Καραμανλής: Στο ΣΥΡΙΖΑ έχουν λερωμένη τη φωλιά τους για το Πάτρα - Πύργος
Για το δρόμο Πάτρα – Πύργος, το φράγμα Πείρου – Παραπείρου και το σιδηροδρομικό δίκτυο, τρία μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία αφορούν την Αχαΐα αλλά και γενικότερα την περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στον ραδιοφωνικό σταθμό της Πάτρας Max FM και τον κ. Αλέξανδρο Κογκόλη.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι τα έργα υποδομών αποτελούν, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έναν από τους βραχίονες του Ταμείου Ανάκαμψης. «Και αυτό διότι για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύεται σε αυτόν το τομέα, επιστρέφει στην οικονομία το διπλάσιο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
«Βρήκαμε λύση για το φράγμα Πείρου – Παραπείρου»
Ο κ. Καραμανλής αφού χαρακτήρισε το φράγμα Πείρου – Παραπείρου «γεφύρι της Άρτας», καθώς η κατασκευή του έργου ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια, τόνισε ότι έχει βρεθεί λύση, μετά από τόσα χρόνια που ταλαιπωρείται η περιοχή με το θέμα της ύδρευσης.
Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχουν ήδη δεσμευθεί 24,3 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 8,7 εκατ. τα χρηματοδοτεί το Υπουργείο για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου. Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να έχει δοθεί λύση και στο θέμα λειτουργίας και συντήρησης του έργου για 5 χρόνια. Το έργο θα αναλάβει ιδιωτικός φορέας, αλλά όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής την τιμολογιακή πολιτική δεν θα την ασκεί ο ιδιώτης.
«Η σύσταση φορέα διαχείρισης και λειτουργίας είναι απαραίτητη για να έχουμε ύδρευση στην Πάτρα και απορώ πως είναι δυνατόν επί πολλά χρόνια, να τσακώνονται οι τοπικοί φορείς αν θα είναι κρατικός φορέας, αν θα είναι διαδημοτικός ή ιδιωτικός», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τόνισε ότι «ιδιωτικός φορέας στη λειτουργία δεν είναι ιδιωτικοποίηση» και πρόσθεσε: «Ας ανοίξουμε τα μάτια μας σε αυτή τη χώρα και ας δούμε πως λειτουργούν τα φράγματα σε όλη την Ευρώπη και καλό θα είναι να ξεφύγουμε από αυτές τις ιδεοληψίες και αντιπαραθέσεις χωρίς νόημα που καθυστερούν τα έργα και βάζουν σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση».
«Στο ΣΥΡΙΖΑ έχουν λερωμένη τη φωλιά τους για το Πάτρα – Πύργος»
Για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 και εντός μια τριετίας το έργο θα έχει ολοκληρωθεί. Μάλιστα, είπε ότι οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά με τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπή, σημειώνοντας ότι είναι θετικό το γεγονός πως δεν υπάρχουν ενστάσεις αυτή τη στιγμή.
«Το έργο αυτό, δυστυχώς, έπεσε θύμα μιας ΣΥΡΙΖΑϊκής εμμονής να δοθεί σε έναν εργολάβο που ήθελαν να τον κάνουν καναλάρχη. Οπότε στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν λερωμένη τη φωλιά τους», σχολίασε και πρόσθεσε: «Το έργο, πλέον, έχει μπει στο πρόγραμμα «γέφυρα» 2021- 2027 και με μεθοδική δουλειά εντός του 2021 θα ξεκινήσει από τον παραχωρησιούχο αφού θα έχουμε λάβει και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι παράλληλα προχωρά η υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος δρόμος, μέχρι την κατασκευή του νέου. «Δεν θα περιμένουμε τρία χρόνια με σταυρωμένα τα χέρια να γίνονται ατυχήματα, αλλά υλοποιούμε ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ».
Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν, διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας, τοποθέτηση στηθαίων, διαγράμμιση του οδοστρώματος, φωτεινή σηματοδότηση, κατασκευή διαβάσεων πεζών.
«Προχωρούν οι μελέτες για το σιδηροδρομικό δίκτυο»
Όσον αφορά το σχεδιασμό της υπογειοποίησης 5,16 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός ανέφερε ότι η διαδικασία δημοπράτησης θα ξεκινήσει το β’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αφού δεν έχουν αλλάξει τα χρονοδιαγράμματα.
«Ο σιδηρόδρομος είναι ένα σημαντικό στοίχημα της χώρας και επειδή έχουμε μείνει δεκαετίες πίσω προσπαθούμε τώρα να κερδίσουμε έδαφος», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι τα έργα υποδομών αποτελούν, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έναν από τους βραχίονες του Ταμείου Ανάκαμψης. «Και αυτό διότι για κάθε ένα ευρώ που ξοδεύεται σε αυτόν το τομέα, επιστρέφει στην οικονομία το διπλάσιο», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής.
«Βρήκαμε λύση για το φράγμα Πείρου – Παραπείρου»
Ο κ. Καραμανλής αφού χαρακτήρισε το φράγμα Πείρου – Παραπείρου «γεφύρι της Άρτας», καθώς η κατασκευή του έργου ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια, τόνισε ότι έχει βρεθεί λύση, μετά από τόσα χρόνια που ταλαιπωρείται η περιοχή με το θέμα της ύδρευσης.
Μάλιστα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ότι έχουν ήδη δεσμευθεί 24,3 εκατ. ευρώ από τα οποία τα 8,7 εκατ. τα χρηματοδοτεί το Υπουργείο για τη λειτουργία και συντήρηση του έργου. Στο πρώτο εξάμηνο του 2021 αναμένεται να έχει υπογραφεί η σύμβαση και να έχει δοθεί λύση και στο θέμα λειτουργίας και συντήρησης του έργου για 5 χρόνια. Το έργο θα αναλάβει ιδιωτικός φορέας, αλλά όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής την τιμολογιακή πολιτική δεν θα την ασκεί ο ιδιώτης.
«Η σύσταση φορέα διαχείρισης και λειτουργίας είναι απαραίτητη για να έχουμε ύδρευση στην Πάτρα και απορώ πως είναι δυνατόν επί πολλά χρόνια, να τσακώνονται οι τοπικοί φορείς αν θα είναι κρατικός φορέας, αν θα είναι διαδημοτικός ή ιδιωτικός», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Τόνισε ότι «ιδιωτικός φορέας στη λειτουργία δεν είναι ιδιωτικοποίηση» και πρόσθεσε: «Ας ανοίξουμε τα μάτια μας σε αυτή τη χώρα και ας δούμε πως λειτουργούν τα φράγματα σε όλη την Ευρώπη και καλό θα είναι να ξεφύγουμε από αυτές τις ιδεοληψίες και αντιπαραθέσεις χωρίς νόημα που καθυστερούν τα έργα και βάζουν σε κίνδυνο τη χρηματοδότηση».
«Στο ΣΥΡΙΖΑ έχουν λερωμένη τη φωλιά τους για το Πάτρα – Πύργος»
Για τον δρόμο Πάτρα – Πύργος ο κ. Καραμανλής εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι θα ξεκινήσει μέσα στο 2021 και εντός μια τριετίας το έργο θα έχει ολοκληρωθεί. Μάλιστα, είπε ότι οι διαδικασίες προχωρούν κανονικά με τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπή, σημειώνοντας ότι είναι θετικό το γεγονός πως δεν υπάρχουν ενστάσεις αυτή τη στιγμή.
«Το έργο αυτό, δυστυχώς, έπεσε θύμα μιας ΣΥΡΙΖΑϊκής εμμονής να δοθεί σε έναν εργολάβο που ήθελαν να τον κάνουν καναλάρχη. Οπότε στον ΣΥΡΙΖΑ έχουν λερωμένη τη φωλιά τους», σχολίασε και πρόσθεσε: «Το έργο, πλέον, έχει μπει στο πρόγραμμα «γέφυρα» 2021- 2027 και με μεθοδική δουλειά εντός του 2021 θα ξεκινήσει από τον παραχωρησιούχο αφού θα έχουμε λάβει και την έγκριση της Επιτροπής Ανταγωνισμού».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι παράλληλα προχωρά η υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος δρόμος, μέχρι την κατασκευή του νέου. «Δεν θα περιμένουμε τρία χρόνια με σταυρωμένα τα χέρια να γίνονται ατυχήματα, αλλά υλοποιούμε ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ».
Οι παρεμβάσεις αυτές αφορούν, διαχωρισμό των κατευθύνσεων κυκλοφορίας, τοποθέτηση στηθαίων, διαγράμμιση του οδοστρώματος, φωτεινή σηματοδότηση, κατασκευή διαβάσεων πεζών.
«Προχωρούν οι μελέτες για το σιδηροδρομικό δίκτυο»
Όσον αφορά το σχεδιασμό της υπογειοποίησης 5,16 χλμ της σιδηροδρομικής γραμμής, ο υπουργός ανέφερε ότι η διαδικασία δημοπράτησης θα ξεκινήσει το β’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους, αφού δεν έχουν αλλάξει τα χρονοδιαγράμματα.
«Ο σιδηρόδρομος είναι ένα σημαντικό στοίχημα της χώρας και επειδή έχουμε μείνει δεκαετίες πίσω προσπαθούμε τώρα να κερδίσουμε έδαφος», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.