Πιερρακάκης στη Βουλή για νομοσχέδιο Παιδείας: Αρκετά πια - Δεν θα εγκλωβιστούμε στη ρητορική των συμβόλων
Την δική του εμπειρία …ως μαθητής, κατέθεσε μιλώντας στη Βουλή ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, επί του νομοσχέδιου του Υπ. Παιδείας. Ο κ. Πιερρακάκης θυμήθηκε τα μαθητικά του χρόνια και σημείωσε πως και τότε τα ίδια ζητήματα απασχολούσαν την πολιτική και την ακαδημαϊκή κοινότητα.
«Θυμάμαι από τα χρόνια μου μαθητής, ποια ήταν τα μεγάλα debate της εποχής. Το θέμα της ασφαλείας, το θέμα γύρω από το άσυλο και το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων. Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον πλανήτη που συζητάμε αντίστοιχα θέματα 25 χρόνια μετά.
Αυτό είναι ένα ελληνικό παράδοξο. Σαν πολιτικό σύστημα να πούμε ένα αρκετά. Αρκετά πια με αυτό το ρητό που λέει ότι η πολιτική είναι η διαχείριση των συμβόλων.
Ο κόσμος τρέχει και είτε θα τρέξεις και εσύ είτε θα επιλέξει την ακινησία. Εμείς δεν μπορούμε να εγκλωβιστούμε σε αυτή τη ρητορική».
Ένα νομοσχέδιο με διπλό χαρακτήρα.
Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής επεσήμανε πως « Συζητάμε ένα νομοσχέδιο που έχει ένα διπλό χαρακτήρα ανοίγματος στο μέλλον και επίλυσης εκκρεμοτήτων σε σχέση με το παρελθόν. Έχει συνεκτικό χαρακτήρα συμπυκνωμένο όπως ελάχιστη βάση εισαγωγής, μέγιστος χρόνος φοίτησης, διασφάλιση συνθηκών στα πανεπιστήμια. Δηλαδή αυτονόητα πράγματα.
Το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι η ιστορία της χώρας μας
Στόχος του νομοσχέδιο είπε ο κ. Πιερρακάκης είναι «Να μπορέσει το ελληνικό πανεπιστήμιο να απελευθερώσει το πολύ σπουδαίο δυναμικό της πολύ μεγάλες δυνατότητες που έχει. Καιρός να φύγουμε από το δέντρο να δούμε λίγο το δάσος. Το πανεπιστήμιο υπήρξε συνολικά ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων μείωσης στην ιστορία.
Αυτή είναι και η ιστορία της δικής μας χώρας. Η αυθεντική ιστορία των δικών μας οικογενειών, η ιστορία του γονιού που δίνει τα πάντα για να μπορέσει να στηρίξει το παιδί του, η εμπειρία ενός νέου που αφιερώνει τα πάντα, όλη του την προσπάθειά για να μπορέσει να κατακτήσει τη γνώση.
Το πανεπιστήμιο είναι μέσα πυρήνα της ιστορίας μας ως κράτος. Μέσα στον 20ο αιώνα πόσο καταφέραμε να προοδεύσουμε και στον πυρήνα αυτού του αφηγήματος βρίσκεται το ελληνικό πανεπιστήμιο. Έχει όμως και μια μεγάλη πολιτικότητα.
Η επαναστατικότητα είναι στον πυρήνα της της επιστημονικής σκέψης. Το ζήτημα είναι όλα αυτά να μην το μεταφράζεις λάθος. Νομίζω τα τελευταία χρόνια αυτό κάνουμε. Μεταφράστηκε πολλές φορές λανθασμένα αυτή η πολιτικότητα.
Η επαναστατικότητα μεταφράστηκε πολλές φορές λανθασμένα η πολιτικότητα, μεταφράστηκε σε επαναστατική γυμναστική, σε χτίσιμο κομματικών στρατών μέσα στα πανεπιστήμια και αυτό είναι ένα δίδαγμα».
«Θυμάμαι από τα χρόνια μου μαθητής, ποια ήταν τα μεγάλα debate της εποχής. Το θέμα της ασφαλείας, το θέμα γύρω από το άσυλο και το θέμα των μη κρατικών πανεπιστημίων. Είμαστε από τις ελάχιστες χώρες στον πλανήτη που συζητάμε αντίστοιχα θέματα 25 χρόνια μετά.
Αυτό είναι ένα ελληνικό παράδοξο. Σαν πολιτικό σύστημα να πούμε ένα αρκετά. Αρκετά πια με αυτό το ρητό που λέει ότι η πολιτική είναι η διαχείριση των συμβόλων.
Ο κόσμος τρέχει και είτε θα τρέξεις και εσύ είτε θα επιλέξει την ακινησία. Εμείς δεν μπορούμε να εγκλωβιστούμε σε αυτή τη ρητορική».
Ένα νομοσχέδιο με διπλό χαρακτήρα.
Ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής επεσήμανε πως « Συζητάμε ένα νομοσχέδιο που έχει ένα διπλό χαρακτήρα ανοίγματος στο μέλλον και επίλυσης εκκρεμοτήτων σε σχέση με το παρελθόν. Έχει συνεκτικό χαρακτήρα συμπυκνωμένο όπως ελάχιστη βάση εισαγωγής, μέγιστος χρόνος φοίτησης, διασφάλιση συνθηκών στα πανεπιστήμια. Δηλαδή αυτονόητα πράγματα.
Το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι η ιστορία της χώρας μας
Στόχος του νομοσχέδιο είπε ο κ. Πιερρακάκης είναι «Να μπορέσει το ελληνικό πανεπιστήμιο να απελευθερώσει το πολύ σπουδαίο δυναμικό της πολύ μεγάλες δυνατότητες που έχει. Καιρός να φύγουμε από το δέντρο να δούμε λίγο το δάσος. Το πανεπιστήμιο υπήρξε συνολικά ο σπουδαιότερος μηχανισμός μείωσης ανισοτήτων μείωσης στην ιστορία.
Αυτή είναι και η ιστορία της δικής μας χώρας. Η αυθεντική ιστορία των δικών μας οικογενειών, η ιστορία του γονιού που δίνει τα πάντα για να μπορέσει να στηρίξει το παιδί του, η εμπειρία ενός νέου που αφιερώνει τα πάντα, όλη του την προσπάθειά για να μπορέσει να κατακτήσει τη γνώση.
Το πανεπιστήμιο είναι μέσα πυρήνα της ιστορίας μας ως κράτος. Μέσα στον 20ο αιώνα πόσο καταφέραμε να προοδεύσουμε και στον πυρήνα αυτού του αφηγήματος βρίσκεται το ελληνικό πανεπιστήμιο. Έχει όμως και μια μεγάλη πολιτικότητα.
Η επαναστατικότητα είναι στον πυρήνα της της επιστημονικής σκέψης. Το ζήτημα είναι όλα αυτά να μην το μεταφράζεις λάθος. Νομίζω τα τελευταία χρόνια αυτό κάνουμε. Μεταφράστηκε πολλές φορές λανθασμένα αυτή η πολιτικότητα.
Η επαναστατικότητα μεταφράστηκε πολλές φορές λανθασμένα η πολιτικότητα, μεταφράστηκε σε επαναστατική γυμναστική, σε χτίσιμο κομματικών στρατών μέσα στα πανεπιστήμια και αυτό είναι ένα δίδαγμα».