Στο υπουργικό συμβούλιο παρουσίασε η Νίκη Κεραμέως το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση , κατάρτιση και δια βίου μάθηση
Η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων , Νίκη Κεραμέως παρουσίασε σήμερα Τετάρτη στο υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση (ΕΕΚ) και Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ). Το νομοσχέδιο στοχεύει στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας.
Το υπουργείο αναφέρει πως «επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης» , ενώ οι νομοθετικές ρυθμίσεις καλύπτουν όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
Το νομοσχέδιο αναπτύσσεται σε τρεις άξονες:
Το νομοσχέδιο, το οποίο έχει επεξεργαστεί η γενική γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης στο πλαίσιο δημιουργίας ενός Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, πρόκειται να τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση προσεχώς.
Έχει προηγηθεί διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι έχουν συμβάλει σημαντικά στην τελική διαμόρφωση των ρυθμίσεων. Ενδεικτικά, έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις, μεταξύ άλλων, με εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ, με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ, με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ΟΛΜΕ και ΟΛΤΕΕ, ενώ έχουν δρομολογηθεί και συναντήσεις με εκπροσώπους των τομέων Παιδείας των κοινοβουλευτικών ομάδων της Αντιπολίτευσης.
«Η μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης στοχεύει στη στενότερη σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την παροχή ποιοτικής επαγγελματικής διεξόδου και ουσιαστικών προοπτικών», δήλωσε η κ. Κεραμέως.
Όπως είπε, κεντρική στόχευση του νομοθετήματος είναι «η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής».
Το υπουργείο αναφέρει πως «επιχειρείται συνολική αναδιάρθρωση ενός ιδιαίτερα υποβαθμισμένου έως σήμερα τομέα της εκπαίδευσης» , ενώ οι νομοθετικές ρυθμίσεις καλύπτουν όλο το φάσμα της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης
Το νομοσχέδιο αναπτύσσεται σε τρεις άξονες:
- Άξονας 1: Ο κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (πχ Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης, ΕΠΑΛ, ΙΕΚ). Όπως ανέφερε σχετικά η υπουργός, ο σχεδιασμός γίνεται «για πρώτη φορά, με διακριτά επίπεδα προσόντων, σε εφαρμογή και του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, προς αποφυγή επικαλύψεων δομών και υπηρεσιών».
- Άξονας 2: Η άμεση σύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης με την αγορά εργασίας, με την «ουσιαστική», όπως ανέφερε η υπουργός, συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στον σχεδιασμό τους και σε κεντρικό και σε περιφερειακό επίπεδο.
- Άξονας 3: Η αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατάρτισης, αρχικής και συνεχιζόμενης, σε επίπεδο δομών, διαδικασιών, προγραμμάτων σπουδών και πιστοποίησης.
Το νομοσχέδιο, το οποίο έχει επεξεργαστεί η γενική γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης στο πλαίσιο δημιουργίας ενός Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, πρόκειται να τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση προσεχώς.
Έχει προηγηθεί διάλογος με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι έχουν συμβάλει σημαντικά στην τελική διαμόρφωση των ρυθμίσεων. Ενδεικτικά, έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις, μεταξύ άλλων, με εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΒ, ΕΣΕΕ, ΣΕΤΕ, με την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, με εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, ΚΕΔΕ και ΕΝΠΕ, με εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, ΟΛΜΕ και ΟΛΤΕΕ, ενώ έχουν δρομολογηθεί και συναντήσεις με εκπροσώπους των τομέων Παιδείας των κοινοβουλευτικών ομάδων της Αντιπολίτευσης.
«Η μεταρρύθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης στοχεύει στη στενότερη σύνδεσή τους με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας και την παροχή ποιοτικής επαγγελματικής διεξόδου και ουσιαστικών προοπτικών», δήλωσε η κ. Κεραμέως.
Όπως είπε, κεντρική στόχευση του νομοθετήματος είναι «η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, να καταστεί συνειδητή επιλογή για πολλούς και εργαλείο αναπτυξιακής πολιτικής».