«Το Εξοικονομώ –Αυτονομώ αφορά μόνο σπίτια» δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκοπομή (Να' χαμε να λέγαμε) με τον δημοσιογράφο Κώστα Παπαχλιμίντζο, η Αλεξάνδρα Σδούκου, γενική γραμματέας υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Η κ. Σδούκου σημείωσε ότι «στόχος είναι να αναβαθμίζονται κάθε χρόνο 60 χιλιάδες κατοικίες».

Είπε ακόμα πως το πρόγραμμα «ανέρχεται σε 850 εκατομμύρια ευρώ και η πλατφόρμα θα βγει στον αέρα τον Νοέμβριο» ενώ ανέφερε πως «η επιχορήγηση μπορεί να φτάσει ακόμα και το 85%».



Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη της Αλεξάνδρας Σδούκου στα Παραπολιτικά 90,1:

Αναφορικά με το νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ –Αυτονομώ», η κ. Σδούκου σημείωσε: «Το πρόγραμμα αυτό αφορά μόνο κατοικίες. Το Εξοικονομώ –Αυτονομώ είναι η συνέχεια του εξοικονομώ κατ’ οίκον. Ο στόχος που έχουμε θέσει είναι να έχουμε 60 χιλιαδες κατοικίες κάθε χρόνο αναβαθμισμένες. Την τελευταία δεκαετία αναβαθμίστηκαν 130 χιλιάδες κατοικίες συνολικά άρα ο πήχης ανεβαίνει ψηλά. Έχουμε 850 εκ., προσπαθούμε να είμαστε έτοιμοι να βγει η πλατφόρμα στον αέρα τον Νοέμβριο».

«Η διαφορά του σε σχέση με το προηγούμενο Εξοικονομώ είναι ότι είναι περισσότερο μοντέρνο, πιο αναβαθμισμένο και πιο ελκυστικό με την έννοια ότι στοχεύει πέρα από την εξοικονόμηση ενέργειας θέλουμε να πετύχει μια ενεργειακή αυτονομία το νοικοκυριό μέσα από την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Εάν σε αυτό προσθέσουμε και την εγκατάσταση «έξυπνων» συστημάτων διαχείρισης ενέργειας με κάποιες παρεμβάσεις το συνολικό αποτέλεσμα που θα επέλθει σε επίπεδο ενεργειακής αναβάθμισης του σπιτιού θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Άρα οι παρεμβάσεις αφορούν την αντικατάσταση των κουφωμάτων, την μόνωση, τη θερμοκάλυψη, τα συστήματα ψύξης θέρμανσης, τα συστήματα ζεστού νερού χρήσης με ηλιακό και από εκεί και πέρα υπάρχουν οι πρόσθετες νέες παρεμβάσεις ενεργειακής αυτονομίας δηλαδή φωτοβολταϊκά για να μπορείς να καλύψεις τη ζήτηση που έχεις στο σπίτι. Καλύπτονται υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και κάποια ψηφιακά συστήματα και τεχνολογίες όπως έξυπνος φωτισμός, έξυπνη διαχείριση του συστήματος θέρμανσης –ψύξης δηλαδή θερμοστάτες ή έξυπνοι αισθητήρες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Εστιάζουμε ιδιαίτερα στο θέμα των πολυκατοικιών δίνοντας τη δυνατότητα και να κατέβει στο πρόγραμμα η πολυκατοικία συνολικά αλλά και σε περίπτωση που τα πρόσωπα στις πολυκατοικίες θα ακολουθήσει το καθένα μόνο του τη δική του αίτηση δίνουμε τη δυνατότητα στις πολυκατοικία να πετύχει μια μείωση του κόστους της επιλέγοντας τη δυνατότητα να προβεί σε ενεργειακή εξοικονόμηση μόνο για τις κοινόχρηστες παρεμβάσεις. Στις πολυκατοικίες σκεφτήκαμε να δώσουμε ένα κίνητρο πιο ελκυστικό σε σχέση με τα εισοδηματικά όρια, εκεί υπάρχει μια flat επιδότηση 60% για αυτούς που θέλουν να κατέβουν τα διαμερίσματα δηλαδή μαζί με τις κοινόχρηστες παρεμβάσεις. Αυτό το ποσοστό προσαυξάνεται με δύο πρόσθετα κίνητρα, το ένα είναι ένα πρόσθετο μπόνους λόγω της πανδημίας, το covid premium, είναι μόνο για το 2020-2021 δίνουμε ένα έχτρα 10% και από εκεί και πέρα υπάρχει το ενεργειακό premium που αφορά στα κτήρια και διαμερίσματα που ανήκουν στην κατηγορία Ζ και Η δηλαδή τις δύο τελευταίες κατηγορίες που θεωρούνται ότι τα σπίτια είναι ενεργοβόρα, με την προϋπόθεση αυτά να μπορέσουν να μπορέσουν να αλλάξουν ενεργειακή κλάση και να πάνε στην κατηγορία Β. Για αυτούς που θα πετύχουν αυτή την ενεργειακή διαφορά θα δίνεται ένα έχτρα 10%», σημείωσε επιπρόσθετα.

«Δίνουμε 50 χιλιάδες ως ανώτατος επιλέξιμος προϋπολογισμός ανά επιλέξιμη κατοικία. Αυτή τη φορά δίνουμε τη δυνατότητα σε κάποιον να μπορεί να κάνει και παραπάνω από μια αίτηση αν έχει περισσότερες κατοικίες στο όνομα του με ταβάνι τις 100 χιλιάδες. Αν δει κανείς τα εισοδηματικά όρια που έχουν τεθεί που είναι πέντε κατηγορίες, για παράδειγμα στην κατηγορία που έχεις οικογενειακό εισόδημα έως 20 χιλιάδες εκεί το βασικό ποσοστό επιχορήγησης που είναι 65% αν σε αυτό προστεθεί το premium λόγω της πανδημίας 10% και το ενεργειακό premium άλλα 10% αμέσως το μέγιστο ποσοστό της επιχορήγησης είναι 85%», διευκρίνισε η ίδια.

Για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, ανέφερε: «Υπάρχει μια ευρεία γκάμα για όλα τα πορτοφόλια βεβαίως συμφωνώ πως το ηλεκτρικό όχημα σήμερα εξακολουθεί να παραμένει ακριβό αλλά μέσα από το οικολογικό μπόνους που δίνουμε και τα υπόλοιπα κίνητρα προσπαθούμε να μειώσουμε αυτή την ψαλίδα τουλάχιστον κατά 30%. Η πλατφόρμα ανοίγει στις 24 Αυγούστου. Τα αυτοκίνητα επιδοτούνται με ένα ταβάνι 6 χιλιάδων και το ποσοστό είναι 20% στα οχήματα που κοστίζουν έως 30 χιλιάδες ευρώ».