Μητσοτάκης: Ψήφος εμπιστοσύνης στην Ελλάδα η επένδυση της Volkswagen στην Αστυπάλαια
Ένα πρωτοποριακό έργο για την μετατροπή της Αστυπάλαιας στο πρώτο έξυπνο και πράσινο νησί της Μεσογείου, που θα έχει ενεργειακή αυτονομία, συμφώνησαν σήμερα η Ελληνική Κυβέρνηση και ο όμιλος Volkswagen.
Αναφερόμενος στο μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Ελληνική Δημοκρατία και της Volkswagen AG για την πράσινη επένδυση «Smart & Sustainable Island» της εταιρείας στην Αστυπάλαια, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας αλλά και στη σοβαρότητα αυτής της κυβέρνησης, στη δυνατότητά της να κάνει πράξη ένα σύνθετο έργο
"Η Αστυπάλαια μπορεί και θα γίνει μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, όχι μόνο σε εθνικό αλλά επίσης σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί να δώσει το παράδειγμα για το πώς μικρές κοινότητες είναι ικανές να επωφεληθούν από την αντιμετώπιση παλιών προβλημάτων με νέες λύσεις", τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
«Η απόφαση της Volkswagen να έρθει στην Ελλάδα για την υλοποίηση αυτού του έργου αποτελεί επίσης ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας αλλά και στη σοβαρότητα αυτής της κυβέρνησης, στη δυνατότητά της να κάνει πράξη ένα σύνθετο έργο. Όπως γνωρίζετε πριν από έναν μήνα η Microsoft ανακοίνωσε έργο αξίας 1 δισεκατομμυρίου για την ανάπτυξη data centers στην Αθήνα. Η Pfizer έχει αποφασίσει να εγκαταστήσει έναν από τους ψηφιακούς κόμβους της στη Θεσσαλονίκη. Μόλις χθες η μεγάλη αμερικανική εταιρεία Digital Realty ανακοίνωσε την απόκτηση της Lamda Hellix, που είναι η μεγαλύτερη διαχειρίστρια data centers στην Ελλάδα. Όλα αυτά δείχνουν μία επανατοποθέτηση της Ελλάδας, ως μίας χώρας που δεν βασίζεται μόνο στα παραδοσιακά φυσικά πλεονεκτήματά της -όπως ο τουρισμός- ή στην γεωγραφική θέση της, αλλά πραγματικά αγκαλιάζει το μέλλον. Και όταν μιλάμε για το μέλλον αναφερόμαστε στην καινοτομία και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πιστεύω αυτό το έργο εμπεριέχει όλα αυτά τα συστατικά της στρατηγικής μας», τόνισε στην τοποθέτησή του ο Πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε και τους 3+1 σημαντικούς πυλώνες του έργου:
Ο πρώτος είναι η έξυπνη κινητικότητα. Τα συμβατικά λεωφορεία θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα λειτουργούν όπως χρειάζεται, δηλαδή με ευελιξία και σε όλη την περιφέρεια του νησιού. Θα συνδυάζουν και νέες, έξυπνες υπηρεσίες: Διαμοιραζόμενη μεταφορά, οχήματα κατά παραγγελία και την υπηρεσία της μικρο-κινητικότητας. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζεται όλοι μας να διαθέτουμε όχημα. Μπορούμε να μοιραζόμαστε οχήματα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να περιοριστεί και ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί. Όπως είπε ο Herbert μάλιστα, μπορεί ο αριθμός να μειωθεί κατά το ένα τρίτο.
Ο δεύτερος πυλώνας -που είναι και ο πιο ριζοσπαστικός- είναι το σχέδιο αντικατάστασης όλων των συμβατικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά. Τόσο τα ιδιωτικά όσο και τα δημόσια. Θα μας χρειαστούν περίπου 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ θα διαμορφωθεί και ένα πλαίσιο πολύ ελκυστικών κινήτρων, για να ενθαρρύνουμε τους πολίτες της Αστυπάλαιας να κάνουν τη μετάβαση αυτή.
Ο τρίτος πυλώνας είναι η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Η έξυπνη κινητικότητα δεν σημαίνει απλά αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων με έξυπνα οχήματα. Απαιτείται και το λογισμικό για την διασύνδεση και απαιτούνται φυσικά οι σταθμοί φόρτισης. Ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλιστεί πως η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Και εδώ έγκειται το κομμάτι της δικής μας δέσμευσης, να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη σε αφθονία για να τροφοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο περιλαμβάνει α) την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, β) την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης, καθώς και γ) ην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου.
Για την Ελληνική κυβέρνηση το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί ένα από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας.
Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:
● ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ΙΧ και ΔΧ
● νέες υπηρεσίες μετακίνησης που αφορούν διαμοιραζόμενα ΜΜΜ και κατά παραγγελία υπηρεσίες συγκοινωνίας και
● απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος ΑΠΕ
Για την υλοποίησή του συνέβαλαν αποφασιστικά οι αρμόδιοι Υπουργοί κκ Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κος Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Θεόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κος Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, Υπουργός Εσωτερικών, και οι κκ Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.
Περιγραφή του έργου
Μετά την ανακοίνωση των επίσημων μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων, σήμερα παρουσιάζεται το έργο: “Smart and Sustainable Island” που για πρώτη φορά θα υλοποιηθεί σε νησί του Αιγαίου. Η Ελληνική Κυβέρνηση και η Volkswagen συνεργάζονται στην κατάρτιση ενός προγράμματος που αποτελεί φάρο καινοτομίας, προκειμένου να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, και την ενεργειακή αυτονομία μέσω υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ.
Σκοπός του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η μετατροπή ενός νησιού του Αιγαίου σε "πράσινο και βιώσιμο νησί" και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα μεταφοράς που περιλαμβάνει:
● κίνητρα για την αλλαγή των συμβατικών ΙΧ οχημάτων με ηλεκτρικά μέσα από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης. Συνολικά, περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αντικαταστήσουν περίπου 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
● οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφέλειας στο νησί - αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα - που θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με την βοήθεια του Volkswagen Group.
● αναγκαίες εργασίες υποδομών για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης των οχημάτων
● υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, που θα επιτρέψει σε κατοίκους και επισκέπτες μεγαλύτερη ελευθερία στις μετακινήσεις τους υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
● Η Ελληνική Δημοκρατία θα εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, ώστε να διασφαλίσει ασφαλή και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές που θα οδηγήσουν τελικά στην αυτόνομη οδήγηση.
“Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή στην πρίζα του μέλλοντος”.
Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της Ελληνικής κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα είναι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την Αγορά, αφορά σε όλες της τις εκφάνσεις και την Κοινωνία των Πολιτών. Γι’ αυτό και συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και πολύ σημαντική «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργεία στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.
Η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη, την πράσινη ενέργεια και την καινοτομία ως απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνεχή βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών συνθηκών στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει εθνικές στρατηγικές για τον μετριασμό και την προσαρμογή της κλιματικής αλλαγής, την απο-ανθρακοποίηση, την ενεργειακή απόδοση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να προωθήσει προγράμματα για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της απαραίτητης μετάβασης σε μια πράσινη οικονομία ανάπτυξης.
Η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να υποστηρίξει τοπικά προγράμματα και συνεργασίες που στοχεύουν να βοηθήσουν τις πόλεις και τις κοινότητες να αναπτύξουν τις τοπικές αναπτυξιακές στρατηγικές τους. Λαμβάνουμε υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξελίξεις στους τομείς της πράσινης ενέργειας, των ηλεκτρικών οχημάτων, των τεχνολογιών αιχμής και της μετακίνησης κατά παραγγελία.
Αστυπάλαια: Smart & Sustainable Island
Η Αστυπάλαια είναι νησί των Δωδεκανήσων, στο νότιο Αιγαίο Πέλαγος, έκτασης περίπου 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Έχει πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων και την επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 72.000 τουρίστες. Η Αστυπάλαια διαθέτει μια πολύ περιορισμένη συγκοινωνιακή υπηρεσία με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του νησιού. Προς το παρόν, η ζήτηση ενέργειας καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πηγές ορυκτών καυσίμων. Το νησί φιλοδοξεί να γίνει πρωτοπόρο για τον αειφόρο τουρισμό τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου υποστηρίζει τη βιώσιμη κινητικότητα.
Αναφερόμενος στο μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στην Ελληνική Δημοκρατία και της Volkswagen AG για την πράσινη επένδυση «Smart & Sustainable Island» της εταιρείας στην Αστυπάλαια, ο πρωθυπουργός έκανε λόγο για ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας αλλά και στη σοβαρότητα αυτής της κυβέρνησης, στη δυνατότητά της να κάνει πράξη ένα σύνθετο έργο
"Η Αστυπάλαια μπορεί και θα γίνει μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, όχι μόνο σε εθνικό αλλά επίσης σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο. Μπορεί να δώσει το παράδειγμα για το πώς μικρές κοινότητες είναι ικανές να επωφεληθούν από την αντιμετώπιση παλιών προβλημάτων με νέες λύσεις", τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης
«Η απόφαση της Volkswagen να έρθει στην Ελλάδα για την υλοποίηση αυτού του έργου αποτελεί επίσης ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της Ελλάδας αλλά και στη σοβαρότητα αυτής της κυβέρνησης, στη δυνατότητά της να κάνει πράξη ένα σύνθετο έργο. Όπως γνωρίζετε πριν από έναν μήνα η Microsoft ανακοίνωσε έργο αξίας 1 δισεκατομμυρίου για την ανάπτυξη data centers στην Αθήνα. Η Pfizer έχει αποφασίσει να εγκαταστήσει έναν από τους ψηφιακούς κόμβους της στη Θεσσαλονίκη. Μόλις χθες η μεγάλη αμερικανική εταιρεία Digital Realty ανακοίνωσε την απόκτηση της Lamda Hellix, που είναι η μεγαλύτερη διαχειρίστρια data centers στην Ελλάδα. Όλα αυτά δείχνουν μία επανατοποθέτηση της Ελλάδας, ως μίας χώρας που δεν βασίζεται μόνο στα παραδοσιακά φυσικά πλεονεκτήματά της -όπως ο τουρισμός- ή στην γεωγραφική θέση της, αλλά πραγματικά αγκαλιάζει το μέλλον. Και όταν μιλάμε για το μέλλον αναφερόμαστε στην καινοτομία και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και πιστεύω αυτό το έργο εμπεριέχει όλα αυτά τα συστατικά της στρατηγικής μας», τόνισε στην τοποθέτησή του ο Πρωθυπουργός.
Ο κ. Μητσοτάκης επεσήμανε και τους 3+1 σημαντικούς πυλώνες του έργου:
Ο πρώτος είναι η έξυπνη κινητικότητα. Τα συμβατικά λεωφορεία θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία θα λειτουργούν όπως χρειάζεται, δηλαδή με ευελιξία και σε όλη την περιφέρεια του νησιού. Θα συνδυάζουν και νέες, έξυπνες υπηρεσίες: Διαμοιραζόμενη μεταφορά, οχήματα κατά παραγγελία και την υπηρεσία της μικρο-κινητικότητας. Αυτό σημαίνει πως δεν χρειάζεται όλοι μας να διαθέτουμε όχημα. Μπορούμε να μοιραζόμαστε οχήματα. Αυτό σημαίνει πως μπορεί να περιοριστεί και ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν στο νησί. Όπως είπε ο Herbert μάλιστα, μπορεί ο αριθμός να μειωθεί κατά το ένα τρίτο.
Ο δεύτερος πυλώνας -που είναι και ο πιο ριζοσπαστικός- είναι το σχέδιο αντικατάστασης όλων των συμβατικών οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης με ηλεκτρικά. Τόσο τα ιδιωτικά όσο και τα δημόσια. Θα μας χρειαστούν περίπου 1.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ θα διαμορφωθεί και ένα πλαίσιο πολύ ελκυστικών κινήτρων, για να ενθαρρύνουμε τους πολίτες της Αστυπάλαιας να κάνουν τη μετάβαση αυτή.
Ο τρίτος πυλώνας είναι η δημιουργία των απαραίτητων υποδομών. Η έξυπνη κινητικότητα δεν σημαίνει απλά αντικατάσταση των συμβατικών οχημάτων με έξυπνα οχήματα. Απαιτείται και το λογισμικό για την διασύνδεση και απαιτούνται φυσικά οι σταθμοί φόρτισης. Ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να διασφαλιστεί πως η ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται προέρχεται από Ανανεώσιμες Πηγές. Και εδώ έγκειται το κομμάτι της δικής μας δέσμευσης, να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη ενέργεια θα είναι διαθέσιμη σε αφθονία για να τροφοδοτήσει την ηλεκτροκίνηση του μέλλοντος.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο περιλαμβάνει α) την σταδιακή αντικατάσταση των συμβατικών ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης οχημάτων στο νησί με ηλεκτρικά, β) την εισαγωγή καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας και μετακίνησης, καθώς και γ) ην παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ, χωρίς αρνητικό οικολογικό αποτύπωμα, σε αντικατάσταση των σημερινών γεννητριών πετρελαίου.
Για την Ελληνική κυβέρνηση το εμβληματικό αυτό έργο αποτελεί ένα από τους κεντρικούς πυλώνες περιβαλλοντικής αντίληψης, αλλά και ένα νέο υπόδειγμα κοινωνικής συμπεριφοράς και πολιτισμού της καθημερινότητας.
Το πρόγραμμα βασίζεται σε τρεις πυλώνες:
● ηλεκτροκίνηση που περιλαμβάνει προοδευτική αντικατάσταση όλων των οχημάτων ΙΧ και ΔΧ
● νέες υπηρεσίες μετακίνησης που αφορούν διαμοιραζόμενα ΜΜΜ και κατά παραγγελία υπηρεσίες συγκοινωνίας και
● απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος ΑΠΕ
Για την υλοποίησή του συνέβαλαν αποφασιστικά οι αρμόδιοι Υπουργοί κκ Άδωνις Γεωργιάδης, Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κος Κωστής Χατζηδάκης, Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κος Θεόδωρος Σκυλακάκης, Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κος Παναγιώτης Θεοδωρικάκος, Υπουργός Εσωτερικών, και οι κκ Κώστας Καραμανλής, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και Γιάννης Κεφαλογιάννης, Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών και η κα Αλεξάνδρα Σδούκου, Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών.
Περιγραφή του έργου
Μετά την ανακοίνωση των επίσημων μέτρων της ελληνικής κυβέρνησης για τη διάδοση των οχημάτων χαμηλών, αλλά και μηδενικών ρύπων, σήμερα παρουσιάζεται το έργο: “Smart and Sustainable Island” που για πρώτη φορά θα υλοποιηθεί σε νησί του Αιγαίου. Η Ελληνική Κυβέρνηση και η Volkswagen συνεργάζονται στην κατάρτιση ενός προγράμματος που αποτελεί φάρο καινοτομίας, προκειμένου να μετατραπεί η Αστυπάλαια σε πρότυπο για την ηλεκτροκίνηση, τις νέες υπηρεσίες μετακίνησης, και την ενεργειακή αυτονομία μέσω υβριδικού συστήματος ηλεκτροδότησης από ΑΠΕ.
Σκοπός του Μνημονίου Συνεργασίας είναι η μετατροπή ενός νησιού του Αιγαίου σε "πράσινο και βιώσιμο νησί" και η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου μετακινήσεων με ηλεκτρικά οχήματα, εισαγωγής καινοτόμων υπηρεσιών συγκοινωνίας κατά παραγγελία, προώθησης της χρήσης ΑΠΕ και δοκιμής νέων τεχνολογιών στην αυτόνομη οδήγηση. Στο επίκεντρο του έργου βρίσκεται ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα μεταφοράς που περιλαμβάνει:
● κίνητρα για την αλλαγή των συμβατικών ΙΧ οχημάτων με ηλεκτρικά μέσα από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης. Συνολικά, περίπου 1.000 ηλεκτρικά οχήματα πρόκειται να αντικαταστήσουν περίπου 1.500 οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
● οχήματα δημόσιας χρήσης καθώς και οχήματα κοινής ωφέλειας στο νησί - αστυνομίας, ΕΚΑΒ και δημόσιου τομέα - που θα αντικατασταθούν από ηλεκτρικά με την βοήθεια του Volkswagen Group.
● αναγκαίες εργασίες υποδομών για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου δικτύου φόρτισης των οχημάτων
● υπηρεσίες κατά παραγγελία δημόσιας συγκοινωνίας, μέσω ψηφιακών εφαρμογών, που θα επιτρέψει σε κατοίκους και επισκέπτες μεγαλύτερη ελευθερία στις μετακινήσεις τους υπηρεσίες διαμοιρασμού οχημάτων, e-μοτοποδηλάτων και e-ποδηλάτων που θα μπορούν να χρησιμοποιούν οι πολίτες οποιαδήποτε ώρα της ημέρας.
● Η Ελληνική Δημοκρατία θα εξασφαλίσει την ύπαρξη ποιοτικών οδικών υποδομών, άριστη σήμανση και επαρκή δεδομένα αναφορικά με την κυκλοφορία και τις καιρικές συνθήκες, ώστε να διασφαλίσει ασφαλή και χωρίς αποκλεισμούς μεταφορές που θα οδηγήσουν τελικά στην αυτόνομη οδήγηση.
“Η Ελλάδα ετοιμάζεται να μπει και αυτή στην πρίζα του μέλλοντος”.
Το Εθνικό Σχέδιο Μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση αποτελεί έναν από τους κεντρικούς πυλώνες της περιβαλλοντικής αντίληψης της Ελληνικής κυβέρνησης για την εγκατάλειψη των ρυπογόνων καυσίμων. Ταυτόχρονα είναι ένα σχέδιο ολιστικό. Ένα σχέδιο το οποίο αφορά το Κράτος, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, την Αγορά, αφορά σε όλες της τις εκφάνσεις και την Κοινωνία των Πολιτών. Γι’ αυτό και συνοδεύεται από την εξαιρετικά καινοτόμο και πολύ σημαντική «Πράσινη Συμφωνία» που υπέγραψαν 19 φορείς και δύο υπουργεία στις αρχές του περασμένου Ιουνίου.
Η Ελληνική Δημοκρατία δεσμεύεται να προωθήσει την αειφόρο ανάπτυξη, την πράσινη ενέργεια και την καινοτομία ως απαραίτητες προϋποθέσεις για τη συνεχή βελτίωση των κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών συνθηκών στη χώρα. Σε αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση έχει υιοθετήσει εθνικές στρατηγικές για τον μετριασμό και την προσαρμογή της κλιματικής αλλαγής, την απο-ανθρακοποίηση, την ενεργειακή απόδοση, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την ηλεκτροκίνηση και είναι έτοιμη να λάβει τα κατάλληλα μέτρα και να προωθήσει προγράμματα για την υποστήριξη και τη διευκόλυνση της απαραίτητης μετάβασης σε μια πράσινη οικονομία ανάπτυξης.
Η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να υποστηρίξει τοπικά προγράμματα και συνεργασίες που στοχεύουν να βοηθήσουν τις πόλεις και τις κοινότητες να αναπτύξουν τις τοπικές αναπτυξιακές στρατηγικές τους. Λαμβάνουμε υπόψη τις παγκόσμιες προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προσφέρουν οι εξελίξεις στους τομείς της πράσινης ενέργειας, των ηλεκτρικών οχημάτων, των τεχνολογιών αιχμής και της μετακίνησης κατά παραγγελία.
Αστυπάλαια: Smart & Sustainable Island
Η Αστυπάλαια είναι νησί των Δωδεκανήσων, στο νότιο Αιγαίο Πέλαγος, έκτασης περίπου 100 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Έχει πληθυσμό περίπου 1.300 κατοίκων και την επισκέπτονται κάθε χρόνο περίπου 72.000 τουρίστες. Η Αστυπάλαια διαθέτει μια πολύ περιορισμένη συγκοινωνιακή υπηρεσία με δύο λεωφορεία που λειτουργούν μόνο σε μια μικρή περιοχή του νησιού. Προς το παρόν, η ζήτηση ενέργειας καλύπτεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από πηγές ορυκτών καυσίμων. Το νησί φιλοδοξεί να γίνει πρωτοπόρο για τον αειφόρο τουρισμό τα επόμενα χρόνια και ως εκ τούτου υποστηρίζει τη βιώσιμη κινητικότητα.