Κεφαλογιάννης: Είμαστε σε ετοιμότητα για την τουρκική προκλητικότητα
Αυτό το οποίο βλέπουμε από πλευράς της Τουρκίας είναι η εκδήλωση μιας στρατηγικής η οποία είναι μακροχρόνια, δεν είναι μια σπασμωδική κίνηση ούτε ένας «εκνευρισμός». Είναι κάτι το οποίο πρέπει να λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη μας και η ελληνική διπλωματία αυτή τη στιγμή κάνει εξαιρετική δουλειά, δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης στα Παραπολιτικά 90,1.
Πιο συγκεκριμένα αναφορικά με την τουρκική προκλητικότητα ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι «Αυτή τη στιγμή είμαστε σε μια κατάσταση όπου όλα λαμβάνονται υπόψη, δυστυχώς δεν μπορεί να απαλειφθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος είτε λόγω κάποιου ανθρώπινου λάθους είτε λόγω κάποια ενέργειας από πλευράς της γείτονος. Σε κάθε περίπτωση όμως πιστεύω ότι τόσο οι Ένοπλες Δυνάμεις που βρίσκονται σε μια τέτοια ετοιμότητα αλλά και γενικότερα γίνονται κινήσεις σε διπλωματικό επίπεδο που η χώρα μας έχει δείξει την αποτρεπτική της ισχύ και ικανότητα. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά από τη γείτονα χώρα».
Ερωτηθείς για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι «Όταν αναλάβαμε την ηγεσία του υπουργείου είχαμε πει ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, κυρίως της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αθήνας ήταν το λιγότερο τραγική. Δηλαδή από τα 450 περίπου λεωφορεία που θα έπρεπε να κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη τον Ιούλιο κυκλοφορούσαν 213 και είχαμε τρέξει ένα γρήγορο πρόγραμμα συντήρησης και επανήλθαν στην κυκλοφορία γύρω στα 100 λεωφορεία αλλά επειδή είναι γερασμένος ο στόλος πολλά από αυτά εμφανίζουν πάλι βλάβες. Έχουμε υπογράψει μια σύμβαση με τα ΚΤΕΛ προκειμένου να μπούνε στις γραμμές και θα μπουν το επόμενο 15νθήμερο γύρω στα 100 με 120 λεωφορεία. Και υπάρχει και η πρόβλεψη για 100 περίπου λεωφορεία τον Ιούνιο με την μορφή του leasing, όλα αυτά είναι βραχρυπρόθεσμα μέτρα μέχρι να πάμε στα καινούργια λεωφορεία όπου ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος περίπου τον Απρίλιο. Ο στόχος είναι τέλη του ΄21 να έχουμε παραλαβή νέων λεωφορείων τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στην Αθήνα».
Και συνέχισε λέγοντας πως «Αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται και περιμένουμε τις εισηγήσεις των αρμόδιων οργανισμών, του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, για να αποτυπωθεί ο ακριβής αριθμός λεωφορείων και το ακριβές μείγμα. Δηλαδή πόσο λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα, πόσα θα είναι φυσικό αέριο, πόσα θα είναι υβριδικά και κάποια λίγα, πόσα θα είναι ντίζελ. Ο ακριβής αριθμός θα καθοριστεί μέσα από αυτές τις μελέτες που θα μας δώσουν οι οργανισμοί. Στόχος μας είναι να βγει στον αέρα τον Απρίλιο - Μάιο ώστε στο επόμενο 18μηνο να προχωρήσουμε σε παραδόσεις λεωφορείων».
Τέλος, αναφερόμενος στις παραβάσεις μέσω tablet ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως «Πριν από μια εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν το πρώτο υπουργείο που συνήψε μια προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για μια σειρά από δράσεις μεταξύ των οποίων είναι και η καλύτερη διασύνδεση, ηλεκτρονική πλέον, των όποιων κλήσεων κόβει η Τροχαία με το point system και με μια καταγραφή που θα υπάρχει σε μια βάση δεδομένων. Άρα αυτό το οποίο περιγράφετε θα το δούμε πολύ σύντομα και θα μπορέσει να πάμε σε μια μετάβαση σε μια νέα ψηφιακή πολιτική και σε αυτό το ζήτημα».
Πιο συγκεκριμένα αναφορικά με την τουρκική προκλητικότητα ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι «Αυτή τη στιγμή είμαστε σε μια κατάσταση όπου όλα λαμβάνονται υπόψη, δυστυχώς δεν μπορεί να απαλειφθεί οποιοσδήποτε κίνδυνος είτε λόγω κάποιου ανθρώπινου λάθους είτε λόγω κάποια ενέργειας από πλευράς της γείτονος. Σε κάθε περίπτωση όμως πιστεύω ότι τόσο οι Ένοπλες Δυνάμεις που βρίσκονται σε μια τέτοια ετοιμότητα αλλά και γενικότερα γίνονται κινήσεις σε διπλωματικό επίπεδο που η χώρα μας έχει δείξει την αποτρεπτική της ισχύ και ικανότητα. Αυτό θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά από τη γείτονα χώρα».
Ερωτηθείς για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι «Όταν αναλάβαμε την ηγεσία του υπουργείου είχαμε πει ότι η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες, κυρίως της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αθήνας ήταν το λιγότερο τραγική. Δηλαδή από τα 450 περίπου λεωφορεία που θα έπρεπε να κυκλοφορούν στην Θεσσαλονίκη τον Ιούλιο κυκλοφορούσαν 213 και είχαμε τρέξει ένα γρήγορο πρόγραμμα συντήρησης και επανήλθαν στην κυκλοφορία γύρω στα 100 λεωφορεία αλλά επειδή είναι γερασμένος ο στόλος πολλά από αυτά εμφανίζουν πάλι βλάβες. Έχουμε υπογράψει μια σύμβαση με τα ΚΤΕΛ προκειμένου να μπούνε στις γραμμές και θα μπουν το επόμενο 15νθήμερο γύρω στα 100 με 120 λεωφορεία. Και υπάρχει και η πρόβλεψη για 100 περίπου λεωφορεία τον Ιούνιο με την μορφή του leasing, όλα αυτά είναι βραχρυπρόθεσμα μέτρα μέχρι να πάμε στα καινούργια λεωφορεία όπου ο διαγωνισμός θα είναι έτοιμος περίπου τον Απρίλιο. Ο στόχος είναι τέλη του ΄21 να έχουμε παραλαβή νέων λεωφορείων τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και στην Αθήνα».
Και συνέχισε λέγοντας πως «Αυτή τη στιγμή ετοιμάζεται και περιμένουμε τις εισηγήσεις των αρμόδιων οργανισμών, του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, για να αποτυπωθεί ο ακριβής αριθμός λεωφορείων και το ακριβές μείγμα. Δηλαδή πόσο λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα, πόσα θα είναι φυσικό αέριο, πόσα θα είναι υβριδικά και κάποια λίγα, πόσα θα είναι ντίζελ. Ο ακριβής αριθμός θα καθοριστεί μέσα από αυτές τις μελέτες που θα μας δώσουν οι οργανισμοί. Στόχος μας είναι να βγει στον αέρα τον Απρίλιο - Μάιο ώστε στο επόμενο 18μηνο να προχωρήσουμε σε παραδόσεις λεωφορείων».
Τέλος, αναφερόμενος στις παραβάσεις μέσω tablet ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε πως «Πριν από μια εβδομάδα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν το πρώτο υπουργείο που συνήψε μια προγραμματική σύμβαση με το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής για μια σειρά από δράσεις μεταξύ των οποίων είναι και η καλύτερη διασύνδεση, ηλεκτρονική πλέον, των όποιων κλήσεων κόβει η Τροχαία με το point system και με μια καταγραφή που θα υπάρχει σε μια βάση δεδομένων. Άρα αυτό το οποίο περιγράφετε θα το δούμε πολύ σύντομα και θα μπορέσει να πάμε σε μια μετάβαση σε μια νέα ψηφιακή πολιτική και σε αυτό το ζήτημα».