Χατζηδάκης: Σισύφειο έργο που πρέπει να τελειώσει η Κορώνεια - Τα κίνητρα για ηλεκτροκίνηση θα είναι μόνο η αρχή
«Για την Κορώνεια, το ΥΠΕΝ ήταν υπόλογο στην ΕΕ, αλλά εδώ ο καθένας έκανε τα δικά του! Δεν θα κατηγορήσω κανέναν, γιατί υπήρχαν και καλές προθέσεις, αλλά όταν έχεις καμιά 30αριά φορείς συναρμόδιους για ένα θέμα, ο καθένας έχει το δρόμο του, τις επιφυλάξεις του, πρέπει να γίνονται συνεννοήσεις επι συνεννοήσων… Αυτό δεν είναι management και δεν οδηγεί πουθενά».
Τα παραπάνω τόνισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στο Radio North 98 και στην εκπομπή «Βόρειος Αντίκτυπος» με τον Βαγγέλη Μωυσή, περί της απόφασης του ΥΠΕΝ να αναλάβει αποκλειστική αρμοδιότητα για τη σωτηρία της λίμνης.
«Μου λένε πολλοί, “τι θες και το παίρνεις πάνω σου, θα κατηγορούν τώρα εσένα”, αλλά σημασία έχει να λυθεί επιτέλους ένα θέμα που σέρνεται από το 1995, και είναι ντροπή πια», πρόσθεσε. «Μπορεί να σωθεί η λίμνη… Είναι ένα σισύφειο έργο, που κάποτε πρέπει να τελειώσει. Να κλείσουν τα θέματα της ενωτικής τάφρου, των έργων ορεινής υδρονομίας και των βιολογικών καθαρισμών. Με αποφασιστικότητα, σύστημα, αυτοδέσμευση σε σαφή χρονοδιαγράμματα».
Στην κριτική του ΣΥΡΙΖΑ περί «συγκεντρωτισμού», ο κ. Χατζηδάκης απαντά: «Αν κάναμε το ανάποδα, θα μας κατηγορούσε ότι δεν μαζεύουμε τις αρμοδιότητες. Την προσπερνάω χαμογελώντας την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ. Οι άνθρωποι κάθε μέρα μ` αυτά που λένε, ιδιαίτερα τους τελευταίους μήνες με την δημοσκοπική τους καταβαράθρωση, εκτίθενται ολοένα και περισσότερο. Στην Κοζάνη είναι υπέρ των λιγνιτών, με κάποιο τρόπο - με κάποιο δεν είναι, δεν βγάζεις άκρη- τώρα είναι και κατά των ανεμογεννητριών, και δηλώνουν “πράσινο” κόμμα.»
Όσον αφορά την απολιγνιτοποίηση, τη στροφή στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και τις επικείμενες ανακοινώσεις -από κοινού με τον πρωθυπουργό- για θέσπιση κινήτρων υπέρ της ηλεκτροκίνησης, ο yπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έκανε λόγο για «μια πολυμέτωπη πολιτική με την απολιγνιτοποίηση που είναι και προσωπικό στοίχημα, την απόσυρση πλαστικών μιας χρήσης, την υποθαλάσσια ζεύξη των νησιών, την ενίσχυση των ΑΠΕ, το εθνικό σχέδιο αναδασώσεων», ενώ όπως είπε θα ανακοινωθούν:
· Οικολογικό μπόνους για όσους αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μεγαλύτερο για όσους αγοράζουν σκούτερς και ακόμα πιο μεγάλο για όσους αγοράζουν ποδήλατο.
· Γρήγορη εγκατάσταση φορτιστών σε κέντρα πόλεων, λιμάνια, αεροδρόμια κλπ
· Πλέγμα κινήτρων για όσους θέλουν να κατασκευάζουν στην Ελλάδα φορτιστές και μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη Δυτ.Μακεδονία, ως προσθήκη στο πρόγραμμα στήριξης της περιοχής στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης.
· Τα κίνητρα αυτά αποφασίστηκαν χωρίς να υπολογίζονται τα 32 δισ. ευρώ υποστήριξης από την ΕΕ και συνεπώς θα πρέπει να αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση τα επόμενα χρόνια.
Τέλος, επί της διαπραγμάτευσης με την «Ελληνικός Χρυσός» για τη μεταλλευτική δραστηριότητα στη Χαλκιδική, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε: «Συνεχίζεται, γιατί δεν είμαστε διατεθειμένοι να υπογράψουμε κάθε σύμβαση. Είμαστε υπέρ της επένδυσης, γιατί κάθε τέτοια επένδυση δημιουργεί θέσεις εργασίας και συντελεί στην ανάπτυξη, αλλά εξηγήσαμε στην άλλη πλευρά ότι θέλουμε μια συμφωνία που να διασφαλίζει πρόσθετες θέσεις εργασίας, καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αντισταθμιστικά οφέλη για την περιοχή και περισσότερα έσοδα του Δημοσίου».