Η πρόταση Καραμανλή για «καθαρά» Ι.Χ. - Έρχονται μειώσεις στους δασμούς
Στην κυβέρνηση θέλουν «καθαρά» αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόµους και αυτό σχεδιάζουν. Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδοµών, Κώστας Καραµανλής, είναι σαφής: «Κάθε όχηµα που µπαίνει στην Ελλάδα θα έχει την ηµεροµηνία κατασκευής, ώστε να γνωρίζουµε και την ηλικία και τους ρύπους. Και αυτό γιατί µόνον έτσι θα γνωρίζουµε τι εκπέµπει σε ρύπους, είτε καινούργιο είναι είτε µεταχειρισµένο». Η δήλωση αυτή του υπουργού θέτει το θέµα των «καθαρών» Ι.Χ. επί τάπητος. «“Καθαρά” αυτοκίνητα είναι τα ηλεκτρικά, τα «καθαρά» πετρελαιοκίνητα και τα “καθαρά” της βενζίνης». Αυτό αναφέρει ο κ. Καραµανλής στα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ», καθώς, όπως τονίζει, «ο στόλος των αυτοκινήτων πρέπει να ανανεωθεί κατά τρόπο που να συµφέρει τον πολίτη, το κράτος και το περιβάλλον».
Σε αυτή τη «µάχη», τονίζει, «θα τρέξει η ανανέωση του κρατικού στόλου, των ταξί και των πεπαλαιωµένων λεωφορείων, µε κίνητρα αντικατάστασης». Πώς όµως θα επιτευχθεί αυτό; «Το κράτος θα παρέχει κίνητρα αγοράς µε µείωση των φόρων εισαγωγής είτε ηλεκτροκίνητων είτε υβριδικών είτε µε αέριο». Σύµφωνα και µε τους συναρµόδιους υπουργούς, το σχετικό σχέδιο εµπεριέχει:
1. Κίνητρα για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων.
2. Κίνητρα για την αγορά νέων.
3. Ευρωπαϊκή χρηµατοδότηση του όλου εγχειρήµατος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι δύο συναρµόδιοι υπουργοί, κ. Σταϊκούρας και Καραµανλής, συµφωνούν πως «ένα άνοιγµα της αγοράς αυτοκινήτων µε κίνητρα για “καθαρά” Ι.Χ. φέρνει έσοδα στο κράτος και ωφέλεια στους πολίτες». Εποµένως, κινούµαστε προς µια πολιτική που θα στηρίζεται σε «κίνητρα για την αγορά “καθαρών” Ι.Χ., µε πριµοδότηση κάθε νέας τεχνολογίας».
ΧΑΜΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ
Προς αυτή την κατεύθυνση, πάµε σε µείωση των δασµών για οχήµατα Euro 5 και Euro 6. Να τονιστεί ότι κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών υπογράµµιζε στα «Π» ότι αυτή την ώρα η εισαγωγή Ι.Χ. από χώρες της Ε.Ε. έχει εµπόδια, ιδίως τεχνικά και γραφειοκρατικά. Πλέον, τονίζει το ίδιο στέλεχος, «κάθε όχηµα που µπαίνει στην Ελλάδα θα έχει την ηµεροµηνία κατασκευής, ώστε να γνωρίζουµε και την ηλικία και τους ρύπους. Επιπλέον, το κράτος πρέπει να εγγυηθεί ότι τα αυτοκίνητα που µπαίνουν στη χώρα πρέπει να είναι “καθαρά”, φθηνά και ασφαλή».
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Η θέση του Κώστα Καραµανλή στο θέµα των «καθαρών» αυτοκινήτων είναι σαφής, όπως ο ίδιος την έχει διατυπώσει και µε την οποία ο κ. Σταϊκούρας συµφωνεί. Τι λέει ο υπουργός;
1. Κατ’ αρχάς, δηµιουργούµε κίνητρα εισαγωγής, µε µικρότερους δασµούς, για Ι.Χ. νέας τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6.
2. Αυξάνουµε τους δασµούς για παλαιού τύπου, ρυπογόνα Ι.Χ., υψηλού κυβισµού, που εισάγονται στην Ελλάδα.
3. Πιέζουµε τον µέσο όρο ηλικίας των Ι.Χ. µε κίνητρα εισαγωγής και κάνουµε αυστηρότερους τους ελέγχους για τη ρύπανση.
4. Παρέχουµε κάθε µέσο επιλογής «καθαρού» Ι.Χ. για τον πολίτη, είτε νέου είτε µεταχειρισµένου.
5. ∆ιαµορφώνουµε όλο το πλαίσιο για την αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. και για την κατασκευή σηµείων φόρτισης, δίνοντας φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχηµάτων.
6. Παρέχουµε φορολογικά κίνητρα και σε υβριδικά αυτοκίνητα, όπως και σε όσα κινούνται µε φυσικό αέριο.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στις 11/1
Σε αυτή τη «µάχη», τονίζει, «θα τρέξει η ανανέωση του κρατικού στόλου, των ταξί και των πεπαλαιωµένων λεωφορείων, µε κίνητρα αντικατάστασης». Πώς όµως θα επιτευχθεί αυτό; «Το κράτος θα παρέχει κίνητρα αγοράς µε µείωση των φόρων εισαγωγής είτε ηλεκτροκίνητων είτε υβριδικών είτε µε αέριο». Σύµφωνα και µε τους συναρµόδιους υπουργούς, το σχετικό σχέδιο εµπεριέχει:
1. Κίνητρα για την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων.
2. Κίνητρα για την αγορά νέων.
3. Ευρωπαϊκή χρηµατοδότηση του όλου εγχειρήµατος από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι οι δύο συναρµόδιοι υπουργοί, κ. Σταϊκούρας και Καραµανλής, συµφωνούν πως «ένα άνοιγµα της αγοράς αυτοκινήτων µε κίνητρα για “καθαρά” Ι.Χ. φέρνει έσοδα στο κράτος και ωφέλεια στους πολίτες». Εποµένως, κινούµαστε προς µια πολιτική που θα στηρίζεται σε «κίνητρα για την αγορά “καθαρών” Ι.Χ., µε πριµοδότηση κάθε νέας τεχνολογίας».
ΧΑΜΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ
Προς αυτή την κατεύθυνση, πάµε σε µείωση των δασµών για οχήµατα Euro 5 και Euro 6. Να τονιστεί ότι κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Μεταφορών υπογράµµιζε στα «Π» ότι αυτή την ώρα η εισαγωγή Ι.Χ. από χώρες της Ε.Ε. έχει εµπόδια, ιδίως τεχνικά και γραφειοκρατικά. Πλέον, τονίζει το ίδιο στέλεχος, «κάθε όχηµα που µπαίνει στην Ελλάδα θα έχει την ηµεροµηνία κατασκευής, ώστε να γνωρίζουµε και την ηλικία και τους ρύπους. Επιπλέον, το κράτος πρέπει να εγγυηθεί ότι τα αυτοκίνητα που µπαίνουν στη χώρα πρέπει να είναι “καθαρά”, φθηνά και ασφαλή».
Θα τρέξει η ανανέωση του κρατικού στόλου, των ταξί και των πεπαλαιωμένων λεωφορείων
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ
Η θέση του Κώστα Καραµανλή στο θέµα των «καθαρών» αυτοκινήτων είναι σαφής, όπως ο ίδιος την έχει διατυπώσει και µε την οποία ο κ. Σταϊκούρας συµφωνεί. Τι λέει ο υπουργός;
1. Κατ’ αρχάς, δηµιουργούµε κίνητρα εισαγωγής, µε µικρότερους δασµούς, για Ι.Χ. νέας τεχνολογίας Euro 5 και Euro 6.
2. Αυξάνουµε τους δασµούς για παλαιού τύπου, ρυπογόνα Ι.Χ., υψηλού κυβισµού, που εισάγονται στην Ελλάδα.
3. Πιέζουµε τον µέσο όρο ηλικίας των Ι.Χ. µε κίνητρα εισαγωγής και κάνουµε αυστηρότερους τους ελέγχους για τη ρύπανση.
4. Παρέχουµε κάθε µέσο επιλογής «καθαρού» Ι.Χ. για τον πολίτη, είτε νέου είτε µεταχειρισµένου.
5. ∆ιαµορφώνουµε όλο το πλαίσιο για την αγορά ηλεκτρικών Ι.Χ. και για την κατασκευή σηµείων φόρτισης, δίνοντας φορολογικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων οχηµάτων.
6. Παρέχουµε φορολογικά κίνητρα και σε υβριδικά αυτοκίνητα, όπως και σε όσα κινούνται µε φυσικό αέριο.
*Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στις 11/1