Καραμανλής στα Παραπολιτικά 90,1: Στο 90% των λεωφορείων που υπάρχουν η χωρητικότητα δεν ξεπερνάει το 65% στις περισσότερες διαδρομές στην Αθήνα
«Στις περισσότερες διαδρομές στην Αθήνας τα στοιχεία της τηλεματικής, τα στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι στο 90% των λεωφορείων που υπάρχουν η χωρητικότητα δεν ξεπερνάει το 65%», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.
Για το κοινό e-pass, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδιανόητο. Κάτι το οποίο έπρεπε να έχει γίνει από το 2013, και μάλιστα ήταν υποχρέωση των παραχωρησιούχων, καθυστέρησε πάρα πολλά χρόνια. Σήμερα θα μπορούμε με έναν πομποδέκτη να το χρησιμοποιούμε σε όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας. Οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να περνούν από οποιοδήποτε σταθμό διοδίων της χώρας χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη που ήδη διαθέτουν».
Αναφορικά με την πληρότητα των λεωφορείων, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε: «Αναγνωρίζουμε ότι σε μια φάση υγειονομικής κρίσης και πανδημίας αντιμετωπίζουμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης προβλήματα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι εικόνες που βλέπουμε πολλές φορές δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα που έχουν τα στοιχεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι σε μερικές διαδρομές ειδικά για παραδείγματα στην Δυτική Αττική έχουμε προβλήματα συνωστισμού του κόσμου για αυτό έχουμε πει ότι όλοι πρέπει να φοράμε μάσκα αλλά στις περισσότερες διαδρομές στην Αθήνα τα στοιχεία της τηλεματικής, τα στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι στο 90% των λεωφορείων που υπάρχουν η χωρητικότητα δεν ξεπερνάει το 65».
«Παραλάβαμε 850 οχήματα τον Ιούλιο του 2019 και ήδη καταφέραμε και ανατάξαμε 250 οχήματα αφού έχουμε ρίξει σε ανταλλακτικά και σε αναλώσιμα πάρα πολλά χρήματα το τελευταίο εξάμηνο για να μπορέσουμε να βγάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία. Τα λεωφορεία όμως αυτά είναι πολύ παλιά λεωφορεία 17 ετών και ένα λεωφορείο του ΟΣΥ κάνει κάθε χρόνο 100 χιλιάδες χιλιόμετρα, όσα λεφτά και να ρίξουμε στον παλιό στόλο καταλαβαίνουμε όλοι ότι δεν είναι δυνατόν να κάνει 300 χιλιόμετρα την ημέρα χωρίς προβλήματα. Η λυση που προκρίναμε και ήδη αυτή τη στιγμή βλέπουμε τα πρώτα αποτελέσματα διότι σήμερα κυκλοφορούνε 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ στα περιφερειακά δρομολόγια της ΟΣΥ, αυτό σημαίνει ότι έχουν απελευθερωθεί πάρα πολλά λεωφορεία για να έρθουν στις προβληματικές διαδρομές που έχουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
«Σήμερα κυκλοφορούνε πάνω από 1100 λεωφορεία, αυτό είναι μια αύξηση της τάξεως πάνω από 27% σε σχέση με αυτό που παραλάβαμε και στη Θεσσαλονίκη τα νούμερα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά, γιατί ενώ παραλάβαμε 212 σήμερα κυκλοφορούν 411. Επομένως η κυβέρνηση έχει κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ουσιαστική ανανέωση ενός στόλου που δεν είχε αγοραστεί λεωφορείο εδώ και 10 χρόνια. Επομένως το ψέμα του ΣΥΡΙΖΑ έχει και ένα όριο», διευκρίνισε ο ίδιος.
Ερωτηθείς αν θα μπορούσαν οι προσλήψεις προσωπικού να γίνουν από τον Ιούλιο, απάντησε: «Γίνεται μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση, γίνεται μια σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και κρατάμε και το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Γίνεται κάτι που δεν έχει γίνει εδώ και 10 χρόνια. Μετά από καθυστέρηση 10 ετών γίνονται τεράστιες αλλαγές. Δέχομαι την κριτική που γίνεται ότι έπρεπε να το είχατε κάνει τον Ιούλιο αν και σας λεω ότι ήταν σχεδόν αδύνατον να τα κάνουμε όλα αυτά γιατί αυτά δρομολογούνται αρκετό καιρό και έχουμε ένα σχέδιο ανάταξης του στόλου, ενίσχυσης του στόλου και ανανέωσης του στόλου και αυτός ο σχεδιασμός πάει βήμα-βήμα. Καταλαβαίνω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μια αίσθηση ότι η κυβέρνηση άργησε, αυτό δεν είναι ακριβώς έτσι. Δέχομαι ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό , δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας όμως η εικόνα έχει αλλάξει και η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία βάση πρώτον διότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός ο οποίος πραγματικά διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες».
Για το διαγωνισμό των 750 λεωφορείων, δήλωσε: «Ο διαγωνισμός των 750 λεωφορείων ήταν ένα γονατογράφημα από αυτά που μας έχει συνηθίσει ο κ. Τσίπρας και οι υπουργοί του. Αυτό το διαγωνισμό δεν τον ακύρωσε καμία κυβέρνηση της ΝΔ, αυτός ο διαγωνισμός γύρισε πίσω ως απαράδεκτος από την Ανεξάρτητη Αρχή που έχει το ρόλο να ελέγχει αυτούς τους διαγωνισμούς επομένως δεν υπήρχε καμία άλλη λύση. Δεύτερο ψέμα στο οποίο απάντησε ο κ. Πατούλης για τα χρήματα που έχει η περιφέρεια. Δεν ισχύει αυτό, κάνανε διαγωνισμούς χωρίς να έχουνε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση. Εμείς έχουμε κάτσει εδώ και 8 μήνες και δουλεύουμε ένα διαγωνισμό για 1300 νέα οχήματα τα οποία θα είναι ηλεκτροκίνητα, έχουμε βρει χρηματοδότηση γιατί είμαστε σε επαφή με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων. Θα δείτε αυτή η ανανέωση του στόλου να γίνεται σταδιακά διότι έτσι πρέπει να γίνει για αυτό το λόγο επειδή δεν μπορούσαμε να περιμένουμε 18 μήνες μέχρι να έρθουν τα λεωφορεία έπρεπε να κάνουμε τις προσλήψεις».
Στην ερώτηση για το αν ισχύουν οι καταγγελίες ότι υπάρχουν οδηγοί αποσπασμένοι σε γραφεία υπουργών, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Οι οδηγοί που υπάρχουν και είναι αποσπασμένοι είναι πολύ λιγότεροι από αυτούς που ήταν στο ΣΥΡΙΖΑ. Θα δώσει τα στοιχεία όλα ο Πρωθυπουργός την Παρασκευή και θα σας εκπλήξουν. Το θέμα είναι οι οδηγοί που υπάρχουν σε γραφεία πολιτικά ή σε γραφεία άλλα είναι πολύ λιγότεροι από αυτά που υπήρχαν επί ΣΥΡΙΖΑ. Έχουμε βγάλει όλα αυτά τα στοιχεία στη Διαύγεια ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ πολλοί από αυτούς τους οδηγούς ήταν με διάθεση και δεν φαινόντουσαν πουθενά».
«Εμείς δεν φοβόμαστε την αλήθεια, εμείς δεν φοβόμαστε να κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλο μας, δεν λαϊκίζουμε και ότι αποσπάσεις έχουν δοθεί τις βγάζουμε στη Διαύγεια και ο αριθμός αυτός είναι ο ελάχιστος αριθμός που πρέπει να υπάρχει σε σχέση με αυτούς που υπήρχαν με το ΣΥΡΙΖΑ. Όπως θυμάστε και με τη ΣΤΑΣΥ είχαμε το ίδιο πρόβλημα, διότι είχαν βγει αρκετοί εκδότες εισιτηρίων και είχαν εξαφανιστεί σε θέσεις γραφείου, και αυτούς τους κατεβάσαμε κάτω και τους οδηγούς οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε θέσεις που δεν πρέπει να βρίσκονται τους γυρίζουμε στο τιμόνι και κάνουμε και προσλήψεις», τόνισε ο υπουργός.
«Η κατάσταση δεν είναι ρόδινή αλλά η κατάσταση διαρκώς βελτιώνεται» δήλωσε επιπρόσθετα.
Για το κοινό e-pass, ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Αυτό που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητο στην Ελλάδα του ΣΥΡΙΖΑ ήταν αδιανόητο. Κάτι το οποίο έπρεπε να έχει γίνει από το 2013, και μάλιστα ήταν υποχρέωση των παραχωρησιούχων, καθυστέρησε πάρα πολλά χρόνια. Σήμερα θα μπορούμε με έναν πομποδέκτη να το χρησιμοποιούμε σε όλες τις μεγάλες οδικές αρτηρίες της χώρας. Οι οδηγοί θα έχουν τη δυνατότητα να περνούν από οποιοδήποτε σταθμό διοδίων της χώρας χρησιμοποιώντας τον πομποδέκτη που ήδη διαθέτουν».
Αναφορικά με την πληρότητα των λεωφορείων, ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε: «Αναγνωρίζουμε ότι σε μια φάση υγειονομικής κρίσης και πανδημίας αντιμετωπίζουμε σε όλες τις χώρες της Ευρώπης προβλήματα με τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι εικόνες που βλέπουμε πολλές φορές δεν αποτυπώνουν την πραγματική εικόνα που έχουν τα στοιχεία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι σε μερικές διαδρομές ειδικά για παραδείγματα στην Δυτική Αττική έχουμε προβλήματα συνωστισμού του κόσμου για αυτό έχουμε πει ότι όλοι πρέπει να φοράμε μάσκα αλλά στις περισσότερες διαδρομές στην Αθήνα τα στοιχεία της τηλεματικής, τα στοιχεία του ΟΑΣΑ δείχνουν ότι στο 90% των λεωφορείων που υπάρχουν η χωρητικότητα δεν ξεπερνάει το 65».
«Παραλάβαμε 850 οχήματα τον Ιούλιο του 2019 και ήδη καταφέραμε και ανατάξαμε 250 οχήματα αφού έχουμε ρίξει σε ανταλλακτικά και σε αναλώσιμα πάρα πολλά χρήματα το τελευταίο εξάμηνο για να μπορέσουμε να βγάλουμε όσο το δυνατόν περισσότερα λεωφορεία. Τα λεωφορεία όμως αυτά είναι πολύ παλιά λεωφορεία 17 ετών και ένα λεωφορείο του ΟΣΥ κάνει κάθε χρόνο 100 χιλιάδες χιλιόμετρα, όσα λεφτά και να ρίξουμε στον παλιό στόλο καταλαβαίνουμε όλοι ότι δεν είναι δυνατόν να κάνει 300 χιλιόμετρα την ημέρα χωρίς προβλήματα. Η λυση που προκρίναμε και ήδη αυτή τη στιγμή βλέπουμε τα πρώτα αποτελέσματα διότι σήμερα κυκλοφορούνε 100 λεωφορεία των ΚΤΕΛ στα περιφερειακά δρομολόγια της ΟΣΥ, αυτό σημαίνει ότι έχουν απελευθερωθεί πάρα πολλά λεωφορεία για να έρθουν στις προβληματικές διαδρομές που έχουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός.
«Σήμερα κυκλοφορούνε πάνω από 1100 λεωφορεία, αυτό είναι μια αύξηση της τάξεως πάνω από 27% σε σχέση με αυτό που παραλάβαμε και στη Θεσσαλονίκη τα νούμερα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά, γιατί ενώ παραλάβαμε 212 σήμερα κυκλοφορούν 411. Επομένως η κυβέρνηση έχει κάνει ένα πολύ σημαντικό βήμα για την ουσιαστική ανανέωση ενός στόλου που δεν είχε αγοραστεί λεωφορείο εδώ και 10 χρόνια. Επομένως το ψέμα του ΣΥΡΙΖΑ έχει και ένα όριο», διευκρίνισε ο ίδιος.
Ερωτηθείς αν θα μπορούσαν οι προσλήψεις προσωπικού να γίνουν από τον Ιούλιο, απάντησε: «Γίνεται μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση, γίνεται μια σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και κρατάμε και το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών. Γίνεται κάτι που δεν έχει γίνει εδώ και 10 χρόνια. Μετά από καθυστέρηση 10 ετών γίνονται τεράστιες αλλαγές. Δέχομαι την κριτική που γίνεται ότι έπρεπε να το είχατε κάνει τον Ιούλιο αν και σας λεω ότι ήταν σχεδόν αδύνατον να τα κάνουμε όλα αυτά γιατί αυτά δρομολογούνται αρκετό καιρό και έχουμε ένα σχέδιο ανάταξης του στόλου, ενίσχυσης του στόλου και ανανέωσης του στόλου και αυτός ο σχεδιασμός πάει βήμα-βήμα. Καταλαβαίνω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει μια αίσθηση ότι η κυβέρνηση άργησε, αυτό δεν είναι ακριβώς έτσι. Δέχομαι ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό , δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας όμως η εικόνα έχει αλλάξει και η κριτική του ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καμία βάση πρώτον διότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός ο οποίος πραγματικά διέλυσε τις αστικές συγκοινωνίες».
Για το διαγωνισμό των 750 λεωφορείων, δήλωσε: «Ο διαγωνισμός των 750 λεωφορείων ήταν ένα γονατογράφημα από αυτά που μας έχει συνηθίσει ο κ. Τσίπρας και οι υπουργοί του. Αυτό το διαγωνισμό δεν τον ακύρωσε καμία κυβέρνηση της ΝΔ, αυτός ο διαγωνισμός γύρισε πίσω ως απαράδεκτος από την Ανεξάρτητη Αρχή που έχει το ρόλο να ελέγχει αυτούς τους διαγωνισμούς επομένως δεν υπήρχε καμία άλλη λύση. Δεύτερο ψέμα στο οποίο απάντησε ο κ. Πατούλης για τα χρήματα που έχει η περιφέρεια. Δεν ισχύει αυτό, κάνανε διαγωνισμούς χωρίς να έχουνε εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση. Εμείς έχουμε κάτσει εδώ και 8 μήνες και δουλεύουμε ένα διαγωνισμό για 1300 νέα οχήματα τα οποία θα είναι ηλεκτροκίνητα, έχουμε βρει χρηματοδότηση γιατί είμαστε σε επαφή με την ευρωπαϊκή τράπεζα επενδύσεων. Θα δείτε αυτή η ανανέωση του στόλου να γίνεται σταδιακά διότι έτσι πρέπει να γίνει για αυτό το λόγο επειδή δεν μπορούσαμε να περιμένουμε 18 μήνες μέχρι να έρθουν τα λεωφορεία έπρεπε να κάνουμε τις προσλήψεις».
Στην ερώτηση για το αν ισχύουν οι καταγγελίες ότι υπάρχουν οδηγοί αποσπασμένοι σε γραφεία υπουργών, ο κ. Καραμανλής απάντησε: «Οι οδηγοί που υπάρχουν και είναι αποσπασμένοι είναι πολύ λιγότεροι από αυτούς που ήταν στο ΣΥΡΙΖΑ. Θα δώσει τα στοιχεία όλα ο Πρωθυπουργός την Παρασκευή και θα σας εκπλήξουν. Το θέμα είναι οι οδηγοί που υπάρχουν σε γραφεία πολιτικά ή σε γραφεία άλλα είναι πολύ λιγότεροι από αυτά που υπήρχαν επί ΣΥΡΙΖΑ. Έχουμε βγάλει όλα αυτά τα στοιχεία στη Διαύγεια ενώ επί ΣΥΡΙΖΑ πολλοί από αυτούς τους οδηγούς ήταν με διάθεση και δεν φαινόντουσαν πουθενά».
«Εμείς δεν φοβόμαστε την αλήθεια, εμείς δεν φοβόμαστε να κρυφτούμε πίσω από το δάχτυλο μας, δεν λαϊκίζουμε και ότι αποσπάσεις έχουν δοθεί τις βγάζουμε στη Διαύγεια και ο αριθμός αυτός είναι ο ελάχιστος αριθμός που πρέπει να υπάρχει σε σχέση με αυτούς που υπήρχαν με το ΣΥΡΙΖΑ. Όπως θυμάστε και με τη ΣΤΑΣΥ είχαμε το ίδιο πρόβλημα, διότι είχαν βγει αρκετοί εκδότες εισιτηρίων και είχαν εξαφανιστεί σε θέσεις γραφείου, και αυτούς τους κατεβάσαμε κάτω και τους οδηγούς οι οποίοι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε θέσεις που δεν πρέπει να βρίσκονται τους γυρίζουμε στο τιμόνι και κάνουμε και προσλήψεις», τόνισε ο υπουργός.
«Η κατάσταση δεν είναι ρόδινή αλλά η κατάσταση διαρκώς βελτιώνεται» δήλωσε επιπρόσθετα.