Καραμανλής στο 6ο Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας: δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα
Στους τέσσερις άξονες του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, στο πλαίσιο της ομιλίας του στο 6ο Επιχειρηματικού Φόρουμ Ελλάδας - Σουηδίας, με θέμα τη βιώσιμη δημόσια κινητικότητα μέσω τεχνικών και δομικών αλλαγών, που διοργάνωσε το Ελληνοσουηδικό Εμπορικό Επιμελητήριο.
Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του επισήμανε ότι η δημόσια κινητικότητα άπτεται άμεσα της ανάπτυξης και της καθημερινότητας, για αυτό το λόγο κατέχει κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σημείωσε ότι οι νέες τεχνολογίες μεταβάλλουν ριζικά το τοπίο της κινητικότητας, με την ηλεκτροκίνηση να κατέχει ιδιαίτερη θέση επισημαίνοντας πως από την πρώτη μέρα σε αυτό το υπουργείο "δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, με έμφαση μάλιστα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησής μας αλλά και προσωπικά του ίδιου του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη". Σχολίασε, ωστόσο, πως η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας o οποίος, δυστυχώς, δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της προηγούμενης κυβέρνησης.
Οι τέσσερις άξονες του σχεδίου είναι :
Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με στόχο σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά.
Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καλύπτει κάθε κατηγορία:
• ΙΧ: Με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα.
• Επαγγελματικά οχήματα: Αντίστοιχα κίνητρα δίνουμε και για τα ταξί, τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
• Και βέβαια, λεωφορεία. Στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε μάλιστα ότι ήδη στους δρόμους της Αθήνα κάνουν δοκιμαστικά δρομολόγια δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και σύντομα θα βγει ξανά στο δρόμο και ένα τρίτο, ώστε να διαπιστωθεί στην πράξη σε ποιο βαθμό ταιριάζουν με τις ανάγκες της πόλης.
Δεύτερος άξονας, υποδομές για εύκολη φόρτιση. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εφέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τα 2.000, το 2025 τα 12.000 και το 2030 θα φτάσει στα 25.000.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζεται σήμερα και για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων.
Τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Μέσω του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα μπορεί να παρέχει σε πραγματικό χρόνο στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
Και τέταρτον, προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή, με τη ρύθμιση της αδειοδότησης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και των απαιτούμενων προσόντων για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου.
Ο κ. Καραμανλής έθιξε επίσης και ένα θέμα υψίστης σημασίας, στο οποίο η Σουηδία είναι πρωτοπόρος, το θέμα της οδικής ασφάλειας. «Η οδική ασφάλεια είναι πρώτιστης σημασίας για την κυβέρνηση μας», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι είναι πραγματικά απαράδεκτο, τον 21ο αιώνα να θρηνούμε εκατοντάδες ακόμη και χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, λόγω τροχαίων δυστυχημάτων. Και αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια. Ειδικότερα πως έχουν εντοπιστεί 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλο το εθνικό οδικό μας δίκτυο, το οποίο, με την χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα επιδιορθωθούν πολύ σύντομα.
«Η σημερινή συζήτηση γίνεται σίγουρα σε ένα κλίμα επιβαρυμένο λόγω της πανδημίας. Η κατάσταση διεθνώς είναι δύσκολη - και στη χώρα μας επίσης. Ίσως, λοιπόν, όσα συζητάμε σήμερα να φαίνονται μακρινά. Όμως να είστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε και σε αυτό. Θα το ξεπεράσουμε. Και σύντομα θα έρθει η μέρα που η καθημερινότητά μας θα εξομαλυνθεί ξανά. Τότε, λοιπόν, είναι στο χέρι μας να έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ακόμα καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις μας. Και όσα συζητάμε σήμερα, μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά εργαλεία για να το πετύχουμε αυτό. Με άλλα λόγια, να καταφέρουμε την ταυτόχρονη επίτευξη των δύο στόχων που εξαρχής είχαμε θέσει: ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα» κατέληξε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής.
Ο κ. Καραμανλής στην ομιλία του επισήμανε ότι η δημόσια κινητικότητα άπτεται άμεσα της ανάπτυξης και της καθημερινότητας, για αυτό το λόγο κατέχει κεντρικό ρόλο στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σημείωσε ότι οι νέες τεχνολογίες μεταβάλλουν ριζικά το τοπίο της κινητικότητας, με την ηλεκτροκίνηση να κατέχει ιδιαίτερη θέση επισημαίνοντας πως από την πρώτη μέρα σε αυτό το υπουργείο "δουλεύουμε συστηματικά για την υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα, με έμφαση μάλιστα στις δημόσιες συγκοινωνίες. Αποτελεί κεντρική πολιτική προτεραιότητα της κυβέρνησής μας αλλά και προσωπικά του ίδιου του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη". Σχολίασε, ωστόσο, πως η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας o οποίος, δυστυχώς, δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της προηγούμενης κυβέρνησης.
Οι τέσσερις άξονες του σχεδίου είναι :
Πρώτον, ανανέωση του γερασμένου στόλου των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, με στόχο σε 10 χρόνια από σήμερα, το 2030, ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία να είναι ηλεκτρικά.
Το σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καλύπτει κάθε κατηγορία:
• ΙΧ: Με σοβαρά κίνητρα για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών οχημάτων. Και για τα αυτοκίνητα και για τα δίκυκλα.
• Επαγγελματικά οχήματα: Αντίστοιχα κίνητρα δίνουμε και για τα ταξί, τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου των εταιρειών.
• Και βέβαια, λεωφορεία. Στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα. Ο κ. Καραμανλής σημείωσε μάλιστα ότι ήδη στους δρόμους της Αθήνα κάνουν δοκιμαστικά δρομολόγια δυο ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και σύντομα θα βγει ξανά στο δρόμο και ένα τρίτο, ώστε να διαπιστωθεί στην πράξη σε ποιο βαθμό ταιριάζουν με τις ανάγκες της πόλης.
Δεύτερος άξονας, υποδομές για εύκολη φόρτιση. Στόχος είναι η δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης, σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εφέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τα 2.000, το 2025 τα 12.000 και το 2030 θα φτάσει στα 25.000.
Ο κ. Καραμανλής ανακοίνωσε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζεται σήμερα και για την υποβολή πρότασης χρηματοδότησης ΕΣΠΑ για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων.
Τρίτος άξονας του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η λεπτομερής παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης. Μέσω του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, στο οποίο θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα μπορεί να παρέχει σε πραγματικό χρόνο στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, αν είναι ελεύθερα ή κατειλημμένα, την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.
Και τέταρτον, προετοιμασία των μεταφορών για τη νέα εποχή, με τη ρύθμιση της αδειοδότησης και λειτουργίας συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και των απαιτούμενων προσόντων για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και τη διαμόρφωση του κατάλληλου πλαισίου την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου.
Ο κ. Καραμανλής έθιξε επίσης και ένα θέμα υψίστης σημασίας, στο οποίο η Σουηδία είναι πρωτοπόρος, το θέμα της οδικής ασφάλειας. «Η οδική ασφάλεια είναι πρώτιστης σημασίας για την κυβέρνηση μας», υπογράμμισε, τονίζοντας ότι είναι πραγματικά απαράδεκτο, τον 21ο αιώνα να θρηνούμε εκατοντάδες ακόμη και χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, λόγω τροχαίων δυστυχημάτων. Και αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο σχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την οδική ασφάλεια. Ειδικότερα πως έχουν εντοπιστεί 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλο το εθνικό οδικό μας δίκτυο, το οποίο, με την χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας θα επιδιορθωθούν πολύ σύντομα.
«Η σημερινή συζήτηση γίνεται σίγουρα σε ένα κλίμα επιβαρυμένο λόγω της πανδημίας. Η κατάσταση διεθνώς είναι δύσκολη - και στη χώρα μας επίσης. Ίσως, λοιπόν, όσα συζητάμε σήμερα να φαίνονται μακρινά. Όμως να είστε βέβαιοι ότι θα τα καταφέρουμε και σε αυτό. Θα το ξεπεράσουμε. Και σύντομα θα έρθει η μέρα που η καθημερινότητά μας θα εξομαλυνθεί ξανά. Τότε, λοιπόν, είναι στο χέρι μας να έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις για ακόμα καλύτερη ποιότητα ζωής στις πόλεις μας. Και όσα συζητάμε σήμερα, μπορούν να αποτελέσουν εξαιρετικά εργαλεία για να το πετύχουμε αυτό. Με άλλα λόγια, να καταφέρουμε την ταυτόχρονη επίτευξη των δύο στόχων που εξαρχής είχαμε θέσει: ανάπτυξη και καλύτερη καθημερινότητα» κατέληξε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής.