Η απόφαση Μητσοτάκη για την ώθηση του τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα - Από τις 15 Ιουνίου οι πτήσεις εξωτερικού προς τη Θεσσαλονίκη
Τη διαβεβαίωση ότι η Βόρεια Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή του αναπτυξιακού σχεδιασμού της κυβέρνησης εξέφρασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη συνάντησή του με εκπροσώπους φορέων της πόλης, ανακοινώνοντας πως οι απευθείας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη από το εξωτερικό θα ξεκινήσουν από τις 15 Ιουνίου και όχι από την 1η Ιουλίου που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός. «Είναι μια εξαίρεση που γίνεται μόνο για τη Θεσσαλονίκη», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης για να συμπληρώσει πως τη συγκεκριμένη ημέρα η κυβέρνηση εκτιμά πως θα μπορέσουν να ανοίξουν, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς, και τα χερσαία σύνορα με τους Βαλκάνιους γείτονές μας, γεγονός πολύ σημαντικό, καθώς το μεγαλύτερο κομμάτι επισκεπτών της Βόρειας Ελλάδας φτάνει οδικώς από τις Βαλκανικές κι άλλες χώρες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το κυβερνητικό έργο δεν σταμάτησε ούτε μια ημέρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα σημαντικά έργα τα οποία αφορούν την πόλη της Θεσσαλονίκης να παραδοθούν σύμφωνα με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που έχουν τηρηθεί ευλαβικά, πιστά στις δεσμεύσεις.
Ο Πρωθυπουργός κατά τη συνάντησή του με τους εκπροσώπους φορέων εστίασε σε τέσσερις βασικούς άξονες: στα ζητήματα των υποδομών και των μεταφορών της πόλης και της περιφέρειας, στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως πόλου καινοτομίας και πράσινης ανάπτυξης, στην ενίσχυση των δομών Υγείας και στη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς, της εστίασης και του τουρισμού.
«Σε πλήρη λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης το 2023»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο του 2023, προσθέτοντας πως στον σταθμό της Βενιζέλου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την απομάκρυνση και την μελλοντική επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων πάντα σε πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση που έλαβε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Τόνισε δε ότι με την ολοκλήρωσή του και σύμφωνα, πάντα, με τον σχεδιασμό, ο σταθμός θα είναι από τους ομορφότερους διεθνώς καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με έναν υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο.
«Πνεύμονας πρασίνου στην καρδιά της Δυτικής Θεσσαλονίκης»
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στο εμβληματικό, Μητροπολιτικό Πάρκο το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά». Υπογράμμισε ότι έχουν βρεθεί υποψήφιοι ανάδοχοι για το πρώτο κομμάτι του έργου σημειώνοντας πως έχουν δοθεί οι απαραίτητες κατευθύνσεις για να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες μελέτες που αφορούν τα πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα κτίρια τα οποία βρίσκονται εντός του στρατοπέδου, ώστε το έργο αυτό -σε πλήρη ανάπτυξη- να προσφέρει στους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης έναν ποιοτικό «πνεύμονα πρασίνου».
«Πόλη τεχνολογίας και καινοτομίας η Θεσσαλονίκη του μέλλοντος»
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, μια παράδοση πολλών δεκαετιών για την πόλη, θα διεξαχθεί κανονικά, πάντα προσαρμοζόμενη στα ειδικά πρωτόκολλα που υποδεικνύουν οι ειδικοί επιστήμονες. Πρόθεσή του είναι, όπως ανέφερε, να εγκαινιάσει ο ίδιος την έκθεση σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο τη μεγάλη σημασία που αποδίδει στην πόλη αλλά κηρύσσοντας και επίσημα την έναρξη του πολιτικού κύκλου του Φθινοπώρου όπως γίνεται πάντα στη χώρα μας. Ο Πρωθυπουργός συζήτησε, επίσης, με τους επικεφαλής του Τhess INTEC και της Αλεξάνδρειας ζώνης καινοτομίας για τη δημιουργία και ανάπτυξη επιχειρηματικού πάρκου που θα αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο προσέλκυσης σημαντικών επιχειρήσεων, ταλέντων και Ελλήνων οι οποίοι έχουν φύγει στο εξωτερικό. Θα αποτελεί «ένα εμβληματικό σημείο αναφοράς για το πως οραματιζόμαστε τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος ως μια πόλη της τεχνολογίας και της καινοτομίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Ενισχυμένο το Σύστημα Υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας»
Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι το Σύστημα Υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας βγήκε πιο δυνατό μέσα από την πανδημία κάτι που αποδεικνύεται από τα αριθμητικά δεδομένα ενώ πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο σχεδίου ενίσχυσης των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, που θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες και θα υλοποιηθεί ως το Φθινόπωρο, η Κεντρική Μακεδονία θα ενισχυθεί περαιτέρω.
Σε δήλωσή του ο Πρωθυπουργός ανέφερε αναλυτικά:
«Ευχαριστώ πολύ κύριε Υπουργέ, κύριε Περιφερειάρχα, αγαπητή Μαρία (Αντωνίου), κυρίες και κύριοι,
Χαίρομαι πάρα πολύ που βρίσκομαι ακόμη μια φορά στην Θεσσαλονίκη, στην πρώτη επίσημη επίσκεψή μου εκτός Αθηνών των περιοριστικών μέτρων και προφανώς δεν επέλεξα τυχαία τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία για την πρώτη μου επίσκεψη. Διότι γνωρίζετε -το έχω πει πολλές φορές- ότι η Βόρειος Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού. Ήταν μια ευκαιρία σήμερα να κάνουμε μια συνολική επισκόπηση του στρατηγικού μας σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη, για τη Μακεδονία. Να συναντηθώ, να συνομιλήσω με τον Περιφερειάρχη, με τον Δήμαρχο, με τον Υπουργό, με πολλούς φορείς της πόλης. Έτσι ώστε να σιγουρευτώ ότι τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε καθορίσει τηρούνται στο ακέραιο.
Η σημερινή ημέρα έχει και έναν ιδιαίτερο συμβολισμό: 26η Μαΐου του 2019, ήταν η ημέρα στην οποία διεξήχθησαν οι Ευρωεκλογές. Η μεγάλη πολιτική επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την εκλογική νίκη της 7ης Ιουλίου. Αν θυμάμαι καλά, αγαπητέ Απόστολε και η μέρα στην οποία και εσύ εξελέγης Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας από τον πρώτο γύρο μ’ ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό.
Θέλω να σας πω, ότι παρότι η Κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες εκ των πραγμάτων εστιάστηκε στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, το κυβερνητικό έργο δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα, με αποτέλεσμα να είμαι σήμερα στην ευχάριστη θέση να διαπιστώσω -όπως σας είπα και πριν- ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει για τα σημαντικά έργα τα οποία αφορούν στην πόλη μας τηρούνται και τα έργα αυτά θα παραδοθούν όπως έχουμε δεσμευτεί.
Μιλήσαμε σήμερα με τους αρμόδιους φορείς για τέσσερις θεματικές ενότητες: Για τα ζητήματα των υποδομών και των μεταφορών της πόλης και της περιφέρειας. Για ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως πόλου καινοτομίας αλλά και “πράσινης ανάπτυξης”. Μιλήσαμε για την ενίσχυση των δομών υγείας και πρόνοιας. Αλλά και για τη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς, της εστίασης, αλλά και της αγοράς του τουρισμού.
Τώρα, όσον αφορά το ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης, είχε την ευκαιρία και ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Καραμανλής -ο οποίος βρέθηκε χθες στην πόλη- να κάνει σχετικές ανακοινώσεις. Ισχύει η δέσμευσή μας ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει πλήρως το 2023, τον Απρίλιο συγκεκριμένα. Γνωρίζετε ότι στον σταθμό της Βενιζέλου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την απομάκρυνση και τη μελλοντική επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Πάντα σε απόλυτη συμμόρφωση με την απόφαση την οποία πήρε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Και, νομίζω, ότι αξίζει τον κόπο οι πολίτες της Θεσσαλονίκης -που καταλαβαίνω ότι έχουν μια απολύτως δικαιολογημένη καχυποψία για το έργο αυτό, καθώς έχουν ακούσει πολλά τα τελευταία χρόνια- αξίζει τον κόπο να δουν τις μακέτες οι οποίες παρουσιάστηκαν από τον Υπουργό, χθες, για να αντιληφθούν ότι μπορούμε να έχουμε και μετρό και επισκέψημα αρχαία μνημεία. Αυτά τα οποία είδα από το Σταθμό της Βενιζέλου είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακά και θεωρώ ότι ο Σταθμός της Βενιζέλου, όταν ολοκληρωθεί, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, θα είναι από τους πιο ωραίους, αν όχι ο πιο ωραίος σταθμός μετρό στον κόσμο, καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με ένα ουσιαστικά υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο.
Συζητήσαμε αναλυτικά για τα ζητήματα που αφορούν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Δεν χρειάζεται να σας περιγράψω την άκρως προβληματική κατάσταση την οποία παραλάβαμε τον Ιούλιο του 2019, με λίγο παραπάνω από 200 λεωφορεία να λειτουργούν. Οι Θεσσαλονικείς το γνωρίζουν αυτό πάρα πολύ καλά. Κινηθήκαμε πολύ γρήγορα. 125 καινούργια λεωφορεία των ΚΤΕΛ ήδη εξυπηρετούν, κυρίως, περιφερειακά δρομολόγια. Είχα την ευκαιρία σήμερα να δω τα λεωφορεία αυτά, να συνομιλήσω με τους εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ και καταλαβαίνω ότι στο κομμάτι αυτό υπάρχει ήδη ικανοποίηση για το γεγονός ότι υλοποιούμε το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών. Προφανώς, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε και το γεγονός ότι υλοποιούμε το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών. Προφανώς έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε, περιμένουμε τα 50 καινούργια λεωφορεία τα οποία θα αποκτήσει ο Δήμος της Θεσσαλονίκης. Και βέβαια ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί και με leasing τριετίας 180 καινούργια, μισθωμένα, οχήματα τα οποία εκτιμούμε ότι θα μπορούν να ενταχθούν στο μεταφορικό έργο της πόλης το Φθινόπωρο ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο.
Θέλω να τονίσω, ότι ειδικά η σύμβαση την οποία κάναμε με τα ΚΤΕΛ είναι μια σύμβαση η οποία δημιούργησε, σχεδόν, 400 καινούργιες θέσεις εργασίας και νομίζω, κατά την άποψή μου, αποτελεί και ένα πρότυπο για το πώς δημόσιος και ιδιωτικός τομέας μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά προς όφελος των πολιτών.
Συζητήσαμε και με την Διοίκηση της Εγνατίας Οδού. Και χαίρομαι πολύ που ένα έργο το οποίο είχαμε εξαγγείλει από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αναφέρομαι συγκεκριμένα στη σύνδεση της Εγνατίας με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απέκτησε πριν από λίγες μέρες προσωρινό ανάδοχο, ένα έργο “φάντασμα”, μια εκκρεμότητα δεκαετίας. Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνάει τα 70 εκατομμύρια και επιτέλους το έργο αυτό μπαίνει σε μια τάξη, όπως μπαίνει και σε τάξη γιατί δημοπρατήθηκαν δυο σημαντικά συμπληρωματικά έργα της Εγνατίας, το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα και βέβαια το περιβόητο τμήμα στα Μουδανιά, το οποίο τόσο πολύ ταλαιπωρεί τα «ορφανό χιλιόμετρο», τα 900 μέτρα που τόσο πολύ ταλαιπωρεί τους επισκέπτες στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής.
Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα και στο έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου -το λεγόμενο Fly Over- ένα έργο το οποίο, θεωρώ, ότι θα ανακουφίσει σημαντικότατα την πόλη, όταν ολοκληρωθεί, θα περάσει από Διυπουργική Επιτροπή εντός του επόμενου μήνα.
Έχω την ευκαιρία να συζητήσουμε και με τον Περιφερειάρχη αλλά και με τον Δήμαρχο το σημαντικό, εμβληματικό, Μητροπολιτικό Πάρκο το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά». Έχουμε ήδη τους πρώτους μειοδέτες, υποψήφιους ανάδοχους, για το πρώτο κομμάτι του έργου αυτού και έχω δώσει και σαφείς εντολές να βρεθούν οι πόροι για να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες μελέτες που αφορούν τα πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα κτίρια τα οποία βρίσκονται εντός του στρατοπέδου, ώστε το έργο αυτό -σε πλήρη ανάπτυξη- να προσφέρει στους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης έναν ποιοτικό “πνεύμονα πρασίνου”, αλλά ταυτόχρονα να μπορούμε και μέσα σε αυτό το χώρο να αναπτύξουμε άλλες δράσεις πολιτισμού, αθλητισμού και ενδεχομένως, γιατί όχι, και σε συνεννόηση με τον ιδιωτικό τομέα να εξασφαλίσουμε ότι το έργο αυτό θα είναι και μακροπρόθεσμα βιώσιμο έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε και τη συντήρηση αυτού του πολύ όμορφου χώρου πρασίνου που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Σχετικά τώρα με την ανάπλαση της Δ.Ε.Θ. -όπως είχα δεσμευτεί- είχα μια συνομιλία με τον κύριο Τζήκα, προχωράμε στην ολοκλήρωση του ειδικού χωρικού σχεδίου, στα χρονοδιαγράμματα με τα οποία είχαμε δεσμευτεί, εκτιμώ ότι εντός των επόμενων μηνών, των επόμενων δύο μηνών, θα ξεκινήσει και η διαδικασία για τον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό που είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση αυτού του πολύ μεγάλου πρότζεκτ.
Και βέβαια, όπως έχουμε συμφωνήσει θα διεξαχθεί η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ολίγον τροποποιημένη, και πάντα προσαρμοζόμενη στα ειδικά πρωτόκολλα που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί επιστήμονες. Αλλά θα έχουμε μια Έκθεση Θεσσαλονίκης, διαφορετική, μικρότερη εστιασμένη πιο πολύ στο κομμάτι στο κομμάτι του b2b, επιχειρήσεις προς επιχειρήσεις, αλλά η πρόθεσή μου είναι να βρεθώ στην Θεσσαλονίκη και να εγκαινιάσω την Διεθνή Έκθεση, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο τη μεγάλη σημασία που αποδίδω στην πόλη κρατώντας μια παράδοση η οποία πηγαίνει πίσω πολλές δεκαετίες, αλλά κηρύσσοντας και επίσημα την έναρξη του πολιτικού κύκλου του Φθινοπώρου όπως γίνεται πάντα στην χώρα μας.
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε και με τους επικεφαλής του Τhess INTEC και της Αλεξάνδρειας ζώνης καινοτομίας, τα γρήγορα βήματα τα οποία έχουν γίνει προκειμένου να μεταβιβαστεί το οικόπεδο 760 στρεμμάτων το οποίο βρίσκεται δίπλα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, καταρχάς από το Υπερταμείο στο Υπουργείο Οικονομικών και αμέσως μετά με ειδική νομοθετική διάταξη -που θα έρθει στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες- την Αλεξάνδρεια ζώνη καινοτομίας. Προχωρά η σύσταση της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου, με χαρά διαπιστώνω ότι υπάρχει, ήδη, μεγάλο ενδιαφέρον για τη δημιουργία αυτού του Επιχειρηματικού Πάρκου και ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο προσέλκυσης σημαντικών επιχειρήσεων, ταλέντων, Ελλήνων οι οποίοι έχουν φύγει στο εξωτερικό για να αποτελεί ένα εμβληματικό σημείο αναφοράς για το πως οραματιζόμαστε τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος ως μια πόλη της τεχνολογίας και της καινοτομίας.
Είχα την ευκαιρία, επίσης, να βρεθώ στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο “ΑΧΕΠΑ” το οποίο βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας, ευχαρίστησα το νοσηλευτικό προσωπικό, τους γιατρούς, το διοικητικό προσωπικό για την εξαιρετική δουλειά την οποία έχουν κάνει. Θέλω να θυμίσω ότι το σύστημα υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη ενισχυθεί με σχεδόν 1.963 για την ακρίβεια στελέχη, 78 γιατρούς, 885 νοσηλευτές, εξοπλίστηκε επίσης με 46 νέες κλίνες ΜΕΘ και μέχρι το Φθινόπωρο υπολογίζουμε να προσθέσουμε ακόμα 34 νέες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, αλλά και 35 κρεβάτια αυξημένης φροντίδας στα πλαίσια ενός σχεδίου ενίσχυσης των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, το οποίο θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω τις επόμενες εβδομάδες. Και σε λίγο θα έχω την ευκαιρία να επισκεφτώ και τον Άγιο Παντελεήμονα, το μεγαλύτερο Ίδρυμα Κοινωνικής Πρόνοιας στην Κεντρική Μακεδονία.
Κλείνω με λίγες σκέψεις για τον κλάδο της εστίασης και του τουρισμού -όπως γνωρίζετε- η εστίαση άνοιξε τις πόρτες της στους πελάτες της χθες και εκτιμούμε ότι πολύ γρήγορα θα ξαναβρεί το ρυθμό της κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό και εδώ για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Αλλά επιτρέψτε μου να κάνω μια ειδική αναφορά στο ζήτημα του τουρισμού, γνωρίζετε τις εξαγγελίες μας και τον τρόπο με τον οποίο εκτιμούμε ότι θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας αλλά και τα εποχικά ξενοδοχεία. Είχα μια συζήτηση με τον Περιφερειάρχη και μμπορώ να σας πω ότι έκανα δεκτό το αίτημά του κατ’ εξαίρεση να ξεκινήσουν οι απευθείας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη από το εξωτερικό από τις 15 Ιουνίου και όχι από την 1η Ιουλίου. Είναι μια εξαίρεση την οποία κάνουμε μόνο για την Θεσσαλονίκη για λόγους τους οποίους νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε, έχουμε τη δυνατότητα και θα χρειαστούμε και τη βοήθεια της Περιφέρειας σε συνεννόηση με την Πολιτική Προστασία και με τον ΕΟΔΥ να κάνουμε όλα τα τεστ, είτε γενικά, είτε δειγματοληπτικά τα οποία απαιτούνται. Θεωρούμε, όμως, ότι με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μια επιπλέον ώθηση στην Θεσσαλονίκη να μπορέσει να λειτουργήσει η τουριστική της αγορά και να μπορεί να δεχθεί πτήσεις, απευθείας πτήσεις, από τις 15 Ιουνίου.
Θέλω, επίσης, να τονίσω ότι αυτή είναι ημερομηνία κατά την οποία εκτιμούμε ότι θα μπορέσουμε να ανοίξουμε και τα χερσαία μας σύνορα, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς με όλους τους Βαλκάνιους γείτονες μας, κάτι το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι, το μεγαλύτερο κομμάτι, ίσως των επισκεπτών της Βόρειας Ελλάδος έρχονται οδικώς από τις χώρες της Βαλκανικής και όχι μόνο.
Κλείνω, λέγοντάς σας και πάλι πόσο σημαντικό είναι ως Κυβέρνηση αλλά και ως χώρα να ξαναβρούμε πολύ γρήγορα τους αναπτυξιακούς μας βηματισμούς μετά την περιπέτεια της πρώτης φάσης αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Θα ξαναέρθω στη Θεσσαλονίκη πριν το ορόσημο της Διεθνούς Έκθεσης, και θέλω να γνωρίζουν όλες και όλοι ότι τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε θέσει, είναι χρονοδιαγράμματα σφιχτά αλλά εφαρμόσιμα, ότι όλοι αξιολογούνται με βάση το παραγόμενο έργο και τα μετρήσιμα αποτελέσματα και ότι αυτός θεωρώ ότι είναι ο σωστός τρόπος με τον οποίο μπορούμε τελικά να παράγουμε έργο μετρήσιμο και έργο το οποίο θα είναι ορατό για όλους τους πολίτες, ειδικά, τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας, της Βόρειας Ελλάδος, της Θεσσαλονίκης.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».
Στις συναντήσεις έλαβαν μέρος, επίσης, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, αρμόδιος για την Έρευνα και την Τεχνολογία, Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας - Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το κυβερνητικό έργο δεν σταμάτησε ούτε μια ημέρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με αποτέλεσμα σημαντικά έργα τα οποία αφορούν την πόλη της Θεσσαλονίκης να παραδοθούν σύμφωνα με συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα που έχουν τηρηθεί ευλαβικά, πιστά στις δεσμεύσεις.
Ο Πρωθυπουργός κατά τη συνάντησή του με τους εκπροσώπους φορέων εστίασε σε τέσσερις βασικούς άξονες: στα ζητήματα των υποδομών και των μεταφορών της πόλης και της περιφέρειας, στην ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως πόλου καινοτομίας και πράσινης ανάπτυξης, στην ενίσχυση των δομών Υγείας και στη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς, της εστίασης και του τουρισμού.
«Σε πλήρη λειτουργία το μετρό Θεσσαλονίκης το 2023»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία τον Απρίλιο του 2023, προσθέτοντας πως στον σταθμό της Βενιζέλου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την απομάκρυνση και την μελλοντική επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων πάντα σε πλήρη συμμόρφωση με την απόφαση που έλαβε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Τόνισε δε ότι με την ολοκλήρωσή του και σύμφωνα, πάντα, με τον σχεδιασμό, ο σταθμός θα είναι από τους ομορφότερους διεθνώς καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με έναν υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο.
«Πνεύμονας πρασίνου στην καρδιά της Δυτικής Θεσσαλονίκης»
Ο Πρωθυπουργός αναφέρθηκε επίσης στο εμβληματικό, Μητροπολιτικό Πάρκο το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά». Υπογράμμισε ότι έχουν βρεθεί υποψήφιοι ανάδοχοι για το πρώτο κομμάτι του έργου σημειώνοντας πως έχουν δοθεί οι απαραίτητες κατευθύνσεις για να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες μελέτες που αφορούν τα πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα κτίρια τα οποία βρίσκονται εντός του στρατοπέδου, ώστε το έργο αυτό -σε πλήρη ανάπτυξη- να προσφέρει στους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης έναν ποιοτικό «πνεύμονα πρασίνου».
«Πόλη τεχνολογίας και καινοτομίας η Θεσσαλονίκη του μέλλοντος»
Ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης, μια παράδοση πολλών δεκαετιών για την πόλη, θα διεξαχθεί κανονικά, πάντα προσαρμοζόμενη στα ειδικά πρωτόκολλα που υποδεικνύουν οι ειδικοί επιστήμονες. Πρόθεσή του είναι, όπως ανέφερε, να εγκαινιάσει ο ίδιος την έκθεση σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο τη μεγάλη σημασία που αποδίδει στην πόλη αλλά κηρύσσοντας και επίσημα την έναρξη του πολιτικού κύκλου του Φθινοπώρου όπως γίνεται πάντα στη χώρα μας. Ο Πρωθυπουργός συζήτησε, επίσης, με τους επικεφαλής του Τhess INTEC και της Αλεξάνδρειας ζώνης καινοτομίας για τη δημιουργία και ανάπτυξη επιχειρηματικού πάρκου που θα αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο προσέλκυσης σημαντικών επιχειρήσεων, ταλέντων και Ελλήνων οι οποίοι έχουν φύγει στο εξωτερικό. Θα αποτελεί «ένα εμβληματικό σημείο αναφοράς για το πως οραματιζόμαστε τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος ως μια πόλη της τεχνολογίας και της καινοτομίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Ενισχυμένο το Σύστημα Υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας»
Ο Πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι το Σύστημα Υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας βγήκε πιο δυνατό μέσα από την πανδημία κάτι που αποδεικνύεται από τα αριθμητικά δεδομένα ενώ πρόσθεσε ότι στο πλαίσιο σχεδίου ενίσχυσης των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, που θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες και θα υλοποιηθεί ως το Φθινόπωρο, η Κεντρική Μακεδονία θα ενισχυθεί περαιτέρω.
Σε δήλωσή του ο Πρωθυπουργός ανέφερε αναλυτικά:
«Ευχαριστώ πολύ κύριε Υπουργέ, κύριε Περιφερειάρχα, αγαπητή Μαρία (Αντωνίου), κυρίες και κύριοι,
Χαίρομαι πάρα πολύ που βρίσκομαι ακόμη μια φορά στην Θεσσαλονίκη, στην πρώτη επίσημη επίσκεψή μου εκτός Αθηνών των περιοριστικών μέτρων και προφανώς δεν επέλεξα τυχαία τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία για την πρώτη μου επίσκεψη. Διότι γνωρίζετε -το έχω πει πολλές φορές- ότι η Βόρειος Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή του αναπτυξιακού μας σχεδιασμού. Ήταν μια ευκαιρία σήμερα να κάνουμε μια συνολική επισκόπηση του στρατηγικού μας σχεδίου για τη Θεσσαλονίκη, για τη Μακεδονία. Να συναντηθώ, να συνομιλήσω με τον Περιφερειάρχη, με τον Δήμαρχο, με τον Υπουργό, με πολλούς φορείς της πόλης. Έτσι ώστε να σιγουρευτώ ότι τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε καθορίσει τηρούνται στο ακέραιο.
Η σημερινή ημέρα έχει και έναν ιδιαίτερο συμβολισμό: 26η Μαΐου του 2019, ήταν η ημέρα στην οποία διεξήχθησαν οι Ευρωεκλογές. Η μεγάλη πολιτική επικράτηση της Νέας Δημοκρατίας, η οποία άνοιξε τον δρόμο για την εκλογική νίκη της 7ης Ιουλίου. Αν θυμάμαι καλά, αγαπητέ Απόστολε και η μέρα στην οποία και εσύ εξελέγης Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας από τον πρώτο γύρο μ’ ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσοστό.
Θέλω να σας πω, ότι παρότι η Κυβέρνηση τους τελευταίους μήνες εκ των πραγμάτων εστιάστηκε στην αντιμετώπιση του κορωνοϊού, το κυβερνητικό έργο δεν σταμάτησε ούτε μια μέρα, με αποτέλεσμα να είμαι σήμερα στην ευχάριστη θέση να διαπιστώσω -όπως σας είπα και πριν- ότι τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε θέσει για τα σημαντικά έργα τα οποία αφορούν στην πόλη μας τηρούνται και τα έργα αυτά θα παραδοθούν όπως έχουμε δεσμευτεί.
Μιλήσαμε σήμερα με τους αρμόδιους φορείς για τέσσερις θεματικές ενότητες: Για τα ζητήματα των υποδομών και των μεταφορών της πόλης και της περιφέρειας. Για ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ως πόλου καινοτομίας αλλά και “πράσινης ανάπτυξης”. Μιλήσαμε για την ενίσχυση των δομών υγείας και πρόνοιας. Αλλά και για τη σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς, της εστίασης, αλλά και της αγοράς του τουρισμού.
Τώρα, όσον αφορά το ζήτημα του μετρό της Θεσσαλονίκης, είχε την ευκαιρία και ο αρμόδιος Υπουργός, ο κ. Καραμανλής -ο οποίος βρέθηκε χθες στην πόλη- να κάνει σχετικές ανακοινώσεις. Ισχύει η δέσμευσή μας ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει πλήρως το 2023, τον Απρίλιο συγκεκριμένα. Γνωρίζετε ότι στον σταθμό της Βενιζέλου έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες για την απομάκρυνση και τη μελλοντική επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Πάντα σε απόλυτη συμμόρφωση με την απόφαση την οποία πήρε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο. Και, νομίζω, ότι αξίζει τον κόπο οι πολίτες της Θεσσαλονίκης -που καταλαβαίνω ότι έχουν μια απολύτως δικαιολογημένη καχυποψία για το έργο αυτό, καθώς έχουν ακούσει πολλά τα τελευταία χρόνια- αξίζει τον κόπο να δουν τις μακέτες οι οποίες παρουσιάστηκαν από τον Υπουργό, χθες, για να αντιληφθούν ότι μπορούμε να έχουμε και μετρό και επισκέψημα αρχαία μνημεία. Αυτά τα οποία είδα από το Σταθμό της Βενιζέλου είναι πραγματικά πολύ εντυπωσιακά και θεωρώ ότι ο Σταθμός της Βενιζέλου, όταν ολοκληρωθεί, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, θα είναι από τους πιο ωραίους, αν όχι ο πιο ωραίος σταθμός μετρό στον κόσμο, καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με ένα ουσιαστικά υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο.
Συζητήσαμε αναλυτικά για τα ζητήματα που αφορούν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Δεν χρειάζεται να σας περιγράψω την άκρως προβληματική κατάσταση την οποία παραλάβαμε τον Ιούλιο του 2019, με λίγο παραπάνω από 200 λεωφορεία να λειτουργούν. Οι Θεσσαλονικείς το γνωρίζουν αυτό πάρα πολύ καλά. Κινηθήκαμε πολύ γρήγορα. 125 καινούργια λεωφορεία των ΚΤΕΛ ήδη εξυπηρετούν, κυρίως, περιφερειακά δρομολόγια. Είχα την ευκαιρία σήμερα να δω τα λεωφορεία αυτά, να συνομιλήσω με τους εργαζόμενους στα ΚΤΕΛ και καταλαβαίνω ότι στο κομμάτι αυτό υπάρχει ήδη ικανοποίηση για το γεγονός ότι υλοποιούμε το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών. Προφανώς, έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε και το γεγονός ότι υλοποιούμε το σχέδιο δράσης για τη βελτίωση των Αστικών Συγκοινωνιών. Προφανώς έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε, περιμένουμε τα 50 καινούργια λεωφορεία τα οποία θα αποκτήσει ο Δήμος της Θεσσαλονίκης. Και βέβαια ο ΟΑΣΘ θα προμηθευτεί και με leasing τριετίας 180 καινούργια, μισθωμένα, οχήματα τα οποία εκτιμούμε ότι θα μπορούν να ενταχθούν στο μεταφορικό έργο της πόλης το Φθινόπωρο ξεκινώντας από τον Σεπτέμβριο.
Θέλω να τονίσω, ότι ειδικά η σύμβαση την οποία κάναμε με τα ΚΤΕΛ είναι μια σύμβαση η οποία δημιούργησε, σχεδόν, 400 καινούργιες θέσεις εργασίας και νομίζω, κατά την άποψή μου, αποτελεί και ένα πρότυπο για το πώς δημόσιος και ιδιωτικός τομέας μπορούν να συνεργάζονται αρμονικά προς όφελος των πολιτών.
Συζητήσαμε και με την Διοίκηση της Εγνατίας Οδού. Και χαίρομαι πολύ που ένα έργο το οποίο είχαμε εξαγγείλει από τον περασμένο Σεπτέμβριο, αναφέρομαι συγκεκριμένα στη σύνδεση της Εγνατίας με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απέκτησε πριν από λίγες μέρες προσωρινό ανάδοχο, ένα έργο “φάντασμα”, μια εκκρεμότητα δεκαετίας. Ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνάει τα 70 εκατομμύρια και επιτέλους το έργο αυτό μπαίνει σε μια τάξη, όπως μπαίνει και σε τάξη γιατί δημοπρατήθηκαν δυο σημαντικά συμπληρωματικά έργα της Εγνατίας, το τμήμα Θέρμη-Γαλάτιστα και βέβαια το περιβόητο τμήμα στα Μουδανιά, το οποίο τόσο πολύ ταλαιπωρεί τα «ορφανό χιλιόμετρο», τα 900 μέτρα που τόσο πολύ ταλαιπωρεί τους επισκέπτες στο πρώτο πόδι της Χαλκιδικής.
Θέλω να σταθώ ιδιαίτερα και στο έργο της αναβάθμισης της Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου -το λεγόμενο Fly Over- ένα έργο το οποίο, θεωρώ, ότι θα ανακουφίσει σημαντικότατα την πόλη, όταν ολοκληρωθεί, θα περάσει από Διυπουργική Επιτροπή εντός του επόμενου μήνα.
Έχω την ευκαιρία να συζητήσουμε και με τον Περιφερειάρχη αλλά και με τον Δήμαρχο το σημαντικό, εμβληματικό, Μητροπολιτικό Πάρκο το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά». Έχουμε ήδη τους πρώτους μειοδέτες, υποψήφιους ανάδοχους, για το πρώτο κομμάτι του έργου αυτού και έχω δώσει και σαφείς εντολές να βρεθούν οι πόροι για να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες μελέτες που αφορούν τα πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα κτίρια τα οποία βρίσκονται εντός του στρατοπέδου, ώστε το έργο αυτό -σε πλήρη ανάπτυξη- να προσφέρει στους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης έναν ποιοτικό “πνεύμονα πρασίνου”, αλλά ταυτόχρονα να μπορούμε και μέσα σε αυτό το χώρο να αναπτύξουμε άλλες δράσεις πολιτισμού, αθλητισμού και ενδεχομένως, γιατί όχι, και σε συνεννόηση με τον ιδιωτικό τομέα να εξασφαλίσουμε ότι το έργο αυτό θα είναι και μακροπρόθεσμα βιώσιμο έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε και τη συντήρηση αυτού του πολύ όμορφου χώρου πρασίνου που θα δημιουργηθεί στο κέντρο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
Σχετικά τώρα με την ανάπλαση της Δ.Ε.Θ. -όπως είχα δεσμευτεί- είχα μια συνομιλία με τον κύριο Τζήκα, προχωράμε στην ολοκλήρωση του ειδικού χωρικού σχεδίου, στα χρονοδιαγράμματα με τα οποία είχαμε δεσμευτεί, εκτιμώ ότι εντός των επόμενων μηνών, των επόμενων δύο μηνών, θα ξεκινήσει και η διαδικασία για τον Διεθνή Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό που είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα για την ολοκλήρωση αυτού του πολύ μεγάλου πρότζεκτ.
Και βέβαια, όπως έχουμε συμφωνήσει θα διεξαχθεί η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, ολίγον τροποποιημένη, και πάντα προσαρμοζόμενη στα ειδικά πρωτόκολλα που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί επιστήμονες. Αλλά θα έχουμε μια Έκθεση Θεσσαλονίκης, διαφορετική, μικρότερη εστιασμένη πιο πολύ στο κομμάτι στο κομμάτι του b2b, επιχειρήσεις προς επιχειρήσεις, αλλά η πρόθεσή μου είναι να βρεθώ στην Θεσσαλονίκη και να εγκαινιάσω την Διεθνή Έκθεση, το πρώτο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου, σηματοδοτώντας με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο τη μεγάλη σημασία που αποδίδω στην πόλη κρατώντας μια παράδοση η οποία πηγαίνει πίσω πολλές δεκαετίες, αλλά κηρύσσοντας και επίσημα την έναρξη του πολιτικού κύκλου του Φθινοπώρου όπως γίνεται πάντα στην χώρα μας.
Είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε και με τους επικεφαλής του Τhess INTEC και της Αλεξάνδρειας ζώνης καινοτομίας, τα γρήγορα βήματα τα οποία έχουν γίνει προκειμένου να μεταβιβαστεί το οικόπεδο 760 στρεμμάτων το οποίο βρίσκεται δίπλα στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”, καταρχάς από το Υπερταμείο στο Υπουργείο Οικονομικών και αμέσως μετά με ειδική νομοθετική διάταξη -που θα έρθει στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες- την Αλεξάνδρεια ζώνη καινοτομίας. Προχωρά η σύσταση της Εταιρείας Ανάπτυξης Επιχειρηματικού Πάρκου, με χαρά διαπιστώνω ότι υπάρχει, ήδη, μεγάλο ενδιαφέρον για τη δημιουργία αυτού του Επιχειρηματικού Πάρκου και ελπίζουμε ότι θα μπορέσει να αποτελέσει έναν σημαντικό πόλο προσέλκυσης σημαντικών επιχειρήσεων, ταλέντων, Ελλήνων οι οποίοι έχουν φύγει στο εξωτερικό για να αποτελεί ένα εμβληματικό σημείο αναφοράς για το πως οραματιζόμαστε τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος ως μια πόλη της τεχνολογίας και της καινοτομίας.
Είχα την ευκαιρία, επίσης, να βρεθώ στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο “ΑΧΕΠΑ” το οποίο βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της πανδημίας, ευχαρίστησα το νοσηλευτικό προσωπικό, τους γιατρούς, το διοικητικό προσωπικό για την εξαιρετική δουλειά την οποία έχουν κάνει. Θέλω να θυμίσω ότι το σύστημα υγείας της Κεντρικής Μακεδονίας έχει ήδη ενισχυθεί με σχεδόν 1.963 για την ακρίβεια στελέχη, 78 γιατρούς, 885 νοσηλευτές, εξοπλίστηκε επίσης με 46 νέες κλίνες ΜΕΘ και μέχρι το Φθινόπωρο υπολογίζουμε να προσθέσουμε ακόμα 34 νέες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, αλλά και 35 κρεβάτια αυξημένης φροντίδας στα πλαίσια ενός σχεδίου ενίσχυσης των Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, το οποίο θα είμαι σε θέση να ανακοινώσω τις επόμενες εβδομάδες. Και σε λίγο θα έχω την ευκαιρία να επισκεφτώ και τον Άγιο Παντελεήμονα, το μεγαλύτερο Ίδρυμα Κοινωνικής Πρόνοιας στην Κεντρική Μακεδονία.
Κλείνω με λίγες σκέψεις για τον κλάδο της εστίασης και του τουρισμού -όπως γνωρίζετε- η εστίαση άνοιξε τις πόρτες της στους πελάτες της χθες και εκτιμούμε ότι πολύ γρήγορα θα ξαναβρεί το ρυθμό της κάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό και εδώ για την πόλη της Θεσσαλονίκης. Αλλά επιτρέψτε μου να κάνω μια ειδική αναφορά στο ζήτημα του τουρισμού, γνωρίζετε τις εξαγγελίες μας και τον τρόπο με τον οποίο εκτιμούμε ότι θα ανοίξουν τα ξενοδοχεία δωδεκάμηνης λειτουργίας αλλά και τα εποχικά ξενοδοχεία. Είχα μια συζήτηση με τον Περιφερειάρχη και μμπορώ να σας πω ότι έκανα δεκτό το αίτημά του κατ’ εξαίρεση να ξεκινήσουν οι απευθείας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη από το εξωτερικό από τις 15 Ιουνίου και όχι από την 1η Ιουλίου. Είναι μια εξαίρεση την οποία κάνουμε μόνο για την Θεσσαλονίκη για λόγους τους οποίους νομίζω ότι αντιλαμβάνεστε, έχουμε τη δυνατότητα και θα χρειαστούμε και τη βοήθεια της Περιφέρειας σε συνεννόηση με την Πολιτική Προστασία και με τον ΕΟΔΥ να κάνουμε όλα τα τεστ, είτε γενικά, είτε δειγματοληπτικά τα οποία απαιτούνται. Θεωρούμε, όμως, ότι με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μια επιπλέον ώθηση στην Θεσσαλονίκη να μπορέσει να λειτουργήσει η τουριστική της αγορά και να μπορεί να δεχθεί πτήσεις, απευθείας πτήσεις, από τις 15 Ιουνίου.
Θέλω, επίσης, να τονίσω ότι αυτή είναι ημερομηνία κατά την οποία εκτιμούμε ότι θα μπορέσουμε να ανοίξουμε και τα χερσαία μας σύνορα, χωρίς ιδιαίτερους περιορισμούς με όλους τους Βαλκάνιους γείτονες μας, κάτι το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι, το μεγαλύτερο κομμάτι, ίσως των επισκεπτών της Βόρειας Ελλάδος έρχονται οδικώς από τις χώρες της Βαλκανικής και όχι μόνο.
Κλείνω, λέγοντάς σας και πάλι πόσο σημαντικό είναι ως Κυβέρνηση αλλά και ως χώρα να ξαναβρούμε πολύ γρήγορα τους αναπτυξιακούς μας βηματισμούς μετά την περιπέτεια της πρώτης φάσης αντιμετώπισης του κορωνοϊού.
Θα ξαναέρθω στη Θεσσαλονίκη πριν το ορόσημο της Διεθνούς Έκθεσης, και θέλω να γνωρίζουν όλες και όλοι ότι τα χρονοδιαγράμματα τα οποία έχουμε θέσει, είναι χρονοδιαγράμματα σφιχτά αλλά εφαρμόσιμα, ότι όλοι αξιολογούνται με βάση το παραγόμενο έργο και τα μετρήσιμα αποτελέσματα και ότι αυτός θεωρώ ότι είναι ο σωστός τρόπος με τον οποίο μπορούμε τελικά να παράγουμε έργο μετρήσιμο και έργο το οποίο θα είναι ορατό για όλους τους πολίτες, ειδικά, τους πολίτες της Κεντρικής Μακεδονίας, της Βόρειας Ελλάδος, της Θεσσαλονίκης.
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».
Στις συναντήσεις έλαβαν μέρος, επίσης, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, αρμόδιος για την Έρευνα και την Τεχνολογία, Χρίστος Δήμας, ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας - Θράκης, Θεόδωρος Καράογλου, ο Υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Μεταφορών, Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Νίκος Σταθόπουλος, ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης και η επικεφαλής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Μαρία Αντωνίου.