Κεφαλογιάννης στα Παραπολιτικά 90,1: Πρωτοπόρο το σχέδιο για την οδική ασφάλεια – Θα δοθεί έμφαση στις παραβάσεις
Έχουμε προωθήσει τα αιτήματα του κλάδου των ταξί δήλωσε στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή Secret, με τον Παναγιώτη Τζένο, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη το 40% των ιδιοκτητών ταξί έχουν λάβει επιστρεπτέα προκαταβολή.
Μεταξύ άλλων κ. Κεφαλογιάννης ανέφερε πως σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα έχει μειωθεί η κίνηση κατά 20% στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα οποία λαμβάνονται όλα τα μέτρα προστασίας, ενώ σημείωσε πως σε λίγες εξαιρέσεις δρομολογίων δεν παρατηρείται συνωστισμός στα Μέσα Μεταφοράς.
Χαρακτήρισε πρωτοπόρο το σχέδιο για την οδική ασφάλεια που παρουσιάστηκε χθες ενώ για τον ΚΟΚ είπε ότι θα δοθεί μια βαρύτητα σε παραβάσεις που είναι υπεύθυνες για πρόκληση θανάτου ή βαρύ τραυματισμού.
Σημείωσε πως όπου λήγει η άδεια για τους επαγγελματίες οδηγούς έχουν δοθεί παρατάσεις ώστε να μην αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα στις μεταφορές που κάνουν
Τέλος, για τις σχολές οδηγών είπε πως θα είναι αρτιότερη η εκπαίδευση των εκπαιδευτών υποψήφιων οδηγών.
Αναλυτικά η συνέντευξη του κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη στα Παραπολιτικά 90,1
Αναφορικά με την επιστρεπτέα προκαταβολή για τα ταξί ο κ. Κεφαλλογιάννης σημείωσε: «Βρισκόμαστε συνεχώς σε επικοινωνία τόσο με την διοίκηση του ΣΑΤΑ όσο με την διοίκηση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας τουλάχιστον όσον αφορά τα θεσμικά ζητήματα τα οποία έχουν θέσει και τα οποία είναι εύλογα πολλές φορές τα έχουμε προωθήσει. Για παράδειγμα πριν δέκα μέρες με δική μας εισήγηση στην επιτροπή λοιμωξιολόγων επετράπη και το δεύτερο άτομο πλέον του οδηγού στα ταξί που ήταν ένα πάγιο αίτημα του κλάδου. Ήταν εκτός λογικής κάναμε παρέμβαση στην επιτροπή , δέχτηκαν το επιχείρημά μας και ήταν και ένα εύλογο αίτημα του κλάδου. Από εκεί και πέρα εμείς έχουμε σταθεί σε μια σειρά αιτήματα προς το υπουργείο Οικονομικών γιατί αυτό είναι το αρμόδιο για την οικονομική πολιτική, τα στοιχεία τα οποία έχουμε για παράδειγμα για την επιστρεπτέα προκαταβολή είναι ότι περίπου το 40% των ιδιοκτητών και των οδηγών έχουνε λάβει επιστρεπτέα προκαταβολή. Το 60% δεν έχει λάβει γιατί με βάση τα κριτήρια που υπάρχουν για την επιστρεπτέα προκαταβολή δεν εμφανίζουν την μείωση του τζίρου που είναι ένα προαπαιτούμενο για το συγκεκριμένο ζήτημα».
Σχετικά για τα ΜΜΜ τόνισε: «Σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρήθηκε μια μείωση του 20% όσον αφορά την κίνηση των ΜΜΜ, αυτό ερμηνεύει εν πολλοίς και την κίνηση που βλέπουμε στους δρόμους της Αθήνας το τελευταίο διάστημα. Λαμβάνουμε καθημερινά όλα τα μέτρα υγιεινής προκειμένου να αποτρέψουμε περιστατικά εντός των συρμών, εντός των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Η κίνηση είναι μειωμένη όχι μόνο σε σύγκριση με μια κανονική περίοδο προ κορονοϊού αλλά ακόμα και εντός καραντίνας επομένως αν εξαιρέσει κάποιος πολύ συγκεκριμένα δρομολόγια, ελάχιστα συγκριτικά με τα ημερήσια, δεν παρατηρούνται εστίες συνωστισμού».
Αναφερόμενος στο σχέδιο δράσης για την οδική ασφάλεια και την κριτική της αντιπολίτευσης σημείωσε: «Με θλίψη διαβάζω τις ανακοινώσεις τις Αξιωματικής Αντιπολίτευσης γιατί φαίνεται ότι πολύ επιφανειακά διάβασαν τη συνολική παρουσίαση. Εμείς προτιθέμεθα να το παρουσιάσουμε στην αρμόδια επιτροπής οδικής ασφάλειας της Βουλής, να τοποθετηθούν και τα κόμματα γιατί θεωρώ ότι χθες παρουσιάστηκε ένα πρωτοπόρο εθνικό σχέδιο δράσης στην οδική ασφάλεια το οποίο βασίζεται σε πέντε άξονες. Δηλαδή δεν είναι μόνο το κομμάτι του ΚΟΚ, είναι για παράδειγμα ότι θα πρέπει κάποια στιγμή στην Ελλάδα να αποκτήσουμε ποιοτικά δεδομένα, σκεφτείτε για παράδειγμα ξέρουμε τα πολύ βασικά όσων αφορά τα τροχαία ατυχήματα αλλά δεν γνωρίζουμε βασικές λεπτομέρειες οι οποίες είναι χρήσιμες για να σχεδιάσεις για στρατηγική. Επίσης είπαμε ότι χρειάζεται μια σταθερή διακυβέρνηση, ένα συγκεκριμένο σχήμα και όχι κατά το δοκούν αν αλλάζει για παράδειγμα η πολιτική ηγεσία ή ακόμα η κυβέρνηση να αλλάζει το διοικητικό σχήμα, επομένως θα πρέπει να υπάρχει μια συνέχεια στο κράτος. Όσον αφορά τον ΚΟΚ θα πρέπει να δοθεί μια βαρύτητα σε εκείνες τις παραβάσεις οι οποίες είναι οι βασικές αιτίες πρόκλησης θανατηφόρου και σοβαρού τραυματισμού. Δηλαδή όταν κάποιος οδηγεί υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών, αν κάποιος οδηγεί με υπερβολική ταχύτητα, αν κάποιος δεν χρησιμοποιεί ζώνη και όλοι οι συνεπιβαίνοντες ή κράνος ο οδηγός και ο συνοδηγός της μοτοσικλέτας , ή κάποιος χρησιμοποιεί το κινητό του και αποσπάται η προσοχή του σε αυτές τις κατηγορίες θα πρέπει να δοθεί μια βαρύτητα. Εμείς δεν είμαστε της νοοτροπίας ότι όσο πιο ψηλά τα πρόστιμα στον ΚΟΚ τόσο πιο αποτελεσματικός, τουναντίον τα πρόστιμα θα είναι πιο χαμηλά, θα σχετίζονται και με κάποιες άλλες διοικητικές κυρώσεις από εκεί και πέρα όμως θα υπάρξει μια ηλεκτρονική παρακολούθηση όσον αφορά και την επιβολή και την κύρωση. Το βασικότερο είναι ότι όλα αυτά τα έσοδα θα συλλέγονται στο εθνικό ταμείο οδικής ασφάλειας και θα τα αποδίδει στους οικείους δήμους έτσι ώστε οι δήμοι στη συνέχεια να μπορούν να κανουν έργα οδικής ασφάλειας. Δηλαδή παρεμβάσεις επί του οδοστρώματος, στηθαία και ότι άλλο κρίνουν εκείνοι τοπικά».
Αναφορικά με τις ανανεώσεις των επαγγελματικών διπλωμάτων ξεκαθάρισε: «Σε μια σειρά από ζητήματα τα οποία έχουν προκύψει εν μέσω πανδημίας έχουν δοθεί παρατάσεις έτσι ώστε ειδικά οι επαγγελματίες οδηγοί να μην αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Γιατί εν μέσω πανδημίας εκεί που πρέπει να δοθεί βαρύτητα είναι στους επαγγελματίες οδηγούς δηλαδή στους ανθρώπους που κάθε μέρα μεταφέρουν τα τρόφιμα, τα φάρμακα και τα είδη πρώτη ανάγκης στη χώρα. Επομένως όπου λήγει μια άδεια έχει δοθεί παράταση , το ίδιο ισχύει όσον αφορά και τις εξετάσεις. Θυμίζω ότι η μόνη εξαίρεση που υπάρχει αυτή τη στιγμή είναι για την απόκτηση άδειας επαγγελματικού διπλώματος ακριβώς για να μην βρεθούμε σε μια δυσάρεστη κατάσταση να ξεμείνουμε από οδηγούς».
Για τις αλλαγές στο σύστημα απόκτησης άδειας οδήγησης: ανέφερε: «Αυτό το οποίο θέλουμε να αλλάξουμε είναι να φύγουμε από ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή έχει ως αποτέλεσμα ο υποψήφιος οδηγός το μόνο να κάνει είναι να παπαγαλίζει κάποιες από πριν γνωστές ερωτήσεις και απαντήσεις, το οποίο το μόνο που κάνει είναι όταν βγει κάποιος στο δρόμο να μαθαίνει εκείνη τη στιγμή και να έχει πολλές ελλείψεις. Θέλουμε πράγματι στις σχολές οδηγών να γίνονται τα θεωρητικά μαθήματα, δηλαδή να βγαίνει κάποιος στους δρόμους και να έχει μια θεωρητική κατάρτιση αρκετά βαθιά. Να γίνονται τα μαθήματα επίσης με τέτοιο τρόπο ώστε να έχει πρακτικές ικανότητες. Γα παράδειγμα στο νομοσχέδιο για τις άδειες οδήγησης το οποίο θα βγει σε διαβούλευση το επόμενο διάστημα προβλέπουμε τη χρήση κάμερας η οποία θα είναι ένα φίλτρο διασφάλισης τόσο για τον εξεταζόμενο όσο και για τον εξεταστή. Και αυτό που είπαμε και χθες είναι ότι κάποιος ο οποίος στο εξής θέλει να αποκτήσει την ιδιότητα του εξεταστή και του εκπαιδευτή θα πρέπει να έχει συγκεκριμένες προϋποθέσεις».