Καραμανλής: Με αποκλειστική αρμοδιότητα της ΣΤΑΣΥ η καμπάνια κατά των αμβλώσεων στο Μετρό
Η καμπάνια με τις αφίσες κατά των αμβλώσεων στους χώρους του Μετρό ξεκίνησε με αποκλειστική αρμοδιότητα της ΣΤΑΣΥ δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
Διαβάστε επίσης: Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ενέκριναν την καμπάνια κατά των αμβλώσεων
«Αναγκαστήκαμε από τα πράγματα να παρέμβουμε γιατί υπάρχει ένα κενό και δεν θέλαμε το πρόβλημα αυτό να πάρει άλλες διαστάσεις. Η καμπάνια ξεκίνησε με αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, οι καμπάνιες όμως που γίνονται σε δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν τις γυναίκες. Εμείς ως υπουργείο δεν μπαίνουμε στην ουσία της καμπάνιας δηλαδή ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει στρέφεται όμως αυτή η καμπάνια ενός απολύτως κατοχυρωμένου δικαιώματος των γυναικών. Η συγκεκριμένη αφίσα εμμέσως πλην σαφώς έλεγε ότι η άμβλωση ισοδυναμεί περίπου με δολοφονία, στο Μετρό κυκλοφορούνε χιλιάδες γυναίκες που ορισμένες ενδεχομένως να έχουν κάνει αυτή τη δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Αν ήθελαν οι συγκεκριμένες οργανώσεις να διαφημίσουν αυτή τους τη θέση θα μπορούσαν κάλλιστα να έρθουν σε κάποιο σταθμό ή κανάλι ή θα μπορούσαν να πάνε σε κάποια εφημερίδα και να διαφημίσουν τις απόψεις τους. Δεν νομίζω ότι ένας δημόσιος χώρος όπως ο χώρος του Μετρό, είναι ο κατάλληλος για να διαφημίζουμε τέτοια ζητήματα. Θεωρώ ότι κάποια ζητήματα που είναι φοβερά ευαίσθητα καλό είναι σε δημόσιους χώρους να μη δίνουμε βήμα για να δημιουργούνται αυτές οι αντεγκλήσεις.
Η σωστή απόφαση ήταν να πούμε ότι ήταν λάθος που η αφίσα αυτή αναρτήθηκε σε ένα δημόσιο χώρο και καλό είναι στο μέλλον να είμαστε πιο προσεκτικοί γιατί σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει πλαίσιο. Καλό είναι να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο έτσι ώστε αυτές οι διαφημίσεις να περνάνε από ένα φιλτράρισμα πριν ανέβουν σε ένα δημόσιο χώρο. Πρέπει ως πολιτεία να παρέμβουμε για να λύσουμε το κενό που υπάρχει σε αυτό το ζήτημα δηλαδή να δούμε κατά πόσο υπάρχει ένας αντικειμενικός κώδικας δεοντολογίας που να προβλέπει τι και από ποιους μπορεί να αναρτάται σε χώρους όπως το Μετρό και τι είδους διαφημίσεις μπορούν να αναρτιούνται.»
Αναφορικά με τη συζήτηση για το πρόσωπο του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το «πιο σημαντικό σε αυτή την ιστορία δεν είναι το πρόσωπο. Πρέπει να θυμηθούμε ότι με την Αναθεώρηση του Συντάγματος του 1985 οι εξουσίες του Προέδρου της Δημοκρατίας πλέον είναι εξαιρετικά περιορισμένες επομένως νομίζω ότι γίνεται πολύ φασαρία για το τίποτα. Καλό είναι όλοι να περιμένουμε και να δούμε ποια είναι η απόφαση του Πρωθυπουργού, ποιο πρόσωπο θα προτείνει και θα πρέπει επίσης ο κάθε βουλευτής μετά να αποφασίσει αν αυτό το πρόσωπο θα το τιμήσει ή όχι. Κοντός ψαλμός αλληλούια εδώ είμαστε να δούμε ποια θα είναι η απόφαση του πρωθυπουργού.»
Για τις αστικές συγκοινωνίες είπε πως στην Αθήνα κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 λεωφορεία. Προανήγγειλε αντικατάσταση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τον διαγωνισμό να προκηρύσσεται σε τρεις μήνες και οι παραλαβές να ξεκινούν μέσα στο επόμενο 18μηνο.
«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να μπούμε σιγά-σιγά στην εποχή και της ηλεκτροκίνησης επομένως ένας μεγάλος αριθμός, τουλάχιστον το 1/3 των νέων λεωφορείων που θα προμηθευτούμε θα είναι και ηλεκτρικά. Μιλάμε για ένα διεθνή διαγωνισμό, ο διαγωνισμός αυτός θα είναι έτοιμος τρεις μήνες επομένως μιλάμε ότι θα προμηθευτούμε καινούργια και μοντέρνα λεωφορεία μέσα στο επόμενο 18μηνο. Αυτή είναι η δέσμευση της κυβέρνησης και αυτό θα κάνουμε» εξήγησε.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη είπε ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση και η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και «μέσα στον επόμενο μήνα θα δούμε 100 νέα λεωφορεία να εισέρχονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Θεωρώ ότι αυτό δεν θα λύσει το πρόβλημα αλλά θα βελτιώσει μια κατάσταση η οποία είναι απόλυτα προβληματική.»
Για την Πατρών-Πύργου και τον ΒΟΑΚ: «Η κυβέρνηση έχει πει ότι στην περίπτωση του Πατρών-Πύργος εξετάζουμε το ενδεχόμενο, και είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, να μπει το έργο αυτό και να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ώστε να γίνει το συντομότερο δυνατόν. Αυτό που είναι μεγάλη επιτυχία είναι ότι έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση και για την επόμενη προγραμματική περίοδο άρα δεν χάνονται χρήματα και όσον αφορά τον ΒΟΑΚ και την Κρήτη γενικότερα, στις 23 Ιανουαρίου υπογράφουμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τη σύμβαση για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι κάτι το οποίο είχε κολλήσει στη γραφειοκρατία την ελληνική και την ευρωπαϊκή εδώ και δύο χρόνια, και επίσης για το ΒΟΑΚ είμαστε στην ευχάριστη θέση, πολύ σύντομα σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, να παρουσιάσουμε ένα πλάνο γιατί το πιο σημαντικό πράγμα στο ΒΟΑΚ είναι να πούμε από πού θα βρούμε τα χρήματα έτσι ώστε το έργο αυτό κάποτε να γίνει. Αν δεν βρούμε τα χρήματα τότε δεν θα γίνει το έργο επομένως αυτή είναι η εξίσωση που πρέπει να λύσουμε και αυτή θα λύσουμε.»
Διαβάστε επίσης: Στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ενέκριναν την καμπάνια κατά των αμβλώσεων
«Αναγκαστήκαμε από τα πράγματα να παρέμβουμε γιατί υπάρχει ένα κενό και δεν θέλαμε το πρόβλημα αυτό να πάρει άλλες διαστάσεις. Η καμπάνια ξεκίνησε με αποκλειστική αρμοδιότητα της διοίκησης της ΣΤΑΣΥ, οι καμπάνιες όμως που γίνονται σε δημόσιους χώρους δεν πρέπει να διχάζουν την κοινή γνώμη ούτε ασφαλώς να προσβάλουν τις γυναίκες. Εμείς ως υπουργείο δεν μπαίνουμε στην ουσία της καμπάνιας δηλαδή ανεξάρτητα από την προσωπική άποψη που δικαιούται ο καθένας να έχει στρέφεται όμως αυτή η καμπάνια ενός απολύτως κατοχυρωμένου δικαιώματος των γυναικών. Η συγκεκριμένη αφίσα εμμέσως πλην σαφώς έλεγε ότι η άμβλωση ισοδυναμεί περίπου με δολοφονία, στο Μετρό κυκλοφορούνε χιλιάδες γυναίκες που ορισμένες ενδεχομένως να έχουν κάνει αυτή τη δύσκολη επιλογή στη ζωή τους.
Αν ήθελαν οι συγκεκριμένες οργανώσεις να διαφημίσουν αυτή τους τη θέση θα μπορούσαν κάλλιστα να έρθουν σε κάποιο σταθμό ή κανάλι ή θα μπορούσαν να πάνε σε κάποια εφημερίδα και να διαφημίσουν τις απόψεις τους. Δεν νομίζω ότι ένας δημόσιος χώρος όπως ο χώρος του Μετρό, είναι ο κατάλληλος για να διαφημίζουμε τέτοια ζητήματα. Θεωρώ ότι κάποια ζητήματα που είναι φοβερά ευαίσθητα καλό είναι σε δημόσιους χώρους να μη δίνουμε βήμα για να δημιουργούνται αυτές οι αντεγκλήσεις.
Η σωστή απόφαση ήταν να πούμε ότι ήταν λάθος που η αφίσα αυτή αναρτήθηκε σε ένα δημόσιο χώρο και καλό είναι στο μέλλον να είμαστε πιο προσεκτικοί γιατί σε αυτή τη φάση δεν υπάρχει πλαίσιο. Καλό είναι να δημιουργήσουμε ένα πλαίσιο έτσι ώστε αυτές οι διαφημίσεις να περνάνε από ένα φιλτράρισμα πριν ανέβουν σε ένα δημόσιο χώρο. Πρέπει ως πολιτεία να παρέμβουμε για να λύσουμε το κενό που υπάρχει σε αυτό το ζήτημα δηλαδή να δούμε κατά πόσο υπάρχει ένας αντικειμενικός κώδικας δεοντολογίας που να προβλέπει τι και από ποιους μπορεί να αναρτάται σε χώρους όπως το Μετρό και τι είδους διαφημίσεις μπορούν να αναρτιούνται.»
Αναφορικά με τη συζήτηση για το πρόσωπο του νέου Προέδρου της Δημοκρατίας, ο κ. Καραμανλής είπε ότι το «πιο σημαντικό σε αυτή την ιστορία δεν είναι το πρόσωπο. Πρέπει να θυμηθούμε ότι με την Αναθεώρηση του Συντάγματος του 1985 οι εξουσίες του Προέδρου της Δημοκρατίας πλέον είναι εξαιρετικά περιορισμένες επομένως νομίζω ότι γίνεται πολύ φασαρία για το τίποτα. Καλό είναι όλοι να περιμένουμε και να δούμε ποια είναι η απόφαση του Πρωθυπουργού, ποιο πρόσωπο θα προτείνει και θα πρέπει επίσης ο κάθε βουλευτής μετά να αποφασίσει αν αυτό το πρόσωπο θα το τιμήσει ή όχι. Κοντός ψαλμός αλληλούια εδώ είμαστε να δούμε ποια θα είναι η απόφαση του πρωθυπουργού.»
Για τις αστικές συγκοινωνίες είπε πως στην Αθήνα κυκλοφορούν λιγότερα από 1.000 λεωφορεία. Προανήγγειλε αντικατάσταση του στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με τον διαγωνισμό να προκηρύσσεται σε τρεις μήνες και οι παραλαβές να ξεκινούν μέσα στο επόμενο 18μηνο.
«Προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να μπούμε σιγά-σιγά στην εποχή και της ηλεκτροκίνησης επομένως ένας μεγάλος αριθμός, τουλάχιστον το 1/3 των νέων λεωφορείων που θα προμηθευτούμε θα είναι και ηλεκτρικά. Μιλάμε για ένα διεθνή διαγωνισμό, ο διαγωνισμός αυτός θα είναι έτοιμος τρεις μήνες επομένως μιλάμε ότι θα προμηθευτούμε καινούργια και μοντέρνα λεωφορεία μέσα στο επόμενο 18μηνο. Αυτή είναι η δέσμευση της κυβέρνησης και αυτό θα κάνουμε» εξήγησε.
Ειδικά για τη Θεσσαλονίκη είπε ότι έχει υπογραφεί η σύμβαση και η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ και «μέσα στον επόμενο μήνα θα δούμε 100 νέα λεωφορεία να εισέρχονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Θεωρώ ότι αυτό δεν θα λύσει το πρόβλημα αλλά θα βελτιώσει μια κατάσταση η οποία είναι απόλυτα προβληματική.»
Για την Πατρών-Πύργου και τον ΒΟΑΚ: «Η κυβέρνηση έχει πει ότι στην περίπτωση του Πατρών-Πύργος εξετάζουμε το ενδεχόμενο, και είμαστε σε πολύ καλό δρόμο, να μπει το έργο αυτό και να κολλήσει στην παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού, ώστε να γίνει το συντομότερο δυνατόν. Αυτό που είναι μεγάλη επιτυχία είναι ότι έχουμε εξασφαλίσει χρηματοδότηση και για την επόμενη προγραμματική περίοδο άρα δεν χάνονται χρήματα και όσον αφορά τον ΒΟΑΚ και την Κρήτη γενικότερα, στις 23 Ιανουαρίου υπογράφουμε με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων τη σύμβαση για να ξεκινήσει το αεροδρόμιο στο Καστέλι κάτι το οποίο είχε κολλήσει στη γραφειοκρατία την ελληνική και την ευρωπαϊκή εδώ και δύο χρόνια, και επίσης για το ΒΟΑΚ είμαστε στην ευχάριστη θέση, πολύ σύντομα σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, να παρουσιάσουμε ένα πλάνο γιατί το πιο σημαντικό πράγμα στο ΒΟΑΚ είναι να πούμε από πού θα βρούμε τα χρήματα έτσι ώστε το έργο αυτό κάποτε να γίνει. Αν δεν βρούμε τα χρήματα τότε δεν θα γίνει το έργο επομένως αυτή είναι η εξίσωση που πρέπει να λύσουμε και αυτή θα λύσουμε.»