Γιάννης Κεφαλογιάννης: Αλλαγές σε μετρό και άδειες οδήγησης
Ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, μιλάει στα «Π» για τα επόμενα βήματα στον τομέα της αρμοδιότητάς του, ενώ δίνει το στίγμα για τον νέο Πρόεδρο της Δημοκρατίας
«Ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να είναι ένα πολιτικό πρόσωπο με εμπειρία και παραστάσεις», τονίζει στα «Π» ο υφυπουργός Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, που προαναγγέλλει αλλαγές στη λειτουργία του μετρό εν μέσω απεργίας και στη διαδικασία με τις άδειες οδήγησης.
Θα υπάρξει ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας στο μετρό και τι θα προβλέπει;
Ήταν ξεκάθαρο από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή, ότι υπάρχει πολιτική βούληση να προχωρήσουμε σε μια νομοθετική ρύθμιση η οποία θα αποτρέπει καταστάσεις όπως αυτή που ζήσαμε στη στάση εργασίας την Τρίτη. Μια πολύ μικρή συνδικαλιστική μειοψηφία να κρατά-ει σε ομηρία όλη την πρωτεύουσα, αλλά και τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων, που δεν συμμετείχαν στην κινητοποίηση, γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτή η στάση εργασίας έγινε για λάθος λόγους. Θυμίζω ότι λιγότερο από το 5% των μελών του σωματείου που εξήγγειλε την κινητοποίηση δήλωσε ότι κάνει στάση. Η απεργία είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και οι δημόσιες μεταφορές ένα αγαθό κοινής ωφέλειας. Επεξεργαζόμαστε, λοιπόν, μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα προ-βλέπει ότι σε περίπτωση κινητοποιήσεων θα πρέπει να υπάρχει ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας, με το οποίο να εξασφαλίζεται μια στοιχειώδης λειτουργία του μέσου.
Είναι γεγονός πως υπάρχουν κενά σε κρίσιμες ειδικότητες όπως οδηγοί και τεχνικοί και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε κάνει ανακατατάξεις προσωπικού εκ των έσω. Πρέπει να σας πω ότι στην ΟΣΥ επισκευάστηκαν περίπου 90 λεωφορεία με μια δαπάνη περίπου 1 εκατ. ευρώ και δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα κυκλοφορήσουν. Ήταν 950 οχήματα διαθέσιμα όταν αναλάβαμε, τον Ιούλιο, και τώρα είναι 1.040, αλλά δεν επαρκεί ο αριθμός των οδηγών που είναι στις βάρδιες για να βγουν περισσότερα δρομολόγια. Σκεφτείτε πως από τους 3.000 οδηγούς οι 400 ήταν με αναρρωτική άδεια και γι’ αυτό συστήσαμε δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές, προκειμένου να υπάρχει ένας περαιτέρω έλεγχος. Εφόσον διαπιστωθούν κενά, όταν εξαντληθεί το περιθώριο της καλύτερης κατανομής του προσωπικού εντός της εταιρείας, είμαστε ανοιχτοί να συ-ζητήσουμε και αυτό το ενδεχόμενο.
Πολύς κόσμος ταλαιπωρήθηκε επί μακρόν με τις αλλαγές και τις καθυστερήσεις σχετικά με τις άδειες οδήγησης. Πότε θα φέρετε το νέο σύστημα και ποιο θα είναι αυτό;
Το καλοκαίρι δώσαμε τέλος στην ομηρία 100.000 πολιτών που ήταν εγκλωβισμένοι και δεν μπορούσαν να εκδώσουν το δίπλωμά τους. Μεταξύ αυτών, επαγγελματίες που χρειάζονταν το δίπλωμα για να εργαστούν. Καταργήσαμε την υποχρεωτική επανεξέταση για την ανανέωση των διπλωμάτων των οδηγών ηλικίας άνω των 74 ετών. Συστήθηκαν δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές για την εξέταση υποψήφιων οδηγών άνω των 80 ετών. Και μειώθηκε η αξία του παράβολου σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Έως τον επόμενο Μάρτιο θα έχουμε παρουσιάσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης. Λειτουργικό, διαφανές και κυρίως φιλικό προς τον πολίτη, τον επαγγελματία εκπαιδευτή, τον υπάλληλο του υπουργείου και της Περιφέρειας. Σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωρούμε στην απλούστευση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών για την έκδοση άδειας οδήγησης, ενώ παράλληλα υλοποιούμε την αποσυμφόρηση και τη back office λειτουργία των υπηρεσιών του υπουργείου και των Διευθύνσεων Μεταφορών της χώρας. Έως τότε φιλοδοξούμε να δώσουμε ένα γερό χτύπημα στη διαφθορά με τον θεσμό της προσωρινής άδειας οδήγησης. Με αυτήν ο επιτυχών υποψήφιος θα παίρνει την άδειά του την επομένη της εξέτασης και δεν θα χρειάζεται να περιμένει έως και πέντε μήνες.
Το πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας πρέπει να απολαμβάνει ευρείας αποδοχής όχι μόνο από τον πολιτικό κόσμο, αλλά και από την κοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η λειτουργία της δημοκρατίας μας και επιπλέον, εξασφαλίζεται η εθνική συναίνεση σε μείζονα ζητήματα. Ανεξάρτητα, λοιπόν, από το γεγονός ότι μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος υπάρχει περιθώριο για μικρότερες πλειοψηφίες, εκτιμώ πως έχει σημασία να βρίσκεται στο ύψιστο πολιτειακό αξίωμα μια προσωπικότητα που θα ενώνει. Με αυτό το σκεπτικό, θεωρώ ότι ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να είναι ένα πολιτικό πρόσωπο με εμπειρία και παραστάσεις.
Το τελευταίο διάστημα γίνεται λόγος για τις αστυνομικές επιχειρήσεις. Πώς κρίνετε τη συμπεριφορά της Αστυνομίας; Πιστεύετε ότι έχει ξεπεράσει το μέτρο;
Έχω την αίσθηση ότι η κοινωνία είναι πλέον ώριμη να καταδικάσει χωρίς περιστροφές φαινόμενα όπως οι καταλήψεις, οι Μολότοφ και οι εμπρησμοί. Και ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει κάποια στιγμή να μας πει αν επιμένει να στηρίζει ή να ανέχεται παράνομες ενέργειες. Θα πρέπει, επίσης, να απαντήσει πόσοι από αυτούς που κατέστρεψαν πάνω από 100 λεωφορεία και τρόλεϊ και δεκάδες ακυρωτικά μηχανήματα του μετρό οδηγήθηκαν επί των ημερών του στη Δικαιοσύνη. Η κυβέρνηση και η αστυνομία αντιμετωπίζουν με αποφασιστικότητα την εγκληματικότητα, απ’ όπου κι αν προέρχεται. Και οι πολίτες έχουν προκρίνει πολύ πρόσφατα αυτήν την πολιτική με την ψήφο τους.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά
Θα υπάρξει ρύθμιση για προσωπικό ασφαλείας στο μετρό και τι θα προβλέπει;
Ήταν ξεκάθαρο από τον πρωθυπουργό και τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή, ότι υπάρχει πολιτική βούληση να προχωρήσουμε σε μια νομοθετική ρύθμιση η οποία θα αποτρέπει καταστάσεις όπως αυτή που ζήσαμε στη στάση εργασίας την Τρίτη. Μια πολύ μικρή συνδικαλιστική μειοψηφία να κρατά-ει σε ομηρία όλη την πρωτεύουσα, αλλά και τη συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων, που δεν συμμετείχαν στην κινητοποίηση, γεγονός που αποδεικνύει ότι αυτή η στάση εργασίας έγινε για λάθος λόγους. Θυμίζω ότι λιγότερο από το 5% των μελών του σωματείου που εξήγγειλε την κινητοποίηση δήλωσε ότι κάνει στάση. Η απεργία είναι ένα συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και οι δημόσιες μεταφορές ένα αγαθό κοινής ωφέλειας. Επεξεργαζόμαστε, λοιπόν, μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα προ-βλέπει ότι σε περίπτωση κινητοποιήσεων θα πρέπει να υπάρχει ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείας, με το οποίο να εξασφαλίζεται μια στοιχειώδης λειτουργία του μέσου.
Επεξεργαζόμαστε μια νομοθετική παρέμβαση η οποία θα προβλέπει ότι σε περίπτωση κινητοποιήσεων θα πρέπει να υπάρχει ένα ελάχιστο προσωπικό ασφαλείαςΥπάρχει ανάγκη για προσλήψεις στο μετρό και σε άλλα μέσα συγκοινωνίας; Τι προγραμματισμό κάνετε επ’ αυτού;
Είναι γεγονός πως υπάρχουν κενά σε κρίσιμες ειδικότητες όπως οδηγοί και τεχνικοί και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχουμε κάνει ανακατατάξεις προσωπικού εκ των έσω. Πρέπει να σας πω ότι στην ΟΣΥ επισκευάστηκαν περίπου 90 λεωφορεία με μια δαπάνη περίπου 1 εκατ. ευρώ και δεν υπάρχουν οδηγοί για να τα κυκλοφορήσουν. Ήταν 950 οχήματα διαθέσιμα όταν αναλάβαμε, τον Ιούλιο, και τώρα είναι 1.040, αλλά δεν επαρκεί ο αριθμός των οδηγών που είναι στις βάρδιες για να βγουν περισσότερα δρομολόγια. Σκεφτείτε πως από τους 3.000 οδηγούς οι 400 ήταν με αναρρωτική άδεια και γι’ αυτό συστήσαμε δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές, προκειμένου να υπάρχει ένας περαιτέρω έλεγχος. Εφόσον διαπιστωθούν κενά, όταν εξαντληθεί το περιθώριο της καλύτερης κατανομής του προσωπικού εντός της εταιρείας, είμαστε ανοιχτοί να συ-ζητήσουμε και αυτό το ενδεχόμενο.
Πολύς κόσμος ταλαιπωρήθηκε επί μακρόν με τις αλλαγές και τις καθυστερήσεις σχετικά με τις άδειες οδήγησης. Πότε θα φέρετε το νέο σύστημα και ποιο θα είναι αυτό;
Το καλοκαίρι δώσαμε τέλος στην ομηρία 100.000 πολιτών που ήταν εγκλωβισμένοι και δεν μπορούσαν να εκδώσουν το δίπλωμά τους. Μεταξύ αυτών, επαγγελματίες που χρειάζονταν το δίπλωμα για να εργαστούν. Καταργήσαμε την υποχρεωτική επανεξέταση για την ανανέωση των διπλωμάτων των οδηγών ηλικίας άνω των 74 ετών. Συστήθηκαν δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές για την εξέταση υποψήφιων οδηγών άνω των 80 ετών. Και μειώθηκε η αξία του παράβολου σε κάθε επίσκεψη γιατρού. Έως τον επόμενο Μάρτιο θα έχουμε παρουσιάσει ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για τις άδειες οδήγησης. Λειτουργικό, διαφανές και κυρίως φιλικό προς τον πολίτη, τον επαγγελματία εκπαιδευτή, τον υπάλληλο του υπουργείου και της Περιφέρειας. Σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχωρούμε στην απλούστευση και την ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών για την έκδοση άδειας οδήγησης, ενώ παράλληλα υλοποιούμε την αποσυμφόρηση και τη back office λειτουργία των υπηρεσιών του υπουργείου και των Διευθύνσεων Μεταφορών της χώρας. Έως τότε φιλοδοξούμε να δώσουμε ένα γερό χτύπημα στη διαφθορά με τον θεσμό της προσωρινής άδειας οδήγησης. Με αυτήν ο επιτυχών υποψήφιος θα παίρνει την άδειά του την επομένη της εξέτασης και δεν θα χρειάζεται να περιμένει έως και πέντε μήνες.
Το πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας πρέπει να απολαμβάνει ευρείας αποδοχής όχι μόνο από τον πολιτικό κόσμο, αλλά και από την κοινωνίαΠλησιάζει η ώρα της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας. Εκτιμάτε ότι θα μπορούσε να επιλεγεί ένας από τους πρώην πρωθυπουργούς της Νέας Δημοκρατίας ή να τηρηθεί η άτυπη παράδοση και να εκλεγεί ένα πρόσωπο από άλλον πολιτικό χώρο από τον κυβερνητικό;
Το πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας πρέπει να απολαμβάνει ευρείας αποδοχής όχι μόνο από τον πολιτικό κόσμο, αλλά και από την κοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνεται η λειτουργία της δημοκρατίας μας και επιπλέον, εξασφαλίζεται η εθνική συναίνεση σε μείζονα ζητήματα. Ανεξάρτητα, λοιπόν, από το γεγονός ότι μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος υπάρχει περιθώριο για μικρότερες πλειοψηφίες, εκτιμώ πως έχει σημασία να βρίσκεται στο ύψιστο πολιτειακό αξίωμα μια προσωπικότητα που θα ενώνει. Με αυτό το σκεπτικό, θεωρώ ότι ο επόμενος Πρόεδρος της Δημοκρατίας πρέπει να είναι ένα πολιτικό πρόσωπο με εμπειρία και παραστάσεις.
Το τελευταίο διάστημα γίνεται λόγος για τις αστυνομικές επιχειρήσεις. Πώς κρίνετε τη συμπεριφορά της Αστυνομίας; Πιστεύετε ότι έχει ξεπεράσει το μέτρο;
Έχω την αίσθηση ότι η κοινωνία είναι πλέον ώριμη να καταδικάσει χωρίς περιστροφές φαινόμενα όπως οι καταλήψεις, οι Μολότοφ και οι εμπρησμοί. Και ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει κάποια στιγμή να μας πει αν επιμένει να στηρίζει ή να ανέχεται παράνομες ενέργειες. Θα πρέπει, επίσης, να απαντήσει πόσοι από αυτούς που κατέστρεψαν πάνω από 100 λεωφορεία και τρόλεϊ και δεκάδες ακυρωτικά μηχανήματα του μετρό οδηγήθηκαν επί των ημερών του στη Δικαιοσύνη. Η κυβέρνηση και η αστυνομία αντιμετωπίζουν με αποφασιστικότητα την εγκληματικότητα, απ’ όπου κι αν προέρχεται. Και οι πολίτες έχουν προκρίνει πολύ πρόσφατα αυτήν την πολιτική με την ψήφο τους.
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παραπολιτικά