Η Καρδίτσα πρώτος σταθμός στην επίσκεψη Μητσοτάκη στην Θεσσαλία
Ως ένα τμήμα που θα μπορούσε να αποτελέσει πόλο έλξης για διεθνείς φοιτητές και ταυτόχρονα κυψέλη γνώσης και καινοτομίας στην καρδιά της Θεσσαλίας χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, το Τμήμα Δασολογίας, Επιστημών Ξύλου και Σχεδιασμού στην Καρδίτσα το οποίο και επισκέφθηκε ως πρώτο σταθμό της περιοδείας του στην περιφέρεια Θεσσαλίας.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα τμήματος που προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση με ταυτόχρονη πολύ υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας ενώ συνδυάζει πολύ καλές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή.
Στόχος του προγράμματος σπουδών αποτελεί η παροχή καθετοποιημένης γνώσης από την αειφορική διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος έως την αξιοποίηση των κύριων προϊόντων του, με έμφαση στο ξύλο και τις χρήσεις του και φυσικά στο σχεδιασμό προϊόντων.Τα τρία εργαστήρια που διαθέτει (Τεχνικού Σχεδίου, Σχεδιασμού Επίπλου με Η/Υ και Βιομηχανικού Σχεδιασμού), περιλαμβάνουν σύγχρονα εργαλεία, όπως προγραμματισμένο ρομποτικό βραχίονα για ποιοτικό έλεγχο προϊόντων, 3D printer και 3D scanner.
Ο πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στο χώρο του Πανεπιστημίου που εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα - δημιουργίες των φοιτητών.
Στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:
«Κύριε Πρύτανη, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι,
Είναι πολύ μεγάλη η χαρά μου που σας επισκέπτομαι σήμερα.
Πράγματι, είδα την ανάρτηση της Νίκης Κεραμέως στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Βλέπετε, παρακολουθώ τους Υπουργούς μου και εγώ ο ίδιος. Και εξέφρασα ένα έντονο ενδιαφέρον μιας και είχα ήδη προγραμματίσει την επίσκεψή μου στη Θεσσαλία, να τροποποιήσω το πρόγραμμά μου, και να έρθω να σας επισκεφθώ ο ίδιος για να συζητήσω μαζί σας. Να σας μεταφέρω κάποιες σκέψεις αλλά και να πάρω ερεθίσματα από αυτή μου την επίσκεψη.
Το ενδιαφέρον το δικό μου, της υπουργού, ολόκληρης της Κυβέρνησης για την δημόσια Παιδεία είναι δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο. Ως μια δημόσια Παιδεία η οποία πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών. Και κυρίως να συνδεθεί πρακτικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν στη συνέχεια -όταν με το καλό ολοκληρώσουν τις σπουδές τους- να μπορούν να προσβλέπουν σε μια γόνιμη και επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
Το τμήμα αυτό προέκυψε μέσα από μια συγχώνευση -που πέρασε μέσα από διάφορες περιπέτειες- πλην όμως είναι ένα τμήμα το οποίο σήμερα έχει κάποια εξαιρετικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκε και η Νίκη και τα οποία νομίζω ότι είναι εμφανή με το που περνάει κανείς τις πόρτες του κτιρίου αυτού, για τα οποία είχα ήδη ενημερωθεί.
Καθηγητές με μεράκι, φοιτητές με μεράκι και μια πολύ καλή στήριξη από την ηγεσία του πανεπιστημίου, συνθέτουν νομίζω την πρώτη ύλη πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε κάτι πολύ όμορφο, κάτι πολύ ουσιαστικό.
Είχαμε μείνει και εμείς και προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά στη σημασία αυτού που αποκαλούμε -και μερικές φορές παίζουμε, ξέρετε, με τις λέξεις αλλά αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία για μένα- αυτό το οποίο αποκαλούμε τεχνικό προσανατολισμό, τεχνολογική εκπαίδευση, εφαρμοσμένες επιστήμες. Δεν θα σταθώ στις λέξεις, θα σταθώ στην πραγματικότητα. Η οποία λέει ότι έχετε ένα πολύ μεγάλο βαθμό απορρόφησης των αποφοίτων σας, από την αγορά εργασίας. Γιατί; Γιατί έρχεστε και καλύπτετε μια πραγματική ανάγκη.
Η Δασολογία και η επιστήμη του ξύλου είναι έννοιες που είναι απολύτως συμβατές με την κυκλική οικονομία. Και είναι δεδομένο ότι ένα τμήμα το οποίο βρίσκεται και πολύ κοντά στους ξυλοφόρους ορεινούς όγκους της Πίνδου και των Αγράφων, είναι και σωστά τοποθετημένο για να μπορεί να αξιοποιήσει από τη μια την πρώτη ύλη που υπάρχει και από την άλλη να μπορεί να κάνει τη σύνδεση με την ίδια την μεταποιητική δραστηριότητα η οποία στηρίζεται στο ξύλο και η οποία πιστεύω ότι και στην Ελλάδα έχει ακόμα πάρα πολύ σημαντικές προοπτικές.
Στέκομαι, λοιπόν, ιδιαίτερα στο γεγονός ότι και τα νέα παιδιά τα οποία επιλέγουν να φοιτήσουν σε αυτό το τμήμα, το κάνουν από επιλογή. Και επειδή έχουμε ένα σύστημα το οποίο μερικές φορές, έχει και ένα στοιχείο τύχης στο που μπορεί να καταλήξει κανείς. Είμαι σίγουρος ότι μπορεί να υπάρχουν παιδιά -όπως το είπατε- που κατέληξαν σε αυτό το τμήμα -όχι γιατί ήταν κατ’ ανάγκη- πρώτη τους επιλογή αλλά βλέπουν τις προοπτικές του να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην ώρα τους σε ένα τμήμα το οποίο είναι ξεκάθαρο ότι έχει μια πολύ καλή και θετική δυναμική.
Πιστεύω ότι και στη γενικότερη λογική αυτής της Κυβέρνησης η οποία όπως γνωρίζετε θέλει να εκχωρήσει ουσιαστικά την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των τμημάτων σε μια ανεξάρτητη αρχή που θα αποτελεί την μετεξέλιξη της σημερινής ΑΔΥΠ, αυτό ακριβώς το οποίο θα κάνει τελικά και την ίδια τη διαφορά και θα μπορέσει να επιτρέψει στα τμήματα εκείνα τα οποία θα έχουν πραγματική δυναμική, να αναπτυχθούν περισσότερο, να διεκδικήσουν περισσότερους πόρους, να κάνουν περισσότερες επενδύσεις, να συνεργαστούν ακόμα πιο αποτελεσματικά με την ίδια την αγορά. Και εσείς εδώ πέρα έχετε τη δυνατότητα να το κάνετε και αυτό ακριβώς το στοιχείο θέλω να αναδείξω μέσα από την σημερινή μου επίσκεψη.
Αναφερθήκατε, επίσης, κύριε Πρύτανη σε μια σειρά από πρακτικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει αυτή η Κυβέρνηση, πριν έρθει να καταθέσει την ολοκληρωμένη της πρόταση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των ΕΛΚΕ -γνωρίζω πόσο σημαντικό είναι για όλους σας- πολύ σύντομα. Έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Θα φύγει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας στην διαχείριση των λογαριασμών αυτών.
Και βέβαια θα σταθώ και ιδιαίτερα σε αυτό το οποίο είπε η Υπουργός την ελευθερία την οποία δίνουμε στα πανεπιστήμια αλλά και στα τμήματα ξεχωριστά να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν προπτυχιακά προγράμματα στην αγγλική, τα οποία να απευθύνονται σε φοιτητές από το εξωτερικό.
Επιμένω πάρα πολύ σε αυτό. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δική μας άποψη ήταν πάντα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μέσα από μια γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα -αλλά το δεύτερο κομμάτι το αφήνουμε στην άκρη καθώς δεν αναθεωρήθηκε το Άρθρο 16- επιμένουμε πάρα πολύ στη δυνατότητα του δημόσιου πανεπιστημίου να μπορεί να προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και οι οποίοι θα μπορούν να παίρνουν εκπαίδευση αντίστοιχη της εκπαίδευσης που τα παιδιά αυτά που θα ‘ρθούν από το εξωτερικό θα κάνουν. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε προγράμματα από το ΕΚΠΑ σε τομείς όπου η χώρα θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί παγκόσμια -όπως η φιλοσοφία, η ιστορία, οι κλασικές σπουδές- αλλά γιατί όχι και εδώ, γιατί όχι στην Καρδίτσα, γιατί όχι σε ένα τμήμα το οποίο έχει υποδομές, ανθρώπους και στήριξη από το ίδιο το πανεπιστήμιο και από την πολιτεία.
Έχει μεγάλη σημασία για εμάς, λοιπόν, και αυτή η αποκεντρωμένη διάσταση μιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η οποία εκ των πραγμάτων δεν θα συγκεντρώνεται μόνο στην ΑΘήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα στις μεγάλες πόλεις.
Θέλω, λοιπόν, και πάλι να σας συγχαρώ για τη δουλειά που έχετε κάνει. Και να ξέρετε ότι όσο πιο δημιουργικά είναι τα τμήματα όσο πιο δημιουργικά είναι τα ίδια τα πανεπιστήμια, όσο σκέφτονται “έξω από το κουτί” και “έξω από το πλαίσιο” το συνηθισμένο, όπου λίγο-πολύ, μην κοροϊδευόμαστε για όλα περνάνε από μια έγκριση από το Υπουργείο, εμείς σας “πετάμε το μπαλάκι” πίσω κύριε Πρύτανη και σας λέμε πάρτε εσείς πρωτοβουλίες. Θα σας δώσουμε παραπάνω δείκτες ελευθερίας και εργαλεία για να μπορείτε να το κάνετε και εμείς είμαστε εδώ για να σας απαλλάξουμε από την γραφειοκρατία, να σας στηρίξουμε, να κάνουμε το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων πράξη. Διότι, μέχρι στιγμής, όλα περνάνε από το Υπουργείο και ξέρουμε αυτό τι σημαίνει στην πράξη.
Η περιοχή, εδώ, είναι μια περιοχή -αγαπητέ Υπουργέ- με πολύ μεγάλες δυνατότητες. Είχα την ευκαιρία και πρίν έρθω να σας επισκεφτώ, να κάνω μια γρήγορη στάση στο εργοτάξιο του Ε65, ο δρόμος θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, πολύ μεγάλη υπόθεση για την περιοχή της Καρδίτσας και των Τρικάλων και βέβαια θα ολοκληρωθεί και τελικά ο Ε65 και προς τον Βορρά με την σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, οπότε και το ζήτημα της προσπελασιμότητας της Δυτικής πλευράς του Θεσσαλικού κάμπου αντιμετωπίζεται και αυτό και στην πράξη.
Οπότε και πάλι συγχαρητήρια. Με πολύ ενδιαφέρον θα δω τους χώρους σας, θα μιλήσω λίγο με τους φοιτητές. Να τους ακούσουμε, εννοείται, και να δω και κάποιες πολύ ευρηματικές κατασκευές τις οποίες έχετε κάνει. Καθώς “έτρεχε” η παρουσίαση, είδα κάτι παπιγιόν από ξύλο. Ίσως γι’ αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για γραβάτες, να μπορούν να φοράνε παπιγιόν».
Στη συζήτηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτές, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης και το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος.
Πρόκειται για ένα εξαιρετικό παράδειγμα τμήματος που προσφέρει υψηλού επιπέδου τεχνολογική εκπαίδευση με ταυτόχρονη πολύ υψηλή απορρόφηση στην αγορά εργασίας ενώ συνδυάζει πολύ καλές εγκαταστάσεις και υλικοτεχνική υποδομή.
Στόχος του προγράμματος σπουδών αποτελεί η παροχή καθετοποιημένης γνώσης από την αειφορική διαχείριση του φυσικού περιβάλλοντος έως την αξιοποίηση των κύριων προϊόντων του, με έμφαση στο ξύλο και τις χρήσεις του και φυσικά στο σχεδιασμό προϊόντων.Τα τρία εργαστήρια που διαθέτει (Τεχνικού Σχεδίου, Σχεδιασμού Επίπλου με Η/Υ και Βιομηχανικού Σχεδιασμού), περιλαμβάνουν σύγχρονα εργαλεία, όπως προγραμματισμένο ρομποτικό βραχίονα για ποιοτικό έλεγχο προϊόντων, 3D printer και 3D scanner.
Ο πρωθυπουργός συζήτησε με το διδακτικό προσωπικό του τμήματος και άκουσε τους προβληματισμούς των σπουδαστών. Ξεναγήθηκε στα εργαστήρια και στο χώρο του Πανεπιστημίου που εκτίθενται πρωτοποριακές κατασκευές και έπιπλα - δημιουργίες των φοιτητών.
Στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε:
«Κύριε Πρύτανη, κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι,
Είναι πολύ μεγάλη η χαρά μου που σας επισκέπτομαι σήμερα.
Πράγματι, είδα την ανάρτηση της Νίκης Κεραμέως στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Βλέπετε, παρακολουθώ τους Υπουργούς μου και εγώ ο ίδιος. Και εξέφρασα ένα έντονο ενδιαφέρον μιας και είχα ήδη προγραμματίσει την επίσκεψή μου στη Θεσσαλία, να τροποποιήσω το πρόγραμμά μου, και να έρθω να σας επισκεφθώ ο ίδιος για να συζητήσω μαζί σας. Να σας μεταφέρω κάποιες σκέψεις αλλά και να πάρω ερεθίσματα από αυτή μου την επίσκεψη.
Το ενδιαφέρον το δικό μου, της υπουργού, ολόκληρης της Κυβέρνησης για την δημόσια Παιδεία είναι δεδομένο και αδιαπραγμάτευτο. Ως μια δημόσια Παιδεία η οποία πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των καιρών. Και κυρίως να συνδεθεί πρακτικά με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχει στους φοιτητές γνώσεις και δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν στη συνέχεια -όταν με το καλό ολοκληρώσουν τις σπουδές τους- να μπορούν να προσβλέπουν σε μια γόνιμη και επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία.
Το τμήμα αυτό προέκυψε μέσα από μια συγχώνευση -που πέρασε μέσα από διάφορες περιπέτειες- πλην όμως είναι ένα τμήμα το οποίο σήμερα έχει κάποια εξαιρετικά χαρακτηριστικά στα οποία αναφέρθηκε και η Νίκη και τα οποία νομίζω ότι είναι εμφανή με το που περνάει κανείς τις πόρτες του κτιρίου αυτού, για τα οποία είχα ήδη ενημερωθεί.
Καθηγητές με μεράκι, φοιτητές με μεράκι και μια πολύ καλή στήριξη από την ηγεσία του πανεπιστημίου, συνθέτουν νομίζω την πρώτη ύλη πάνω στην οποία μπορούμε να χτίσουμε κάτι πολύ όμορφο, κάτι πολύ ουσιαστικό.
Είχαμε μείνει και εμείς και προεκλογικά αλλά και μετεκλογικά στη σημασία αυτού που αποκαλούμε -και μερικές φορές παίζουμε, ξέρετε, με τις λέξεις αλλά αυτό δεν έχει τόσο μεγάλη σημασία για μένα- αυτό το οποίο αποκαλούμε τεχνικό προσανατολισμό, τεχνολογική εκπαίδευση, εφαρμοσμένες επιστήμες. Δεν θα σταθώ στις λέξεις, θα σταθώ στην πραγματικότητα. Η οποία λέει ότι έχετε ένα πολύ μεγάλο βαθμό απορρόφησης των αποφοίτων σας, από την αγορά εργασίας. Γιατί; Γιατί έρχεστε και καλύπτετε μια πραγματική ανάγκη.
Η Δασολογία και η επιστήμη του ξύλου είναι έννοιες που είναι απολύτως συμβατές με την κυκλική οικονομία. Και είναι δεδομένο ότι ένα τμήμα το οποίο βρίσκεται και πολύ κοντά στους ξυλοφόρους ορεινούς όγκους της Πίνδου και των Αγράφων, είναι και σωστά τοποθετημένο για να μπορεί να αξιοποιήσει από τη μια την πρώτη ύλη που υπάρχει και από την άλλη να μπορεί να κάνει τη σύνδεση με την ίδια την μεταποιητική δραστηριότητα η οποία στηρίζεται στο ξύλο και η οποία πιστεύω ότι και στην Ελλάδα έχει ακόμα πάρα πολύ σημαντικές προοπτικές.
Στέκομαι, λοιπόν, ιδιαίτερα στο γεγονός ότι και τα νέα παιδιά τα οποία επιλέγουν να φοιτήσουν σε αυτό το τμήμα, το κάνουν από επιλογή. Και επειδή έχουμε ένα σύστημα το οποίο μερικές φορές, έχει και ένα στοιχείο τύχης στο που μπορεί να καταλήξει κανείς. Είμαι σίγουρος ότι μπορεί να υπάρχουν παιδιά -όπως το είπατε- που κατέληξαν σε αυτό το τμήμα -όχι γιατί ήταν κατ’ ανάγκη- πρώτη τους επιλογή αλλά βλέπουν τις προοπτικές του να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στην ώρα τους σε ένα τμήμα το οποίο είναι ξεκάθαρο ότι έχει μια πολύ καλή και θετική δυναμική.
Πιστεύω ότι και στη γενικότερη λογική αυτής της Κυβέρνησης η οποία όπως γνωρίζετε θέλει να εκχωρήσει ουσιαστικά την αξιολόγηση των πανεπιστημίων, των τμημάτων σε μια ανεξάρτητη αρχή που θα αποτελεί την μετεξέλιξη της σημερινής ΑΔΥΠ, αυτό ακριβώς το οποίο θα κάνει τελικά και την ίδια τη διαφορά και θα μπορέσει να επιτρέψει στα τμήματα εκείνα τα οποία θα έχουν πραγματική δυναμική, να αναπτυχθούν περισσότερο, να διεκδικήσουν περισσότερους πόρους, να κάνουν περισσότερες επενδύσεις, να συνεργαστούν ακόμα πιο αποτελεσματικά με την ίδια την αγορά. Και εσείς εδώ πέρα έχετε τη δυνατότητα να το κάνετε και αυτό ακριβώς το στοιχείο θέλω να αναδείξω μέσα από την σημερινή μου επίσκεψη.
Αναφερθήκατε, επίσης, κύριε Πρύτανη σε μια σειρά από πρακτικά προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει αυτή η Κυβέρνηση, πριν έρθει να καταθέσει την ολοκληρωμένη της πρόταση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα των ΕΛΚΕ -γνωρίζω πόσο σημαντικό είναι για όλους σας- πολύ σύντομα. Έχει επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους. Θα φύγει ένα πολύ μεγάλο κομμάτι της γραφειοκρατίας στην διαχείριση των λογαριασμών αυτών.
Και βέβαια θα σταθώ και ιδιαίτερα σε αυτό το οποίο είπε η Υπουργός την ελευθερία την οποία δίνουμε στα πανεπιστήμια αλλά και στα τμήματα ξεχωριστά να μπορούν να σχεδιάζουν και να υλοποιούν προπτυχιακά προγράμματα στην αγγλική, τα οποία να απευθύνονται σε φοιτητές από το εξωτερικό.
Επιμένω πάρα πολύ σε αυτό. Η Ελλάδα μπορεί να γίνει ένα περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης, σε τομείς όπου έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα. Η δική μας άποψη ήταν πάντα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μέσα από μια γόνιμη άμιλλα μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα -αλλά το δεύτερο κομμάτι το αφήνουμε στην άκρη καθώς δεν αναθεωρήθηκε το Άρθρο 16- επιμένουμε πάρα πολύ στη δυνατότητα του δημόσιου πανεπιστημίου να μπορεί να προσελκύει φοιτητές από το εξωτερικό οι οποίοι θα πληρώνουν δίδακτρα και οι οποίοι θα μπορούν να παίρνουν εκπαίδευση αντίστοιχη της εκπαίδευσης που τα παιδιά αυτά που θα ‘ρθούν από το εξωτερικό θα κάνουν. Και δεν αναφέρομαι μόνο σε προγράμματα από το ΕΚΠΑ σε τομείς όπου η χώρα θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί παγκόσμια -όπως η φιλοσοφία, η ιστορία, οι κλασικές σπουδές- αλλά γιατί όχι και εδώ, γιατί όχι στην Καρδίτσα, γιατί όχι σε ένα τμήμα το οποίο έχει υποδομές, ανθρώπους και στήριξη από το ίδιο το πανεπιστήμιο και από την πολιτεία.
Έχει μεγάλη σημασία για εμάς, λοιπόν, και αυτή η αποκεντρωμένη διάσταση μιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η οποία εκ των πραγμάτων δεν θα συγκεντρώνεται μόνο στην ΑΘήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα στις μεγάλες πόλεις.
Θέλω, λοιπόν, και πάλι να σας συγχαρώ για τη δουλειά που έχετε κάνει. Και να ξέρετε ότι όσο πιο δημιουργικά είναι τα τμήματα όσο πιο δημιουργικά είναι τα ίδια τα πανεπιστήμια, όσο σκέφτονται “έξω από το κουτί” και “έξω από το πλαίσιο” το συνηθισμένο, όπου λίγο-πολύ, μην κοροϊδευόμαστε για όλα περνάνε από μια έγκριση από το Υπουργείο, εμείς σας “πετάμε το μπαλάκι” πίσω κύριε Πρύτανη και σας λέμε πάρτε εσείς πρωτοβουλίες. Θα σας δώσουμε παραπάνω δείκτες ελευθερίας και εργαλεία για να μπορείτε να το κάνετε και εμείς είμαστε εδώ για να σας απαλλάξουμε από την γραφειοκρατία, να σας στηρίξουμε, να κάνουμε το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων πράξη. Διότι, μέχρι στιγμής, όλα περνάνε από το Υπουργείο και ξέρουμε αυτό τι σημαίνει στην πράξη.
Η περιοχή, εδώ, είναι μια περιοχή -αγαπητέ Υπουργέ- με πολύ μεγάλες δυνατότητες. Είχα την ευκαιρία και πρίν έρθω να σας επισκεφτώ, να κάνω μια γρήγορη στάση στο εργοτάξιο του Ε65, ο δρόμος θα ολοκληρωθεί εντός του 2021, πολύ μεγάλη υπόθεση για την περιοχή της Καρδίτσας και των Τρικάλων και βέβαια θα ολοκληρωθεί και τελικά ο Ε65 και προς τον Βορρά με την σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, οπότε και το ζήτημα της προσπελασιμότητας της Δυτικής πλευράς του Θεσσαλικού κάμπου αντιμετωπίζεται και αυτό και στην πράξη.
Οπότε και πάλι συγχαρητήρια. Με πολύ ενδιαφέρον θα δω τους χώρους σας, θα μιλήσω λίγο με τους φοιτητές. Να τους ακούσουμε, εννοείται, και να δω και κάποιες πολύ ευρηματικές κατασκευές τις οποίες έχετε κάνει. Καθώς “έτρεχε” η παρουσίαση, είδα κάτι παπιγιόν από ξύλο. Ίσως γι’ αυτούς που δεν ενδιαφέρονται για γραβάτες, να μπορούν να φοράνε παπιγιόν».
Στη συζήτηση συμμετείχαν η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κωνσταντίνος Τσιάρας, βουλευτές, ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Ζήσης Μαμούρης και το διδακτικό προσωπικό του Τμήματος.