Απαγορευτικό Πλακιωτάκη στις «έκτακτες» δρομολογήσεις των Fast Ferries και Golden Star Ferries
Tην οδό της ανοιχτής αντιπαράθεσης με το υπουργείο Nαυτιλίας εμφανίζονται να επιλέγουν οι μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες Fast Ferries και Golden Star Ferries, συμφερόντων των κ.κ. Παναγιωτάκη και Στεφάνου αντίστοιχα ύστερα από την απόφαση του υπουργού Γιάννη Πλακιωτάκη να μην κάνει δεκτή την πρωτοφανή και αμφιλεγόμενη εισήγηση του Συμβούλιου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) που γνωμοδότησε θετικά σε εκπρόθεσμα αιτήματά τους για έκτακτες δρομολογήσεις ή τροποποιήσεις δρομολογήσεων πλοίων τους σε ιδιαίτερα εμπορικές γραμμές των Κυκλάδων που καλύπτονται ήδη από έναν μεγάλο αριθμό άλλων πλοίων, μεταξύ των οποίων και δικών τους.
Ο υπουργός θεωρεί πως δεν υπάρχει έκτακτη ή επείγουσα ανάγκη για κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών που θα επέτρεπε μια τέτοια απόφαση και δύσκολα μπορεί οποιοσδήποτε να αμφισβητήσει την θέση του αυτή μιας και ο λόγος γίνεται για κάποια από τα πλέον εξυπηρετούμενα από την ακτοπλοΐα νησιά.
Επιπλέον ακόμα και εάν υπήρχε ανάγκη θα έπρεπε πρώτα να ρωτηθούν οι ήδη έχουσες δρομολογημένα εμπρόθεσμα πλοία εταιρείες αν μπορούν να καλύψουν αυτές τις, υποτιθέμενες, ανάγκες με πρόσθετα δρομολόγια και μετά να υιοθετηθεί η λύση της έκτακτης δρομολόγησης.
Αυτό ορίζει ο νόμος 2932/01 και παρερμηνείες επ αυτού δεν χωρούν, αναφέρουν πηγές της Ακτής Βασιλειάδη.
Το όλο θέμα πάντως αποκαλύπτει δυο ζοφερές πραγματικότητες: πρώτον, πως στην πράξη το όργανο που είναι υπεύθυνο να λύνει αυτά τα προβλήματα, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, επιεικώς, δυσλειτουργεί και λαμβάνει με προσχηματικά επιχειρήματα αποφάσεις αμφιλεγόμενες και αντίθετες στις πάγιες αρχές και κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του.
Δεύτερον, πως ο ανταγωνισμός και φέτος στο Αιγαίο θα είναι αδυσώπητος αφού οι άλλες εταιρείες που θίγονται από το όψιμο ενδιαφέρον των ομίλων Fast Ferries και Golden Star Ferries εμφανίζονται έτοιμες να προασπίσουν τα δικαιώματα τους με κάθε νόμιμο μέσο.
Έτσι οι δυο εταιρείες κάνουν ήδη διαρροές περί «δυναμικής παρουσίας από Δευτέρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας». Υπενθυμίζεται πως οι αδελφοί Στεφάνου σε ανάλογη περίπτωση στο πρόσφατο παρελθόν είχαν απειλήσει να κάνουν … «απεργία πείνας» έξω από το γραφείο του τότε υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Όπως και τώρα έτσι και τότε επιδίωξαν πιεστικά να δρομολογήσουν πλοία τους εκτός νομικού πλαισίου.
Τι αναφέρει ο νόμος 2932/2001
Σε αυτό το περιβάλλον ο υπουργός ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης που έχει και την τελευταία υπογραφή στις δρομολογήσεις εμφανίζεται αποφασισμένος να τηρήσει την νομιμότητα που είναι ξεκάθαρα απαγορευτική για τις επιδιώξεις των δυο ακτοπλόων αναφέρουν νομικές πηγές που παραπέμπουν ταυτόχρονα στον νόμο 2932 του 2001 ο οποίος στο άρθρο 7 ορίζει για τις περιπτώσεις έκτακτης δρομολόγησης ότι «με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου, να δρομολογηθεί επιβατηγό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».
Πηγή: mononews.gr
Ο υπουργός θεωρεί πως δεν υπάρχει έκτακτη ή επείγουσα ανάγκη για κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών που θα επέτρεπε μια τέτοια απόφαση και δύσκολα μπορεί οποιοσδήποτε να αμφισβητήσει την θέση του αυτή μιας και ο λόγος γίνεται για κάποια από τα πλέον εξυπηρετούμενα από την ακτοπλοΐα νησιά.
Επιπλέον ακόμα και εάν υπήρχε ανάγκη θα έπρεπε πρώτα να ρωτηθούν οι ήδη έχουσες δρομολογημένα εμπρόθεσμα πλοία εταιρείες αν μπορούν να καλύψουν αυτές τις, υποτιθέμενες, ανάγκες με πρόσθετα δρομολόγια και μετά να υιοθετηθεί η λύση της έκτακτης δρομολόγησης.
Αυτό ορίζει ο νόμος 2932/01 και παρερμηνείες επ αυτού δεν χωρούν, αναφέρουν πηγές της Ακτής Βασιλειάδη.
Το όλο θέμα πάντως αποκαλύπτει δυο ζοφερές πραγματικότητες: πρώτον, πως στην πράξη το όργανο που είναι υπεύθυνο να λύνει αυτά τα προβλήματα, το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, επιεικώς, δυσλειτουργεί και λαμβάνει με προσχηματικά επιχειρήματα αποφάσεις αμφιλεγόμενες και αντίθετες στις πάγιες αρχές και κανόνες που διέπουν τη λειτουργία του.
Δεύτερον, πως ο ανταγωνισμός και φέτος στο Αιγαίο θα είναι αδυσώπητος αφού οι άλλες εταιρείες που θίγονται από το όψιμο ενδιαφέρον των ομίλων Fast Ferries και Golden Star Ferries εμφανίζονται έτοιμες να προασπίσουν τα δικαιώματα τους με κάθε νόμιμο μέσο.
Έτσι οι δυο εταιρείες κάνουν ήδη διαρροές περί «δυναμικής παρουσίας από Δευτέρα στο Υπουργείο Ναυτιλίας». Υπενθυμίζεται πως οι αδελφοί Στεφάνου σε ανάλογη περίπτωση στο πρόσφατο παρελθόν είχαν απειλήσει να κάνουν … «απεργία πείνας» έξω από το γραφείο του τότε υπουργού Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Όπως και τώρα έτσι και τότε επιδίωξαν πιεστικά να δρομολογήσουν πλοία τους εκτός νομικού πλαισίου.
Τι αναφέρει ο νόμος 2932/2001
Σε αυτό το περιβάλλον ο υπουργός ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης που έχει και την τελευταία υπογραφή στις δρομολογήσεις εμφανίζεται αποφασισμένος να τηρήσει την νομιμότητα που είναι ξεκάθαρα απαγορευτική για τις επιδιώξεις των δυο ακτοπλόων αναφέρουν νομικές πηγές που παραπέμπουν ταυτόχρονα στον νόμο 2932 του 2001 ο οποίος στο άρθρο 7 ορίζει για τις περιπτώσεις έκτακτης δρομολόγησης ότι «με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου, να δρομολογηθεί επιβατηγό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».
Πηγή: mononews.gr