Ζαχαράκη: Προτεραιότητα του υπουργείου η επανέναρξη της σχολικής χρονιάς για την τρίτη λυκείου
«Προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας είναι η επανέναρξη της σχολικής χρονιάς για την τρίτη λυκείου και τις πανελλαδικές εξετάσεις» τόνισε μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή ''Secret'' με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.
Ερωτηθείσα αν είναι προτεραιότητα του υπουργείου οι πανελλαδικές εξετάσεις και η Γ’Λυκείου, η κα Ζαχαράκη απάντησε ότι είναι «προτεραιότητα η οποία έχει εκφραστεί εδώ και πολύ καιρό και με πράξεις, και με την έγκαιρή ενημέρωση –ανακοίνωση για την περικοπή της ύλης».
«Τα παιδιά ενημερώθηκαν αρκετές μέρες πριν για την περικοπή περίπου του 1/3 της ύλης, άρα μείναμε σε αυτά τα οποία τα παιδιά είχαν διδαχτεί μέσα στην τάξη όσο καιρό λειτουργούσαν τα σχολεία, και έχοντας βέβαια και τις εισηγήσεις από όλες τις αρμόδιες διευθύνσεις και τα σχολεία από όλη την Ελλάδα», ανέφερε.
«Ήταν μια ανατροπή στον προγραμματισμό τους, άρα τα παιδιά πήραν αυτή την ενημέρωση νωρίς και ξέρουν και με τη δήλωση της υπουργού και όλης της ηγεσίας του υπουργείου ότι πρόθεση είναι να ξεκινήσουν οι εξετάσεις κάποια στιγμή από τα μέσα Ιουνίου και μετά προς τα τέλη και να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, ιδανικά, μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Έχουν τις δύο πολύ σημαντικές πληροφορίες και για το τι πρέπει να διαβάσουν αλλά περίπου χρονικά να τοποθετήσουν και αυτή τη διαδικασία», διευκρίνισε η ίδια.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει plan B στην περίπτωση που αργήσει η άρση των μέτρων, σημείωσε ότι «μια κατάσταση που είναι δυναμική εμείς θα είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε κάνοντας όλες τις απαραίτητες ενέργειες».
«Το υπουργείο θα είναι έτοιμο έτσι ώστε να μπορέσει να διασφαλίσει τις εξετάσεις με πρώτη μέριμνα την υγεία των παιδιών, των επιτηρητών, όλων δηλαδή όσων εμπλέκονται σε αυτή τη πολύ σημαντική διαδικασία και δοκιμασία», τόνισε η κα Ζαχαράκη.
Αναφερόμενη στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου, η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε: «Εδώ παραμένουμε στο τι θα μας πουν οι ειδικοί, προφανώς η προτεραιότητα είναι στα μεγαλύτερα παιδιά εκεί που οι οδηγίες για την αποφυγή του συνωστισμού, για την τήρηση των κανόνων υγιεινής προφανώς μπορούν να τηρηθούν με μεγαλύτερη συνέπεια. Συγχρόνως έχουμε και τα μικρότερα παιδιά τα οποία είναι στο σπίτι ήδη πολύ καιρό. Τα παιδιά ασχολούνται προφανώς με την τηλεκπαίδευση και έχουν και τη εκπαιδευτική τηλεόραση. Το υπουργείο θα κάνει όλες τις ενέργειες για την τήρηση κανόνων υγιεινής στην πιθανή επάνοδο των παιδιών όταν μας πουν οι ειδικοί και με το ρυθμό επανόδου τον οποίο θα μας υποδείξουν. Προτεραιότητα έχουν τα μεγαλύτερα παιδιά όπως αντιλαμβανόμαστε με την Γ Λυκείου προεξάρχουσα σε αυτή τη διαδικασία και περιμένουμε να μας πουν και για τα υπόλοιπα».
Αναφερόμενη στην ύλη των μαθημάτων, η κα Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι «τα παιδιά αυτή τη στιγμή έχουν τελειώσει και έχουν πάρει ελέγχους για το πρώτο τετράμηνο και έχουν διδαχτεί ένα μικρό κομμάτι από το δεύτερο τετράμηνο».
«Με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης έκαναν επανάληψη και εμπέδωση. Δόθηκε η δυνατότητα όποια τμήματα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό να προχωρούν παρακάτω με την υποχρέωση να επαναληφθεί αυτή η ύλη δια ζώσης. Άρα θα γίνει αυτή η ύλη δια ζώσης όταν ανοίξουν τα σχολεία έτσι ώστε να μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση των διδακτικών στόχων».
Η κα Ζαχαράκη τόνισε πως η «πρώτη στη μέριμνα αυτή τη στιγμή είναι τα παιδιά μας την επόμενη χρονιά να είναι όσο το δυνατόν πιο εναρμονισμένη η μετάβαση μεταξύ της προηγούμενες τάξης με την επόμενη». «Αυτό μπορεί να γίνει είτε με την αξιοποίηση του χρόνου στο χρόνο που θα μας δοθεί παράταση για το σχολικό έτος και πιθανή μετακύληση ενός κομματιού της ύλης στην αρχή και της επόμενης», εξήγησε η ίδια.
«Να είναι σίγουροι όμως μαθητές και γονείς ότι οι μαθησιακοί στόχοι κάθε χρονιάς θα επιτευχθούν έτσι ώστε η ύλη της επόμενης χρονιάς να είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη για όλα τα παιδιά», επισήμανε ο υφυπουργός.
Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η κα Ζαχαράκη ανέφερε: «Έτσι όπως πορευτήκαμε και με όλη αυτή την ξαφνική μετατροπή από τη δια ζώσης μάθηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα και θεωρώ μεγάλο επίτευγμα των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των γονέων, γιατί και οι γονείς έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, το ότι μπορούμε να μιλάμε για πολύ υψηλά ποσοστά συμμετοχής σε όλη την Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο έχουν εγγραφεί πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά και είναι αυτή τη στιγμή πάνω από 160 χιλιαδες εκπαιδευτικοί».
«Έχω τα στοιχεία συμμετοχής στις ηλεκτρονικές τάξεις της ασύγχρονης εκπαίδευσης και στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση να ξέρετε ότι υπάρχουν τάξεις Γ Λυκείου σε νομούς όπως είναι η Πέλλα και στην Πελοπόννησο υπάρχουν πολύ υψηλά ποσοστά, που έχει φτάσει σχεδόν στο 95% συμμετοχή και μέρα με την ημέρα βλέπω ότι προστίθενται τάξεις», δήλωσε η υφυπουργός.
Η κα Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι «κάθε αρχή και δύσκολη, στην αρχή είχε φορτωθεί πάρα πολύ το σύστημα άρα υπήρχαν παράπονα τα οποία με την ενίσχυση των υπολογιστικών πόρων από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη συνεχή ενίσχυση και από το υπουργείο Παιδείας έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση και συγχρόνως το πολύ σημαντικό κομμάτι της επιμόρφωσης γιατί και οι εκπαιδευτικοί έπρεπε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να μάθουν πράγματα όπως και τα παιδιά μας που ίσως όμως είναι πιο εξοικειωμένα με την ψηφιακή πραγματικότητα».
«Άρα έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια που έχει παράξει αυτή τη στιγμή μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη και αυτή είναι ότι γονείς –εκπαιδευτικοί έκαναν ένα σχήμα στήριξης των παιδιών για να μπορέσουν να περάσουν αυτό το πολύ σημαντικό χρονικό διάστημα που είναι στο σπίτι. Κάθε αρχή και δύσκολη αλλά με επιμονή από όλους μας νομίζω ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο», εξήγησε παράλληλα.
Ερωτηθείσα αν έχει παρθεί οριστική απόφαση για το αν θα γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις, απάντησε πως «έχει ληφθεί η οριστική απόφαση και εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο...».
«Λέω στα παιδιά να μην σταματήσουν την προσπάθεια του διαβάσματος, αυτά τα οποία πρέπει να καλύψουν με τους εκπαιδευτικούς τους να τα καλύπτουν με την προοπτική της επανόδου, είναι πολύ σημαντικό να μη χαθεί η επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία γιατί και στο σχολείο να γυρίσουν και εξέταση να μη γίνει οπωσδήποτε θα εξεταστούν με κάποιο τρόπο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι «είναι σημαντικό να μη χαθεί όλη αυτή η επαφή με το σχολείο έστω και από μακριά τους μαθησιακούς στόχους πρέπει να τους πετύχουμε. Άρα διάβασμα, επιμονή σε αυτό και ούτως ή άλλως θα βρούμε τον καλύτερο τρόπο έτσι ώστε τα παιδιά να τελειώσουν αυτή τη χρονιά και να ξεκινήσουν καλύτερα την επόμενη».
Ερωτηθείσα αν υπάρχει χρόνος να γίνει ουσιαστική συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, η κα Ζαχαράκη σημείωσε ότι «υπάρχει ο χρόνος της διαβούλευσης είναι σημαντικό και βέβαια μετά θα γίνονται με τη μορφή της κατάθεσης στην επιτροπή θα γίνονται και οι υπόλοιπες διαβουλεύσεις που πρέπει να γίνουν».
Επιπρόσθετα δήλωσε: «Ο κόσμος παρακολουθώντας και το προτεινόμενο νομοσχέδιο θα δει σημαντικές αλλαγές και στο ζήτημα των ωρολόγιων προγραμμάτων, και στο ζήτημα της εισαγωγής των νέων θεματικών με την προσέγγιση νέων δεξιοτήτων για τα παιδιά μας από το Δημοτικό μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου. Θα δει πράγματα μέσα τα οποία σε μια κατεύθυνση αλλαγής του σχολείου προς το καλύτερο. Δίνεται η ευκαιρία τώρα που βρισκόμαστε στο σπίτι να γίνει και καλύτερη μελέτη και του κειμένου που τίθεται προς διαβούλευση και είναι προς μια κατεύθυνση που ούτως ή άλλως είχαμε προϊδεάσει και την ενίσχυση των πρότυπων σχολείων και το κομμάτι της ενίσχυσης των ωρολόγιων προγραμμάτων, αλλαγής προγραμμάτων σπουδών, νέων βιβλίων που όλα αυτά θα γίνουνε σε εύλογο χρονικό διάστημα και κυρίως της σφραγίδας της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με ανανέωση, εκσυγχρονισμό και εξωστρέφεια του σχολείου. Συγχρόνως μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο υπάρχουν και διατάξεις οι οποίες διευκολύνουν για τις τοποθετήσεις για την επόμενη χρονιά».
«Θα δούμε μέσα διατάξεις για την έγκαιρη προσέλευση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία, θα δούμε διατάξεις που διευκολύνουν αυτή τη διαδικασία έτσι ώστε και με τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, και με την εκκίνηση της διαδικασίας διαγωνισμών που έχουμε κάνει της πρόσκλησης για τη Γενική εκπαίδευση και με την έγκαιρη προσέλευση των αναπληρωτών να είναι ακόμα πιο ομαλό το άνοιγμα των σχολικών τάξεων σε όλη την επικράτεια», διευκρίνισε παράλληλα.
Για τις αντιδράσεις στο νέο νομοσχέδιο, η κα Ζαχαράκη ανέφερε ότι «βρισκόμαστε όλοι προ μεγάλων αποφάσεων και προ μεγάλων ευθυνών άρα καλό είναι με καθαρό μυαλό αλλά και καλοπροαίρετα να μελετήσουμε κάθε διάταξη του νομοσχεδίου».
«Είμαστε εδώ να δούμε όλα τα σχόλια τα οποία θα κατατεθούν αλλά όμως είναι μια πρόταση που κατατίθεται με στόχο τη βελτίωση του σχολείου, ένα νέο σχολείο. Είναι σημαντικό να συζητάμε για την επόμενη μέρα της εκπαίδευσης», τόνισε η υφυπουργός.
Ερωτηθείσα αν είναι προτεραιότητα του υπουργείου οι πανελλαδικές εξετάσεις και η Γ’Λυκείου, η κα Ζαχαράκη απάντησε ότι είναι «προτεραιότητα η οποία έχει εκφραστεί εδώ και πολύ καιρό και με πράξεις, και με την έγκαιρή ενημέρωση –ανακοίνωση για την περικοπή της ύλης».
«Τα παιδιά ενημερώθηκαν αρκετές μέρες πριν για την περικοπή περίπου του 1/3 της ύλης, άρα μείναμε σε αυτά τα οποία τα παιδιά είχαν διδαχτεί μέσα στην τάξη όσο καιρό λειτουργούσαν τα σχολεία, και έχοντας βέβαια και τις εισηγήσεις από όλες τις αρμόδιες διευθύνσεις και τα σχολεία από όλη την Ελλάδα», ανέφερε.
«Ήταν μια ανατροπή στον προγραμματισμό τους, άρα τα παιδιά πήραν αυτή την ενημέρωση νωρίς και ξέρουν και με τη δήλωση της υπουργού και όλης της ηγεσίας του υπουργείου ότι πρόθεση είναι να ξεκινήσουν οι εξετάσεις κάποια στιγμή από τα μέσα Ιουνίου και μετά προς τα τέλη και να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, ιδανικά, μέχρι τα μέσα Ιουλίου. Έχουν τις δύο πολύ σημαντικές πληροφορίες και για το τι πρέπει να διαβάσουν αλλά περίπου χρονικά να τοποθετήσουν και αυτή τη διαδικασία», διευκρίνισε η ίδια.
Ερωτηθείσα αν υπάρχει plan B στην περίπτωση που αργήσει η άρση των μέτρων, σημείωσε ότι «μια κατάσταση που είναι δυναμική εμείς θα είμαστε έτοιμοι να αντιδράσουμε κάνοντας όλες τις απαραίτητες ενέργειες».
«Το υπουργείο θα είναι έτοιμο έτσι ώστε να μπορέσει να διασφαλίσει τις εξετάσεις με πρώτη μέριμνα την υγεία των παιδιών, των επιτηρητών, όλων δηλαδή όσων εμπλέκονται σε αυτή τη πολύ σημαντική διαδικασία και δοκιμασία», τόνισε η κα Ζαχαράκη.
Αναφερόμενη στις υπόλοιπες τάξεις του σχολείου, η υφυπουργός Παιδείας δήλωσε: «Εδώ παραμένουμε στο τι θα μας πουν οι ειδικοί, προφανώς η προτεραιότητα είναι στα μεγαλύτερα παιδιά εκεί που οι οδηγίες για την αποφυγή του συνωστισμού, για την τήρηση των κανόνων υγιεινής προφανώς μπορούν να τηρηθούν με μεγαλύτερη συνέπεια. Συγχρόνως έχουμε και τα μικρότερα παιδιά τα οποία είναι στο σπίτι ήδη πολύ καιρό. Τα παιδιά ασχολούνται προφανώς με την τηλεκπαίδευση και έχουν και τη εκπαιδευτική τηλεόραση. Το υπουργείο θα κάνει όλες τις ενέργειες για την τήρηση κανόνων υγιεινής στην πιθανή επάνοδο των παιδιών όταν μας πουν οι ειδικοί και με το ρυθμό επανόδου τον οποίο θα μας υποδείξουν. Προτεραιότητα έχουν τα μεγαλύτερα παιδιά όπως αντιλαμβανόμαστε με την Γ Λυκείου προεξάρχουσα σε αυτή τη διαδικασία και περιμένουμε να μας πουν και για τα υπόλοιπα».
Αναφερόμενη στην ύλη των μαθημάτων, η κα Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι «τα παιδιά αυτή τη στιγμή έχουν τελειώσει και έχουν πάρει ελέγχους για το πρώτο τετράμηνο και έχουν διδαχτεί ένα μικρό κομμάτι από το δεύτερο τετράμηνο».
«Με τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης έκαναν επανάληψη και εμπέδωση. Δόθηκε η δυνατότητα όποια τμήματα μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτό να προχωρούν παρακάτω με την υποχρέωση να επαναληφθεί αυτή η ύλη δια ζώσης. Άρα θα γίνει αυτή η ύλη δια ζώσης όταν ανοίξουν τα σχολεία έτσι ώστε να μπορεί να γίνει καλύτερη διαχείριση των διδακτικών στόχων».
Η κα Ζαχαράκη τόνισε πως η «πρώτη στη μέριμνα αυτή τη στιγμή είναι τα παιδιά μας την επόμενη χρονιά να είναι όσο το δυνατόν πιο εναρμονισμένη η μετάβαση μεταξύ της προηγούμενες τάξης με την επόμενη». «Αυτό μπορεί να γίνει είτε με την αξιοποίηση του χρόνου στο χρόνο που θα μας δοθεί παράταση για το σχολικό έτος και πιθανή μετακύληση ενός κομματιού της ύλης στην αρχή και της επόμενης», εξήγησε η ίδια.
«Να είναι σίγουροι όμως μαθητές και γονείς ότι οι μαθησιακοί στόχοι κάθε χρονιάς θα επιτευχθούν έτσι ώστε η ύλη της επόμενης χρονιάς να είναι πολύ πιο εύκολα προσβάσιμη για όλα τα παιδιά», επισήμανε ο υφυπουργός.
Για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, η κα Ζαχαράκη ανέφερε: «Έτσι όπως πορευτήκαμε και με όλη αυτή την ξαφνική μετατροπή από τη δια ζώσης μάθηση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήταν ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα και θεωρώ μεγάλο επίτευγμα των εκπαιδευτικών, των παιδιών και των γονέων, γιατί και οι γονείς έχουν παίξει πολύ σημαντικό ρόλο, το ότι μπορούμε να μιλάμε για πολύ υψηλά ποσοστά συμμετοχής σε όλη την Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό στο πανελλήνιο σχολικό δίκτυο έχουν εγγραφεί πάνω από 1 εκατομμύριο παιδιά και είναι αυτή τη στιγμή πάνω από 160 χιλιαδες εκπαιδευτικοί».
«Έχω τα στοιχεία συμμετοχής στις ηλεκτρονικές τάξεις της ασύγχρονης εκπαίδευσης και στη σύγχρονη τηλεκπαίδευση να ξέρετε ότι υπάρχουν τάξεις Γ Λυκείου σε νομούς όπως είναι η Πέλλα και στην Πελοπόννησο υπάρχουν πολύ υψηλά ποσοστά, που έχει φτάσει σχεδόν στο 95% συμμετοχή και μέρα με την ημέρα βλέπω ότι προστίθενται τάξεις», δήλωσε η υφυπουργός.
Η κα Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι «κάθε αρχή και δύσκολη, στην αρχή είχε φορτωθεί πάρα πολύ το σύστημα άρα υπήρχαν παράπονα τα οποία με την ενίσχυση των υπολογιστικών πόρων από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τη συνεχή ενίσχυση και από το υπουργείο Παιδείας έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση και συγχρόνως το πολύ σημαντικό κομμάτι της επιμόρφωσης γιατί και οι εκπαιδευτικοί έπρεπε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να μάθουν πράγματα όπως και τα παιδιά μας που ίσως όμως είναι πιο εξοικειωμένα με την ψηφιακή πραγματικότητα».
«Άρα έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια που έχει παράξει αυτή τη στιγμή μια πολύ σημαντική παρακαταθήκη και αυτή είναι ότι γονείς –εκπαιδευτικοί έκαναν ένα σχήμα στήριξης των παιδιών για να μπορέσουν να περάσουν αυτό το πολύ σημαντικό χρονικό διάστημα που είναι στο σπίτι. Κάθε αρχή και δύσκολη αλλά με επιμονή από όλους μας νομίζω ότι βρισκόμαστε σε καλό δρόμο», εξήγησε παράλληλα.
Ερωτηθείσα αν έχει παρθεί οριστική απόφαση για το αν θα γίνουν οι προαγωγικές εξετάσεις, απάντησε πως «έχει ληφθεί η οριστική απόφαση και εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο...».
«Λέω στα παιδιά να μην σταματήσουν την προσπάθεια του διαβάσματος, αυτά τα οποία πρέπει να καλύψουν με τους εκπαιδευτικούς τους να τα καλύπτουν με την προοπτική της επανόδου, είναι πολύ σημαντικό να μη χαθεί η επαφή με τη μαθησιακή διαδικασία γιατί και στο σχολείο να γυρίσουν και εξέταση να μη γίνει οπωσδήποτε θα εξεταστούν με κάποιο τρόπο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η υφυπουργός Παιδείας τόνισε ότι «είναι σημαντικό να μη χαθεί όλη αυτή η επαφή με το σχολείο έστω και από μακριά τους μαθησιακούς στόχους πρέπει να τους πετύχουμε. Άρα διάβασμα, επιμονή σε αυτό και ούτως ή άλλως θα βρούμε τον καλύτερο τρόπο έτσι ώστε τα παιδιά να τελειώσουν αυτή τη χρονιά και να ξεκινήσουν καλύτερα την επόμενη».
Ερωτηθείσα αν υπάρχει χρόνος να γίνει ουσιαστική συζήτηση για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, η κα Ζαχαράκη σημείωσε ότι «υπάρχει ο χρόνος της διαβούλευσης είναι σημαντικό και βέβαια μετά θα γίνονται με τη μορφή της κατάθεσης στην επιτροπή θα γίνονται και οι υπόλοιπες διαβουλεύσεις που πρέπει να γίνουν».
Επιπρόσθετα δήλωσε: «Ο κόσμος παρακολουθώντας και το προτεινόμενο νομοσχέδιο θα δει σημαντικές αλλαγές και στο ζήτημα των ωρολόγιων προγραμμάτων, και στο ζήτημα της εισαγωγής των νέων θεματικών με την προσέγγιση νέων δεξιοτήτων για τα παιδιά μας από το Δημοτικό μέχρι και την Γ’ Γυμνασίου. Θα δει πράγματα μέσα τα οποία σε μια κατεύθυνση αλλαγής του σχολείου προς το καλύτερο. Δίνεται η ευκαιρία τώρα που βρισκόμαστε στο σπίτι να γίνει και καλύτερη μελέτη και του κειμένου που τίθεται προς διαβούλευση και είναι προς μια κατεύθυνση που ούτως ή άλλως είχαμε προϊδεάσει και την ενίσχυση των πρότυπων σχολείων και το κομμάτι της ενίσχυσης των ωρολόγιων προγραμμάτων, αλλαγής προγραμμάτων σπουδών, νέων βιβλίων που όλα αυτά θα γίνουνε σε εύλογο χρονικό διάστημα και κυρίως της σφραγίδας της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με ανανέωση, εκσυγχρονισμό και εξωστρέφεια του σχολείου. Συγχρόνως μέσα σε αυτό το νομοσχέδιο υπάρχουν και διατάξεις οι οποίες διευκολύνουν για τις τοποθετήσεις για την επόμενη χρονιά».
«Θα δούμε μέσα διατάξεις για την έγκαιρη προσέλευση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία, θα δούμε διατάξεις που διευκολύνουν αυτή τη διαδικασία έτσι ώστε και με τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, και με την εκκίνηση της διαδικασίας διαγωνισμών που έχουμε κάνει της πρόσκλησης για τη Γενική εκπαίδευση και με την έγκαιρη προσέλευση των αναπληρωτών να είναι ακόμα πιο ομαλό το άνοιγμα των σχολικών τάξεων σε όλη την επικράτεια», διευκρίνισε παράλληλα.
Για τις αντιδράσεις στο νέο νομοσχέδιο, η κα Ζαχαράκη ανέφερε ότι «βρισκόμαστε όλοι προ μεγάλων αποφάσεων και προ μεγάλων ευθυνών άρα καλό είναι με καθαρό μυαλό αλλά και καλοπροαίρετα να μελετήσουμε κάθε διάταξη του νομοσχεδίου».
«Είμαστε εδώ να δούμε όλα τα σχόλια τα οποία θα κατατεθούν αλλά όμως είναι μια πρόταση που κατατίθεται με στόχο τη βελτίωση του σχολείου, ένα νέο σχολείο. Είναι σημαντικό να συζητάμε για την επόμενη μέρα της εκπαίδευσης», τόνισε η υφυπουργός.