσει και άλλες θλιβερές για το ΚΕΘΕΑ αποκαλύψεις, στις οποίες θα προβεί κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στην Ολομέλεια της Βουλής, την ερχόμενη εβδομάδα.
Δείτε εδώ την Έκθεση Αποτελεσμάτων Τακτικού Διαχειριστικού Ελέγχου στο φορέα ΚΕ.Θ.Ε.Α.
Αναλυτικά η ομιλία του υπουργού Υγείας στη Βουλή
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Με πολλή προσοχή και σεβασμό προς τους χρήστες, τις οικογένειές τους, τους εργαζομένους του ΚΕΘΕΑ, δήλωσα ειλικρινώς και εντίμως ότι η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Υγείας και εγώ προσωπικά τούς στηρίζουμε ανεπιφύλακτα, τη δημόσια δομή και λειτουργία του Οργανισμού, τη χρηματοδότησή του από το ελληνικό κράτος, το ΣΠΟΚ, τη θέση του Γενικού Διευθυντή, τη δύναμη που αντλεί ο Οργανισμός από τη Γενική Συνέλευσή του.
Η Κυβέρνηση είναι στη γραμμή της στήριξης του ΚΕΘΕΑ αναγνωρίζοντας διαχρονικά την προσφορά στην απεξάρτηση, στα προγράμματα, στη βοήθεια που έχει δώσει στην ελληνική κοινωνία και στις ευπαθείς ομάδες.
Σας παρουσίασα εδώ χθες τα στοιχεία αυτά, τα οποία δεν προέρχονται, όπως λέτε εσείς και οι της Αντιπολίτευσης, από μία δομή από τις 100 τόσες του ΚΕΘΕΑ. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι το πρόγραμμα στα Διαβατά από το 2015, που το εγκαινίασε ο πρώην Πρωθυπουργός, αποτελούσε το στολίδι του ΚΕΘΕΑ στη Βόρεια Ελλάδα και η συγκεκριμένη δομή, σε ό,τι έχει να κάνει με τη Θεσσαλονίκη, είναι πάρα πολύ μεγάλη και δεν είναι μία από τις 100 τόσες.
Σας είπα επίσης να μην βιάζεστε. Καταλαβαίνετε ότι ως πολιτική ηγεσία, τώρα μας δίνεται η δυνατότητα να έρθουν στα χέρια μας σιγά-σιγά τα στοιχεία τα οποία πρέπει να έχουμε σε σχέση με την οικονομική διαχείριση που έχει συντελεστεί στο ΚΕΘΕΑ τα τελευταία χρόνια.
Θα συμβούλευα λοιπόν στα πλαίσια της καλής συνεργασίας και της έντιμης σχέσης που έχουμε κύριε Υπουργέ και με εσάς και με όλους τους συναδέλφους, να υπάρχει προσοχή και εγκράτεια στον τρόπο με τον οποίον όλοι τοποθετούμαστε για το ΚΕΘΕΑ, πρώτα απ’ όλα για να το προασπίσουμε.
Δεύτερον, γιατί καταλαβαίνετε όλοι σας ότι στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης και του ελέγχου των οικονομικών του ΚΕΘΕΑ, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τι πρόκειται να υπάρχει και να αποκαλυφθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.
Και για του λόγου το αληθές, θα καταθέσω σήμερα στα πρακτικά, αφού πρώτα σας ενημερώσω, το πόρισμα μετά την αποστολή έκθεσης αποτελεσμάτων ελέγχου του ΚΕΘΕΑ και το θεραπευτικό εξαρτημένων ατόμων στο σύνολό του, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τους ελεγκτές του, για την ελεγκτική περίοδο 1/7/2018 – 30/6/2019.
Θυμίζω ότι αυτή είναι η ελεγκτική περίοδος που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην κυβέρνηση, που η πολιτική ηγεσία του ΓΛΚ δια του αρμόδιου Υφυπουργού, ήταν κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης.
Διαβάζω. Μετά τον έλεγχο ο οποίος διενεργήθηκε για το σύνολο του ΚΕΘΕΑ, το ΓΛΚ μιλάει για ουσιαστικά ευρήματα και κάνει συστάσεις προς τον Οργανισμό, σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομική διαχείριση του φορέα.
Πρώτον, καταλογίζει στον φορέα μη ρεαλιστική κατάρτιση του προϋπολογισμού εξόδων και συστήνει να μη γίνονται δεσμεύσεις ποσών που δεν χρησιμοποιούνται τελικώς από το φορέα.
Συστήνει μετά από εύρημα απόφασης ανάληψης υποχρέωσης μεταγενέστερη του χώρου πραγματοποίησης της δαπάνης. Εξηγώ τι είναι αυτό: πρώτα κάνουν τη δαπάνη, την όποια δαπάνη που δεν ελέγχεται από πουθενά, και εκ των υστέρων πάνε να νομιμοποιήσουν τη δαπάνη.
Συστήνει στο φορέα να τηρούνται προβλεπόμενες διατάξεις του Π.Δ. 80/2016 περί «ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες» και της εγκυκλίου αναφορικά με την αναγκαιότητα της έκδοσης των αποφάσεων πριν από όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται για την πραγματοποίηση μιας δαπάνης.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομική διαχείριση του φορέα πάλι. Εύρημα, έλεγχος ασφαλιστικής ενημερότητας κατά την εξόφληση των δαπανών του φορέα.
Συστήνεται στον φορέα να τηρούνται οι αναφερόμενες διατάξεις κατά την εξόφληση των δαπανών του. Δεν τηρούσε ο φορέας τα προβλεπόμενα.
Οικονομική διαχείριση του φορέα για το ίδιο χρονικό διάστημα. Τα χρηματικά εντάλματα του ΚΕΘΕΑ ΚΥΤΤΑΡΟ, υπογράφονται από το ίδιο το όργανο και ως προς την εκκαθάριση και ως προς την εξόφληση.
Εξηγώ. Αυτός ο οποίος εκκαθαρίζει και ο ταμίας που πληρώνει, στο ΚΕΘΕΑ ΚΥΤΤΑΡΟ, ήταν το ίδιο πρόσωπο. Ήταν το ίδιο πρόσωπο και συστήνεται στον φορέα ότι τηρούνται οι διατάξεις περί ασυμβιβάστων προφανώς, που να μη συμπίπτουν τα καθήκοντα του εκκαθαριστή με τα καθήκοντα ταμία.
Οικονομική διαχείριση του φορέα για το ίδιο χρονικό διάστημα. Τα χρηματικά εντάλματα της Κεντρικής Υπηρεσίας δεν φέρουν τα ονοματεπώνυμα και την ιδιότητα των προσώπων που τα υπογράφουν.
Ακούστε, αυτό δεν έχει προηγούμενο στο δημόσιο λογιστικό. Επαναλαμβάνω, τα χρηματικά εντάλματα της Κεντρικής Υπηρεσίας δεν φέρουν τα ονοματεπώνυμα και την ιδιότητα των προσώπων που τα υπογράφουν.
Πώς τα υπογράφουν; Ποιος έχει την ευθύνη; Συστήνεται στο φορέα τα χρηματικά εντάλματα που εκδίδονται, να περιλαμβάνουν όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Οικονομική διαχείριση του φορέα. Μη τήρηση προβλεπόμενων διαδικασιών προμήθειας αγαθών από το ΚΕΘΕΑ, ΣΧΗΜΑ-ΧΡΩΜΑ. Συστήνεται από το φορέα να διενεργεί τις απαραίτητες για τη λειτουργία του προμήθειες σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του Ν. 4412/2016.
Οικονομική διαχείριση του φορέα. Ελλιπή δικαιολογητικά στις δαπάνες μετακίνησης. Θέλω να σας πω ότι το ΚΕΘΕΑ, και μας έκανε εντύπωση αυτό, έχει τεράστιες δαπάνες μετακίνησης σε ό,τι έχει να κάνει με τους νομικούς οι οποίοι υπερασπίζονται τις υποθέσεις ανά την Ελλάδα.
Βλέπω εδώ ότι αυτές γίνονται χωρίς τα νόμιμα δικαιολογητικά. Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα, γιατί είναι τόσο υπέρογκες οι δαπάνες, να το εξηγήσουμε. Τώρα βλέπω ότι δεν υπάρχουν ούτε τα δικαιολογητικά για αυτές τις δαπάνες.
Συστήνεται στον φορέα να τηρούνται αυστηρά οι διατάξεις του Ν.4336/2015 και της Υπουργικής Απόφασης 2/73/ΔΕΠ/2016 περί μετακίνησης. Επίσης, να επισυνάπτονται στον τίτλο πληρωμής, όλα τα δικαιολογητικά αναγνώρισης και εκκαθάρισης κάθε δαπάνης μετακίνησης.
Ξανά, οικονομική διαχείριση του φορέα. Μεγάλο ποσοστό απευθείας αναθέσεων, μη ύπαρξη προγράμματος προμηθειών. Εδώ άκουσα όλο αυτό το χρονικό διάστημα για τον πιο τέλεια οργανωμένο οργανισμό σε ό,τι έχει να κάνει με τα οικονομικά, που οι ορκωτοί λογιστές δίνουν μπράβο και δεν έχει ακουστεί ποτέ το παραμικρό για αυτόν.
Ποια είναι αυτά τα μεγάλα ποσά απευθείας αναθέσεων με μη ύπαρξη προγράμματος προμηθειών; Συστήνεται στο φορέα να εφαρμόσει ένα ετήσιο πρόγραμμα προμηθειών, ώστε στις προμήθειες περιοδικού χαρακτήρα να περιοριστούν οι απευθείας αναθέσεις και να εφαρμόζουν τα προβλεπόμενα του νόμου 4412/2016.
Τήρηση κανόνων δημοσιότητας, διαφάνειας και πληροφόρησης. Μη ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των ενταλμάτων του έτους 2017. Όπως γνωρίζετε, όλοι οι φορείς πρέπει να αναρτούν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ τα προγράμματά τους.
Συστήνεται στο φορέα να τηρεί τις προβλεπόμενες από το νόμο διατάξεις και να αναρτά τους τίτλους πληρωμής των χρηματικών ενταλμάτων στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Θα σταματήσω εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Νομίζω ότι καταλαβαίνετε πάρα πολύ καλά πλέον την ανάγκη του να υπάρχει οργανωμένη και δομημένη διοίκηση που να ελέγξει τα οικονομικά του ΚΕΘΕΑ, από σήμερα και στο παρελθόν.
Και είναι προφανές, επίσης, ότι αυτό θα έπρεπε να είναι κανονικά πρόταση όχι απλά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, έπρεπε να είναι πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας με τη σύμφωνη γνώμη πλέον όλων των κομμάτων.
Το καταθέτω στα πρακτικά. Ελπίζω να μην υπάρχει συνέχεια σε αυτό. Πολύ φοβάμαι ότι θα υπάρχει.
Σας ευχαριστώ πολύ.
Συγκεκριμένα, ο Βασίλης Κικίλιας κατέθεσε έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) για τα οικονομικά του ΚΕΘΕΑ, κατά την χρονική περίοδο 1 Ιουλίου 2018 έως 30 Ιουνίου 2019, δηλαδή για την περίοδο διακυβέρνησης από τους ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.
Η έκθεση του ΓΛΚ διαπιστώνει μεταξύ άλλων:
- Ουσιαστική κακοδιαχείριση στα οικονομικά,
- Έλλειψη ονομάτων που υπογράφουν τα χρηματικά εντάλματα της κεντρικής υπηρεσίας,
- Ευρήματα όπου ο ελεγκτής είναι ίδιος με τον ελεγχόμενο,
- Μη τήρηση των διαδικασιών για τις προμήθειες,
- Μεγάλα χρηματικά ποσά απευθείας αναθέσεων,
- Μη ανάρτηση στη «Διαύγεια» των χρηματικών ενταλμάτων του 2017.
Σύμφωνα, μάλιστα, με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές των parapolitika.gr, ο Βασίλης Κικίλιας επιιφυλάσει και άλλες θλιβερές για το ΚΕΘΕΑ αποκαλύψεις, στις οποίες θα προβεί κατά τη διάρκεια της συζήτησης της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στην Ολομέλεια της Βουλής, την ερχόμενη εβδομάδα.
Δείτε εδώ την Έκθεση Αποτελεσμάτων Τακτικού Διαχειριστικού Ελέγχου στο φορέα ΚΕ.Θ.Ε.Α.
Αναλυτικά η ομιλία του υπουργού Υγείας στη Βουλή
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Με πολλή προσοχή και σεβασμό προς τους χρήστες, τις οικογένειές τους, τους εργαζομένους του ΚΕΘΕΑ, δήλωσα ειλικρινώς και εντίμως ότι η Κυβέρνηση, το Υπουργείο Υγείας και εγώ προσωπικά τούς στηρίζουμε ανεπιφύλακτα, τη δημόσια δομή και λειτουργία του Οργανισμού, τη χρηματοδότησή του από το ελληνικό κράτος, το ΣΠΟΚ, τη θέση του Γενικού Διευθυντή, τη δύναμη που αντλεί ο Οργανισμός από τη Γενική Συνέλευσή του.
Η Κυβέρνηση είναι στη γραμμή της στήριξης του ΚΕΘΕΑ αναγνωρίζοντας διαχρονικά την προσφορά στην απεξάρτηση, στα προγράμματα, στη βοήθεια που έχει δώσει στην ελληνική κοινωνία και στις ευπαθείς ομάδες.
Σας παρουσίασα εδώ χθες τα στοιχεία αυτά, τα οποία δεν προέρχονται, όπως λέτε εσείς και οι της Αντιπολίτευσης, από μία δομή από τις 100 τόσες του ΚΕΘΕΑ. Ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι το πρόγραμμα στα Διαβατά από το 2015, που το εγκαινίασε ο πρώην Πρωθυπουργός, αποτελούσε το στολίδι του ΚΕΘΕΑ στη Βόρεια Ελλάδα και η συγκεκριμένη δομή, σε ό,τι έχει να κάνει με τη Θεσσαλονίκη, είναι πάρα πολύ μεγάλη και δεν είναι μία από τις 100 τόσες.
Σας είπα επίσης να μην βιάζεστε. Καταλαβαίνετε ότι ως πολιτική ηγεσία, τώρα μας δίνεται η δυνατότητα να έρθουν στα χέρια μας σιγά-σιγά τα στοιχεία τα οποία πρέπει να έχουμε σε σχέση με την οικονομική διαχείριση που έχει συντελεστεί στο ΚΕΘΕΑ τα τελευταία χρόνια.
Θα συμβούλευα λοιπόν στα πλαίσια της καλής συνεργασίας και της έντιμης σχέσης που έχουμε κύριε Υπουργέ και με εσάς και με όλους τους συναδέλφους, να υπάρχει προσοχή και εγκράτεια στον τρόπο με τον οποίον όλοι τοποθετούμαστε για το ΚΕΘΕΑ, πρώτα απ’ όλα για να το προασπίσουμε.
Δεύτερον, γιατί καταλαβαίνετε όλοι σας ότι στα πλαίσια της χρηστής διοίκησης και του ελέγχου των οικονομικών του ΚΕΘΕΑ, κανείς δεν μπορεί να εγγυηθεί τι πρόκειται να υπάρχει και να αποκαλυφθεί το επόμενο χρονικό διάστημα.
Και για του λόγου το αληθές, θα καταθέσω σήμερα στα πρακτικά, αφού πρώτα σας ενημερώσω, το πόρισμα μετά την αποστολή έκθεσης αποτελεσμάτων ελέγχου του ΚΕΘΕΑ και το θεραπευτικό εξαρτημένων ατόμων στο σύνολό του, από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τους ελεγκτές του, για την ελεγκτική περίοδο 1/7/2018 – 30/6/2019.
Θυμίζω ότι αυτή είναι η ελεγκτική περίοδος που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην κυβέρνηση, που η πολιτική ηγεσία του ΓΛΚ δια του αρμόδιου Υφυπουργού, ήταν κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης.
Διαβάζω. Μετά τον έλεγχο ο οποίος διενεργήθηκε για το σύνολο του ΚΕΘΕΑ, το ΓΛΚ μιλάει για ουσιαστικά ευρήματα και κάνει συστάσεις προς τον Οργανισμό, σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομική διαχείριση του φορέα.
Πρώτον, καταλογίζει στον φορέα μη ρεαλιστική κατάρτιση του προϋπολογισμού εξόδων και συστήνει να μη γίνονται δεσμεύσεις ποσών που δεν χρησιμοποιούνται τελικώς από το φορέα.
Συστήνει μετά από εύρημα απόφασης ανάληψης υποχρέωσης μεταγενέστερη του χώρου πραγματοποίησης της δαπάνης. Εξηγώ τι είναι αυτό: πρώτα κάνουν τη δαπάνη, την όποια δαπάνη που δεν ελέγχεται από πουθενά, και εκ των υστέρων πάνε να νομιμοποιήσουν τη δαπάνη.
Συστήνει στο φορέα να τηρούνται προβλεπόμενες διατάξεις του Π.Δ. 80/2016 περί «ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες» και της εγκυκλίου αναφορικά με την αναγκαιότητα της έκδοσης των αποφάσεων πριν από όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται για την πραγματοποίηση μιας δαπάνης.
Σε ό,τι έχει να κάνει με την οικονομική διαχείριση του φορέα πάλι. Εύρημα, έλεγχος ασφαλιστικής ενημερότητας κατά την εξόφληση των δαπανών του φορέα.
Συστήνεται στον φορέα να τηρούνται οι αναφερόμενες διατάξεις κατά την εξόφληση των δαπανών του. Δεν τηρούσε ο φορέας τα προβλεπόμενα.
Οικονομική διαχείριση του φορέα για το ίδιο χρονικό διάστημα. Τα χρηματικά εντάλματα του ΚΕΘΕΑ ΚΥΤΤΑΡΟ, υπογράφονται από το ίδιο το όργανο και ως προς την εκκαθάριση και ως προς την εξόφληση.
Εξηγώ. Αυτός ο οποίος εκκαθαρίζει και ο ταμίας που πληρώνει, στο ΚΕΘΕΑ ΚΥΤΤΑΡΟ, ήταν το ίδιο πρόσωπο. Ήταν το ίδιο πρόσωπο και συστήνεται στον φορέα ότι τηρούνται οι διατάξεις περί ασυμβιβάστων προφανώς, που να μη συμπίπτουν τα καθήκοντα του εκκαθαριστή με τα καθήκοντα ταμία.
Οικονομική διαχείριση του φορέα για το ίδιο χρονικό διάστημα. Τα χρηματικά εντάλματα της Κεντρικής Υπηρεσίας δεν φέρουν τα ονοματεπώνυμα και την ιδιότητα των προσώπων που τα υπογράφουν.
Ακούστε, αυτό δεν έχει προηγούμενο στο δημόσιο λογιστικό. Επαναλαμβάνω, τα χρηματικά εντάλματα της Κεντρικής Υπηρεσίας δεν φέρουν τα ονοματεπώνυμα και την ιδιότητα των προσώπων που τα υπογράφουν.
Πώς τα υπογράφουν; Ποιος έχει την ευθύνη; Συστήνεται στο φορέα τα χρηματικά εντάλματα που εκδίδονται, να περιλαμβάνουν όλα τα προβλεπόμενα στοιχεία, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
Οικονομική διαχείριση του φορέα. Μη τήρηση προβλεπόμενων διαδικασιών προμήθειας αγαθών από το ΚΕΘΕΑ, ΣΧΗΜΑ-ΧΡΩΜΑ. Συστήνεται από το φορέα να διενεργεί τις απαραίτητες για τη λειτουργία του προμήθειες σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες του Ν. 4412/2016.
Οικονομική διαχείριση του φορέα. Ελλιπή δικαιολογητικά στις δαπάνες μετακίνησης. Θέλω να σας πω ότι το ΚΕΘΕΑ, και μας έκανε εντύπωση αυτό, έχει τεράστιες δαπάνες μετακίνησης σε ό,τι έχει να κάνει με τους νομικούς οι οποίοι υπερασπίζονται τις υποθέσεις ανά την Ελλάδα.
Βλέπω εδώ ότι αυτές γίνονται χωρίς τα νόμιμα δικαιολογητικά. Προσπαθούσαμε να καταλάβουμε το τελευταίο χρονικό διάστημα, γιατί είναι τόσο υπέρογκες οι δαπάνες, να το εξηγήσουμε. Τώρα βλέπω ότι δεν υπάρχουν ούτε τα δικαιολογητικά για αυτές τις δαπάνες.
Συστήνεται στον φορέα να τηρούνται αυστηρά οι διατάξεις του Ν.4336/2015 και της Υπουργικής Απόφασης 2/73/ΔΕΠ/2016 περί μετακίνησης. Επίσης, να επισυνάπτονται στον τίτλο πληρωμής, όλα τα δικαιολογητικά αναγνώρισης και εκκαθάρισης κάθε δαπάνης μετακίνησης.
Ξανά, οικονομική διαχείριση του φορέα. Μεγάλο ποσοστό απευθείας αναθέσεων, μη ύπαρξη προγράμματος προμηθειών. Εδώ άκουσα όλο αυτό το χρονικό διάστημα για τον πιο τέλεια οργανωμένο οργανισμό σε ό,τι έχει να κάνει με τα οικονομικά, που οι ορκωτοί λογιστές δίνουν μπράβο και δεν έχει ακουστεί ποτέ το παραμικρό για αυτόν.
Ποια είναι αυτά τα μεγάλα ποσά απευθείας αναθέσεων με μη ύπαρξη προγράμματος προμηθειών; Συστήνεται στο φορέα να εφαρμόσει ένα ετήσιο πρόγραμμα προμηθειών, ώστε στις προμήθειες περιοδικού χαρακτήρα να περιοριστούν οι απευθείας αναθέσεις και να εφαρμόζουν τα προβλεπόμενα του νόμου 4412/2016.
Τήρηση κανόνων δημοσιότητας, διαφάνειας και πληροφόρησης. Μη ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των ενταλμάτων του έτους 2017. Όπως γνωρίζετε, όλοι οι φορείς πρέπει να αναρτούν στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ τα προγράμματά τους.
Συστήνεται στο φορέα να τηρεί τις προβλεπόμενες από το νόμο διατάξεις και να αναρτά τους τίτλους πληρωμής των χρηματικών ενταλμάτων στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
Θα σταματήσω εδώ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι. Νομίζω ότι καταλαβαίνετε πάρα πολύ καλά πλέον την ανάγκη του να υπάρχει οργανωμένη και δομημένη διοίκηση που να ελέγξει τα οικονομικά του ΚΕΘΕΑ, από σήμερα και στο παρελθόν.
Και είναι προφανές, επίσης, ότι αυτό θα έπρεπε να είναι κανονικά πρόταση όχι απλά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, έπρεπε να είναι πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας με τη σύμφωνη γνώμη πλέον όλων των κομμάτων.
Το καταθέτω στα πρακτικά. Ελπίζω να μην υπάρχει συνέχεια σε αυτό. Πολύ φοβάμαι ότι θα υπάρχει.
Σας ευχαριστώ πολύ.