Καραμανλής: Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για το flyover της περιφερειακής οδού
Στα έργα υποδομών και μεταφορών που έχουν ξεκινήσει και υλοποιούνται και άλλα που δρομολογούνται, με στόχο να βελτιώσουν θεαματικά την καθημερινότητα και να συμβάλουν στην ανάπτυξη της πόλης και ευρύτερα της Β. Ελλάδας αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, εκπροσωπώντας -μαζί με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη - τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, σε τοποθέτησή του, με θέμα τις προοπτικές ανάπτυξης της Βορείου Ελλάδος, στο Helexpo Thessaloniki Forum.
Ο υπουργός έδωσε τα χρονοδιαγράμματα των περισσότερων έργων, που εξελίσσονται στο μετρό, στο λιμάνι, στις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, ενώ επεσήμανε με έμφαση ότι ξεκίνησε ήδη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έθεσε δύο ξεκάθαρους στόχους. Πρώτον, ανάπτυξη, ώστε να τεθεί η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της ΝΑ Ευρώπης και δεύτερον, καλύτερη καθημερινότητα, ώστε να γίνει πιο ανθρώπινη η καθημερινή ζωή στην πόλη.
«Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Αναλάβαμε τη δέσμευση να το υλοποιήσουμε. Και εργαζόμαστε μεθοδικά για αυτό» είπε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε αναλυτικά στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα που υλοποιούνται, ξεκινώντας από τις αστικές συγκοινωνίες, τονίζοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν αναζήτησε «δικαιολογίες» για την κατάσταση που παρέλαβε το καλοκαίρι του 2019, μετά την «κρατικοποίηση των συγκοινωνιών» από την «λεγόμενη, πρώτη φορά Αριστερά» και «ούτε επιχείρησε να ξεγελάσει τους πολίτες με ψεύτικες υποσχέσεις και επικοινωνιακά τεχνάσματα» και, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Σε λιγότερο από 6 μήνες, από όταν αναλάβαμε, προστέθηκαν κατόπιν συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, άλλα 130 λεωφορεία για την εξυπηρέτηση της υπεραστικής ζώνης». Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σταδιακά έρχονται και άλλα λεωφορεία από το δήμο, μέχρι τα πενήντα που προβλέπει η συμφωνία και συνεχάρη το δήμο Θεσσαλονίκης. Πρόσθεσε, ότι έχει ολοκληρωθεί επίσης η δημοπράτηση της μίσθωσης 180 λεωφορείων με leasing (ήδη έχουν παραληφθεί τα 14), λέγοντας ότι συνολικά θα υπάρχουν στην πόλη 550 οχήματα ως το τέλος του έτους και με στόχο ο αριθμός να φτάσει μέσα τους επόμενους μήνες στα 600 λεωφορεία , «αριθμός - ρεκόρ» για την πόλη.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του μετρό της Θεσσαλονίκης. «Ισχύει στο ακέραιο η δέσμευσή μας ότι θα λειτουργήσει την άνοιξη του 2023. Δώσαμε λύση έτσι ώστε να έχουμε και μετρό και αρχαία. Να υπενθυμίσω τη σύμφωνη απόφαση του ΚΑΣ» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε : «Ο σταθμός της Βενιζέλου, όταν ολοκληρωθεί θα αποτελεί έναν από τους πιο ωραίους σταθμούς μετρό στον κόσμο, καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με ένα ουσιαστικά υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε, επίσης, την αναμόρφωση των μετακινήσεων και της καθημερινότητας στην πόλη, με το σχέδιο ανάπλασης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover.
«Θα έχουμε ανάδοχο ως το τέλος του 2021» είπε ο κ. Καραμανλής. Πρόσθεσε ότι είναι ένα έργο το οποίο, όπως είπε βάζει οριστικά τέλος στη συμφόρηση της Περιφερειακής Οδού, διασφαλίζει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις, σέβεται το περιβάλλον, προσφέρει πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη αλλά και από και προς γειτονικές πόλεις και κρίσιμους προορισμούς.
« Σήμερα ξεκίνησε η διαδικασία του διαγωνισμού» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε :
«Χωρίς μεγάλα λόγια, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η πόλη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους. Με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Αυτό είναι το σχέδιό μας, για να διασφαλίσουμε πρώτα απ' όλα καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη».
Ο υπουργός ανέφερε, ότι υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα με καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη της πόλης και στην ανάδειξη του ρόλου της στην περιοχή.
Ενδεικτικά, ανέφερε το έργο της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με βασικούς οδικούς άξονες, το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, με προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ, αλλά και το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, που θα αναδείξει το λιμάνι σε νέο μεταφορικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
«Το έργο αυτό θα έχει ανάδοχο μέχρι το τέλος του χρόνου» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Οι σχετικές διαδικασίες προχωράνε με ικανοποιητικούς ρυθμούς και θα έχουμε ανάδοχο έως τα τέλη Δεκεμβρίου».
Επεσήμανε, ότι ήδη προβλέπεται και η σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηρόδρομο, έργο προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο θα ξεκινήσει εντός του 2021.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών.
«Σήμερα παραδόθηκε ο δεύτερος αεροδιάδρομος της Θεσσαλονίκης» είπε ο κ. Καραμανλής και σχολίασε ως «επιτυχημένη» την επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρά να προωθήσει, τότε, την ιδιωτικοποίηση για δεκατέσσερα αεροδρόμια. Τα εν εξελίξει έργα αναβάθμισης και επέκτασης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το τέλος του 2020.
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε ένα «εμβληματικό», όπως το χαρακτήρισε, έργο για την πόλη, το Μητροπολιτικό Πάρκο, το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά». Ταυτόχρονα, ευχαρίστησε για τη συμβολή του τον παριστάμενο υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη για τη γρήγορη έγκριση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, που αποτελούσε απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσει το έργο.
Ευχαρίστησε, ακόμη, τον περιφερειάρχη, Α. Τζιτζικώστα για την απόφασή του και την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου για την πρωτοβουλία της, σχετικά με το διπλασιασμό του ποσού με το οποίο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα χρηματοδοτήσει την πρώτη φάση όλων των παρεμβάσεων, έχοντας διασφαλίσει πόρους ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ. «Και θεωρούμε πως έως τα τέλη του έτους θα εκδοθεί και το προεδρικό διάταγμα» είπε ο υπουργός.
Για την ανάπλαση της Δ.Ε.Θ , που επίσης αναμένεται προεδρικό διάταγμα και η έναρξη του σχετικού διαγωνισμού στην αρχή του επόμενου χρόνου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε, ότι όπως είχε δεσμευθεί ο πρωθυπουργός, βρίσκεται «ένα ακόμη βήμα πιο κοντά».
«Σε χρόνο ρεκόρ εγκρίθηκαν από το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο και το πολεοδομικό σχέδιο εφαρμογής, βάζοντας στην τελική ευθεία την εκπλήρωση της δέσμευσης μας» είπε ο κ. Καραμανλής. Το έργο ανάπλασης αναμένεται να δώσει σε χρήση επιπλέον 70 στρέμματα χώρου πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
«Ελπίζω ότι σας έδωσα μια σαφή εικόνα της κατάστασης και της δέσμευσής μας όλα τα σημαντικά έργα να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς» τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Για να πετύχουμε στην πράξη -και όχι στα λόγια- τη βελτίωση της καθημερινότητας, την ανάπτυξη και την ουσιαστική αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».
Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Α. Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης) Θεόδωρος Καράογλου, οι περιφερειάρχες Κ. Μακεδονίας, Α. Τζιτζικώστας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας, ενώ συντόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ Αναστάσιος Τζήκας.
Ο υπουργός έδωσε τα χρονοδιαγράμματα των περισσότερων έργων, που εξελίσσονται στο μετρό, στο λιμάνι, στις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, ενώ επεσήμανε με έμφαση ότι ξεκίνησε ήδη ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση της ανατολικής περιφερειακής της Θεσσαλονίκης.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, έθεσε δύο ξεκάθαρους στόχους. Πρώτον, ανάπτυξη, ώστε να τεθεί η Θεσσαλονίκη στο επίκεντρο της ΝΑ Ευρώπης και δεύτερον, καλύτερη καθημερινότητα, ώστε να γίνει πιο ανθρώπινη η καθημερινή ζωή στην πόλη.
«Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Αναλάβαμε τη δέσμευση να το υλοποιήσουμε. Και εργαζόμαστε μεθοδικά για αυτό» είπε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε αναλυτικά στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη και άλλα που υλοποιούνται, ξεκινώντας από τις αστικές συγκοινωνίες, τονίζοντας ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν αναζήτησε «δικαιολογίες» για την κατάσταση που παρέλαβε το καλοκαίρι του 2019, μετά την «κρατικοποίηση των συγκοινωνιών» από την «λεγόμενη, πρώτη φορά Αριστερά» και «ούτε επιχείρησε να ξεγελάσει τους πολίτες με ψεύτικες υποσχέσεις και επικοινωνιακά τεχνάσματα» και, μεταξύ άλλων, ανέφερε:
«Σε λιγότερο από 6 μήνες, από όταν αναλάβαμε, προστέθηκαν κατόπιν συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, άλλα 130 λεωφορεία για την εξυπηρέτηση της υπεραστικής ζώνης». Ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι σταδιακά έρχονται και άλλα λεωφορεία από το δήμο, μέχρι τα πενήντα που προβλέπει η συμφωνία και συνεχάρη το δήμο Θεσσαλονίκης. Πρόσθεσε, ότι έχει ολοκληρωθεί επίσης η δημοπράτηση της μίσθωσης 180 λεωφορείων με leasing (ήδη έχουν παραληφθεί τα 14), λέγοντας ότι συνολικά θα υπάρχουν στην πόλη 550 οχήματα ως το τέλος του έτους και με στόχο ο αριθμός να φτάσει μέσα τους επόμενους μήνες στα 600 λεωφορεία , «αριθμός - ρεκόρ» για την πόλη.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του μετρό της Θεσσαλονίκης. «Ισχύει στο ακέραιο η δέσμευσή μας ότι θα λειτουργήσει την άνοιξη του 2023. Δώσαμε λύση έτσι ώστε να έχουμε και μετρό και αρχαία. Να υπενθυμίσω τη σύμφωνη απόφαση του ΚΑΣ» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε : «Ο σταθμός της Βενιζέλου, όταν ολοκληρωθεί θα αποτελεί έναν από τους πιο ωραίους σταθμούς μετρό στον κόσμο, καθώς θα συνδυάζει το μεταφορικό του αντικείμενο με ένα ουσιαστικά υπερσύγχρονο μουσειακό χώρο».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε, επίσης, την αναμόρφωση των μετακινήσεων και της καθημερινότητας στην πόλη, με το σχέδιο ανάπλασης της Ανατολικής Περιφερειακής Οδού της Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover.
«Θα έχουμε ανάδοχο ως το τέλος του 2021» είπε ο κ. Καραμανλής. Πρόσθεσε ότι είναι ένα έργο το οποίο, όπως είπε βάζει οριστικά τέλος στη συμφόρηση της Περιφερειακής Οδού, διασφαλίζει πιο γρήγορες και κυρίως ασφαλείς μετακινήσεις, σέβεται το περιβάλλον, προσφέρει πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη αλλά και από και προς γειτονικές πόλεις και κρίσιμους προορισμούς.
« Σήμερα ξεκίνησε η διαδικασία του διαγωνισμού» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε :
«Χωρίς μεγάλα λόγια, ας σκεφτούμε πόσο διαφορετική θα είναι η πόλη σε λίγα χρόνια. Με το Μετρό σε λειτουργία. Με πολύ περισσότερα, σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους. Με μια εντελώς διαφορετική Ανατολική Περιφερειακή Οδό, το flyover. Αυτό είναι το σχέδιό μας, για να διασφαλίσουμε πρώτα απ' όλα καλύτερη καθημερινότητα στη Θεσσαλονίκη».
Ο υπουργός ανέφερε, ότι υπάρχουν και άλλα σημαντικά έργα με καθοριστική συμβολή στην ανάπτυξη της πόλης και στην ανάδειξη του ρόλου της στην περιοχή.
Ενδεικτικά, ανέφερε το έργο της σύνδεσης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με βασικούς οδικούς άξονες, το οποίο πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, με προϋπολογισμό 70 εκατ. ευρώ, αλλά και το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα, προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ, που θα αναδείξει το λιμάνι σε νέο μεταφορικό κόμβο για την Νοτιοανατολική Ευρώπη και την Βαλκανική.
«Το έργο αυτό θα έχει ανάδοχο μέχρι το τέλος του χρόνου» είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Οι σχετικές διαδικασίες προχωράνε με ικανοποιητικούς ρυθμούς και θα έχουμε ανάδοχο έως τα τέλη Δεκεμβρίου».
Επεσήμανε, ότι ήδη προβλέπεται και η σύνδεση του 6ου προβλήτα με το σιδηρόδρομο, έργο προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ. Η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο θα ξεκινήσει εντός του 2021.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δίνει μεγάλη σημασία στην προώθηση των συνδυασμένων μεταφορών.
«Σήμερα παραδόθηκε ο δεύτερος αεροδιάδρομος της Θεσσαλονίκης» είπε ο κ. Καραμανλής και σχολίασε ως «επιτυχημένη» την επιλογή της κυβέρνησης Σαμαρά να προωθήσει, τότε, την ιδιωτικοποίηση για δεκατέσσερα αεροδρόμια. Τα εν εξελίξει έργα αναβάθμισης και επέκτασης στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ολοκληρωθούν σταδιακά μέχρι το τέλος του 2020.
Ο κ. Καραμανλής έκανε ιδιαίτερη αναφορά σε ένα «εμβληματικό», όπως το χαρακτήρισε, έργο για την πόλη, το Μητροπολιτικό Πάρκο, το οποίο θα δημιουργηθεί εντός του στρατοπέδου «Παύλου Μελά». Ταυτόχρονα, ευχαρίστησε για τη συμβολή του τον παριστάμενο υπουργό Ενέργειας και Περιβάλλοντος Κωστή Χατζηδάκη για τη γρήγορη έγκριση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου, που αποτελούσε απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχίσει το έργο.
Ευχαρίστησε, ακόμη, τον περιφερειάρχη, Α. Τζιτζικώστα για την απόφασή του και την αντιπεριφερειάρχη Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου για την πρωτοβουλία της, σχετικά με το διπλασιασμό του ποσού με το οποίο η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα χρηματοδοτήσει την πρώτη φάση όλων των παρεμβάσεων, έχοντας διασφαλίσει πόρους ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ. «Και θεωρούμε πως έως τα τέλη του έτους θα εκδοθεί και το προεδρικό διάταγμα» είπε ο υπουργός.
Για την ανάπλαση της Δ.Ε.Θ , που επίσης αναμένεται προεδρικό διάταγμα και η έναρξη του σχετικού διαγωνισμού στην αρχή του επόμενου χρόνου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε, ότι όπως είχε δεσμευθεί ο πρωθυπουργός, βρίσκεται «ένα ακόμη βήμα πιο κοντά».
«Σε χρόνο ρεκόρ εγκρίθηκαν από το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας, και το ειδικό πολεοδομικό σχέδιο και το πολεοδομικό σχέδιο εφαρμογής, βάζοντας στην τελική ευθεία την εκπλήρωση της δέσμευσης μας» είπε ο κ. Καραμανλής. Το έργο ανάπλασης αναμένεται να δώσει σε χρήση επιπλέον 70 στρέμματα χώρου πρασίνου, αναψυχής και πολιτισμού στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
«Ελπίζω ότι σας έδωσα μια σαφή εικόνα της κατάστασης και της δέσμευσής μας όλα τα σημαντικά έργα να προχωρήσουν με ταχείς ρυθμούς» τόνισε ο κ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Για να πετύχουμε στην πράξη -και όχι στα λόγια- τη βελτίωση της καθημερινότητας, την ανάπτυξη και την ουσιαστική αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας».
Στο πάνελ συμμετείχαν επίσης, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Α. Γεωργιάδης, ο υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας- Θράκης) Θεόδωρος Καράογλου, οι περιφερειάρχες Κ. Μακεδονίας, Α. Τζιτζικώστας, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος, Δυτικής Μακεδονίας Γιώργος Κασαπίδης, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κ. Ζέρβας, ενώ συντόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ Αναστάσιος Τζήκας.