Κεφαλογιάννης στα Παραπολιτικά 90,1: Θα ληφθούν μέτρα στήριξης για εργαζόμενους και επιχειρήσεις που θα πληγούν από το lockdown
«Παρά τα μέτρα που έχουν ληφθεί, τα κρούσματα κοροναϊού και οι διασωληνομένοι αυξάνονται και ως εκ τούτου οδηγούμαστε σε αυστηρότερα μέτρα», δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή ‘’Secret’’ με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Τζένο, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «η πορεία του κορονοϊού είναι δυναμική και ως εκ τούτου λαμβάνονται νέα μέτρα».
Ακόμη ανέφερε πως «θα ληφθούν μέτρα στήριξης για εργαζόμενους και επιχειρήσεις που θα πληγούν από το lockdown», ενώ την ίδια στιγμή δεν απέκλεισε και επιπλέον μέτρα οικονομικής ενίσχυσης.
Παράλληλα επισήμανε πως «ο στόλος λεωφορείων σε Αττική έχει αυξηθεί και ενισχύεται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ», λέγοντας ότι «αντίστοιχη αύξηση υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη».
Επιπρόσθετα ο υφυπουργός δήλωσε ότι «γίνεται προσπάθεια να υπάρχουν σωστές χρονοαποστάσεις και επαρκής αριθμός οχημάτων και συρμών ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός».
Τέλος ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι «η εικόνα στα Μέσα Μεταφοράς βελτιώνεται».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1:
«Είναι γεγονός ότι παρά τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ληφθεί δυστυχώς η πανδημία φαίνεται ότι παρουσιάζει σημαντική αύξηση. Δηλαδή και μόνο να δει κανείς τον αριθμό των διασωληνωμένων τις τελευταίες 10 μέρες ή συμπολίτες μας οι οποίοι μπήκαν στις ΜΕΘ διπλασιάστηκαν καταλαβαίνετε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα νωρίτερα προτού έρθει το πρόβλημα. Δεν είναι τυχαίο ότι χθες δηλώθηκαν 2.600 κρούσματα επίσης ένα αρνητικό ρεκόρ όσον αφορά την πορεία του κορονοϊού άρα εκ των πραγμάτων από τη στιγμή που τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά έχουν επιδεινωθεί θα πρέπει και εμείς να λαβουμε από τώρα μέτρα για να μην δούμε χειρότερες καταστάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.
Ερωτηθείς αν καθυστέρησε η κυβέρνηση να πάρει μέτρα, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «Υπάρχει μια αντίφαση στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης γιατί από τη μια λεει ότι αργήσαμε από την άλλη λεει μην κλείσετε τη χώρα τώρα γιατί θα έχετε οικονομικές επιπτώσεις, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορούν να ισχύουν και τα δύο ταυτόχρονα. Εμείς λέμε το εξής η συγκεκριμένη πορεία του κορονοϊού είναι δυναμική, βλέπουμε λοιπόν ότι αναλόγως πως πηγαίνει και στη χώρα μας παίρνουμε και τα αντίστοιχα μέτρα. Αυτή τη στιγμή δεν είναι η χώρα μας το μοναδικό φαινόμενο και μάλιστα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες ευτυχώς ακόμα βρισκόμαστε σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με χώρες όπως για παράδειγμα με το Βέλγιο ή την Τσεχία. Αυτό σημαίνει ότι και τώρα μπορούν να ληφθούνε μέτρα ώστε να σταματήσει η εξάπλωση του ιού και να μπορέσουμε να φτάσουμε σε ένα σημείο που στην ουσία θα έχουμε κερδίσει το στοίχημα το επιδημιολογικό και για το δεύτερη φάση. Όσον αφορά το οικονομικό σκέλος βεβαίως έχει οικονομική επίπτωση».
«Προφανώς ένα lockdown θα έχει επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας, μάλιστα το υπουργείο Οικονομικών το υπολογίζει ανάλογα με το πόσο θα διαρκέσει, ανά μήνα περίπου στο 2% του ΑΕΠ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ληφθούν και μέτρα οικονομικής στήριξης τόσο για τις επιχειρήσεις όσο κι για τους εργαζόμενους και τους ιδιώτες οι οποίοι θα πληγούν οικονομικά από αυτό το lockdown. Το πράξαμε στην πρώτη φάση, κερδίσαμε την εμπιστοσύνη και της αγοράς και των εργαζομένων μέσα από τις ενέργειες οι οποίες γίνανε. Είναι μια περίεργη κατάσταση, είναι μια κατάσταση η οποία δεν είναι κανονικότητας σε κάθε περίπτωση όμως και οικονομικά θα στηριχθεί η ελληνική κοινωνία και το ελληνικό επιχειρείν», υπογράμμισε ο ίδιος.
«Το γεγονός ότι φτάνουμε σε ένα σημείο όπου εκ των πραγμάτων επιβάλλεται μια ολική απαγόρευση αντιλαμβάνεστε ότι είναι κάτι τα οποίο αποφασίστηκε με βάση τις αποφάσεις των ειδικών στους οποίους έχουμε κι απόλυτη εμπιστοσύνη. Δεύτερον, θα συμφωνήσω ότι αυτά τα μέτρα προφανώς είναι μέτρα που ίσως να μην είναι αρκετά για κάποιον που κλείνει την επιχείρηση του ή βλέπει γενικότερα το τζίρο του να μηδενίζεται όταν υπάρχει ένα γενικευμένο lockdown από εκεί και πέρα υπάρχει και η εμπειρία της πρώτης φάσης και είμαι βέβαιος ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα επεξεργαστεί τρόπους έτσι ώστε να υπάρξει η βέλτιστη ενίσχυση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται», δήλωσε επιπρόσθετα.
«Δεν αποκλείεται να δείτε και άλλα μέτρα επιπλέον οικονομικής ενίσχυσης πέραν από αυτά που είδαμε στην πρώτη φάση, όλα αυτά όμως θα ληφθούν ύστερα από την εξέταση όλων των δεδομένων και των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας. Θεωρώ ότι επειδή είναι ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο θα υπάρξει επιπλέον ενίσχυση όσον αφορά τα μέτρα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο επίσης όσον αφορά τα κράτη άρα ενδεχομένως να υπάρχει και η δυνατότητα και για τα κράτη μέλη να δώσουνε παραπάνω μέτρα οικονομικής ενίσχυσης και σε αυτή τη φάση», επισήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης.
«Όσον αφορά το επιδημιολογικό είναι η σωστή απόφαση τη σωστή στιγμή για να μην δούμε επέκταση της πανδημίας και δεύτερον σε οικονομικό επίπεδο παρά τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό το lockdown η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στις επιχειρήσεις και δίπλα στους εργαζόμενους», τόνισε ο ίδιος.
Για τα ΜΜΜ, ανέφερε: «Έχω πει κατ’ επανάληψη ότι και εγώ προσωπικά δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος από τις εικόνες τις οποίες βλέπουμε πολλές φορές . Δεν θα επιχειρηματολογήσω στη βάση ότι είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό δρομολογίων, γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα αλλά ακόμα και 1 ή 2 ή 10 δρομολόγια να είναι βεβαίως θα έπρεπε να το έχουμε αποτρέψει, ωστόσο πρέπει να δώσουμε κάποια συγκεκριμένα δεδομένα. Ειδικά στην Αθήνα τον Ιούλιο του 2019 παραλάβαμε 850 λεωφορεία κι τρόλεϊ σε κίνηση, σήμερα είναι στα 1.100. Δηλαδή έγινε μια προσπάθεια ανάταξης, γρήγορης συντήρησης και ενίσχυσης του στόλου με κάποια ΚΤΕΛ που έχουν μπει στις γραμμές και από πέρυσι έχουμε μια αύξηση περίπου στο 25%. Μέχρι τέλος Νοεμβρίου θα μπούνε άλλα 100 λεωφορεία άρα πάμε στα 1200 και βεβαίως ο προγραμματισμός είναι σταδιακά μέχρι και τον επόμενο Απρίλιο να μπουν άλλα 300. Στην ουσία διπλασιάζουμε σχεδόν το στόλο της Αθήνας μέσα σε 1,5 χρόνο σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούσανε το 2019. Κάτι αντίστοιχο είναι και στη Θεσσαλονίκη, στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 213 λεωφορεία από την προηγούμενη διοίκηση του κ. Παππά και σήμερα κυκλοφορούνε γύρω στα 380 και ο στόχος είναι μέχρι τέλος Νοεμβρίου να φτάσουμε τα 500».
«Ο προγραμματισμός που είναι στην ουσία είναι ένα τρίπτυχο ανάταξης, ενίσχυσης και ανανέωση. Ανεξαρτήτως του κορονοϊού θα πρέπει να φτάσουμε σε ένα τέτοιο αριθμό στόλου είτε λεωφορείων και τρόλεϊ είτε μετρό τραμ και ηλεκτρικού, έτσι ώστε να υπάρχουν και οι σωστές χρονοαποστάσεις αλλά κυρίως να υπάρχουν και επαρκή οχήματα και συρμοί έτσι ώστε να μην υπάρχουν εικόνες συγχρωτισμού. Αυτός είναι ένας προγραμματισμός ο οποίος εξελίσσεται, είναι ανεξαρτήτως του κορονοϊού», πρόσθεσε.
«Υπήρχε μια πολύ μεγάλη αποεπένδυση στο χώρο την τελευταία δεκαετία. Είχαμε 13 χρόνια να παραλάβουμε νέο στόλο όσον αφορά τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, και είχαμε περίπου 11 χρόνια από όταν έγινε η τελευταία πρόσληψη. Γίνονται και προσλήψεις αυτό το διάστημα, ήδη τρέχει η προκήρυξη, μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί και περίπου 650 άτομα θα προσληφθούν σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Άρα από εδώ και πέρα μόνο βελτίωση θα υπάρχει στα ΜΜΜ», σημείωσε.
Αναφορικά με την επένδυση της Volkswagen στην Αστυπάλαια, δήλωσε: «Είναι μια προεργασία η οποία έχει γίνει μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Volkswagen Group. Για πρώτη φορά ένα ελληνικό νησί, η Αστυπάλαια, θα γίνει η μετατροπή της σε πράσινο νησί και με ενεργειακή αυτονομία. Οι βασικοί του πυλώνες είναι ότι θα αντικατασταθούν όλα τα οχήματα με ηλεκτρικά οχήματα και η ενέργεια θα είναι μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως επίσης θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά σταδιακά τα επόμενα χρόνια μια σειρά από καινοτόμες δράσεις όσον αφορά την κινητικότητα. Όπως για παράδειγμα ότι θα μπορούν οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού να χρησιμοποιούν κάποια «κοινόχρηστα αυτοκίνητα», το γεγονός ότι θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στο νησί η αυτόνομη οδήγηση. Και γενικότερα είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας, εν μέσω ενός αβέβαιου κλίματος έρχεται ένας κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας η Volkswagen, επιλέγει την Ελλάδα να ξεκινήσει αυτό το project σε ένα ελληνικό νησί και βεβαίως πέρα από το οικονομικό όφελος που θα έχει αυτό το project είναι και μια μεγάλη διαφήμιση και ψήφος εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας».
Ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε ότι «η πορεία του κορονοϊού είναι δυναμική και ως εκ τούτου λαμβάνονται νέα μέτρα».
Ακόμη ανέφερε πως «θα ληφθούν μέτρα στήριξης για εργαζόμενους και επιχειρήσεις που θα πληγούν από το lockdown», ενώ την ίδια στιγμή δεν απέκλεισε και επιπλέον μέτρα οικονομικής ενίσχυσης.
Παράλληλα επισήμανε πως «ο στόλος λεωφορείων σε Αττική έχει αυξηθεί και ενισχύεται με λεωφορεία των ΚΤΕΛ», λέγοντας ότι «αντίστοιχη αύξηση υπάρχει και στη Θεσσαλονίκη».
Επιπρόσθετα ο υφυπουργός δήλωσε ότι «γίνεται προσπάθεια να υπάρχουν σωστές χρονοαποστάσεις και επαρκής αριθμός οχημάτων και συρμών ώστε να μην υπάρχει συγχρωτισμός».
Τέλος ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι «η εικόνα στα Μέσα Μεταφοράς βελτιώνεται».
Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη του Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1:
«Είναι γεγονός ότι παρά τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ληφθεί δυστυχώς η πανδημία φαίνεται ότι παρουσιάζει σημαντική αύξηση. Δηλαδή και μόνο να δει κανείς τον αριθμό των διασωληνωμένων τις τελευταίες 10 μέρες ή συμπολίτες μας οι οποίοι μπήκαν στις ΜΕΘ διπλασιάστηκαν καταλαβαίνετε ότι πρέπει να ληφθούν μέτρα νωρίτερα προτού έρθει το πρόβλημα. Δεν είναι τυχαίο ότι χθες δηλώθηκαν 2.600 κρούσματα επίσης ένα αρνητικό ρεκόρ όσον αφορά την πορεία του κορονοϊού άρα εκ των πραγμάτων από τη στιγμή που τα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά έχουν επιδεινωθεί θα πρέπει και εμείς να λαβουμε από τώρα μέτρα για να μην δούμε χειρότερες καταστάσεις», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κεφαλογιάννης.
Ερωτηθείς αν καθυστέρησε η κυβέρνηση να πάρει μέτρα, ο υφυπουργός Μεταφορών και Υποδομών σημείωσε: «Υπάρχει μια αντίφαση στην κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης γιατί από τη μια λεει ότι αργήσαμε από την άλλη λεει μην κλείσετε τη χώρα τώρα γιατί θα έχετε οικονομικές επιπτώσεις, αντιλαμβάνεστε ότι δεν μπορούν να ισχύουν και τα δύο ταυτόχρονα. Εμείς λέμε το εξής η συγκεκριμένη πορεία του κορονοϊού είναι δυναμική, βλέπουμε λοιπόν ότι αναλόγως πως πηγαίνει και στη χώρα μας παίρνουμε και τα αντίστοιχα μέτρα. Αυτή τη στιγμή δεν είναι η χώρα μας το μοναδικό φαινόμενο και μάλιστα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες ευτυχώς ακόμα βρισκόμαστε σε καλύτερη κατάσταση σε σχέση με χώρες όπως για παράδειγμα με το Βέλγιο ή την Τσεχία. Αυτό σημαίνει ότι και τώρα μπορούν να ληφθούνε μέτρα ώστε να σταματήσει η εξάπλωση του ιού και να μπορέσουμε να φτάσουμε σε ένα σημείο που στην ουσία θα έχουμε κερδίσει το στοίχημα το επιδημιολογικό και για το δεύτερη φάση. Όσον αφορά το οικονομικό σκέλος βεβαίως έχει οικονομική επίπτωση».
«Προφανώς ένα lockdown θα έχει επίπτωση στο ΑΕΠ της χώρας, μάλιστα το υπουργείο Οικονομικών το υπολογίζει ανάλογα με το πόσο θα διαρκέσει, ανά μήνα περίπου στο 2% του ΑΕΠ. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα ληφθούν και μέτρα οικονομικής στήριξης τόσο για τις επιχειρήσεις όσο κι για τους εργαζόμενους και τους ιδιώτες οι οποίοι θα πληγούν οικονομικά από αυτό το lockdown. Το πράξαμε στην πρώτη φάση, κερδίσαμε την εμπιστοσύνη και της αγοράς και των εργαζομένων μέσα από τις ενέργειες οι οποίες γίνανε. Είναι μια περίεργη κατάσταση, είναι μια κατάσταση η οποία δεν είναι κανονικότητας σε κάθε περίπτωση όμως και οικονομικά θα στηριχθεί η ελληνική κοινωνία και το ελληνικό επιχειρείν», υπογράμμισε ο ίδιος.
«Το γεγονός ότι φτάνουμε σε ένα σημείο όπου εκ των πραγμάτων επιβάλλεται μια ολική απαγόρευση αντιλαμβάνεστε ότι είναι κάτι τα οποίο αποφασίστηκε με βάση τις αποφάσεις των ειδικών στους οποίους έχουμε κι απόλυτη εμπιστοσύνη. Δεύτερον, θα συμφωνήσω ότι αυτά τα μέτρα προφανώς είναι μέτρα που ίσως να μην είναι αρκετά για κάποιον που κλείνει την επιχείρηση του ή βλέπει γενικότερα το τζίρο του να μηδενίζεται όταν υπάρχει ένα γενικευμένο lockdown από εκεί και πέρα υπάρχει και η εμπειρία της πρώτης φάσης και είμαι βέβαιος ότι το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης θα επεξεργαστεί τρόπους έτσι ώστε να υπάρξει η βέλτιστη ενίσχυση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που πλήττονται», δήλωσε επιπρόσθετα.
«Δεν αποκλείεται να δείτε και άλλα μέτρα επιπλέον οικονομικής ενίσχυσης πέραν από αυτά που είδαμε στην πρώτη φάση, όλα αυτά όμως θα ληφθούν ύστερα από την εξέταση όλων των δεδομένων και των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας. Θεωρώ ότι επειδή είναι ένα πανευρωπαϊκό φαινόμενο θα υπάρξει επιπλέον ενίσχυση όσον αφορά τα μέτρα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο επίσης όσον αφορά τα κράτη άρα ενδεχομένως να υπάρχει και η δυνατότητα και για τα κράτη μέλη να δώσουνε παραπάνω μέτρα οικονομικής ενίσχυσης και σε αυτή τη φάση», επισήμανε ο κ. Κεφαλογιάννης.
«Όσον αφορά το επιδημιολογικό είναι η σωστή απόφαση τη σωστή στιγμή για να μην δούμε επέκταση της πανδημίας και δεύτερον σε οικονομικό επίπεδο παρά τις επιπτώσεις που θα έχει αυτό το lockdown η κυβέρνηση θα σταθεί δίπλα στις επιχειρήσεις και δίπλα στους εργαζόμενους», τόνισε ο ίδιος.
Για τα ΜΜΜ, ανέφερε: «Έχω πει κατ’ επανάληψη ότι και εγώ προσωπικά δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένος από τις εικόνες τις οποίες βλέπουμε πολλές φορές . Δεν θα επιχειρηματολογήσω στη βάση ότι είναι ένα πολύ μικρό ποσοστό δρομολογίων, γιατί αυτή είναι η πραγματικότητα αλλά ακόμα και 1 ή 2 ή 10 δρομολόγια να είναι βεβαίως θα έπρεπε να το έχουμε αποτρέψει, ωστόσο πρέπει να δώσουμε κάποια συγκεκριμένα δεδομένα. Ειδικά στην Αθήνα τον Ιούλιο του 2019 παραλάβαμε 850 λεωφορεία κι τρόλεϊ σε κίνηση, σήμερα είναι στα 1.100. Δηλαδή έγινε μια προσπάθεια ανάταξης, γρήγορης συντήρησης και ενίσχυσης του στόλου με κάποια ΚΤΕΛ που έχουν μπει στις γραμμές και από πέρυσι έχουμε μια αύξηση περίπου στο 25%. Μέχρι τέλος Νοεμβρίου θα μπούνε άλλα 100 λεωφορεία άρα πάμε στα 1200 και βεβαίως ο προγραμματισμός είναι σταδιακά μέχρι και τον επόμενο Απρίλιο να μπουν άλλα 300. Στην ουσία διπλασιάζουμε σχεδόν το στόλο της Αθήνας μέσα σε 1,5 χρόνο σε σχέση με αυτά που κυκλοφορούσανε το 2019. Κάτι αντίστοιχο είναι και στη Θεσσαλονίκη, στη Θεσσαλονίκη παραλάβαμε 213 λεωφορεία από την προηγούμενη διοίκηση του κ. Παππά και σήμερα κυκλοφορούνε γύρω στα 380 και ο στόχος είναι μέχρι τέλος Νοεμβρίου να φτάσουμε τα 500».
«Ο προγραμματισμός που είναι στην ουσία είναι ένα τρίπτυχο ανάταξης, ενίσχυσης και ανανέωση. Ανεξαρτήτως του κορονοϊού θα πρέπει να φτάσουμε σε ένα τέτοιο αριθμό στόλου είτε λεωφορείων και τρόλεϊ είτε μετρό τραμ και ηλεκτρικού, έτσι ώστε να υπάρχουν και οι σωστές χρονοαποστάσεις αλλά κυρίως να υπάρχουν και επαρκή οχήματα και συρμοί έτσι ώστε να μην υπάρχουν εικόνες συγχρωτισμού. Αυτός είναι ένας προγραμματισμός ο οποίος εξελίσσεται, είναι ανεξαρτήτως του κορονοϊού», πρόσθεσε.
«Υπήρχε μια πολύ μεγάλη αποεπένδυση στο χώρο την τελευταία δεκαετία. Είχαμε 13 χρόνια να παραλάβουμε νέο στόλο όσον αφορά τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, και είχαμε περίπου 11 χρόνια από όταν έγινε η τελευταία πρόσληψη. Γίνονται και προσλήψεις αυτό το διάστημα, ήδη τρέχει η προκήρυξη, μέχρι τον Δεκέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί και περίπου 650 άτομα θα προσληφθούν σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ. Άρα από εδώ και πέρα μόνο βελτίωση θα υπάρχει στα ΜΜΜ», σημείωσε.
Αναφορικά με την επένδυση της Volkswagen στην Αστυπάλαια, δήλωσε: «Είναι μια προεργασία η οποία έχει γίνει μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της Volkswagen Group. Για πρώτη φορά ένα ελληνικό νησί, η Αστυπάλαια, θα γίνει η μετατροπή της σε πράσινο νησί και με ενεργειακή αυτονομία. Οι βασικοί του πυλώνες είναι ότι θα αντικατασταθούν όλα τα οχήματα με ηλεκτρικά οχήματα και η ενέργεια θα είναι μέσα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως επίσης θα εφαρμοστούν για πρώτη φορά σταδιακά τα επόμενα χρόνια μια σειρά από καινοτόμες δράσεις όσον αφορά την κινητικότητα. Όπως για παράδειγμα ότι θα μπορούν οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού να χρησιμοποιούν κάποια «κοινόχρηστα αυτοκίνητα», το γεγονός ότι θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά στο νησί η αυτόνομη οδήγηση. Και γενικότερα είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι εν μέσω πανδημίας, εν μέσω ενός αβέβαιου κλίματος έρχεται ένας κολοσσός της αυτοκινητοβιομηχανίας η Volkswagen, επιλέγει την Ελλάδα να ξεκινήσει αυτό το project σε ένα ελληνικό νησί και βεβαίως πέρα από το οικονομικό όφελος που θα έχει αυτό το project είναι και μια μεγάλη διαφήμιση και ψήφος εμπιστοσύνης προς τη χώρα μας».