Πλακιωτάκης στα Παραπολιτικά 90,1: Προστατεύουμε τα θαλάσσια σύνορα της χώρας με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα
«Προστατεύουμε και φυλάσσουμε τα θαλάσσια σύνορα της χώρας με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή ‘’Secret’’ με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης.
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως «οι μεταναστευτικές ροές έχουν μειωθεί το τελευταίο διάστημα σε ποσοστό 98%».
Ακόμη τόνισε πως «τον περασμένο Μάρτιο αυξήθηκε η οργανική δύναμη του λιμενικού με 1.500 άτομα», ενώ ανέφερε πως «θα ενισχυθεί περαιτέρω και το 2021».
Αναφορικά με τις ΜΚΟ που παραβατούσαν εις βάρος της χώρας, ο υπουργός δήλωσε ότι «αναμένονται τα πορίσματα και πως η ανακριτική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Πλακιωτάκη στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με την εικόνα ετοιμότητας του Λιμενικού Σώματος, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε: «Η εικόνα ετοιμότητας του Λιμενικού Σώματος παραμένει ιδιαιτέρως υψηλή. Προστατεύουμε και φυλάσσουμε τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο με πολύ μεγάλη επιτυχία, με αποφασιστικότητα, αποτελεσματικότητα και βέβαια με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Έχουμε καταφέρει και έχουμε περιορίσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τις μεταναστευτικές ροές. Έχουμε φτάσει τον προηγούμενο μήνα σε ποσοστό 98% άρα ουσιαστικά έχουμε σφραγίσει τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας και βέβαια συνεχίζουμε με υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα, με αυξημένο προσωπικό, με αυξημένες περιπολίες συνεχίζουμε να προστατεύουμε στον ύψιστο βαθμό τα θαλάσσια σύνορά μας».
Ερωτηθείς αν γίνονται κινήσεις για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απάντησε: «Τον περασμένο Μάρτιο αυξήσαμε τη οργανική δύναμη του ΛΣ κατά 1.500 άτομα, 900 εξ αυτών υποχρεωτικά θα στελεχώσουν τις λιμενικές υπηρεσίες του Ανατολικού Αιγαίου ενώ για το επόμενο έτος προχωράμε σε εκ νέου ενίσχυση του ΛΣ. Ήδη είμαστε σε μια φάση ολοκλήρωσης ενός διαγωνισμού όπου θα ενισχυθεί το ΛΣ με 250 περίπου στελέχη ενώ για το επόμενο έτος προγραμματίζουμε επιπλέον άτομα για την ενίσχυση των επιχειρησιακών μας μέσων. Αυτή τη στιγμή έχουμε σε εξέλιξη ένα ευρύ πρόγραμμα εξοπλιστικό όπου θα ενισχυθούμε σε πολύ σημαντικό βαθμό με νέα πλωτά μέσα , με χερσαία μέσα και αυτό χρειάζεται και πλοιάρχους και μηχανικούς. Άρα έχουμε προγραμματίσει και για το 2021 αλλά και για τα επόμενα χρόνια την ενίσχυση του ΛΣ με εξειδικευμένο προσωπικό και αυτό αντιλαμβάνεστε ότι είναι μια συνεχή διαδικασία αν λάβει κανείς υπόψη ότι το ΛΣ έχει περάσει σε μια νέα εποχή όσον αφορά την εισαγωγή του στις σχολές μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων επομένως είμαστε σε μια διαδικασία ενίσχυσης του ΛΣ και με επιπλέον επιχειρησιακά μέσα και συστήματα αλλά βεβαίως και ενίσχυση στο απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό».
Αναφερόμενος στις παράνομες ενέργειες ορισμένων ΜΚΟ, ο υπουργός δήλωσε: «Το πρώτο σύνθημα δόθηκε με την αλλαγή του δόγματος της αλλαγής πολιτικής για την ύψιστη προστασία των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας. Αυτό ήταν το πρώτο αποφασιστικό δείγμα αλλαγής όσον αφορά τη διαχείριση του μεταναστευτικού και αυτό είχε και συνέπειες όσον αφορά τη δράση συγκεκριμένων ΜΚΟ γιατί υπάρχουν και ΜΚΟ οι οποίες επιτελούν σημαντικό έργο. Υπήρχε μια πολύ καλή συνεργασία μεταξύ του αρμόδιου τμήματος ασφαλείας του ΛΣ, της ΕΥΠ , της Ελληνικής Αστυνομίας και επειδή είναι σε εξέλιξη η ανακριτική διαδικασία περιμένουμε να δούμε τα πορίσματα. Σε κάθε όμως περίπτωση το ΛΣ κινείται σε όλα τα επίπεδα με πολύ αποφασιστικό τρόπο γιατί δεν είναι μόνο η επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας, είναι και τα θέματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, είναι και θέματα προστασίας των Ελλήνων αλιέων. Έχουμε μια τεράστια ακτογραμμή που χρειάζεται συνεχή επιτήρηση σε κάθε όμως περίπτωση επειδή είμαστε σε μια φάση ενίσχυσης του ΛΣ, μιλάμε ουσιαστικά για το Λιμενικό του μέλλοντος για τα επόμενα χρόνια είμαστε σε μια διαδικασία συνεχούς εγρήγορσης».
Αναφορικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολής, επισήμανε: «Καταρχήν η συμμετοχή τεσσάρων μεγάλων διεθνών και εγχώριων ομίλων όσον αφορά την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δικαιώνει την στρατηγική της κυβέρνησης αναφορικά με την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας μας. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολής έχει τεράστια γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία, είναι ένα λιμάνι που μπορεί να συνδυάσει εξαγωγικό εμπόριο, μπορεί να αποτελέσει ενεργειακό κόμβο, να λειτουργήσει συνδυαστικά και βέβαια η συμμετοχή αυτών των τεσσάρων σχημάτων ουσιαστικά ανάβει το πράσινο φως για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στην πατρίδα μας».
«Αντίστοιχες περιπτώσεις είχαμε και για τη μερική αποκρατικοποίηση στο λιμάνι της Καβάλας, έπεται και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το επόμενο χρονικό διάστημα σειρά θα πάρουν και ο Βόλος και το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια. Επομένως δικαιωνόμαστε πλήρως, τα λιμάνια μας μπορούν να αποτελέσουν μοχλούς ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό αλλά και σε εθνικό επίπεδο και να δημιουργήσουν πολλαπλές θέσεις εργασίας. αντιλαμβάνεστε ότι τα λιμάνια είναι ένα μέρος του logistic των μεταφορών και μπορούν να παίξουν πρωταρχικό ρόλο. Αισθανόμαστε απόλυτα δικαιωμένοι, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια γιατί πιστεύουμε ότι τα λιμάνια μας επειδή είναι εξαιρετικής γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής αξίας πιστεύω ότι θα προσελκύσουν πολύ μεγάλους διεθνείς ομίλους, παγκόσμιους λιμενικούς παρόχους και αυτό έχει ιδιαίτερη αξία στην παρούσα συγκυρία ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί ελκυστικός πόλος προσέλκυσης επενδύσεων», υπογράμμισε ο ίδιος.
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε πως «οι μεταναστευτικές ροές έχουν μειωθεί το τελευταίο διάστημα σε ποσοστό 98%».
Ακόμη τόνισε πως «τον περασμένο Μάρτιο αυξήθηκε η οργανική δύναμη του λιμενικού με 1.500 άτομα», ενώ ανέφερε πως «θα ενισχυθεί περαιτέρω και το 2021».
Αναφορικά με τις ΜΚΟ που παραβατούσαν εις βάρος της χώρας, ο υπουργός δήλωσε ότι «αναμένονται τα πορίσματα και πως η ανακριτική διαδικασία βρίσκεται σε εξέλιξη».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Πλακιωτάκη στα Παραπολιτικά 90,1:
Αναφορικά με την εικόνα ετοιμότητας του Λιμενικού Σώματος, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε: «Η εικόνα ετοιμότητας του Λιμενικού Σώματος παραμένει ιδιαιτέρως υψηλή. Προστατεύουμε και φυλάσσουμε τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας 365 μέρες το χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο με πολύ μεγάλη επιτυχία, με αποφασιστικότητα, αποτελεσματικότητα και βέβαια με σεβασμό στην ανθρώπινη ζωή. Έχουμε καταφέρει και έχουμε περιορίσει σε πολύ σημαντικό βαθμό τις μεταναστευτικές ροές. Έχουμε φτάσει τον προηγούμενο μήνα σε ποσοστό 98% άρα ουσιαστικά έχουμε σφραγίσει τα θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας και βέβαια συνεχίζουμε με υψηλή επιχειρησιακή ετοιμότητα, με αυξημένο προσωπικό, με αυξημένες περιπολίες συνεχίζουμε να προστατεύουμε στον ύψιστο βαθμό τα θαλάσσια σύνορά μας».
Ερωτηθείς αν γίνονται κινήσεις για την ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απάντησε: «Τον περασμένο Μάρτιο αυξήσαμε τη οργανική δύναμη του ΛΣ κατά 1.500 άτομα, 900 εξ αυτών υποχρεωτικά θα στελεχώσουν τις λιμενικές υπηρεσίες του Ανατολικού Αιγαίου ενώ για το επόμενο έτος προχωράμε σε εκ νέου ενίσχυση του ΛΣ. Ήδη είμαστε σε μια φάση ολοκλήρωσης ενός διαγωνισμού όπου θα ενισχυθεί το ΛΣ με 250 περίπου στελέχη ενώ για το επόμενο έτος προγραμματίζουμε επιπλέον άτομα για την ενίσχυση των επιχειρησιακών μας μέσων. Αυτή τη στιγμή έχουμε σε εξέλιξη ένα ευρύ πρόγραμμα εξοπλιστικό όπου θα ενισχυθούμε σε πολύ σημαντικό βαθμό με νέα πλωτά μέσα , με χερσαία μέσα και αυτό χρειάζεται και πλοιάρχους και μηχανικούς. Άρα έχουμε προγραμματίσει και για το 2021 αλλά και για τα επόμενα χρόνια την ενίσχυση του ΛΣ με εξειδικευμένο προσωπικό και αυτό αντιλαμβάνεστε ότι είναι μια συνεχή διαδικασία αν λάβει κανείς υπόψη ότι το ΛΣ έχει περάσει σε μια νέα εποχή όσον αφορά την εισαγωγή του στις σχολές μέσω των Πανελληνίων εξετάσεων επομένως είμαστε σε μια διαδικασία ενίσχυσης του ΛΣ και με επιπλέον επιχειρησιακά μέσα και συστήματα αλλά βεβαίως και ενίσχυση στο απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό».
Αναφερόμενος στις παράνομες ενέργειες ορισμένων ΜΚΟ, ο υπουργός δήλωσε: «Το πρώτο σύνθημα δόθηκε με την αλλαγή του δόγματος της αλλαγής πολιτικής για την ύψιστη προστασία των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας. Αυτό ήταν το πρώτο αποφασιστικό δείγμα αλλαγής όσον αφορά τη διαχείριση του μεταναστευτικού και αυτό είχε και συνέπειες όσον αφορά τη δράση συγκεκριμένων ΜΚΟ γιατί υπάρχουν και ΜΚΟ οι οποίες επιτελούν σημαντικό έργο. Υπήρχε μια πολύ καλή συνεργασία μεταξύ του αρμόδιου τμήματος ασφαλείας του ΛΣ, της ΕΥΠ , της Ελληνικής Αστυνομίας και επειδή είναι σε εξέλιξη η ανακριτική διαδικασία περιμένουμε να δούμε τα πορίσματα. Σε κάθε όμως περίπτωση το ΛΣ κινείται σε όλα τα επίπεδα με πολύ αποφασιστικό τρόπο γιατί δεν είναι μόνο η επιτήρηση των θαλασσίων συνόρων της πατρίδας μας, είναι και τα θέματα προστασίας του θαλασσίου περιβάλλοντος, είναι και θέματα προστασίας των Ελλήνων αλιέων. Έχουμε μια τεράστια ακτογραμμή που χρειάζεται συνεχή επιτήρηση σε κάθε όμως περίπτωση επειδή είμαστε σε μια φάση ενίσχυσης του ΛΣ, μιλάμε ουσιαστικά για το Λιμενικό του μέλλοντος για τα επόμενα χρόνια είμαστε σε μια διαδικασία συνεχούς εγρήγορσης».
Αναφορικά με το επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολής, επισήμανε: «Καταρχήν η συμμετοχή τεσσάρων μεγάλων διεθνών και εγχώριων ομίλων όσον αφορά την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δικαιώνει την στρατηγική της κυβέρνησης αναφορικά με την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων της χώρας μας. Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολής έχει τεράστια γεωπολιτική και γεωστρατηγική αξία, είναι ένα λιμάνι που μπορεί να συνδυάσει εξαγωγικό εμπόριο, μπορεί να αποτελέσει ενεργειακό κόμβο, να λειτουργήσει συνδυαστικά και βέβαια η συμμετοχή αυτών των τεσσάρων σχημάτων ουσιαστικά ανάβει το πράσινο φως για την προσέλκυση νέων επενδύσεων στην πατρίδα μας».
«Αντίστοιχες περιπτώσεις είχαμε και για τη μερική αποκρατικοποίηση στο λιμάνι της Καβάλας, έπεται και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και το επόμενο χρονικό διάστημα σειρά θα πάρουν και ο Βόλος και το Ηράκλειο και τα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια. Επομένως δικαιωνόμαστε πλήρως, τα λιμάνια μας μπορούν να αποτελέσουν μοχλούς ανάπτυξης σε τοπικό, περιφερειακό αλλά και σε εθνικό επίπεδο και να δημιουργήσουν πολλαπλές θέσεις εργασίας. αντιλαμβάνεστε ότι τα λιμάνια είναι ένα μέρος του logistic των μεταφορών και μπορούν να παίξουν πρωταρχικό ρόλο. Αισθανόμαστε απόλυτα δικαιωμένοι, θα συνεχίσουμε την προσπάθεια γιατί πιστεύουμε ότι τα λιμάνια μας επειδή είναι εξαιρετικής γεωπολιτικής και γεωστρατηγικής αξίας πιστεύω ότι θα προσελκύσουν πολύ μεγάλους διεθνείς ομίλους, παγκόσμιους λιμενικούς παρόχους και αυτό έχει ιδιαίτερη αξία στην παρούσα συγκυρία ότι η Ελλάδα μπορεί να καταστεί ελκυστικός πόλος προσέλκυσης επενδύσεων», υπογράμμισε ο ίδιος.